Topic-icon Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café

More
5 years 5 months ago #7902 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Seasalt McFish schrijft:

Waar kun je die indicator vinden?

Op
www.mql5.com/en/code/9358
vind je de uitleg.

Versie 6 van de Russen werkte niet, dus heb ik de gesuggereerde correctie in de oude versie 3.2 doorgevoerd en die versie 3.3 genoemd.

Attachment RenkoLiveChart_v3_3.mq4 not found

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Renko-Café
  • Renko-Café's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 5 months ago #7906 by Renko-Café
Replied by Renko-Café on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
RenkoScoop 19 juni 2014

Waar mijn geduld van gisteren mij heeft behoed voor een misser, een scratch trade op het CHF/JPY paar, wil ik in deze RenkoScoop een Renko analyse maken van een ander paar dat is gerelateerd aan de Japanse Yen, het USD/JPY paar.

Allereerst wat fundamentele analyse. Het economisch nieuws dat gisteren , vooral, de USD gerelateerde paren in beweging hebben gebracht zijn de toespraak en verklaring van het Amerikaanse Federal Open Market Committee (FOMC) en natuurlijk een half uurtje later de toespraak van de Fed Voorzitter, Janet Yellen. Wanneer ik in een trade zit, wijzig ik uiteraard niets aan mijn setup, maar wanneer ik in een trade wil stappen, wacht ik meestal een half uurtje tot na dit soort events, het zogenaamde ‘fouls half hour’.

Nu dan het USD/JPY paar. In mijn trading plan waarschuw ik mijzelf voor een vlak lopende EMA(21) op de candlestick daggrafiek. Dit vertelt mij dat de prijs in een range is, net zoals de candlestick grafiek van vandaag. De Renko grafiek loopt mooi sychroon met dit gegeven omdat de prijs zich al enige tijd als een gekooide tijger binnen range 12.600 en 101.700 beweegt. Verder vertellen de grafieken mij dat een voortzetting van de koers naar beneden waarschijnlijk is, omdat de candlestick op de weekgrafiek rood gekleurd is en de candlestick op de daggrafiek zich onder de EMA(21) bevindt. Dit zegt echter gezien de koersontwikkeling van de laatste dagen niet zoveel. Dit paar zal ik voorlopig een tijdje laten ‘uitrazen’.

More
5 years 5 months ago #7913 by Tokkes
Dag Marcel

Ik ben nog wat zoekende met Renko. Ik stelde de Renko in op 10 pips EURUSD. Mijn indicator (combinatie van de differentiatie van RVI(1) en Trix(10) op de Renko-grafiek) levert wel wat goede ingangen.

Op welke basis doe jij je in- en uitgangen?

Alvast bedankt.

Attachments:

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 5 months ago #7917 by Renko-Café
Ik gebruik geen indicatoren maar pure Price Action. Mijn entry ligt twee blokken na een kantelpunt en wordt bevestigd door een aantal zaken. Deze kun je lezen in mijn RenkoScoop.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 5 months ago #7918 by Renko-Café
RenkoScoop 20 juni 2015

Op 29 mei beschreef ik in mijn RenkoScoop het dubbele kop en schouder patroon dat zich had gevormd op de Renko grafiek van het AUD/CAD paar.

Als we de Renko grafiek van vandaag er bijhalen, zien we dat de prijs na het vormen van het patroon bijna is gecorrigeerd tot de solide weerstand op 1.02309 en daarna een entry signaal heeft afgegeven met twee rode blokken onder het keerpunt. De reden waarom het op dat moment nog niet verstandig zou zijn geweest om een short positie in te nemen was dat de candle op de candlestick weekgrafiek nog niet rood gekleurd was. Deze candle is enige tijd later veranderd in een doji op die zelfde weekgrafiek. Toen was het entry signaal van twee rode blokken echter al niet meer valide. Een tweede kans heeft zich echter aangediend aan de traders die dit paar op hun watchlist hebben staan. Zoals op de Renko grafiek is te lezen, is de prijs gecorrigeerd tot kantelpunt 1.01815, waarna zich na twee rode blokken de tweede mogelijkheid voor een entry voor een short trade voordeed. Met een koersdoel van 1.00357 en de stoploss op 1.02033 zou er een krappe Risk/Reward van1:2 gerealiseerd kunnen worden en wellicht zit er nog wel meer in het vat.

Op de candlestick daggrafiek van vandaag is mooi te zien wat de winst tot nu toe zou zijn geweest en ook hoe de EMA(21) langzaam naar beneden krult.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 5 months ago #7919 by Renko-Café
Heb ik in ieder geval één lezer :-)

More
5 years 5 months ago #7920 by Jelle
Replied by Jelle on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Minimaal 2 Marcel. Lees 'm iedere dag :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 5 months ago #7921 by Tokkes
Inderdaad nog wat van je posts gelezen :cheer:

Als ik het goed begrijp stap je in na 2 blokken van een doorbroken steun of na 2 blokken van een gehouden weerstand als de candle van de weekgrafiek en de EMA(21) van de daggrafiek je die trend bevestigen. Met als koersdoel de volgende steun of weerstand in de richting van de trend. Je doet dit als je minimaal een risk/reward van 2 op 1 hebt.
Waar plaats je dan de Stoploss? Is dat dan 1 blok of 2 blokken aan de andere kant van steun/weerstand of op de steun/weerstand zelf?

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7924 by Renko-Café
Mijn stoploss plaats ik op 1.5X de ATR(14), deze dient als uiterste vangnet, zo noem ik hem ook, maar wordt maar zelden geraakt omdat ik na drie blokken in tegenovergestelde richting uitstap. Soms ben ik hier echter te laat mee en dan wordt het vangnet getriggerd.

More
5 years 4 months ago #7925 by Tokkes
Bedankt! :)
Ik ga het eens op een demo-account proberen.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7933 by Renko-Café
RenkoScoop 25 juni 2014

De iets meer ervaren traders weten het al, als onze ‘Mickey Mouse’ index de AEX, zoals vandaag met negen tiende punt daalt, dan stijgt het EUR/USD paar. Deze les in tegengestelde correlatie werd vandaag weer eens bevestigd. Door de release van de Amerikaanse Bruto Binnenlands Product (BBP) cijfers van het eerste kwartaal werden, met name, de US Dollar gerelateerde valuta paren beïnvloed.

Dit resulteert op de Renko grafiek in een doorbraak van de relatief sterke weerstand zone tussen 1.36000 en 1.36192. het is nog even afwachten of er aan het eind van de dag nog een volgend blauw blok wordt gevormd, of dat de prijs zich binnen de zone terugtrekt.

Ook op de candlestick daggrafiek is een doorbraak te zien en wel de doorbraak door de EMA(21) in zijn rol als dynamische weerstand. Ook hier is het de vraag of dit een blijvende doorbraak wordt die de inleiding is voor een trendbreuk of slechts een reactie van de markt.
De weekcandle is er in ieder geval door zijn blauwe kleur al klaar voor.

Zodra de prijs op de Renko grafiek twee blauwe blokken boven de genoemde zone vormt en op de candlestick daggrafiek boven de EMA blijft, zal ik een trade met een koersdoel van een half blok voor weerstand 1.37909 op 1.37372 op dit paar overwegen.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7936 by Renko-Café
RenkoScoop 26 juni 2014

Tijdens de dagelijkse scan van de Renko grafieken van mijn watchlist van 20 valuta paren, liep ik vandaag tegen een entry signaal van het EUR/AUD paar.

Het eerste dat mijn aandacht trok, was dus het entry signaal van twee rode blokken na het kantelpunt 1.45103 maar vrijwel tegelijkertijd viel mijn rechter oog op de EMA(21) op de candlestick daggrafiek, die zijn functie als dynamische weerstand tot nu toe met verve heeft vervuld en op de rode kleur van de weekcandle die voor mij het sentiment van de week bepaald. Het in één oogopslag herkennen van bevestigingen is overigens een vaardigheid die gemakkelijk wordt gemaakt door de indeling van drie verschillende grafieken op één scherm en die hierdoor vrij snel tot de traders routine kan gaan horen.

Wanneer een mogelijkheid wordt gespot, volgt het rekenwerk. De entry bepaal ik op 1.44763, al moet de prijs hier nog wel even naar terugkeren. De stoploss bepaal ik op 1.45163, dit is een half blok boven het laatste kantelpunt en vertegenwoordigt een waarde van ongeveer 40 pips. Het koersdoel, of target bepaal ik op een half blok voor het eerste kantelpunt. In dit geval is dit op 1.43847. Dit is een afstand van 91 pips, zodat het ook met deze trade mogelijk is een Risk/Reward ratio van 2:1 te realiseren.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7938 by Renko-Café
RenkoScoop 27 juni 2014

Vandaag vraag ik in de RenkoScoop de aandacht voor nog een paar dat is gerelateerd aan de Australische dollar, het AUD/JPY paar.

De horizontale lijnen die zijn geplot op de Renko grafiek, vertellen mij dat de koers van dit paar al enige tijd gevangen zit in een zeer sterke range tussen globaal 96.000 en 95.400. Op zich niets vreemds omdat een prijsrange wel vaker voorkomt, maar wat mijn aandacht trok was de dubbele beveiliging door de vorming van zowel een steun- als weerstandzone. Dit komt op mijn watchlist minder vaak voor dan de combinatie van één zone met een steun of weerstandlijn. Vrij vertaald moet de prijs dus dubbel zijn best doen om uit de range te breken.

De vrij vlakke EMA(21) op de candlestick daggrafiek bevestigt de range. Hiernaast bevindt ook het einde van de EMA zich in het prijsgebied van de steunzone op de Renko grafiek en de open en sluit prijzen van de laatste paar dagen markeren de weerstandzone. Ook de candlestick weekgrafiek geeft de range weer, al moet er daarvoor wel iets meer worden ingezoomd dan op de bijgevoegde afbeelding.

Beide candlestick grafieken zijn een goed voorbeeld om te laten zien dat Renko grafieken de zaak beter visualiseren.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7943 by Renko-Café
RenkoScoop 30 juni 2014

Op deze laatste dag van de maand evenals in de RenkoScoop van zes dagen geleden een entry signaal dat ik ga negeren. We hebben het hier over het GBP/CHF paar.

Het entry signaal voor een short trade, twee rode blokken, is waar te nemen op de Renko grafiek nadat een correctie van twee plus één blauwe blokken tot 1.52000 een vals entry signaal in de richting van de dominante trend hebben afgegeven. Dit is gelijk de eerste reden waarom ik nu niet in de short trade zal stappen. Als een trade met de trend mee al na één blok mislukt, wat kan ik dan verwachten van een trade tegen de dominante trend in?

Als we verder kijken zien we dat een half blok na de entry op 1.51590 het vorige kantelpunt opdoemen en hoewel dit geen sterk horizontaal level is, moeten we hier toch als steun(tje) rekening mee houden en het staat een Risk/Reward van minimaal 1:2 in de weg.

Op de candlestick weekgrafiek vinden we nog een aanwijzing, namelijk de kleur van de weekcandle. Hoewel deze na één dag nog klein is, is deze wel blauw. We zien verder ook dat de laagste koers van verleden week gelijk is aan de laagste koers van deze week. Een pinbar patroon op de candlestick daggrafiek dat vandaag met zijn staart de EMA(21), in zijn rol als dynamische steun, raakte, maakt dat mijn laatste restje twijfel verdwijnt als sneeuw voor de zon. Deze beker laat ik aan mij voorbij gaan.

More
5 years 4 months ago #7946 by Jelle
Replied by Jelle on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Sterke analyse Marcel. Ben het met je eens dat een short trade onder deze omstandigheden weinig aanlokkelijk is. Bevestigd ook het beeld dat ik had na het bekijken van de daily chart van de GBP/CHF.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7947 by Renko-Café
RenkoScoop 1 juli 2014

Om de effecten van de ADP Werkgelegenheidswijziging en de toespraak van Fed Voorzitter Janet Yellen van morgen een beetje te ontwijken én om wellicht van de effecten van de Europese Rentevoet beslissing en de daarop volgende ECB Pers Conferentie van donderdag te kunnen benutten, richten we onze aandacht in deze RenkoScoop op het EUR/GBP paar.

Wanneer we de Renko grafiek erbij nemen, zien we dat dit paar de laatste tijd ook nog eens een 1,2,3 patroon heeft gevormd. Dit patroon staat bekend als één van de meest rendabele patronen. Niet voor niets heb ik één van mijn Renko strategieën hierop gebaseerd. Wanneer dit patroon voor dit paar wordt bevestigd zal een eventuele entry voor een short trade op hetzelfde prijsniveau liggen van 8 en 9 november 2012 en het koersdoel kan net iets boven de laagste prijs van 23 juli 2012 worden gesteld.

Als we naar de candlestick daggrafiek kijken zien we om te beginnen dat de EMA(21) zijn werk als dynamische weerstand goed vervult, maar ook zijn rol als indicator voor de trend die in dit geval naar beneden is, een downtrend.

De candlestick weekgrafiek bevestigd hierbij het bearish sentiment voor dit paar met een paar flinke rode candles waarvan er één voor deze week is. Zal mij benieuwen wie de strijd om de cijfers morgen en donderdag gaat winnen de USA of Europa.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7953 by Renko-Café
RenkoScoop 2 juli 2014

In deze RenkoScoop nogmaals de aandacht voor een EUR gerelateerd paar. Dit maal kopen we de euro tegen de Japanse Yen, ofwel het EUR/JPY paar.

Het eerste dat opvalt bij de dagelijkse scan van de Renko grafieken van mijn watchlist is dat dit paar een entry signaal na een weerstandzone heeft gevormd. Het betreft hier de zone tussen 138.393 en 138.698. Verder zien we dat de eerste serieuze weerstand van minimaal twee kantelpunten pas vinden op 140.401 en de tweede op 140.996. Ruimte voldoende dus voor een long trade met een Risk/Reward van 2:1.

De entry zou worden gezet op 138.946 en de stoploss onder de steunzone op 138.351. Het koersdoel zou een half blok onder de eerste weerstand op 140.343 komen te liggen. Wellicht leuk om deze trade eens op een demo rekening mee te traden en te kijken waar het schip strandt.

De candlestick daggrafiek bevestigt dit trade idee doordat de weerstand van de, weliswaar vlak lopende, EMA(21) al twee keer is gebroken en er al twee dagen op rij een blauwe candle is te zien. Ook de week grafiek doet met een blauw gekleurde weekcandle een positieve duit in het zakje. Ik zou zeggen ‘niet geschoten is altijd mis’.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7957 by Renko-Café
RenkoScoop 3 juli 2014

Waar het EUR/USD meestal een tegengestelde correlatie met de AEX vertoont, is het USD/CHF paar, waar vandaag de RenkoScoop over gaat, hier het tegenovergestelde van. Simpel USD/CHF het paar gaat dus vaak gelijk op met de koers van de AEX.

Ook vandaag was dit weer het geval toen onder de invloed van het ECB rentebesluit en de toelichting hierop, in combinatie met de meevallende niet-agrarische loonlijsten (NFP) cijfers uit de US de koers van de AEX omhoog werd gedreven tot een jaarrecord.

Uit de Renko grafiek valt echter op te maken dat de koers voor het USD/CHF paar weleens niet zo hoog kan oplopen als we wellicht hopen. Tussen 0.89700 en 0.89900 vinden we een flinke sterke weerstandzone die wellicht een eind aan het feestje kan gaan maken. Als we dan in één oogopslag ook nog eens een sterke steunzone tussen 0.88600 en 0.88700 zien, is de conclusie dat het paar, ondanks de regelmatige fluctuaties nog steeds hiertussen gevangen zit. Een koersdoel van een half blok onder weerstand 0.89700 kan echter voor de korte termijn nog wel wat pips winst opleveren, wanneer vanaf de steunzone gebruik is gemaakt van de Renko Swing Strategie.

Zowel de kleur van de weekcandle en de dagcandle op de candlestick grafieken kunnen hiervoor als bevestiging dienen.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7960 by Renko-Café
RenkoScoop 4 juli 2014

Vandaag viel er niet veel te beleven op de financiële markten. De oorzaak hiervoor ligt in de sluiting van de beurzen in de USA vanwege de 4th of july, de Amerikaanse onafhankelijkheidsdag. Op een dergelijk moment is goed te zien hoe groot de invloed van de Amerikaanse markten en de ‘New York sessie’ is, want ook op Beursplein 5 gebeurde er met de AEX nauwelijks iets.

Wel een mooi moment om nog even stil te staan bij de RenkoScoop over het EUR/GBP paar van drie dagen geleden. Het 1,2,3 patroon dat ik in deze RenkoScoop besprak heeft zijn werk goed gedaan. Niet alleen heeft het patroon zich door de volatiliteit van gisteren kunnen vormen, maar is vervolgens ook doorgezet naar een lagere koers. Indien er conform de Renko 1,2,3 strategie voor een short trade zou zijn ingestapt op 0.79835, zou er nu met een prijs van 0.79188 een dikke 65 pips winst op de teller staan.

Dit terwijl de candlestick daggrafiek al vanaf 26 maart een vrije val heeft gemaakt en de weekgrafiek hierbij een ‘huge’ rode candle laat zien. Vanuit het oogpunt van de technische analyse is er nog geen signaal dat de downtrend op zijn eind loopt, of het zou de steun van het laagste prijsniveau van iets meer dan een jaar geleden moeten zijn die een ommekeer teweeg brengt.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7969 by Renko-Café
RenkoScoop 7 juli 2014

In deze RenkoScoop richten we de aandacht opnieuw op het continent Australië, niet op het land Australië of de Australische dollar, maar op Nieuw Zeeland en de New Zealand Dollar.

Het NZD/USD paar, bijgenaamd de kiwi is vanwege de vaak hoge spread niet zo populair bij traders als de andere munteenheden die verhandeld kunnen worden tegen de US dollar. Het EUR/USD en het GBP/USD paar zijn hiervan de bekendste en meest verhandelde paren.

Het eerste dat bij de dagelijkse scan opvalt op de Renko grafiek is dat er vandaag een verkoop signaal, of short entry signaal te zien is. Een dergelijk signaal is voor mij altijd reden voor een iets meer uitgebreide aandacht. In dit geval zien we dat het paar al enige tijd in een flinke uptrend zit en de twee gekeerde rode blokken kunnen dus worden opgevat als een logische correctie waarna de uptrend zijn weg wellicht vervolgt. Het kan echter ook het eind van de uptrend betekenen. Deze kans acht ik kleiner omdat de candlestick daggrafiek is te zien dat de EMA(21) in de rol van dynamische steun (nog) niet is gebroken en de blauwe candle van vandaag zich snel na het testen van de dynamische steun en het psychologisch level 0.8700 terug heeft getrokken. Ook de weekcandle is blauw.

Wellicht dat de vergaderingsnotulen van het US Federaal Open Markt Comité (FOMC) op woensdag avond net voor Nederland- Argentinië, of de inkoopmanagers in de verwerkende sector (PMI) van uit New Zeeland op donderdag ochtend er nog iets aan kunnen veranderen.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.390 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl