Topic-icon So Fresh and So Clean

More
8 years 2 days ago - 8 years 2 days ago #10128 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic So Fresh and So Clean
Iets te veel laten afleiden door een mogelijke break-out. :dry:

Er is technisch gezien wel degelijk een solide setup als je short wil gaan. Als je zondagavond direct instapt, of wacht op een volgende besluiteloze candle, dan is er het volgende mogelijk:

Steeds als er een poging wordt gedaan op de 0.6950 volgt er een besluiteloze candle, waarna de koers weer daalt. Met een SL iets boven de 0.6950, zit je op -40 pips. TP1 op de eerste support is dan +60 pips, en TP2 op de tweede support is dan +150 pips en TP3 op de derde support +260 pips. Er is dus een 1/1 een 1/3 en een 1/5 setup mogelijk.

Zet je er een standaard MACD op dan lijkt de boel overbought, maar het blijft twijfelachtig want de lows zijn higher, echter is de laatse candle naar beneden wel de grootste in volume.

Ik zal 'm met drie posities van een microlot live traden. Met de SL en TP's naar de broker, doe ik nooit, maar is voor het plaatje duidelijker.

NZD/USD Daily

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Thijz0
  • Thijz0's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
More
8 years 9 hours ago - 8 years 9 hours ago #10140 by Thijz0
Replied by Thijz0 on topic So Fresh and So Clean
SL en TP naar de broker?

Ik zie nu inderdaad wel dat er een up-trend is op de daily. Ik begin t langzaam maar zeker te begrijpen en kijk nu ook veel meer naar de daily 4hr en 1hr charts. Merk dat dat rustiger 'beweegt' dan wat ik helemaal in het begin probeerde, inzetten op de 1m :pinch:

Maar het lijkt er inderdaad op dat die niet boven de 0.695 komt al is de trend up... is het dan niet beter om dit paartje met rust te laten ? wachten op een breakout alsnog. *edit* is de trend trouwens wel up? of is dit consolidatie omdat die niet boven de 0.695 uitkomt?

Ik zie nu inderdaad een overbought situatie..

En voor hoe lang geldt een 'trend' reken je die door naar elk timeframe? bijv op de eurusd is de trend down gegaan vanaf begin mei 2014 tot aan feb 2015 en vanaf toen lijkt die niet boven de 1.145 te komen met een enkele uitschieter. maar als we bijvoorbeeld dit jaar zouden zijn ingestap vanaf 1 maart ongeveer is de trend weer up.. hoe zit dat precies?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
8 years 3 hours ago #10142 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic So Fresh and So Clean

SL en TP naar de broker?


Djazzy gelooft dat de broker er voordeel bij heeft als ze zijn Take profit en Stop loss weten, ikzelf geloof daar helemaal niet in, zeker niet als je een betrouwbare, grote broker gebruikt waar duizenden traders een account hebben, zie de youtube video die ik laatst heb gepost.

Ik zie nu inderdaad wel dat er een up-trend is op de daily. Ik begin t langzaam maar zeker te begrijpen en kijk nu ook veel meer naar de daily 4hr en 1hr charts. Merk dat dat rustiger 'beweegt' dan wat ik helemaal in het begin probeerde, inzetten op de 1m :pinch:

Maar het lijkt er inderdaad op dat die niet boven de 0.695 komt al is de trend up... is het dan niet beter om dit paartje met rust te laten ? wachten op een breakout alsnog. *edit* is de trend trouwens wel up? of is dit consolidatie omdat die niet boven de 0.695 uitkomt?

Ik zie nu inderdaad een overbought situatie..



Goeie vraag! en als ik het antwoord wist zou ik schat hemeltje rijk zijn :-) Aan het patroon te zien op de daily en 4H zit de NZDUSD in een "rizing Wedge" Soort van combinatie van een uptrend en consolidatie. De range wordt steeds kleiner, en het traden op deze range, steeds moeilijker en onverstandiger, er kan eerdaags een break komen. Je zou het kunnen zien als een veer die op spanning komt, en als de spanning wordt losgelaten dat dat dan de break is. De vraag is alleen welke kant uit..

Op dit moment zou ik het niet meer weten. De mislukte Opec meeting in Doha heeft wel effect gehad, maar die heeft zo te zien maar een halve dag geduurd. De olieprijs is na de toch al beperkte val direct na markt open, alweer ruim boven het slot van vrijdag gestegen, waarschijnlijk omdat Kuwait op dit moment een probleem heeft. Arbeiders in de Olie industrie daar zijn aan het staken! Waardoor er op dit moment geen Olie uit Kuwait komt en het aanbod daardoor al een flinke deuk heeft opgelopen en de prijs opdrijft. Dus ondanks de mislukte deal in Doha, toch een productie beperking. Maar goed, ze zullen niet eeuwig blijven staken,de daling in olieprijs hangt dus nog wel boven de markt... en dan zal de NZDUSD waarschijnlijk volgen, want deze is positief gecorreleerd aan de olie prijs.

En voor hoe lang geldt een 'trend' reken je die door naar elk timeframe? bijv op de eurusd is de trend down gegaan vanaf begin mei 2014 tot aan feb 2015 en vanaf toen lijkt die niet boven de 1.145 te komen met een enkele uitschieter. maar als we bijvoorbeeld dit jaar zouden zijn ingestap vanaf 1 maart ongeveer is de trend weer up.. hoe zit dat precies?


Welke trend je wilt volgen hangt inderdaad van het timeframe af waar je naar kijkt, Intraday traders kijken vaak naar de 1H en lager.

Een manier is te kijken naar hoe ema's bewegen en hun positie ten opzichte van elkaar. Bij Forex Mentor Pro is iemand die een strategie heeft bedacht met de 10 ema en 21 ema. Is de 10 ema onder de 21 ema en de huidige prijs onder beide ema's, dan is er sprake van een downtrend, is de prijs boven beide ema's dan is er sprake van een uptrend. Zitten de ema's vlak bij elkaar en lopen vlak, dan is er sprake van consolidatie. Maar ema's lopen altijd achter en kijk ik steeds meer gewoon naar hoe de kaart er uitzien en de prijs actie, support en resistance. Wat helpt is om af en toe eens flink uit te zoomen, zodat je duidelijk de 'waves' kunt zien..

Op dit moment is het op veel paren gewoon erg lastig traden, omdat er geen trends aan te wijzen zijn, NZDUSD, EURUSD, GBPUSD, zitten allemaal opgesloten in vlaggen en ranges.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Thijz0
  • Thijz0's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
More
7 years 11 months ago #10151 by Thijz0
Replied by Thijz0 on topic So Fresh and So Clean
Wederom bedankt voor je uitleg!

Ik heb het gevoel dat ik het langzaam maar zeker begin te begrijpen en de patronen herken.

Wel nog moeite met het tekenen van RS lines.. ik weet gewoon vaak nog niet welke nou goed zijn. 2 punten op gelijke hoogte of 1 punt hoog en 1 punt laag waardoor het een downtrend lijkt etc. komen er wel.

Nu op het punt om een 3 daagse webinar te volgen van forex ninja! ben erg benieuwd.

Overigens gaan mijn demo accounts de goede kant op! al is het natuurlijk maar korte termijn dit allemaal en kan het natuurlijk zo mis gaan. tenzij je dus een goed money management hebt en goeie Risk Reward.

Op welke risk rewards traden jullie? 1:2? 1:3 1:5 ? de 1:2 is natuurlijk het snelst te halen en je hoeft maar iets meer dan 33% van je trades goed te hebben natuurlijk om profitable te zijn.

Hoor graag en zal een update geven over de webinars!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago - 7 years 11 months ago #10153 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic So Fresh and So Clean
Trendlijnen zet je met behulp van de lijngrafiek. Waar de meeste knikjes op een lijn zitten zijn dan de belangrijkste (key) S&R levels te vinden. Na het zetten van de lijnen, stap je weer over op candles. (zie kaart onderaan de post.)

Vooruit maar, hier een opzetje voor een systeem. Trade zelf niet zo vaak meer H1 kaarten, maar je wilt graag veel leren en ook relatief snel traden (ongeduldig he :-) dan is dit best te doen.

Mijn KISS (keep it simple stupid) 10 pips H1 2/5 price action systeem:

BACK TESTING FIRST!!! Zet in het begin je stop NOOIT op meer dan 10 - 15 pips!

Trend = weekly chart, zet vette support- en weerstandlijnen op de high en de low van de laatste candle.(groen = support, rood = weerstand. Zoom uit en zet trendlijnen op de lows en de highs, je ziet gelijk of de weekly candle de trend ondersteunt.

S&R: Zet alle support- en weerstandlijnen op de lijngrafiek van de D1 (bijvoorbeeld gele stippellijn).

Zet alle support- en weerstandlijnen op de lijngrafiek van de H4 (bijvoorbeeld paarse stippellijn).

Verhouding SL/TP = 2/5.

* vijf keer verliezen = -10
* vier keer verliezen = -3
* drie keer verliezen = +4
* twee keer verliezen = +13
* een keer verliezen = +18

Je hoeft dus maar twee trades winnend af te sluiten om winst te maken.

Entry: afhankelijk van de mogelijkheid om een SL/TP in de verhouding van 2/5 te zetten aan de hand van de S&R lijnen. Gaat de koers op de H4 omhoog, wacht dan op de H1 tot het laagste punt voor een long, en voor een short natuurlijk andersom.

SL: Zodra de verhouding 2/3 is zet je je SL op break even, en staat SL op 2/4 zet je je SL op 1 winst. Daarna kom je niet meer aan je Stop!
Rek je SL NOOIT op!

Money Management: Split je trades in 5 pogingen of zet 5 trades op diverse paren op aantal procent risico dat je wilt nemen. Stel je hebt 3% risk, dus 3:5 = 0.6%. Je lotsize bepaal je aan de hand van je stop. Om het makkelijk te houden ga je naar www.myfxbook.com/forex-calculators/position-size. Vergeet niet de spread op te tellen bij je Stop.

Handel nooit tegen de trend in (is de daily omhoog dan ga je long, is de daily omlaag dan ga je short), Stap nooit in een trade 1 uur voor belangrijk nieuws, zijn de kaarten na het nieuws compleet anders, wacht een dag en begin weer opnieuw met de S&R lijnen.

Discipline is het belangrijkste van traden! Houd je aan je SL en TP! Maak een logboek van je trades en zet bij elke trade een cijfer van 1 tot 5 als verhouding naar hoe zeker je bent van een trade. Die kan je later analyseren, en dan komt er een rendements-factor uitrollen in verhouding met het aanvoelen van de markt.

Na drie maanden ga je je logboek analyseren, zit je minstens drie van de 5 trades goed, dan kan je live.
Bekijk vervolgens je cijfers van het zekerheidsgevoel, en met welk cijfer je het meest succesvol was. Het cijfer dat hier uitkomt, wordt het cijfer dat je gaat gebruiken voor je live trades. Bij de live trades gebruik je hetzelfde systeem, echter zet je alleen trades bij het cijfer dat naar voren kwam met het zekerheids gevoel.

Het mooiste zou zijn dat het cijfer 5 - dat je geeft bij vrijwel zeker - de uitkomst is, dan voel je de markt goed aan, en zijn je kansen aanzienlijk hoger.

Succes!

Trendlijnen met behulp van de lijngrafiek.

The following user(s) said Thank You: Thijz0

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #10170 by Fxmoneymaker
Replied by Fxmoneymaker on topic So Fresh and So Clean
Goedendag,

Sinds ongeveer een jaar ook en beetje met Forex bezig , boeken lezen , forums volgen , beetje spelen met oefenaccount en kleine roll op en real account. Ik was en beetje door de topics aan het struinen toen kwam ik langs dit topic en vond het erg interessant!. Volgens mij (Imho) is iedereen in dit topic nog redelijk groen , merk dat DjazzFx en Lotsofjazz al redelijk ver zijn in hun analyses . Hoe jullie het technische aspect samenvoegen met de fundamentals en rekening houden met de correlatie van het paar met commodities denk ik wow dat is volgens mij wel hoe het traden werkt. Zelf ben ik lang nog niet zo ver vooral nog veel aan het zoeken en leren .

Maar goed waarom ik eigenlijk reageer is na jullie post over de nzd/usd op de daily, ben ik zelf is gaan kijken en wat mij opviel is dat mijn chart niet geheel identiek is aan die van de gene die DjazzFx poste . Is dat normaal kan dat komen door verschillende brokers met andere timezones of verkeerde instellingen in Mt4 of zit ik nu helemaal verkeerd te kijken.





Bedankt alvast !
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
7 years 11 months ago #10171 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic So Fresh and So Clean

Goedendag,

Sinds ongeveer een jaar ook en beetje met Forex bezig , boeken lezen , forums volgen , beetje spelen met oefenaccount en kleine roll op en real account. Ik was en beetje door de topics aan het struinen toen kwam ik langs dit topic en vond het erg interessant!. Volgens mij (Imho) is iedereen in dit topic nog redelijk groen , merk dat DjazzFx en Lotsofjazz al redelijk ver zijn in hun analyses . Hoe jullie het technische aspect samenvoegen met de fundamentals en rekening houden met de correlatie van het paar met commodities denk ik wow dat is volgens mij wel hoe het traden werkt. Zelf ben ik lang nog niet zo ver vooral nog veel aan het zoeken en leren .

Maar goed waarom ik eigenlijk reageer is na jullie post over de nzd/usd op de daily, ben ik zelf is gaan kijken en wat mij opviel is dat mijn chart niet geheel identiek is aan die van de gene die DjazzFx poste . Is dat normaal kan dat komen door verschillende brokers met andere timezones of verkeerde instellingen in Mt4 of zit ik nu helemaal verkeerd te kijken.

[attachement er uit geknipt]

Bedankt alvast !


Hoi FxMoneyMaker (yeah right!)

Het klopt dat de kaarten er niet bij iedereen hetzelfde uitzien, er zijn bijna altijd verschillen, maar dat kan allerlei oorzaken hebben, denk aan

1. Waar staat de server van de broker
2. Welke tijdzone gebruikt je broker (ik gebruik een russische server, de daily sluit daar een uur eerder dan de centraal europese, op zich wel handig want ik kan een uur eerder naar bed, maar ook de 4H loopt daardoor 1 uur voor op de rest, wat soms een 'vals' signaal kan geven die op de centraal europese servers niet wordt opgemerkt. Maar dit kan natuurlijk ook in mijn voordeel werken omdat ik een uur eerder in kan stappen in een trade en daardaaoor juist meer pips winst kan maken)
3. Je eigen internet verbinding
4. 4 digit broker of 5 digit broker (cijfers achter de komma van de prijs).
5. ...

Het heeft in ieder geval niets te maken met de instellingen van MT4, je kan er dus ook maar weinig aan doen. Maar als je een goede broker hebt mogen de verschillen niet al te groot zijn. Grote verschillen (denk aan tientallen pips of meer) op de daily en 4H kunnen alleen verklaard worden door verschillende tijd zones, maar de uur grafieken en lager zouden min of meer gelijk moeten lopen..

Overigens ben ik ook maar weer net begonnen hoor (eind januari), zit nog steeds in de demo fase, na enkele jaren geleden 2x te zijn gestopt, deze keer probeer ik het wat serieuzer aan te pakken, met goed money management simpele bewezen strategieen en ook de fundamentals er in te betrekken..

Succes!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #10174 by Fxmoneymaker
Replied by Fxmoneymaker on topic So Fresh and So Clean
Hoi Lotsofjazz

Dus best wel belangrijk dat je en broker zoekt die zo zuiver mogelijk meeloopt met de menigte. Maar hoe zou je moeten uitzoeken welke timezones de menigte zit en hoe zuiver hun brokers zijn.
En vraag me dan ook af hoe goed werkt technische analyse (of aspecten van) nog als we met ze alle naar andere charts zitten te gluren. Snap dat dit voor de brokers goede business is omdat we altijd tegengestelde perspectief hebben over waar de markt heen gaat.
Vraag mezelf dit soort dingen de laatste tijd veel af, probeer voor mezelf uit te zoeken wat werkt en waar in te verdiepen.

Bedankt voor de reply

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago - 7 years 11 months ago #10175 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic So Fresh and So Clean
Welkom FXmoneymaker,

Kaarten zouden feitelijk geen faseverschil mogen hebben, heeft weinig met de tijdzone te maken en ook niet met je (moderne) internetverbinding. Maar in tegenstelling tot wat men zegt, kan de snelheid van de broker wel degelijk een spelbreker worden. M.a.w. wat is het handelsvolume wat de broker jouw geeft. Sommige brokers geven slechts 1 op de 6 ticks weer. Je krijgt dus een afgevlakte kaart, en minder zuivere signalen. Het nadeel - maar kan dus ook voordeel zijn - van een langzame broker is dat je Stop of TP de prijs zal hebben van de eerst volgende beschikbare marktprijs van je broker.

Hecht overigens niet teveel waarde aan kaarten. Het enige wat ze weergeven is een patroon. Zet een kader in dat patroon, en je ziet dat dat patroon bijna altijd wordt gevolgd. Met geduld kom je erachter wanneer dat patroon doorbroken wordt, je kan instappen en rustig (dat kunnen weken zijn) wachten tot we weer in de pas lopen. Ik zal onder aan de post de Daily plaatsen van NZD/USD. Je zal zien dat ie na een klein uitstapje weer netjes in de trend terug komt.

Een winnende strategie bestaat niet!!!! Het gaat om jou! Jij wint, of jij wint niet. Zo simpel is het. Dat gaat niet om fundamentals, dat gaat niet om technische analyses, het gaat om hoe slim jij met je money-management weet om te gaan. Dat is statisch, en alleen door jouw statestieken te beoordelen, en echt in die spiegel te durven kijken, weet je wat jouw kansen zijn op de Forex. Traden is een solitair spel! Maar gelukkig zijn er fora zodat traders met elkaar in debat kunnen :-)

Als je eenmaal in de plus staat, zet de helft weg, halveer je inzet en ga dan eens kijken of je de helft kan verdubbelen.

NZD/USD komt gewoon weer terug in zijn patroon. Basement Jaxx: "Red alert, but no panic. The music keeps on playing on and on..."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
7 years 11 months ago #10176 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic So Fresh and So Clean

Welkom FXmoneymaker,

Kaarten zouden feitelijk geen faseverschil mogen hebben, heeft weinig met de tijdzone te maken. Maar in tegenstelling tot wat men zegt, kan de snelheid van de broker wel degelijk een spelbreker worden. M.a.w. wat is het handelsvolume wat de broker jouw geeft. Sommige brokers geven slechts 1 op de 6 ticks weer. Je krijgt dus een afgevlakte kaart, en minder zuivere signalen.


De tijdzone heeft wel degelijk invloed op hoe de 4H en daily grafieken er uitzien hoor, de daily van Alpari demo sluit om 23:00 Nederlandse tijd, dat is 24:00 Moskou tijd, terwijl een Engelse broker waarschijnlijk GMT aanhoudt, dat is 3 uur verschil, je weet zelf hoe veel er kan gebeuren in 3 uur tijd, en dus ziet de daily en 4H chart van mij er iets anders uit dan die van een Engelse broker.

Op de website van de broker moet ergens vermeld staan in welke tijdzone hij opereert (soms staat dat in de FAQ)

Snelheid van de broker ben ik wel met je eens, in mijn eerste forex leven had ik een account bij Forex Meta, afgezien van de belachelijk hoge spreads (7 pips op EURUSD!!) werden de pieken en dalen enorm afgetopt door de lage server snelheid, daar viel gewoon niet op te traden.

Hecht overigens niet teveel waarde aan kaarten. Het enige wat ze weergeven is een patroon. Zet een kader in dat patroon, en je ziet dat dat patroon bijna altijd wordt gevolgd. Met geduld kom je erachter wanneer dat patroon doorbroken wordt, je kan instappen en rustig (dat kunnen weken zijn) wachten tot we weer in de pas lopen. Ik zal onder aan de post de Daily plaatsen van NZD/USD. Je zal zien dat ie na een klein uitstapje weer netjes in de trend terug komt.


Op zich heb je gelijk als je kijkt naar de lange termijn, maar het is wel handig om een paar candle formaties te kennen, die geven veel informatie over de huidige prijsactie die indicatoren nog niet weergeven en kun je gebruiken als signaal om in te stappen. De engulfing candle als rejection van een sterk s/r level is een fantastisch signaal om een trade te openen, bijvoorbeeld. En jij gebruikt toch de doji's als signaal?

Een winnende strategie bestaat niet!!!! Het gaat om jou! Jij wint, of jij wint niet. Zo simpel is het. Dat gaat niet om fundamentals, dat gaat niet om technische analyses, het gaat om hoe slim jij met je money-management weet om te gaan. Dat is statisch, en alleen door jouw statestieken te beoordelen, en echt in die spiegel te durven kijken, weet je wat jouw kansen zijn op de Forex. Traden is een solitair spel! Maar gelukkig zijn er fora zodat traders met elkaar in debat kunnen :-)


In debat doe ik graag Djazzy, ik ben het ook vaak niet met je eens, dus dat maakt het leuk :-) Zo ook hier.

Hmm, dit klopt niet hoor... Als je moneymanagement fantastisch is maar je trading skills sucks, dan nog zul je geen geld verdienen. Het is de combinatie van money management, fundamentals en technische analyse. Als je weet wat er in de wereld gebeurd, en dat hoeft echt niet tot in detail, en de finaciele nieuws kalender in de gaten houdt (ik kijk alleen naar het medium en high level nieuws), dan begrijp je beter waarom bepaalde prijsactie plaats vindt en kun je daarna de technische analyse gebruiken om de beste setups er uit te pikken. Break outs uit patronen gebeuren vaak als reactie op (onverwacht) nieuws. Als ik afgelopen donderdag niet had geanticipeerd op het ECB rentebesluit en de Drahgi speech daarna, en alleen op de technische analyse was afgegaan, dan had ik afgelopen week dik in de verliezen gezeten, uiteraard wel binnen mijn money management grenzen van max 2% risico per trade setup.

Een journaal bijhouden is wel verstandig, en af en toe terug lezen wat je hebt opgeschreven, je kunt dan zien of je niet steeds dezelfde fout maakt. Ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat trades die ik Zondag avond of Maandag open, bijna altijd uitlopen op een snelle stoploss hit... Zondag en maandag trades openen doe ik dus in principe niet meer, tenzij het wel een heel duidelijk signaal betreft dat bijna niet mis kan gaan, maar dat komt zelden voor.

Als je eenmaal in de plus staat, zet de helft weg, halveer je inzet en ga dan eens kijken of je de helft kan verdubbelen.


Dat is puur persoonlijk, en hangt af van wat je doel is... Mijn eerste doel is mijn account te verdubbelen, en dat mag best een tijd duren, de inzet er uithalen en dan verder met alleen de winsten en alleen geld er uithalen als ik het nodig heb. Ik ga pas live als ik 3 maanden achter elkaar consistent winst heb gemaakt, de eerste maand zit er nu aan te komen. De laatste week van Januari toen ik begon, Februari en Maart waren verliezende maanden.

NZD/USD komt gewoon weer terug in zijn patroon. Basement Jaxx: "Red alert, but no panic. The music keeps on playing on and on..."


Yep, komt door het flink aantrekken van de USD.

[/quote]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago - 7 years 11 months ago #10177 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic So Fresh and So Clean
Je zat er snel op :-)

Eerste alinea had ik al aangepast :cheer: En tuurlijk als je verschuift op de timeframes, zijn er verschillen, maar dat zijn geen faseverschillen.

En tja, als je geen inzicht hebt in het traden op zich, (dus inderdaad kijk hebben in de fundamentals en technische meuk) kun je geen winst maken, ook niet met een goed money-management. Toch blijf ik erbij dat dat heilige moment van instappen wordt overschat. Als je van een dubbeltje een kwartje weet te maken, kun je omhoog, andersom niet! NUL is en blijft NUL! Pas als je - ook al is het maar één cent - in de plus staat, kun je winst maken, en dat doe je niet met je blind staren op fundamentals en techniek, want statisch gezien op de lange termijn - en korte - weet niemand, maar dan ook niemand, welke kant de candles opgaan. Weet je wel hoe je van een dubbeltje een kwartje maakt dan heb je gewoon meer kansen.

Over weer terug komen binnen de trend gesproken, de kaart voor deze week wordt de AUD/CAD. Die ging gisteren vet door het lint, CAD nieuws was best aardig, zal ie weer in de pas gaan lopen? (zie topic leuke chart voor het begin van de week)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #10182 by Arie
Replied by Arie on topic So Fresh and So Clean
Dag Tijz0,
ik heb zaterdag het webinar Raw Trading bij www.forexninja.nl. gevolgd. Het was een zeer gedegen en goed opgebouwd college, didactisch stak het heel goed in elkaar en waar nodig was er alle ruimte voor vragen. De vragen werden adequaat en met kennis van zaken beantwoord. Ik had de gehele morgen het gevoel weer in de collegebanken te zitten (gelukkig zonder collegekaart) Er waren om het zo maar eens te zeggen, voor mij geen open eindjes. Ik denk dat alle deelnemers forse stappen hebben gezet, om uiteindelijk structurele winsten te kunnen genereren. Een aanrader voor elke beginnende trader, die wil leren trader zonder de poespas van indicatoren die toch alleen maar achter de feiten aanhollen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Thijz0
  • Thijz0's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
More
7 years 11 months ago #10194 by Thijz0
Replied by Thijz0 on topic So Fresh and So Clean
Hi Arie,

ik wilde de raw ook gaan doen maar zat helaas vol, ga me nu inschrijven voor de raw van 24-25/5.

Vond de eerste basiscursus ook echt heel leerzaam en helder. Voor mij echt een reden om er nog meer mee bezig te gaan. leren handelen zonder poespas etc. heel fijn.

Zie vaak voorbij komen dat er allerlei indicatoren worden ingezet etc maar zijn natuurlijk allemaal vertraagd dus heb je weinig aan, maar in t laatste deel van de basis webinars werd al een hoop duidelijk over het 'raw' lezen van de charts. Ook de tijdsframes waarin worden gehandeld passen meer bij mij.

Maar krijg jij soms een affiliate bedrag van Semper :P haha .

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Ik blijf enthousiaster worden en ben ervan overtuigd dat dit dusdanig interessant is om een goed 'side' inkomen hiermee te genereren en uiteindelijk uitbouwen naar een solide vast inkomen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #10196 by Arie
Replied by Arie on topic So Fresh and So Clean
Lol, ik krijg helemaal niets. Wat ik wel gekregen heb is inzicht. Ik hoop dat je je doelstelling kunt verwezenlijken

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Thijz0
  • Thijz0's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
More
7 years 11 months ago #10211 by Thijz0
Replied by Thijz0 on topic So Fresh and So Clean
Voor de intraday traders

Op welke momenten in de dag handel je? Voor mij is het vrij lastig om te handelen overdag aangezien ik gewoon op werk zit en daar niet de mogelijkheid heb om te handelen.

Maar na een uur of 18.00 begint naar mijn idee het volume wat af te nemen en is het na 20.00 behoorlijk rustig waardoor de ADFX methode moeilijk toe te passen is. hoe ervaren jullie dat?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
7 years 11 months ago #10213 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic So Fresh and So Clean
Als je op de langere timeframes handelt, 4H en hoger, dan heb je aan een paar momenten per dag genoeg.

Ik kijk vooral 's avonds wat er gedurende de dag is gebeurd, en als er een mooie setup zich voordoet open ik een trade om 19:00 op de close van de 4H op dat moment op mijn platform. En zo doe ik dat ook 's avonds op de daily close (23:00) en 's morgens voor ik naar mijn werk ga op de close van de 07:00 4H candle. en hou zo de trades gedurende de de week bij.

Via de mobiele app van MT4 kijk ik gedurende de dag af en toe, en pas soms de stops aan naar break even als de trades lekker in de winst zitten. Heel soms sluit ik ook trades als ik zie dat er geen beweging meer in zit en de maximale winst is bereikt of als blijkt dat de trend tegen mij is en ik het verlies nog kan beperken.

Je zou mij een intraweek trader kunnen noemen :-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.441 seconds

 

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.