Topic-icon Hows tradingblog

• howsberrywoof
  • howsberrywoof's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 4 days ago #4603 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Hows tradingblog
Zo.... ik zie net dat het alweer 2 weken geleden is dat ik wat geblogd heb. wat gaat dat snel zeg!

ik heb wat rust gevonden in mijn manier van traden. ben niet super tevreden over het 5-13-62 systeem, maar het heeft me wel wat leuke trades opgeleverd. naast het traden dus rustig op zoek naar een systeem dat wel bij me past.

Gedreven door het enthousiasme van jonkie heb ik Suckerpunch gedownload en gisteravond live gezet. Achteraf bleek het een fout moment te zijn, want je schijnt beter te kunnen wachten dat er bijna een signaal aankomt maargoed. live gezet op gpb/usd. binnen 2 seconden was er een order open. long. naar nu blijkt dus prima want ik zit er nog steeds in en heb net mijn stoploss naar breakeven verplaatst. Vanmorgen eur/usd ook live gezet. ditmaal wel op een goed moment. er was namelijk geen signaal en daarom is hij vanmiddag vlak voor de grote stijging mooi gaan handelen. sta nu op +47 pips.

GO SUCKERPUNCH!

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 days ago #4604 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Hows tradingblog
Suckerpunch rules! :-) Alleen hou wel even de volgende beperkingen in de gaten: het aanzetten moet je best op een moment doen waar de regels van het systeem gelden, anders heb je kans dat je midden in een trend belandt en daarmee begint met een verlies. Ook is het zo dat ongeveer 60% verliesgevend wordt afgesloten, dus schrik er niet van als het niet meteen winst oplevert. In een enkel geval kan de trade ook met meer verlies worden afgesloten dan het riskpercentage. Zolang je deze beperkingen kent en accepteert, en je daarmee rekening houdt (en met je bankroll) bij de keuze op hoeveel pairs je hem live zet, komt het wel goed.

Wel moet je even kritisch kijken op welk pair je hem zet, hij zal niet op alle pairs winstgevend zijn door de karakteristieken. In de backtest komt GBPUSD er verliesgevend uit, ik zou hem dus niet daar op zetten. De NZDUSD geeft de beste resultaten, gevolgd door EURGBP, EURUSD en EURCHF. Succes!

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
8 years 4 days ago #4605 by howsberrywoof
Gonnie: thanx voor de tips. ik zal de gbp/usd nauwlettend in de gaten houden en als de trade is afgesloten uitzetten.

hoe check je dat hij op bepaalde pairs winstgevend is en op andere niet?

EDIT: de EA is uitgezet op dit paar, ik blijf de trade uiteraard wel goed volgen.

More
8 years 4 days ago #4606 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Hows tradingblog
In Metatrader platforms kun je Strategy Tester aanzetten (onder View). Dan kun je daar een EA kiezen, het pair en over welke periode je hem wilt testen. Op die manier kun je zien of een EA winstgevend is. Het is puur indicatief, want er zitten vaak gaten in de data, maar als iets zwaar verliesgevend is, zou ik hem niet live zetten.

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
7 years 11 months ago #4963 by howsberrywoof
Zo.... een maand verder alweer!

Ik ben afgelopen maand met grote stappen vooruit gegaan. Heb het boek Trading in the zone helemaal uit en heb me dan toch helemaal gegeven aan het 5-13-62 EMA systeem. Ik combineer dit met zo nu en dan wat price action en dat pakt heel goed uit. Nu het finetunen nog. Moneymanagement is nog niet helemaal zoals het moet zijn. ik neem helaas nog te vaak wat grote posities in die bij foutieve belsissingen slecht uit kunnen pakken.....

Ik kijk al helemaal uit naar de FI-meeting!

Howsberrywoof

More
7 years 11 months ago #4964 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Hows tradingblog
Mooi man dat je nu ook je ding hebt gevonden!
hopelijk gaat het je goed af.

More
7 years 11 months ago #4966 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hows tradingblog

Moneymanagement is nog niet helemaal zoals het moet zijn. ik neem helaas nog te vaak wat grote posities in die bij foutieve belsissingen slecht uit kunnen pakken.....

Kun je een voorbeeld geven?

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
7 years 11 months ago #4967 by howsberrywoof
Eigenlijk heel simpel:

als ik denk er "zeker"van te zijn dat ik goed zit neem ik een grotere lotsize om er beter van te profiteren..... Zoals Gonnie recent ook al aangaf belachelijk natuurlijk. Je moet voor iedere order de, zoals ik het maar even noem, pre routine doorlopen. Waarom noem ik het pre routine?

Bij het golfen is je slag van heel veel variablen afhankelijk. windsnelheid, afstand tot de hole, clubkeuze etc etc. Om er zeker van te zijn dat je beweging dan elke keer hetzelfde is wordt je een basisvaardigheid aangeleerd om elke keer weer op dezelfde manier t egaan staan en te bewegen. Elke keer als je van plan bent een slag naar de bal te doen wordt aangeraden om een proefslag te maken om te kijken of je routine klopt. Dit wordt de pre-routine genoemd. Ik vindt dit wel mooi overeenkomen met Forex. Elke order van te voren doorlopen of alles klopt: heb je een TP, SL, welke lotsize wil je traden, etc etc.

Dit klopt bij mij nog niet helemaal. ik moet gedisciplineerder mijn lotsize bepalen en koersdoelen bepalen etc etc. Alom: mijn moneymanagement is niet zoals ik het wil hebben.

Howsberrywoof

• howsberrywoof
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
7 years 11 months ago #4988 by howsberrywoof
Gewoon even een gevoelverhaaltje:

Zojuist heb ik de blog van de Trademanager gelezen en er begon bij mij een lampje te branden. Nee niet de lampjes in de kerstboom, maar het spreekwoordelijke lampje.

Er staat een goed verhaal over do's en dont's.

Nu kwam ik laatst iets soortgelijks tegen bij mezelf alleen vond ik het wel vreemd.

ik had een aantal trades met winst afgesloten. Elke keer enkele eurotjes op een miniaccount. Ik had een nodepositbonus gekregen van 50 euro en deze opgetrade naar 85 euro.

Na deze trades bekroop me het gevoel om even te stoppen met traden omdat het gevoel van "de koers zal toch ook moeten retracen" me bekroop. Nergens op gebaseerd, maar het heeft me wel weerhouden om weer trades te openen. Achteraf bleek dit niet juist te zijn, want de koersen gingen alsnog de goede kant op.

Mij is dus het gevoel bekropen dat ik minder wou gaan traden om mijn winsten niet te verliezen in plaats van andersom. (in het verhaal van de trademanager stond: niet alles op alles zetten om verliezen goed te maken....)

Ik heb vandaag weer een 3-tal trades gedaan waarvan 2 met winst en 1 loss, maar het voelt toch weer goed om van mijn "angst" af te zijn.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.242 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl