Topic-icon De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish

• Seasalt-McFish
  • Seasalt-McFish's Avatar Topic Author
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 2 months ago - 9 years 2 months ago #2984 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Thanks!

Er gaat zeker nog meer volgen, over diverse onderwerpen. Ook onderwerpen waar velen meer moeite mee hebben trouwens, maar ach, tis tenslotte mijn blog... B)

Ik kan trouwens wel mijn pokerblog doorlinken, voor de geinteresseerden. Doe ik dit weekend wel even (als jullie het leuk vinden).

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 2 months ago - 9 years 2 months ago #2985 by Jelle

Ik kan trouwens wel mijn pokerblog doorlinken, voor de geinteresseerden. Doe ik dit weekend wel even (als jullie het leuk vinden).

P.S las in een andere post van je dat je een winstgevend roulette systeem had ooit? zonder nu het hele geheim weg te geven ben ik best benieuwd hoe dat mogelijk is; altijd geleerd dat dat niet kan met roulette....

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
Attachments:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 2 months ago #2986 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Hoewel je het pas met zekerheid zou kunnen zeggen bij meerdere honderdduizenden draaien i.v.m. samplesize, kun je wel spreken van een winnend systeem wanneer het je over meerdere jaren van regelmatig dagen spelen (of vooral noteren en dan later backtesten) een winst per draai haalt van zo'n 25%.

Ik heb hier meerdere jaren mijn gezin van kunnen laten eten, als aanvulling op ons uiterst magere inkomen en hoge kosten wegens ziekte.

Het exacte percentage weet ik niet meer, maar ik heb het net nog eens zitten narekenen en kom wel op ongeveer deze opbrengst, die zelfs hoger lag dan ik altijd heb gedacht.

Er waren echter ook wat nadelen aan het systeem. Zo moest je elke draai nauwlettend volgen en noteren en stond je vaak lange uren verder niets te doen, voordat je een keer kon inzetten. Het was leuk, maar erg vermoeiend.

Verder kon de croupier wel degelijk invloed uitoefenen op de resultaten, door bijvoorbeeld afwijkend draaigedrag, zoals heel hard werpen, of heel onregelmatig. Weliswaar was er ook dan gemiddeld nog winst, maar die was wel een stuk lager.

Ik hanteerde trouwens een vaste buy-in voor 1 speeldag, namelijk 104 euro (52 chips). wanneer dat op was, was het einde dag. Kwam ik boven 35 chips winst, dan was het ook op weg naar huis. Ik heb zelfs een dag meegemaakt dat ik na 3 draaien alweer omwisselde en weer vertrok. Werkte perfect!

Vanwege de noodzaak om het geld meteen weer in het gezin te stoppen, kon ik nooit uitbouwen naar een hogere limiet dan 2 euro/draai. Daarbij waren er soms maar enkele draaien per uur geschikt en was de opbrengst maar net genoeg om de reiskosten te dekken en weer brood op de plank te hebben voor de week.

Het ontdekken van poker heeft me uiteindelijk doen besluiten om ermee te stoppen. Wanneer ik daarin dezelfde drive en inzet zou stoppen, zou dat absoluut winstgevender moeten zijn. Helaas stak mijn burnout daar een stokje voor, maar gezien het feit dat ik me de laatste tijd beter ga voelen, kan dat wel eens gaan veranderen. Hetzelfde geldt voor forex. Nu doe ik nog maar wat, maar wanneer ik mij daar werkelijk op ga storten, verwacht ik absoluut winstgevend te kunnen traden.

Hoe dan ook: roulette is wel degelijk winstgevend te spelen, maar het kost dermate veel inzet en tijd, dat er betere alternatieven zijn gekomen, zoals poker en forex.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 2 months ago #2994 by Seasalt-McFish
Yeeeeaaahhhhh!!!!

Kan eindelijk weer op mijn PC inloggen op het forum...

Bleek dat er per ongeluk een cookie geblokkeerd was (in de lange lijst nogal lastig te vinden :D)

More
9 years 2 months ago #2996 by Jonkie76
Welkom terug makker..
Je vind het vast niet erg dat we alvast verder zijn gegaan zonder jou? B)
Maar dan heb je weer wat te lezen nu je weer terug bent :laugh:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 2 months ago #2997 by Seasalt-McFish
I'm shocked! :xhmy:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago #3010 by Seasalt-McFish
Ik ben wat wezen spelen met charts en aangepaste indicatoren. Daarmee ben ik nu op een aantal fantasierijke chartindelingen gekomen, die de kleurrijke namen dragen van "Geep", "Makreel" en nu de nieuwste: de "Dronken Man".

De laatste ziet er behoorlijk veelbelovend uit, dus die wil ik dit weekend nog eens wat nader bekijken, uiteraard met een lekker potje bier erbij....

B)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #3015 by Seasalt-McFish
Zo, heb even een nieuwe post in mijn blog geschreven. Feitelijk meer een verwijzing naar het poker-vervolgverhaal dat ik ben begonnen op Pokerstrategy.

Voor de liefhebbers: Verhalen schrijven: Dreams of a pokerknight - part 1

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago #3025 by Seasalt-McFish
Bij gebrek aan geduld voor een langzaam trendtrading-systeem ga ik de rest van de maand experimenteren met "De dronken man"

Dat is een erg simpel systeem dat het pad volgt van een man met een stevig biertje op...

Ik heb er dan ook hoge verwachtingen van!

Het entrypunt heb ik al berekend, nu nog het exitpunt vinden, maar tja, een dronken man kan daar wel eens problemen mee hebben, dus dat zal nog wel even duren...

Hoe dan ook: ik hou jullie op de hoogte :silly:

More
9 years 1 month ago #3026 by Jelle

Het entrypunt heb ik al berekend, nu nog het exitpunt vinden

Misschien is nuchterheid een goed exit punt? hehe

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #3030 by Seasalt-McFish
Ik zal het even uitleggen :PP

"De Dronken Man"is een benaming die ik wel vond passen bij mijn opzet. Die maakt namelijk gebruik van SMA's die een patroon vormen, dat lijkt op de rijstijl van een bezopen automobilist...

Bovendien is het wel lachen wanneer ik straks kan antwoorden op vragen over wat ik doe, met: "Ik werk met de dronken man", of "De dronken man levert mij een heleboel geld op"... :silly:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #3048 by Seasalt-McFish
Ik heb ondertussen mijn eerste stapjes met De Dronken Man gezet...

Ging nog wat struikelend, maar dat was meer doordat ik foutjes maakte bij het openen en sluiten van trades.

Het ziet er in ieder geval best wel hoopgevend uit, zeker gezien het feit dat ik natuurlijk weer nét ging handelen toen de USD het ineens op de heupen kreeg en dus ook wat verliesjes moest incasseren.

Ondanks dat speelde ik kiet, ware het niet dat ik per ongeluk op goud ging traden en me dat meteen 5 euro kostte. Dit zie ik echter als startproblemen. Het systeem is nog niet volmaakt, maar de signalen lijken erg duidelijk te zijn en uiteindelijk goed resutaat te beloven.

Voorlopig ga ik live testen of de strategie werkt. Wanneer ik er tevreden over ben, zal ik hem wel uitwerken in een artikeltje of zo, zodat iedereen er baat bij heeft.

More
9 years 1 month ago #3049 by Jelle
Misschien vast even een grafiekje met daarop het 'dronken man' SMA patroon? :)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago #3051 by Seasalt-McFish
Op de een of andere manier heb ik iets tegen uploaden van plaatjes.

Maar je kunt hem heel gemakkelijk zelf maken:

De Dronken Man <<<< deze is eigenlijk onderstreept, maar om onduidelijke redenen werkt de onderstreping bij mij niet en dus geeft ik hiermee even een accent aan :PP )

Timeframe: 1H, 4H en daily

Je neemt 4 SMA's. 1 op de close (40) 1 op de high (9), 1 op de low (9) en 1 op de close (7)

Verder neem ik geen candlesticks, maar die mislukte zoute stokjes.

en dat is alweer de hele opzet.

De 40 SMA is voor de algemene trend
De twee 9SMA's geven de weg aan en de 7SMA de dronken man.

Met de entry en exit ben ik nog aan het experimenteren, maar dat kun je uiteraard zelf ook doen. Waarschijnlijk zul je al snel doorhebben wanneer ik een entry doe B)

Succes!

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #3058 by Seasalt-McFish
Ik heb trouwens de 1H chart laten vervallen, want die geeft teveel valse signalen en verhoudingsgewijs te weinig profits. Daar ik geen zin heb om steeds te moeten opletten, richt ik me op de 4H en daily charts.

Nu nog even uitzoeken welke tijdzones het beste werken. Dat doe ik via een demo van het andere platform van ForexYard, waar je gemakkelijk de tijd kunt veranderen.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago #3062 by Seasalt-McFish
Zo, mijn eerste week met de Dronken Man zit erop.

Heb nog geen echt vaste regels qua exit, maar de eerste resultaten zijn bemoedigend.

33 trades gedaan, waarvan 30 positief verlopen. Van de 3 verliezende trades draaide ik er 1 volgens het systeem. De andere twee waren fouten.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik werk met een ruimere SL en kleinere profits, dus het is logisch dat het aantal gewonnen trades ruim groter is. Een verliezende trade kan dan ook meer verlies opleveren.

Komende week ga ik me bezighouden met de exitstrategie.

Fijn weekend allemaal :)

More
9 years 1 month ago #3069 by Jelle
Wat is je risk / reward ratio? Dus hoeveel pips riskeer je om hoeveel pips te winnen?

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #3072 by Seasalt-McFish
Dit is nog het punt.

Tot nog toe heb ik daar niet echt duidelijke regels voor gehanteerd, daar de exit nog niet bekend was. Meestal hou ik een eerdere, verder wegliggende high/low aan (+enkele pips). Mijn idee is niet gebaseerd op vaste winratio, maar op signalen. De SL die ik neerzet is alleen een vangnet voor extreme situaties. De uiteindelijke SL gaat elke dag opnieuw worden bepaald (een trade kan wel een maand lopen).

Nu heb ik ondertussen een test gestart op de daily USD/JPY, waarbij ik wél uitga van een vast entry en exit-signaal. De eerste results zijn erg veelbelovend, maar totaal nog niet representatief. (ca 1268 pips + over 8 trades)

Daarbij gebruik ik echter geen TP-lijn en een vrij ruime SL, die variabel is.

Entry en exit volgen op een bepaald signaal.

Ik denk dat ik zowel voor de SL als een exitpoint een programmaatje kan schrijven, waarin ik kan berekenen of er die dag nog kans is op een exit en of de SL moet worden verschoven en hoeveel.

Dat ga ik echter pas doen als het inderdaad lijkt te werken en dat bepaal ik pas als ik klaar ben met mijn test.

Voor de test heb ik niet eerst een aantal winstgevende trades als uitgangsbasis genomen, maar gewoon een theorie van entry- en exitpoints. Wanneer dit dus positief blijft, dan is het een behoorlijk betrouwbare test.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #3073 by Seasalt-McFish
Voor de liefhebbers....

Hier staat deel 2 van " Dreams of a pokerknight "

More
9 years 1 month ago #3075 by Jonkie76
Wow... wat leest dat heerlijk weg.. hoeveel delen heb je voor ons in het verschiet..?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.344 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl