Topic-icon De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish

• Seasalt-McFish
  • Seasalt-McFish's Avatar Topic Author
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1980 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Zo, tijd voor het weekend! B)

Nog even een update:

Deze week draaide ik 4 (winstgevende) handelsdagen en maakte daarin een profit van $34,40. Iets minder dan vorige week, maar ik ben weer zeer tevreden.

Van de laatste 46 trades waren er maar 4 verliesgevend, dus da's wel lekker.

Vrijdags trade ik eigenlijk bijna nooit, dus ga ik alvast genieten van de weekend-break.

Succes allemaal nog en een fijn weekend! :silly:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #1982 by Jonkie76
Je bent dus eigenlijk meer aan het scalpen in de richting van een trend begrijp ik Sea?
Het echte swingtraden laat je dus even voor wat het is...?

Wel leuk om te zien dat je toch zoveel winstgevende trades hebt gepakt..

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1984 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Nah, echt scalpen wil ik het niet noemen.

Ik zoek wel degelijk naar een goede trend of juist een resistance voor de lange termijn, maar ik breek hem ook rustig af als ik het mooi vind geweest. Wanneer de koers dan langer de andere kant op gaat sluit ik gewoon het tradecenter af en kijk later nog weer eens.

Ik volg deze methode vooral omdat ik zo sneller de bonus vrijspeel.

Het nadeel is dat een of twee mislukte trades al je winst weer kunnen opvreten.
Het voordeel is dat je wel de goede richting in trade en dus gemiddeld vaker dan 50% goed zit.

Natuurlijk is de balans tussen winst en verlies dan helemaal zoek, maar in principe mag dat niet uitmaken wanneer je veel trades sluit. De meeste zul je winstgevend afsluiten en dus pips pakken en af en toe verlies je er eens een.

Volgens de wet van de grote getallen moet het traden met een winverwachting van meer dan 50% uiteindelijk ook winstgevend zijn wanneer je werkt met een grotere SL dan je TP. Het is alleen psychologisch zwaarder.

Of ik zet een trailing stop in, wat beter werkt bij spikes en op dit moment bij de olie.

Overigens werk ik gewoon met een 1:2 winratio voor mijn setups, maar zodra ik bij het bekijken van mijn trades vind dat ik genoeg heb, zet ik mijn SL naar een kleine profit en verwijder ik de target. Dan verschuif ik daarna de SL steeds met de helft van de afstand tot de koers. Dus wanneer ik op 10 pips + sta zet ik de trailer op 5 pips. Kom ik op 12 dan ga ik naar 6 pips enz. tot ik op 10-30 pips trailer zit, afhankelijk van de currency. Verder ben ik nog niet gekomen (heb nog geen grote trend kunnen oppikken, maar wanneer dat wel gebeurt ga ik tot een trailing stop van 50 pips. Daarna ga ik uit van R-levels voor vast SL.

More
9 years 6 months ago #1985 by Jonkie76
OK, klinkt toch redelijk stabiel wat je doet.. maar is dat niet tijdrovend?
Want je doet eigenlijk best veel aan intrade management..

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #1986 by Seasalt-McFish
Lijkt erger dan het is hoor. Ik volg het alleen als ik er zin in heb, anders laat ik hem gewoon lopen. Is best wel relaxt eigenlijk.

Zo zet ik rustig 's nachts een trade aan en wanneer ik in de ochtend zie dat hij plus staat, maar niet echt verder lijkt te komen, sluit ik hem gewoon af. Wanneer ik achter de PC zit kijk ik af en toe hoe het er voor staat.

Met poker trouwens ook nog iets van $90 gescoord deze week :)

Ik voel weer een forex-deposit aankomen......

More
9 years 6 months ago #1987 by Jonkie76
Vandaag 120 pips gepakt op eur/usd..

Ik speel nog op Fulltilt NL5 Rush Poker.. en dat is lekker ter afleiding..
Daar de afegelopen week ook dik $35,- gescoord.. wil toch nog proberen dit uit te bouwen naar NL25, en dan daarmee een steady cashflow naar forex te genereren, zodat ik z.s.m. op grotere lots kan traden.. ;)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #2006 by Seasalt-McFish
De week begon slecht vandaag, nadat ik na een verjaarsfeestje 'nog even de charts ging checken' en dus 2 verliesgevende trades voor in totaal $130 afsloot op de JPY.

Gelukkig wist ik met de EUR/USD nog de helft terug te pakken in de loop van de dag.

Duidelijk: verjaardagen + trades gaan niet samen :PP

More
9 years 6 months ago #2007 by Jonkie76
Niet je eigen verjaardag toch ? Of hebben we wat gemist?

Lekker at je die slechte start enigssinds heb kunnen herstellen.

Heb zelf vandaag 2 instap punten gemist op eur/usd en gbp/chf.. werk gaat voor he?

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #2008 by Seasalt-McFish
Nee hoor, niet mijn verjaardag.

Overigens ben ik gesticht....

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 6 months ago #2024 by Seasalt-McFish
Zo, voor deze week heb ik mijn buik vol...

In nog geen 2 dagen ruim $500 in de min :S

Vandaag had ik hem flink staan op de USD/CHF maar hij knalde steenhard de andere kant op. De setup leek goed en ik had hem met een ruime SL voor een lange termijn trade gezet, met de bedoeling hem eens een week te laten lopen. Sukkel....

Weer een les geleerd. Nu wonden likken en ff geen forex.

Standaardlots zijn me toch echt te groot voorlopig. Die trade ik denk ik de eerste tijd niet meer.

Zo, genoeg gezeurd, nu afsluiten en klein weekje afwezig zijn.

Succes folks! :unsure:

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 5 months ago #2071 by Seasalt-McFish
Er komt nog ff weinig van traden. Mijn BRM laat het momenteel niet toe. Even wachten dus tot FY op MT4 zit....

Momenteel ben ik privé met nogal ingrijpende zaken bezig, dus ik denk dat ik de komende weken even minder aanwezig zal zijn. :(

Is dus geen desinteresse, heb gewoon mijn kop even bij urgentere zaken.

Ail be bak!

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 5 months ago #2072 by Seasalt-McFish
En nee, ik heb nog steeds geen punten :D:D:D

More
9 years 5 months ago #2073 by Jonkie76
Succes thuis! We zien je wel weer verschijnen!

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 5 months ago #2084 by Seasalt-McFish
De privéstrubbelingen houden nog even aan. Dat weerspiegelt zich in slechte trade-setups, gedonk op rushpoker (gelukkig levert dat nog wel wat op) en zware vermoeidheid.

Ik hou me dan ook nog een beetje op de vlakte en probeer eerst mijn rust terug te vinden.

Ik hou jullie updated ;)

More
9 years 5 months ago #2092 by Paul
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat de ommekeer aanstaande is. :PP

Wat minder achter je scherm doorbrengen zal wonderen doen. Niet alleen zul je er veel meer plezier in hebben, maar daardoor gaan andere dingen ook vaak beter zoals setups beoordelen, psychologische zaken tijdens het traden etc etc.

Gaat helemaal goed komen en we zullen binnenkort de pipjes wel weer zien binnenstromen. ;)

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 5 months ago #2100 by Seasalt-McFish
Yep, we werken eraan om minder te werken :D

Ben rigoreus veranderingen aan het aanbrengen in mijn levensstijl, activiteiten en plannen. Ik ben ervan overtuigd dat dit vruchten gaat afwerpen.

En nu maar wachten tot de vis weer onder de kust zit :side:

More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #2105 by Jonkie76
Heb jij een levensstijl dan Sea?? Haha, nee geintje..

Maar wel goed, dat je zelf inziet dat er iets over de boeg moet, zelfreflectie is de beste weg naar een verandering ten goede van je zelf en je gezin dunkt me..

Toppie dat je dat doet Gozer. RESPECT!!

Groeten aan vrouw en kids dude..

Jonkie76

edit: dat is grappig.. JELLE!! Mijn Fi punten teller lijkt nu te werken !!!

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 5 months ago #2106 by Seasalt-McFish
Dank je Jonk!

Ik heb besloten dat ik vanaf vandaag 'met pensioen' ga.

De laatste jaren heb ik continue geworsteld met een diep moeras om me heen. De afgelopen tijd heb ik heel veel nagedacht en uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de beste weg is.

Degenen die mij al wat langer kennen weten van mijn jarenlange strijd tegen burn-out en moeilijke omstandigheden. Al meer dan een decennium probeer ik weer op de been te komen en weer mee te gaan draaien in de maatschappij. Deze pogingen werden steeds krampachtiger en brachten geen echte oplossingen.

Uiteindelijk geef ik deze strijd op. Niet negatief bedoeld overigens. Ik gooi het gewoon helemaal over een andere boeg. Geen dagenlange computersessies meer, maar lekker vissen, tijd voor mijn gezin nemen en gewoon eens gaan genieten van het leven, in plaats van steeds maar proberen iets van de grond te krijgen. Mijn gezin is me veel kostbaarder!

Ik bedoel hiermee niet dat ik niet meer ga traden, of schrijven en zo, maar dat ik het idee om professioneel te pokeren/traden helemaal uit het hoofd zet en me veel meer ga richten op genieten van de mooie dingen in het leven.

Het traden zie ik meer als een mogelijke leuke bijverdienste en pokeren ga ik doen voor mijn plezier, wanneer ik er echt zin in heb.

Maar geen zorgen, ik blijf jullie vermoeien met mijn 'strubbelingen', al hoop ik dat het nu meer 'genietingen' gaan worden... :silly:

More
9 years 5 months ago #2109 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De oneindige strubbelingen van Seasalt McFish
Hey Zee, de strijd die je beschrijft herken ik ook wel, alleen geldt ie bij mij denk ik wel in veel mindere mate. Maar ik had ook als "droom" te kunnen leven van Poker of Traden. Dat eerste heb ik uit mijn hoofd gezet, daar heb ik het geduld niet voor en kost me véél te veel tijd. Het tweede zal moeten blijken, maar er IS geen easy money en alles is een proces van jaren. Ik voel dus met je mee ten aanzien van je strubbelingen!
Het is zeker het beste het los te laten, misschien dat het dan ooit wel komt, want als je té graag wilt ga je ondoordachte keuzes maken of te veel traden en dat kost je uiteindelijk meer dan dat het oplevert.

Zeker is je gezin en vooral ook je eigen (mentale) gezondheid het allerbelangrijkst. Als loslaten daarvoor nodig is, moet je dat doen, alhoewel dat natuurlijk het moeilijkste is wat er is. Goed dat je die keuze durft te maken en ik hoop ook dat je het volhoudt, want ook de zoektocht naar nieuwe mogelijkheden / projecten / kansen is herkenbaar en blijft ook aanlokkelijk... Maar als je je hier net zo in vastbijt als in je andere projecten, gaat het zeker lukken! Succes!

• Seasalt-McFish
  • Yoda
  • Yoda
More
9 years 5 months ago #2112 by Seasalt-McFish
Dank je Gonnie.

Ik zal ook zeker wel nieuwe projecten starten en actief blijven, maar ik ga vanaf vandaag die dingen als hobbie doen, voor erbij.

Het is alsof ineens de schellen van de ogen zijn gevallen :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.340 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl