Topic-icon De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish

• Seasalt-McFish
  • Seasalt-McFish's Avatar Topic Author
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago #3076 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Dank je :)

Geen idee. Zoals ik al in het commentaar schreef, schrijf ik altijd gewoon vanaf het eerste woord, zonder een plan hoe het gaat lopen. Zo blijft het ook voor mij spannend.

In de laatste aflevering wist ik bijvoorbeeld pas bij de gebeurtenis zelf dat hij werd aangereden...

Zo schrijf ik gewoon het liefst, directe actie, zonder het eerst te overwegen.
Mijn songteksten schrijf ik ook op die manier en liedjes neem ik vaak maar één keer op, namelijk op het moment dat ik ze bedenk :D

Overigens heb ik wel overwogen om i.p.v. een blaffende hond, een koe voorbij te laten vliegen. Heb er nog spijt van dat ik dat niet heb gedaan.. :S

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 month ago #3193 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Tja, laatste tijd weinig tijd gehad om te schrijven en zo.

Kwam net wel tot de ontdekking dat ik nog een trade had lopen op de EUR/JPY via het systeem van De Dronken Man... 175 pips in de pocket!!! :silly:

Toch lekkere afsluiting van de week, zelfs al was het maar met een trade van 0,01 B)

More
9 years 1 month ago #3196 by Jelle
Netjes Seasalt!

En dat het een trade van 0,01 was maakt natuurlijk niet uit als je daar normaal in trade. Het gaat om de pips :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
9 years 4 weeks ago #3200 by Jonkie76
Goed gedaan Sea. Ben nu kijken of ik met wat simpele regels het aantal trades terug kan brengen, en wat veiliger een trade kan openen. Bijvoorbeeld.

Regel 1. Minimaal 3 pips crossing
Regel 2. Vaste stoploss van 100 pips
Regel 3. 50 pips winst, stoploss naar Bep.

Die laatste regel zit ik over te denken om in 2 stappen te doen. Bij 50 pips winst stoploss naar -50 en bij 100 pips naar Bep. Daarna de trade laten lopen, want daarna is een crossing het enige wat de exit aangeeft.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 4 weeks ago #3201 by Seasalt-McFish
Ik ben terug naar de basics van DDM gegaan en ben daar wat wijzigingen en add-ons aan gaan toepassen. Momenteel kom ik echter niet toe aan backtesten, dus test ik gewoon live :P

Waarom terug naar de basics? Omdat het de basis was die me triggerde om met DDM aan de gang te gaan. Er zat dus iets aantrekkelijks in.

Wat ik nu toevoeg zijn wat -eveneens basic- tradesupports, zoals trendlijnen, countertrendlijnen, Fibs, chartpatronen, nieuws en al wat me maar opvalt.

Naarmate het aantal storende factoren meer overheerst haak ik sneller af en plaats geen trade. Naarmate er meer ondersteunende factoren zijn plaats ik er eerder wél een. Verder ga ik weer alleen uit van de daily chart.

Zo zal ik op de EURUSD al bij voorbaat een onzekerheidsfactor inbouwen, dus heb ik meer bevestiging nodig.

Dit alles geeft misschien net even wat meer ondersteuning voor trades en dus meer kans op succes.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 4 weeks ago - 9 years 4 weeks ago #3206 by Seasalt-McFish
Ondertussen heb ik mijn systeem van De Dronken Man gecombineerd met een variatie op dezelfde timeframe. Die noem ik trouwens Het Achterhoofd (omdat hij ergens daarvandaan is gekomen :silly: )

De afgelopen uurtjes heb ik mijn systeem hier helemaal op ingericht, dus de live-test is begonnen (al ben ik veel te slordig om alles bij te gaan houden. Zolang mijn saldo groeit is het systeem goed genoeg, denk ik gemakshalve maar :PP )

Ik heb nu gewoon per pair 2 schermpjes naast elkaar, met aan de linkerkant DDM en aan de rechterkant HA.

Verder heb ik op alle schermpjes de spread erbij geschreven, zodat ik niet per ongeluk een te dure open met te weinig support. Voor pairs met een hogere spread wil ik namelijk meer kans op een trend hebben. Verder heb ik de kleur van de weg van de dronken man aangepast aan de spread, zodat ik in 1 oogopslag al kan zien in welke categorie een scherm valt.

Ben benieuwd....

Ondanks een foutje heb ik vandaag toch iets van 4 euro weten te plussen met deze opzet. Natuurlijk met minimale inzet, maar het is tenslotte nog een test...

To be continued...

More
9 years 4 weeks ago #3210 by Jelle
Voor een trading systeem met zo'n guitige naam komt het toch allemaal verdacht goed uitgedacht over! Ook impressive dat je hebt nagedacht over hoe je de twee systemen visueel zo kunt vormgeven dat je ze overzichtelijk kunt volgen.

Overigens, wat voor pairs trade je het meest met het systeem? Is het 90% majors en 10% de rest, of zitten er ook veel crosses bij e.d.?

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 4 weeks ago #3211 by Seasalt-McFish
Je wilt echt niet weten hoeveel pips ik vandaag zou hebben gehaald wanneer ik al was begonnen :unsure:

Zo tussen de 1200-1400 in totaal....

Gemiste kans dus :PP

@Jelle

In principe trade ik op de pairs t/m 8 pips spread, maar meestal tot 6.

Ik open verder gewoon iedere mogelijkheid, onafhankelijk van crosses etc. Natuurlijk kun je in principe lastig op de ene USD op long winnen en op een andere tegelijk op short, maar in principe is het gewoon mogelijk en zit het idee van zwaardere verliezen bij meerdere tegenslagen van 1 valuta tegelijk vooral tussen de oren. Tenslotte kun je ook meer winnen.

Door een ruimere SL is er ook meer ruimte voor de trade om zich te herstellen van een kleine terugslag.

De toekomst zal uitwijzen of het verder ook werkt.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 3 weeks ago #3259 by Seasalt-McFish
Nadat ik door een verkeerd ingestelde lotsize 22% van mijn bankroll heb verbrand, ga ik een langere break nemen van het traden.

De schade had erger kunnen zijn (36%) maar het is wel een dure domper geweest. Opsteker is daarbij wel dat ik geen wilde trade had afgesloten, maar gewoon een trade die tegenzat. Je hebt nou eenmaal altijd verliezers erbij zitten. Jammer genoeg had ik net bij deze per ongeluk een 100x de normale lotsize aangeklikt...

Wat ik wel positief vind is dat ik niet ben gaan tilten. Dat is vrij nieuw voor mij en een goede ontwikkeling. Het was gewoon onoplettendheid bij het afsluiten en de pech dat nou net deze trade in het honderd liep. De winst ligt voor mij in het niet tilten. Dit is toch een belangrijke voorwaarde voor het traden. Ik heb er dan ook goede hoop op dat ik bij terugkomst minder gestresst zal handelen en (goed opgezette :unsure: ) trades helemaal zal laten uitlopen. Mijn grootste leak is namelijk nog steeds het te vroeg afbreken van trades.

Allemaal veel succes de komende weken. Ik kijk wel af en toe ff op het forum, maar neem ook even wat afstand om me te concentreren op mijn andere doel: een serieuze poging om goed te leren cashgamen, om daarmee mijn MLT op te zetten.

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
9 years 3 weeks ago #3260 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Ah jammer, is mij ook al eens overkomen :PP

Veel succes met je cashgames. Welke site speel je?
Heb zelf ook 1.5jaar gecashgamed 6max. op EVP

"Cut your losses and let your profits run"

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 3 weeks ago #3261 by Seasalt-McFish
Tja, het is een slordigheid.

Heb me nu voorgenomen om alleen te traden wanneer ik echt de tijd heb om het goed voor te bereiden. Daarvoor ga ik een checklist maken, die geheel moet zijn ingevuld voordat ik iets open.

Ik speelde meestal op FTP trouwens, maar het is ff afwachten of die nog terugkomt. Anders ga ik waarschijnlijk op iPoker spelen (vanwege rakeback).

Overigens ga ik pas weer echt pokeren wanneer ik me weer eens goed heb ingelezen.

More
9 years 2 weeks ago #3263 by Jelle
Is natuurlijk erg zuur zo'n fout - is overigens vrijwel iedereen wel eens een keer overkomen (kom, op, wees eerlijk! :) ) - maar waarom zou je daardoor een break moeten nemen van het traden? Je bent immers maar 22% van je bankroll verloren en bent niet gaan tilten. Het was slechts een kwestie van het verkeerde knopje. Dat hoeft toch niet echt consequenties te hebben? Enfin, ben gewoon nieuwsgierig naar je beweegreden(en).

More
9 years 2 weeks ago #3264 by Jonkie76
Oei, das erg spijtig Sea. Jou kennende herstel je hier wel weer van.
Tja ftp is einde oefening denk ik... Heb nu al 4 weken niet gepokerd en bevalt mij uitstekend.

Denk dat er binnen 24 uur wel weer getrade wort, haha :-)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 2 weeks ago #3265 by Seasalt-McFish
Nee, het ligt iets anders.

Ik maak dergelijke fouten omdat ik intensief met 2 dingen tegelijk bezig ben. Daardoor word ik slordig.

Momenteel ben ik een diepgaande cashgamestudie aan het doen voor mijn MLT-project. Daarbij deed ik dan mijn trade-setups, maar dat was zo van: heee, ik zie een setup...<<KLIK>> , ow, wacht ff, hmmmm. daar niet aan gedacht... etc.... Dat is (in mijn geval) schreeuwen om fouten.

Ik heb nu zondermeer een goede trademethode gevonden, maar moet wel geconcentreerd zijn in mijn setups. Momenteel ben ik dat niet.

In dit geval was de setup wel goed, maar de uitwerking niet (verkeerde lotsize).
Dat de trade negatief liep is geen probleem. Dat gebeurt nu eenmaal wel vaker.

Om dergelijke fouten te voorkomen ga ik eerst mijn MLT-project afronden en dan (of als ik dat even zat ben eerder) een goede checklist maken om mee te traden. Dat zou dergelijke fouten moeten voorkomen.

Wanneer ik nu ga traden ga ik weer andere slordigheidsfouten maken en dat is zonde van het geld.

Daarom ga ik me focussen op één ding tegelijk, al zal ik misschien wel tussendoor wisselen van project, maar dan gezien over meerdere dagen.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 2 weeks ago #3268 by Seasalt-McFish
Het was in ieder geval goed om te zien dat mijn setup uiteindelijk wel klopte. Dat ik werd uitgestapt was omdat ik mijn SL had verplaatst ivm met die lotsize. Nu wel beetje zuur natuurlijk, maar het risico was veel te groot om hem te handhaven.

Binnenkort eens even mijn checklist in elkaar zetten denk ik, als break uit mijn pokerstudie.
B)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 week ago #3343 by Seasalt-McFish
Zo, de maandelijkse freeroll weer gespeeld.

Toch weer $27 geshipt (13e) en mijn Stars-account ver-55-voudigd...

Nu maar hopen dat PokerStars niet ook offline gaat, want de prijs van vorige maand staat nog op het geblokkeerde Full Tilt.

Toch weer lekker in elk geval :)

Komende week nog vakantie en daarna weer eens echt traden en pokeren denk ik :silly:

More
9 years 1 week ago #3344 by Jelle
Knappe prestatie, en als je dit nog een paar keer lukt - het ver-55-voudigen- dan ben je zo miljonair! :)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 week ago #3345 by Seasalt-McFish
:P

Dat toernooi ligt me echt wel. Al heel vaak gecasht en 1x gewonnen :)

Feels good en dus lekker uit eten geweest :D

More
9 years 1 week ago #3346 by Jonkie76
Netjes Sea, hoeveel man doen er mee aan die freeroll?

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 1 week ago #3348 by Seasalt-McFish
meestal zo'n 125-150

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.372 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl