Topic-icon Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café

• Renko-Café
  • Renko-Café's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7971 by Renko-Café
Replied by Renko-Café on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
RenkoScoop 8 juli 2014

Op de dag dat er veel Nederlandse aandelen CFD’s in het rood zijn geëindigd en de AEX met een paar punten kelderde, gaat deze RenkoScoop over het CHF/JPY paar.

Op de Renkografiek zien we dat de prijs is gedaald tot onder de steunzone 114.000/113.800.
Deze steunzone was in een eerder stadium de belemmering om in een short trade te stappen, immers rond de 114.500 is er conform mijn Renko basis Strategie een entry geweest en doordat de steunzone toen al zichtbaar was, zou er te weinig kans zijn geweest om minimaal een 1:2 Risk/Reward te realiseren. Nu is de steunzone echter doorbroken en heeft het paar mijn volle aandacht.

Indien de prijs stijgt zal deze zich weer binnen de range van 114.000 en 114.900 begeven met kansen vanaf het tweede blauwe blok voor een long trade. Daalt de prijs echter verder, biedt dat kansen voor een short trade zodra het tweede rode blok onder de steunzone, die dan transformeert naar weerstandzone, zich heeft gevormd.

Een sluit onder de EMA(21) op de candlestick daggrafiek bevestigt dit trade idee en al helemaal als de EMA(21) als trendindicator naar beneden gaat buigen. De weekcandle is met zijn rode kleur alvast in de stemming.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7979 by Renko-Café
RenkoScoop 9 juli 2014

Vandaag een paar dat regelmatig de revue passeert het AUD/CAD paar. Deze twee valuta’s houden elkaar redelijk goed in balans omdat zij beiden sterk aan olie gerelateerd zijn. Een zogenaamd commodity paar.

Op de Renko grafiek zien we, naast het niet vaak voorkomende dubbel top dubbel schouder patroon dat de prijs is gedaald naar 1.00300. Dit level speelt vanaf gisteren ook weer een rol omdat het kantelpunt ook op dit level plaatsvond. Het kan zomaar zijn dat er een mogelijkheid is voor een short trade wanneer het tweede rode blok onder dit level is gevormd. Er kan dan worden ingestapt op 0.99956, de stoploss zou ik dan zetten op 1.00365 en het koersdoel zou met een half blok voor de steunzone, die ik op de grafiek heb aangegeven, worden gezet op 0.99139. Tussen de entry en de stoploss tel ik dan 41 pips en tussen de entry en het doel 82 pips. Hiermee voldoet de trade ook aan mijn eis van een minimale Risk/Reward van 1:2.

Voor de price action traders op de candlestick daggrafiek kan ik melden dat er de laatste vier dagen een three inside up patroon is gevormd, dat ook nog eens onder de dynamische steun in de vorm van de EMA(21) ligt, die het trade idee heeft bevestigd. Nu nog een tweede rode blok op de Renko grafiek en een rode weekcandle on de candlestick weekgrafiek.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 4 months ago #7981 by Renko-Café
RenkoScoop 10 juli 2014

In deze RenkoScoop ligt de focus op het USD/CAD paar. Dit paar viel op tijdens mijn dagelijkse scan van de paren op mijn watchlist doordat er onderaan een rally van maar liefst 29 blokken iets opmerkelijks is gebeurd. De prijs komt bijna letterlijk op adem na de vrije val en consolideert tussen prijsniveau 0.106800 en 0.106300.

Geoefende price action traders herkennen zelfs op de Renko grafiek een Right-angled Triangle patroon zoals deze is uitgelegd in het boek Pring on Price Patterns van Martin Pring, dat naar mijn bescheiden mening iedere zichzelf respecterende trader in huis zou moeten hebben. In dit patroon bouwt de spanning rondom de prijs zich op totdat deze onder hoge druk uit het patroon breekt. Helaas is er geen zekerheid of dat naar boven of beneden zal zijn. Voor beide kanten is iets te zeggen.

Breekt de prijs naar boven, dan komt het vaak voor dat na de eerste stijging de prijs terugzakt tot aan het uitbraak niveau, die dan als steun gaat dienen, om hierna de weg naar boven te vervolgen.

Als de prijs naar beneden breekt, is dit in de lijn met de dominante trend, bevestigd door de EMA(21) op de candlestick daggrafiek, waar ook iets voor te zeggen is.

Het eerste wat er te doen is, is op de handen zitten totdat een uitbraak een feit is. Dit kan echter door het formaat van het driehoek patroon nooit lang duren.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #7989 by Renko-Café
RenkoScoop 14 juli 2014

In de RenkoScoop van vandaag staat de vraag centraal of de uptrend waarin het CAD/JPY paar zich de laatste tijd in bevindt, zijn koers zal hervatten.

Wanneer we voor het antwoord op deze vraag de Renko grafiek erbij pakken, zien we dat het sentiment vanaf kantelpunt 94.400 is gekeerd en er door de twee blauwe blokken, die hiervan het gevolg zijn, een entry signaal is gevormd. Volgens de theorie ligt de eerste kleine weerstand die de prijs in zijn opmars tegen kan komen in het verlengde van kantelpunt 95.300, waarna de weg open ligt tot aan de weerstand rondom prijs niveau 96.000 die ook nog eens tot een ‘round numbers’ niveau, ofwel een psychologisch prijs niveau gerekend mag worden.

De ontwikkelingen op de candlestick daggrafiek kunnen het signaal van de Renko grafiek echter nog wel verstoren. De EMA(21) loopt vlak, hetgeen voor mij een waarschuwing is om niet in te stappen omdat de prijs duidelijk nog geen richting heeft gekozen. Daarnaast bevindt de prijs zich momenteel onder de EMA die voor een verdere stijging in zijn rol als dynamische weerstand eerst doorbroken moet worden.

Gelukkig bevestigt de candlestick weekgrafiek met zijn blauwe kleur wel het opwaartse sentiment, al is dit op maandag maar een weergave van één dag.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #7991 by Renko-Café
RenkoScoop 15 juli 2014

Een herhaling van zetten is de aanleiding voor deze RenkoScoop. We hebben het hier over de euro tegen de ‘good old’ Brittish pound, ofwel het EUR/GBP paar.

Een blik op de Renko grafiek maakt al snel duidelijk waar ik het over heb. Precies 14 dagen geleden schreef ik over het 1-2-3 patroon dat zich had gevormd. Vandaag is er een identiek patroon gevormd in het verlengde van neerwaartse trend die op 25 maart jl. is ingezet. Frappant is dat ook met dit patroon het entry signaal na twee rode blokken op precies de zelfde wijze tot stand is gekomen als het voorgaande patroon. Op basis van wat de grafiek mij hiermee verteld, zou ik een short trade wel aandurven, helemaal omdat dit met betrekkelijk weinig risico gepaard gaat.

De candlestick daggrafiek bevestigd dit trade idee met een flinke rode candle, die waarschijnlijk onder invloed van de maandelijkse toespraak van Janet Louise Yellen tot stand is gekomen. Meer waarde hecht ik echter aan de consistent dalende EMA(21) die naast een indicatie voor de downtrend zijn rol als dynamische weerstand perfect vervuld. Ik ken technieken die een dergelijke moving average als trailing stop gebruiken.

De weekcandle is rood. Deze is dus ook geen belemmering voor het trade idee.

More
5 years 3 months ago #7992 by helwig
Replied by helwig on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
nog een keer short nadat vandaag van 0.7978 naar 0.7914 is gegaan?

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #7995 by Renko-Café
Achteraf kijk je een koe in zijn ....., maar gisteren zou ik op basis van mijn analyse ook ja gezegd hebben.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #7996 by Renko-Café
RenkoScoop 16 juli 2014

Net nu weerstand 1.83600 doorbroken is en EMA(21) op de candlestick daggrafiek van het GBP/CAD paar omhoog krult, is het volgens de prijs reactie tijd voor een correctie.

Tenminste, daar lijkt het op als we naar de Renko grafiek tot nu toe kijken. We zien dat aan het eind van dertien blauwe blokken de markt even op adem moet komen met twee rode blokken. Conform mijn Renko Basis Strategie betekenen twee rode blokken een waarschuwingssignaal als ik mij in een koop positie bevindt, een zogenaamde long trade. Wil ik echter tegen de trend in traden, dan zijn twee rode blokken een signaal voor de entry voor een short trade. In dit geval betekenen de twee rode blokken een waarschuwingssignaal voor het derde rode blok om eventueel uit de long trade te stappen die met de trend mee gaat.

Om een lang verhaal iets korter te maken, het kan zijn dat het derde rode blok zich gaat vormen, de prijs zal dan waarschijnlijk in de buurt van steun, voorheen weerstand 1.83600 een kantelpunt vinden, óf de prijs stijgt en vormt op de Renko grafiek een entry signaal voor en long trade in de richting van de dominante trend met een koersdoel van rond de 1.85400.

Aan de weekcandle op de candlestick weekgrafiek zal het niet liggen, die is vooralsnog blauw.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8001 by Renko-Café
RenkoScoop 17 juli 2014

Op deze droevige dag waarop het neergestorte toestel van Malaysia Airlines het nieuws over de datarelease van de Philadelphia Fed Productie Index verdringt, voel ik mij een beetje nederig om de aandacht voor het EUR/USD paar te vragen.

Wanneer we naar de Renko grafiek kijken, is het eerste dat opvalt dat de steun op 1.35300 vooralsnog stand houdt. De prijs is er weliswaar door, maar een nieuw rood blok is nog niet gevormd, hetgeen betekent dat de prijs er na het sluiten van de NY sessie nog boven kan eindigen.

Eén blik op de candlestick daggrafiek leert echter dat deze kans kleiner is dan een verdere daling, want het sentiment is nog steeds bearish dat blijkt uit de EMA(21) nog steeds naar beneden loopt en natuurlijk de rode candle op de candlestick weekgrafiek. Wat verder opvallend is, is dat de prijs gisteren op ongeveer hetzelfde punt tot stilstand is gekomen als een maand geleden. Net als op de Renko grafiek dus, een tweede aanval op de steun.

Nu is het afwachten wat de prijs voor ons traders in petto heeft. Stijgt de prijs en houdt de steun stand, dan kan er een stijging tot 1.36, de eerste weerstand op de Renko grafiek en de EMA(21) als dynamische weerstand worden verwacht. Daalt de prijs echter dan wordt 1.34900 en niveau om rekening mee te houden.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8003 by Renko-Café
RenkoScoop 18 juli 2014

Met de RenkoScoop van de laatste dag van deze, in alle opzichten, rumoerige trading week kijken we naar het AUD/USD paar. Niet zozeer om dat zich hier een kans voordoet, maar meer om te verduidelijken hoe ik tot mijn trading ideeën kom.

Momenteel stijgt de prijs van dit paar weer, hetgeen betekent dat de Australische dollar sterker wordt ten opzichte van de US Dollar. Bij het handelen in valuta, meer populair, in forex is het ook weleens het geval dat de base valuta niet zozeer sterker wordt, maar juist de quote valuta, de valuta waartegen gehandeld wordt, zwakker wordt. Dit kan door verschillende oorzaken worden veroorzaakt, zoals bijvoorbeeld nieuws of datareleases.

Wanneer we de economische kalender van deze week bekijken zien we slechts zes nieuwsfeiten en data releases die de Australische doller hebben kunnen beïnvloedden, waarvan het Australische monetair beleid, de Meeting Minutes van afgelopen dinsdag nog de meeste impact hebben gehad.

Op de Renko grafiek is de prijs nu, van af de tussenliggende steunzone op de terugweg omhoog. Echter lang zal het niet duren voordat weerstand 0.94200 in beeld komt, dus om nu gelijk na het tweede blauwe blok, ondanks de stijgende EMA(21) en de blauwe weekcandle, in te stappen, zou ik niet aanraden omdat een Risk/Reward van 1:2 niet haalbaar lijkt.

More
5 years 3 months ago #8004 by helwig
Replied by helwig on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
ja je hebt gelijk gehad met de EUR/GBP
de 16 e kachelde deze nogmaals naar beneden
Ik zou niet meer short zijn gegaan na de daling van de dag ervoor
Maar ja zeg nooit: de koers is nu zo laag lager kan het niet toch?

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8006 by Renko-Café
RenkoScoop 21 juli 2014

In deze RenkoScoop de aandacht voor een valuta paar van mijn watchlist dat, vanwege de relatief hoge spread, niet zo vaak voorkomt om op te handelen, Het EUR/NZD paar. Het paar genereert op de Renko grafiek echter een verkoop signaal dat ik eens langs mijn strategie wil leggen om er iets beter naar te kijken.

Op de Renko grafiek is te zien dat de prijs vanaf kantelpunt 1.55900 is gekeerd met twee rode blokken, die het entry signaal voor een short trade, ofwel een verkoop signaal betekenen.
De prijs onder de EMA(21) op de candlestick daggrafiek én een rode weekcandle op de candlestick weekgrafiek bevestigen het bearish sentiment.

De trade zou als volgt kunnen worden ingericht. Een entry halverwege het derde rode blok op 1.55547 en een koersdoel op een half blok boven het laagste kantelpunt op 1.54244. De stoploss is afhankelijk van het type trader dat je wilt zijn en kan als vangnet worden geplaatst op 1.56699, anderhalf keer de Average True Range met standaard instelling 14 dagen, ofwel de ATR(14). Traders die niet met een vangnet werken en puur uitstappen op een keer signaal van drie rode blokken, kunnen hun stoploss ook een half blok boven keerpunt 1.55900 plaatsen. Geen stoploss plaatsen is met mijn Renko strategie geen optie.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8007 by Renko-Café
Wellicht moet je jezelf afvragen wie dat bepaalt. M.a.w. wie kan er zoveel invloed uitoefenen op de valuta markt? Mijn strategie is gebaseerd op wat ik waarneem en een 55/60% winrate met een R/R van 1:2. De 40/45% losers neem ik voor lief.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8009 by Renko-Café
RenkoScoop 22 juli 2014

Twaalf dagen na de RenkoScoop met het Right-angled Triangle patroon van Martin Pring is het weer de beurt aan het USD/CAD paar. Nadat dit patroon door de prijs was gebroken, is deze op de Renko grafiek door gestegen tot de 18e van deze maand waarna de prijs een beetje heen en weer heeft gejojood en uiteindelijk een rood blok heft gevormd.

Dit blok kan een normale correctie op de stijgende prijs betekenen, maar kan het kantelpunt betekenen om weer te gaan zakken. Ik zal in het kort even uitleggen waarom ik denk dat een stijging van de prijs meer waarschijnlijk is dan een daling. De Renko grafiek is hier om bovenstaande reden niet zo duidelijk in, dit is waarom ik altijd een onderbouwing wil van de candlestick daggrafiek en een bevestiging van de candlestick weekgrafiek.

Om maar met de laatste te beginnen, deze is blauw. Wanneer we dan de candlestick daggrafiek erbij pakken, vinden we nog een aantal clues van de markt. De EMA(21) is in zijn rol als dynamische weerstand doorbroken en dient nu als dynamische steun. In de rol als trendmeter loopt de EMA(21) vlak, hetgeen een aanduiding betekent dat de markt het even niet weet en zijwaarts beweegt. Positief is dat de prijs echter wel boven de EMA(21) zit, dat weer een indicatie is voor een opwaartse druk.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8011 by Renko-Café
RenkoScoop 23 juli 2014

Wanneer we op deze voor Nederland droevige dag de koers van de Australische dollar zien stijgen ten opzichte van de Amerikaanse dollar, sta ik onbewust even stil bij de Australische slachtoffers in de noodlottige vlucht MH17.

Of het AUD/USD paar nu door de toespraken van de twee leden van de Reserve Bank of Australia (RBA) van gisteren in opwaartse richting wordt gestuwd of dat dit komt door de gepresenteerde Australische Consumer Price Index (CPI) van vandaag, het doet er niet zoveel toe omdat nieuws altijd vrijwel gelijk in de prijs is verwerkt. Dit is waarom fundamentele Price Action traders vrijwel nooit naar de economische kalender kijken.

Als we naar de Renko grafiek kijken, zien we dat weerstand 0.94200 is doorbroken en dat er momenteel drie blauwe blokken na de weerstand zijn gevormd. In de regel komt de prijs nog een keer terug naar de weerstand, die nu steun is geworden, om vervolgens de koers omhoog in te zetten. Dit vertaalt zich doordat de prijs zich tussen de twee en drie blauwe blokken gaat bewegen. Dit is het moment waarop ik wacht, áls dit moment tenminste komt, want dat weet je immers nooit. De EMA(21) op de candlestick daggrafiek krult licht omhoog en vervult zijn taak als dynamische steun goed. Hiernaast is de weekcandle ook alvast blauw.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8014 by Renko-Café
RenkoScoop 25 juli 2014

Dat de bewegingen van de markt volledig random zijn en er hierdoor tussen de 45 en 50% van mijn trades de mist in gaan toont de RenkoScoop van vandaag maar weer eens haarfijn aan. We hebben het hier over mijn trade idee op het EUR/NZD paar in de RenkoScoop van 21 juli jongstleden.

Het behoort naar mijn mening tot de sterke eigenschappen van een trader als hij dit gegeven en de bijbehorende verliezen accepteert. Dit is de reden waarom ik het ook aandurf om mijn ‘losers’ te analyseren. Helemaal, als ik mij troost met de wetenschap dat de 50 tot 55% winnende trades met en Risk/Reward verhouding van minimaal 1:2 worden afgesloten. Uit een beetje rekenwerk blijkt dit dan de sleutel te zijn voor consistente winst.

Snel naar de Renko grafiek. Op de grafiek is te zien dat zowel kantelpunt 1.55900 als het vangnet op 1.56699 binnen de dag range van gisteren zijn doorbroken. Indien er een kantelpunt gevolgd door drie blauwe blokken zou zijn gevormd was ik uitgestapt, maar deze stijging heeft binnen het uur van de presentatie van de Chinese groeicijfers plaatsgevonden waardoor ik veel te laat was. Hier bewijst zich nu echter wel het nut van het vangnet.

De EMA(21) op de daggrafiek is licht gekeerd, maar er heeft zich vandaag wel een pinbar patroon gevormd, dus is het nog maar de vraag of de stijgende trend volgende week door zal zetten. Ik zal eerst even mijn wonden likken.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8016 by Renko-Café
RenkoScoop 28 juli 2014

In deze RenkoScoop aandacht voor het dubbele bodem patroon dat sinds vrijdag zichtbaar is op de Renko grafiek van het EUR/GBP paar.

Vanaf weerstand 0.81790 beschreef ik eerder al de neerwaartse ‘zaagbeweging’ van dit paar, waarbij het maar liefst vier keer de vraag was of de prijs nog lager kon. Dit kon inderdaad, totdat de prijs verleden week de onderzijde van steunzone 0.79200 / 0.78885 bereikte en hier afgelopen vrijdag een dubbele bodem heeft neergezet. Dit patroon is echter geen garantie dat de prijs niet verder zal zakken, maar het feit dat hier een steunzone zichtbaar is in plaats van een enkele steun, maakt het in combinatie met het patroon wel een stuk aannemelijker.

Het driehoek patroon dat zich langs de EMA(21) en de laagste niveaus van de candlestick daggrafiek heeft gevormd, staat ook op springen voor een uitbraak. Ook hier geeft de markt echter niet aan in welke richting. Ook van het magere blauwe kaarsje van één dag op de weekgrafiek kan nog niet veel indicatie ter versterking van het dubbele bodem patroon op de Renko grafiek worden verwacht.

Al analyserend kijk ik maar even terug naar de historie. Op de Renko grafiek zien we een vrijwel identiek patroon op, toentertijd steun 0.82093, waar wél een flinke stijging op volgde. Garantie tot aan de deur zou ik zeggen.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8018 by Renko-Café
RenkoScoop 29 juli 2014

In deze RenkoScoop is het de beurt aan een commodity gerelateerd paar, de Britse pond tegen de Australische dollar, ofwel het GBP/AUD paar.

Bij de dagelijkse scan van de Renko grafieken van mijn watchlist viel mijn oog op dit paar omdat er één blauwbok is gevormd in de richting van een weerstand. Dit verteld mij dat deze weerstand, in dit geval grofweg weerstand 1.80600, door de prijs wordt getest. Houdt de weerstand stand, dan is een logisch gevolg dat de prijs opnieuw een daling inzet en dat het blauwe blok niets meer was dan een correctie. Als de weerstand echter wordt doorbroken, dan komt de prijs weer binnen de range 1.80600 / 1.81200 en richt ik mijn aandacht voorlopig weer op één van de andere 20 paren van mijn watchlist.

De candlestick daggrafiek versterkt mijn eerste ingeving. Wanneer we deze grafiek wat nader bekijken, zien we dat de EMA(21) in zijn rol als trend indicator vanaf 18 juli jongstleden de daling heeft ingezet en dat vanaf dat moment alle sluit prijzen van de dag onder de EMA zijn gesloten.
De week candle is momenteel rood, al is dit nog maar een minimaal streepje, maar in ieder geval wordt het neerwaarts sentiment hierdoor bevestigt.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8020 by Renko-Café
RenkoScoop 30 juli 2013

Vandaag heeft de markt nog maar eens laten zien hoe onvoorspelbaar hij zich kan gedragen. Ik kom daarom in deze RenkoScoop nog maar eens terug op het GBP/AUD paar, waarover ik gisteren ook al een analyse schreef.

Voor de lezers die mijn analyse van gisteren even gemist hebben, er had zich één blauw blok gevormd in de richting van weerstand 1.80600, hetgeen voor mij betekent dat er twee opties waren. Een kantelpunt, of een doorbraak. Hoewel ik meer heil zag in de eerste, brak de koers rond het openen van de NY sessie onder invloed van de Amerikaanse ADP en BBP cijfers van vandaag als een komeet door zowel de weerstand als de bovenzijde van de range 1.80600 / 1.81200.

Ik had mijzelf beloofd het paar met rust te laten als de koers zich binnen de range zou begeven, echter nu deze er dwars doorheen is gegaan, is het een ander verhaal.
Op dit moment zijn er twee blauwe blokken boven de range gevormd hetgeen staat voor een entry signaal voor een long trade op dit paar. Voor de zekerheid zou ik nog even kunnen afwachten of er, na de FOMC verklaring van vanavond een correctie op de heftige beweging van deze middag komt, maar indien dit de komende uren na het sluiten van de NY sessie nog niet is gebeurd, kan er zomaar worden ingestapt. Om het risico zo klein mogelijk te houden kan de stoploss net onder de bovenzijde van de range worden geplaatst.

De candlestick grafieken van de dag en de week zijn al op de hand van dit sentiment.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8037 by Renko-Café
RenkoScoop 4 augustus 2014

In de RenkoScoop van 22 juli zag ik hem al aankomen, de stijging van het USD/CAD paar.

Na de dubbele bodem en de re-test van steunzone 1.06599 / 1.06382 is de prijs op de Renko grafiek gaan stijgen tot aan vandaag de dag toe. Natuurlijk zijn er op de candlestick daggrafiek weleens wat mindere dagen, zoals 28 juli, te zien geweest, maar dat is nu het fijne van het traden op Renko, dit soort ruis wordt er direct uitgefilterd.

Nu is weerstandzone 1.09123 / 1.09497 bereikt. De vraag is nu, maakt de prijs zich op voor een aanval op de weertandzone, of keert deze weer in de richting van de steunzone. Er zijn een aantal voors en tegens voor deze swingtrade. Wanneer we nog eens naar de candlestick daggrafiek kijken, zien we dat de prijs de laatste drie dagen al de zogenaamde besluiteloosheid candles heeft gevormd, die in de regel het eind van een opmars aankondigen. Dit kan echter ook de voorbode van een correctie tot aan de EMA(21) in zijn rol als dynamische steun zijn. Wie het weet, mag het zeggen.

Een strategie voor een dergelijke trade kan zijn om short te gaan met de stoploss net boven de weerstand zone en de helft van de positie te verkopen wanneer de EMA(21) is bereikt. Met de andere helft kan er dan risicoloos worden afgewacht of de prijs door daalt. De prille weekcandle van één dag is nog blauw, maar de geschiedenis leert dat dit ook slechts een kwestie van uren kan zijn voor dat deze rood is.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.426 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl