Topic-icon De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish

• Seasalt-McFish
  • Seasalt-McFish's Avatar Topic Author
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1825 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Zo, daar zijn we weer om veel afwezig te zijn.

Vanochtend even een trade op de GBPJPY aangezet en vervolgens weer lekker gaan pitten. Dat slapend rijk worden geen fabeltje is, bleek uit het feit dat ik zo'n $20 rijker weer wakker werd, enkele uurtjes later... B)

Zometeen maar eens even flink in huis aan de slag en dan nog even wat pokeren denk ik.
Heb nog genoeg te doen dus :D:D:D

Fijne week allemaal!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1839 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Zo, lekker even tijdens het wakker worden 40 pips gepakt op de EUR/CHF....

Dat koppie soep leverde toch mooi weer $42 op! B)

Ik ben nog niet zover dat ik hem dan ook verder laat lopen, zeker nu hij op een resistancelijn loopt, maar het gaat wel steeds beter. Heb nog iets teveel scared money staan om echt lekker langetermijn trades te doen.

Voor vandaag is het echter weer goed zo. I'm satisfied :P

More
9 years 6 months ago #1840 by Jonkie76
Netjes Zee, dat had ik ook moeten doen...40 pips verloren op eur/usd :angry:
Gelukkig had ik de stoploss 20 pips omhoog gezet toen ik ff ging pauzeren, anders was het het dubbele geweest. Nog bter was als ik er uit gestapt was.. maar ja, dit had ik niet zien aankomen helaas..

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1841 by Seasalt-McFish
Mwah, het was een combinatie van een setup volgens mijn opvattingen en een snel toeslaan.

Ik had begrepen dat de euro en GBP nogal correleren en kwam dus tot de conclusie dat de val van de GBP dus ook wel eens invloed zou kunnen hebben op de EUR tegen andere valuta.

De EUR/CHF zit op de lange termijn in een downtrend, hikte net tegen een sterke resistancelijn aan en vertoonde nog geen sterke reactie, dus nam ik aan dat die nog wel zou komen en voila.... :P

Doet een mens goed :PP

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1856 by Seasalt-McFish
Vandaag heb ik het rustig gehouden.

2 pipjes op de CAD veilig gesteld en 37 op mini-olie (nee, niet voor een Mini Cooper Jonkie :P)

In ieder geval weer een dag met profit afgesloten dus :)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1865 by Seasalt-McFish
Zo, ik hou de handelsweek weer voor gezien.

Met een bescheiden weekopbrengst van $61,35 toch niet ontevreden.

10 trades afgesloten en daarvan 1 verloren, al waren het vaak kleine winstnemingen.

Allemaal een fijn weekend!

More
9 years 6 months ago #1866 by Jonkie76
Hahah, doe je het toch beter als ik Sea, ik heb een schamele winst van 8 cent gedraaid deze week..

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1867 by Seasalt-McFish
Winst = winst ;)

Maar ik ben er van overtuigd dat je het vandaag niet zult kunnen laten om er nog een verliesje van te maken :PP

Succes en hopelijk vette winst! B)

More
9 years 6 months ago #1868 by Jelle
Wat is je trading kapitaal ongeveer Sea, als dat niet een te persoonlijke vraag is?

Omdat je schrijft dat je een bescheiden weekopbrengst van $61,35 had. Voor sommige bankrolls is dat helemaal niet zo bescheiden :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #1876 by Seasalt-McFish
Ik heb een standaardaccount van nu ca 2k.
Heb bijna al mijn pokeraccounts leeggetrokken en leg mijn focus op forex.
Ik moet wel nog aardig wat bonus vrijtraden, dus momenteel bouw ik aan mijn tradebankroll

Daar trade je met minimaal 10k lots en dan is het dus zo'n 60 pips. Relatief niet veel dus.

Moet er wel bijzeggen dat ik soms ook met mini-oil trade. Daarbij is een pip maar 10ct. of zo. Daar heb ik wel meer pips op gepakt.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1877 by Seasalt-McFish
Ik wil uiteindelijk met een bankroll van zo'n 5 tot 10k gaan traden. Tot dan probeer ik niet uit te cashen en daarna dan steeds een overschot op die 5k uitcashen per maand

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1936 by Seasalt-McFish
Het is weer even stil in mijn blogje. :P

Ondertussen eindelijk vannacht weer eens even slapend gepokerd en lekkere SNG gewonnen.

Vanochtend even mijn 9 pips gepakt op de CAD. Daarna een turbodag met een waslijst aan afspaken en een griepje onder de leden.

Lijkt me strak plan om zo lekker vroeg mijn nest in te duiken met mijn in totaal $30 profit van vandaag.:P

Succes allemaal weer, de komende week! B)

More
9 years 6 months ago #1939 by Jonkie76
Kijk eens aan, en weer een dagje in de plus.. en zo bouwen rustig uit naar die 5K.
Strak plan Sea. Zelf heb ik dat idee voor mijzelf ook opgevat..
Rond de 10K kan je leuk traden en hoef je niet eens bar veel pips te pakken om toch een leuke kleinigheid voor je echte bank erbij te sparen B)

More
9 years 6 months ago #1947 by Jelle

Rond de 10K kan je leuk traden en hoef je niet eens bar veel pips te pakken om toch een leuke kleinigheid voor je echte bank erbij te sparen

Ja als je eenmaal genoeg trading kapitaal hebt om met Standard Lots te traden, waar 1 pip $10 is, dan heb je met een paar honderd pips per maand al een leuk inkomen, en dat is toch het doel natuurlijk...:) (tenzij je Representative heet, dan wil je namelijk een rode Ferrari)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1948 by Seasalt-McFish
Mwah, een Ferrari is voor mijn gezin toch te klein, tenzij ze ineens MPV's gaan uitbrengen :P

Maar een 5-10k BR geeft imo gewoon een lekkere comfortzone en acceptabele mogelijkheid om maandelijks wat extra's te hebben en eens leuk op vakantie te kunnen gaan. B)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1950 by Seasalt-McFish
Vandaag heb ik het maar rustig gehouden wegens ziekte.

$3,61 erbij gepakt voor de good feelings.

Natuurlijk zijn die kleine bedragen maar peuterwerk, maar laten we wel wezen: voor zulke bedragen heb ik ook regelmatig uren moeten pokeren :laugh:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #1972 by Seasalt-McFish
Zo, tijdens het slapen vandaag in totaal 70 pips opgepikt. Weliswaar vooral op Mini Crude, maar toch leuk voor the feeling weer.

In totaal weer $11.63 kunnen toevoegen aan de account :)

Genoeg weer voor vandaag B)

More
9 years 6 months ago #1973 by Jelle
Jij bent een beetje de olie koning van Forexinfo volgens mij. :)

Had je eerder niet ook al wat winst geboekt op het traden van olie? Heb je daar nog een specifieke strategie voor, of is het gewoon 'mood of the day' en dan kijken welke kant de trend op gaat?

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1974 by Seasalt-McFish
Voor mij is mini-crude aantrekkelijk omdat ik kleinere lotsizes kan traden en dus meer ruimte heb voor leuke setups.

Voor de rest richt ik me op setups die er voor de langere termijn goed uitzien en een te behappen SL mogelijk maken. Overigens breek ik trades gewoon af wanneer ik vind dat ik genoeg profit heb en een tijdje weg moet. Meestal gooi ik er dan een trailing stop op.

Is er nog geen profit wanneer ik weg moet, dan kan ik de trade gewoon laten lopen omdat hij voor de lange termijn wel nog steeds een setup is.

De reden om vaak eerder af te breken is vooral omdat mijn BR nog niet de ruimte heeft voor veel lange setups. Zodra die ruimte er wel is ga ik meer plangericht traden.

Misschien een rare methode, maar tot nog toe werkt het :P

Op de mini crude heb ik tot nog toe 7 trades gedaan en tot nog toe geen verliezen gehad.

Mijn overall negatief saldo wordt steeds kleiner en werd eigenlijk hoofdzakelijk veroorzaakt door enkele stressdagen, waarin het me niets kon bommen wat er gebeurde (mini-gold trades :P) en een nachtelijke tiltsessie.

Overall draai ik verder nu positief, wanneer ik die twee factoren wegcijfer.

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1977 by Seasalt-McFish
Kon weer eens niet slapen en dus nog maar een paar pips gepakt op de GBP/JPY

Toch weer $9,16 erbij B)

Morgen dus pizza!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.383 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl