Topic-icon De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish

• Seasalt-McFish
  • Seasalt-McFish's Avatar Topic Author
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1707 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Dat droge van jou was volgens mij vrij nat :PP

Ik heb me de laatste dagen nog eens wat bezonnen op mijn trades.
Over het algemeen wil ik te graag traden. Dat uit zich in veel korte trades op lagere frames. Daaronder reken ik ook de 1H trouwens.

Het probleem daarmee is dat je

1) Te veel pips spread betaalt

2) Te onrustig wordt in je denken.

3) Te vaak in een trade wilt zitten.

Punt 1 lijkt me duidelijk. Op langere frames betaal je verhoudingsgewijs minder pips voor je doelen

Punt 2 kwam in me op toen ik de vele posts van Jonkie aan het lezen was. Zó druk wil ik niet met forex bezig zijn (niets te na aan je ijver hoor J! ;) )
Ik wil gewoon af en toe een goede mogelijkheid traden en daar dan profit uit halen. Door steeds in kortere frames actief te zijn ben ik ook bijna gedwongen om steeds achter mijn PC te zitten en dat wil ik niet. Er is nog meer te leven...

Punt 3 is eigenlijk een gevolg van punt 2.
Wanneer je steeds maar naar je tradeplatform zit te kijken en zit te speuren naar mogelijkheden, ga je die ook steeds meer zien. Zelfs wanneer ze wat minder van kwaliteit zijn. Je zit toch achter je computer, dus kunt die éne ook nog wel even meepikken... Daardoor raak je de balans in je leven een beetje kwijt en ben je als je niet uitkijkt 18 uur per dag aan het traden. Dat wil ik niet.

Om die reden heb ik besloten om me te gaan richten op de 4H charts en hoger. Daarbij wil ik uitgaan van de daily charts en dan de 4H charts erbij als setup/controle. Dit betekent ook grotere SL, maar hopelijk ook langere trends met winst. In ieder geval hou ik dan waarschijnlijk weer eens wat tijd over om te pokeren ;)

Fijn weekend!

Zeezout

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #1709 by Jonkie76
Ik herken het helemaal Sea, en ik was aardig nat ja.. tot boven de knieen zeg maar. Maar gelukkig kon ik het later met de handdoek van Prelim USD news weer afdrogen..

Maar gelukkig kan ik vanaf vele plekken bij mijn internet dus lijkt alsof ik continu achter de pc zit..

ohw wacht ff.. ik werk als systeem beheerder..dus ik moet bekennen, JA ik zit er continu achter , hehe :laugh:

Maar ik heb zelf ook even de trades bekeken van Gon, en die trade ook veel op de langere tijdframes, en ze doet het sinds de omschakeling helemaal niet slecht.. heel goed zelfs.. Al meer dan 1000 pips geplust geloof ik.

De 1 uurs blijft toch mijn favoriet, maar de manier waarop Gon het doet intrigeert mij wel. Alleen, net wat je zelf zegt, je moet je stoplossses dan zo ruim nemen, en ik weet niet of ik daar wel tegen opgewassen bent.. Maar goed de tijd zal het leren.

Ik wens je iig een goed weekend en veel succes met je nieuw ingeslagen pad..

More
9 years 6 months ago #1710 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Als je je lotsize klein houdt, is die grote SL geen probleem. Bovendien, als je een SL van 100 pips hebt en een winstmarge van 400 pips, blijft het toch een goede investering. Het andere voordeel van lange tijdsframes traden is dat het veel rustiger voelt, je wordt minder gauw geraakt door nieuws en je moet je gewoon aan je trade plan houden, dan kun je volstaan met een paar keer per week kijken. En ook het aantal trades neemt af, doordat er gewoon minder opportunities zijn. Ik doe een beetje van beiden, maar focus mij vooral op 4h/dagchart, en zoek slechts een entry op de uurchart!
Succes Zee! Vergt een hoop zelfbeheersing! :laugh:

More
9 years 6 months ago #1712 by Jonkie76
Ja, Gonnie daar moet je ons toch maar eens meer van laten zien.
Dus van zodra je setups spot, pleur ze in je blog zou ik zeggeg, dan traden we er samen op.. en als ik wat zie doe ik dat wederzijds..

Persoonlijk is het voor mij denk ik ook beter om wat meer op de langere tijdframes te handelen. Net wat je zegt, geen getureluur continu achter het scherm..en wat rustiger als het gaat om impact van nieuws en zo..

Dus kom maar op.. :woohoo:

More
9 years 6 months ago #1714 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Zal ik doen, want ik heb ook zeker feedback nodig - tenslotte ben ik ook nog maar een beginner! :laugh:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1717 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Hoe kan ik eigenlijk mijn eigen logo bij mijn posts krijgen?

More
9 years 6 months ago #1718 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Seasalt McFish schrijft:

Hoe kan ik eigenlijk mijn eigen logo bij mijn posts krijgen?

Dan moet je even $25 naar mij overmaken...

Hehe, nee. Klik op "mijn profiel" (stukje onder de shoutbox, net onder het grijze blok "mijn discussies". In het nieuwe blad klik je dan op "mijn avatar" Hier kun je een afbeelding die op je pc staat uploaden. Volgens mij mag ie wel maar een bepaalde grootte hebben, dus als je afbeelding te groot is moet je hem even verkleinen in paint en opslaan als gif of jpg.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1719 by Seasalt-McFish
Thanks! :)

Ben nog niet tevreden over het resultaat, maar dat komt dan later nog wel :P

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1762 by Seasalt-McFish
Door privéomstandigheden ben ik even minder vaak aanwezig, maar ik check wel regelmatig even voor nieuwtjes. Zal alleen wat minder vaak reageren in blogs, de komende weken.

Wel de laatste trades een aardig gedeelte van het verlies van vorige week kunnen goedmaken. Da's dan weer leuk B)

we komen er wel ;)

More
9 years 6 months ago #1764 by Jonkie76
Succes! We horen je vanzelf wel weer...

Mooi dat je weer wat geplust heb..

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1785 by Seasalt-McFish
Soms is het snel afbreken van een trade wel eens nuttig.

Pakte net een paar pips op de GBP/USD en besloot hem toch maar weer te sluiten ivm het vele nieuws vandaag.

Zou nu vet door mijn SL zijn geragd! Supertevreden dus met mijn schamele $2 profit op deze trade :lol:

More
9 years 6 months ago #1787 by Jelle
in het kader van 'niet verliezen is ook winnen' hehe :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1788 by Seasalt-McFish
Tja, soms is het toch gewoon verstandig om verliezen te beperken wanneer je iets over het hoofd hebt gezien...

Ik had geen rekening gehouden met de nieuwsberichten en vond die te riskant om mijn trade op door te zetten. In zo'n geval sluit ik gewoon af met een paar pips winst. :side:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1794 by Seasalt-McFish
Zo, voor mij zit de tradeweek er weer op. De vrijdag trade ik meestal niet maar begin ik lekker vroeg aan mijn weekend.

Het was een vermoeiende week met veel privézaken die de aandacht vroegen en vragen.

Ondanks dat heb ik deze week met een kleine profit kunnen afsluiten. Verder ben ik wat aan het prutsen met een prognosewerkblad. Ben wel benieuwd of dat iets gaat worden.

Kan het toch niet laten om te experimenteren :PP

Allemaal een fijn weekend!

More
9 years 6 months ago #1796 by Jelle

Verder ben ik wat aan het prutsen met een prognosewerkblad

Kijk, daar zou ik dan wel weer wat meer over willen weten! :) Klinkt interessant namelijk....

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
9 years 6 months ago #1797 by Jonkie76

Ik heb me de laatste dagen nog eens wat bezonnen op mijn trades.
Over het algemeen wil ik te graag traden. Dat uit zich in veel korte trades op lagere frames. Daaronder reken ik ook de 1H trouwens.

Het probleem daarmee is dat je

1) Te veel pips spread betaalt

2) Te onrustig wordt in je denken.

3) Te vaak in een trade wilt zitten.

Toch nog even reageren op je eerdere post..
ik moet hier toch +3 voor geven :unsure:

Ik loop tegen iedereen te schreeuwen over trend trading, maar ik kan mijzelf niet eens houden aan mijn eigen tradeplan. Kijk niet eens naar gezonde trend, maar ben eigenlijk aan het speculeren welke kant we op gaan.. zo frustrerend.. bah!
Alleen qua impact hanteer ik de volgorde 3, 2 en 1.

Heb wel eens gedacht om alleen weer ff op demo te traden, maar omdat het dan niet om echt geld gaat is er totaal geen emotie..en juist die emotie moet ik leren mee omgaan, want traden is gewoon zooooooooooooooooooo leuk!!

Eigenlijk zou ik een toezichter moeten hebben, die voor mij het real platform aan en uit kan zetten, hehehe

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1798 by Seasalt-McFish
Misschien is het een idee voor je om een ander account erbij te nemen voor gewoon wat gambletraden, waarbij je om centen prutst.

Daarnaast hou je dan een account aan met hogere lotsize waarop je alleen goede setups plaatst.

Zo kun je de gamblemode een beetje in toom houden en je profit pakken op een goed account.

Succes in ieder geval!

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1799 by Seasalt-McFish
Wanneer het wat verder is zal ik wel eens wat posten Jelle ;)

Nu is het nog erg prematuur en vaak maak ik dergelijke dingen niet af omdat ik weer nieuwe ideeën heb voordat ik een project heb afgerond :silly:

Het is in ieder geval gebaseerd op het vooraf bepalen van opties voor de richting van de koers, aan de hand van S/R en prijsactie. De opzet is om automatisch een suggestie te genereren voor setups.

Naja, klinkt nogal vaag, maar dat past wel bij mijn persoon :P

More
9 years 6 months ago #1800 by Jonkie76
Haha, dat is typish Sea, tjonge wat is het toch grappig hoe onze karakters zich uiten in dat hele trade gebeuren.. we blijven i.i.g. ons zelf, en dat is belangrijk denk ik B)

Ook ik ben benieuwd naar je prognoseblad.. en hier even wat stimulans..
MAAK EENS AF WAAR JE AAN BEGONNEN BENT, VOORDAT JE WAT ANDERS GAAT DOEN!!!

Zo.. heb ik jou ook weer geholpen voor het komende jaar, scheelt weer een boel geld wat we uitgeven aan psychologische prietpraat....tjonge denk dat 2011 vanaf nu een goed jaar gaat worden Sea.. kan vanaf nu alleen maar beter gaan denk ik..hahahah. :woohoo:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1801 by Seasalt-McFish
:laugh: :laugh: :laugh:

Je snapt het niet helemaal Jonk :P

Ik probeer juist af te maken dat ik steeds nieuwe ideeën krijg, maar er blijven maar nieuwe komen... B)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.321 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl