Topic-icon Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café

• Renko-Café
  • Renko-Café's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8041 by Renko-Café
Replied by Renko-Café on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
RenkoScoop 5 augustus 2014

Als ik een gokker zou zijn, had ik gisteren, na het schrijven van de RenkoScoop, mijn geld gezet op het ontstaan van een kantelpunt, maar vandaag bewees de markt maar weer eens dat hij zich van niets en niemand iets aantrekt.

Dan maar mijn aandacht richten op een soortgelijke situatie, namelijk het ontstaan van een kantelpunt bij het EUR/AUD paar. Wanneer we naar de Renko grafiek kijken, valt er nog iets anders op. Het kantelpunt heeft zich gevormd op weerstand 1.44000, die naast zijn rol als weerstand tevens een psychologische weerstand, een zogenaamd ’round number’ is. Dit wordt door veel traders als een extra versterking van een weerstand of steun opgevat waardoor de kans op stand houden nog wordt vergroot.

De candlestick daggrafiek helpt ook nog een handje bij het trade idee. Na de stijging boven de EMA(21) op de laatste dag van vorige maand heeft zich een candlestick patroon gevormd dat doji, of besluiteloosheid candle wordt genoemd. Vervolgens is de EMA weer neerwaarts doorbroken in de richting van de trend. Dit opent de weg voor een verdere daling. De weekcandle op de candlestick weekgrafiek bevestigt dit sentiment. Met een entry op 1.43649, een stoploss op 1.44059 en een koersdoel op 1.42457 zou ik, zoals de zaken er nu voor staan het wel aandurven.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8052 by Renko-Café
RenkoScoop 6 augustus 2014

Mijn hele trading week lijkt wel te draaien om het USD/CAD paar. Waar ik maandag het respecteren van de weerstandzone een grotere kans gaf dan het doorbreken, zette de markt mij dinsdag een beetje voor schut door dwars door de weerstandzone heen te knallen.

Intussen is de prijs alweer op de terugweg en blijkt de weerstand zone toch weer een factor van belang, maar ook nu zijn er weer een aantal voors en tegens. Allereerst de Renko grafiek. We zien dat de prijs weliswaar een entry signaal afgeeft, maar dit ligt wel midden in de weerstandzone, waar eerst nog maar eens uit gebroken moet worden. Indien dit gebeurd, ligt de weg naar de steunzone open, maar aan deze uitspraak heb ik al eerder mijn vingers gebrand.

Dan de candlestick daggrafiek. Hier zien we dat de EMA(21) nog omhoog loopt, hetgeen een uptrend van de laatste voortschrijdende trading maand indiceert. De prijs kan zich echter net zo makkelijk corrigeren. Bijvoorbeeld tot aan de EMA(21).

Op de candlestick weekgrafiek is zich een pinbar aan het vormen, als deze aan het eind van de week nog intact is, heeft deze een veel grotere betrouwbaarheid dan een pinbar op de candlestick daggrafiek. Ik ken een aantal traders die het USD/CAD paar mijden om de onzekerheden zoals die zich deze week voordoen, maar ach, de onvoorspelbaarheid maakt het ook wel een beetje spannend. Helemaal als je nu in een trade op het paar zit.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8065 by Renko-Café
RenkoScoop 7 augustus 2014

Vandaag in de RenkoScoop eens een lesje in het herkennen van een situatie bij het traden.
We hebben het hier over het GBP/CHF paar.

Bij het scannen van mijn watchlist viel mij aan de Renko grafiek op dat er slechts één horizontale lijn getrokken was, die in dit geval staat voor een weerstand lijn, immers de prijs bevindt zich eronder.
Normaliter zou ik als swing trader een grafiek met één horizontaal level niet veel aandacht geven, maar het feit dat de horizontale lijn zich precies op psychologisch level 1.53300 bevindt en hier bovendien een Bulltrap zichtbaar is, maakte dat ik er even beter naar keek.

De Bulltrap zoals deze in het boek ‘Street Smarts’ van Linda Bradford Raschke en Laurence A. Connors is beschreven staat in de regel garant voor een flinke daling nadat de weerstand is doorbroken. Deze daling is nu intussen met drie rode blokken ingezet.

Ook de vlakke EMA(21) op de candlestick daggrafiek en de prijs die daar omheen schommelt bevestigt dat de uptrend wellicht aan zijn eind is gekomen. De enige reden waarom ik de trade na het vormen van het tweede rode blok niet heb genomen, is dat het sentiment dat wordt weergegeven op de candlestick weekgrafiek, mij nog te blauw is.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8073 by Renko-Café
RenkoScoop 11 augustus 2014

Er staat iets te gebeuren met het EUR/JPY paar. Niet dat ik plotseling beschik over de felbegeerde glazen traders bol, maar omdat de grafieken mij dit als technisch analist vertellen.

Wanneer we naar de Renko grafiek kijken, is er te zien dat er een entry signaal voor een long trade is gegenereerd. Het is echter geen signaal dat ik op zal volgen. Hiervoor heb ik conform mijn strategie een aantal valide redenen. Allereerst is weerstand 136.700 die de prijs momenteel aan het testen is geen gewone weerstand. Maar, zoals eerder uitgelegd, ook een psychologisch level. De tweede reden is dat de opleving van de prijs tegen de heersende downtrend in gebeurd, terwijl handelen tegen de trend in zoveel mogelijk voorkomen moet worden.

Ook de candlestick grafieken spreken de ommekeer naar boven tegen. De EMA(21) in zijn rol als trend indicator loopt vrij vastberaden naar beneden en hoewel de dagcandle hoger is geopend is deze in de loop van de dag rood gekleurd. Dit geldt dan tegelijkertijd ook voor de weekcandle die slechts één dag oud is, maar om die reden nu niet direct een leidende indicator kan zijn.

In dergelijk twijfelgevallen heb ik mij aangeleerd om een globale blik op de economische kalender te werpen om te bekijken of er later in de week nog data releases zijn die het tij mogelijk kunnen doen keren. In dit geval is de jaarlijkse CPI voor de eurozone op donderdag één van de kandidaten.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8076 by Renko-Café
RenkoScoop 12 augustus 2014

Waarschijnlijk in afwachting van de Britse data releases van morgen en vrijdag aanstaande vertoont het EUR/GBP paar vandaag een terugval in de uptrend die onlangs na het dubbele bodem patroon op de onderste lijn van de steun zone, was ingezet.

De Renko grafiek toont deze terugval door een exit signaal van drie rode blokken te genereren voor de Renkocafé traders die in de long trade waren gestapt na de test van steunzone 0.79200 / 0.78900.
Indien de prijs doorzakt naar de steunzone en deze voor de tweede keer test, kan er opnieuw worden ingestapt. Het is niet noodzakelijk dat de prijs dze tweede test uitvoerd, de iets mee aggresieve traders kunnen daarom ook weer instappen nadat het tweede blauwe blok zich in de loop van deze week heeft gevormd.

Er dient conform de strategie natuurlijk wel eerst bevestiging te worden afgewacht van een blauwe candle op de candlestick weekgrafiek, die overigens momenteel nog flink rood is. Hiernaast zie ik het liefst dat de EMA(21) als dynamische weerstand op de candlestick daggrafiek stand houdt en dat de prijs hierboven blijft.

Wanneer de bevestiging een feit is, zie ik geen belemmering voor de prijs tot aan weerstand zone 0.81800 / 0.82100.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8078 by Renko-Café
RenkoScoop 13 augustus 2014

In deze RenkoScoop een trade waarbij ik zelf een positie heb genomen. We hebben het hier over de Cable, ofwel het GBP/USD paar.

Op de Renko grafiek is slechts één horizontaal level te zien dat ligt op 1.68091. De recente doorbraak van dit level dat toen als steun fungeerde, trok in eerste instantie mijn aandacht. Het is namelijk algemeen bekend dat aan het eind van een rally traders hun winst nemen, waardoor de prijs zich terug trekt. Een correctie of retracement noemt men dat. Sommige strategieën wachten echter juist weer op een dergelijk kantelpunt om het entry punt te bepalen en zo optimaal van de ommekeer in de trend te profiteren. Deze twee bij elkaar opgeteld maakt dat een horizontaal level meestal nog een keer wordt getest alvorens de prijs de rally weer hervat en in dit geval is dat de daling.

Dat het horizontale level, nu als weerstand, in dit geval niet werd gehaald speelt geen grote rol omdat een psychologisch level zoals deze 1.68000 veel sterker wordt geacht. Na het testen van dit gebied was het afwachten op het tweede rode blok zou verschijnen. En dat gebeurde dus, mijn entry was, met de bevestiging van de candlestick dag- én weekgrafiek, een feit. Mijn koersdoel staat op 1.65868, maar indien zich drie blauwe blokken voordoen, stap ik eerder uit.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8084 by Renko-Café
RenkoScoop 14 augustus 2014

In deze RenkoScoop tracht ik de grafieken te ‘lezen’ van het NZD/JPY paar. In dit cross currency paar wordt minder vaak gehandeld omdat beide landen, Nieuw-Zeeland en Japan in het verre oosten liggen, waardoor het paar de meeste beweging vertoont tijdens de Azië sessie, terwijl de meeste van ons op één oor liggen. Toch kan het af en toe best leuk zijn als je de trading dag begint met een winst die je ’s nachts heb gemaakt. Andersom is overigens minder leuk.

Op de Renko grafiek is het eerste dat opvalt het doorbreken van weerstand én psychologisch level door de prijs, maar nog niet met een blauw blok. Dit kan betekenen dat de weerstand stand houdt en de prijs na de test naar beneden komt. Er zijn geen activiteiten van groot belang op de economische kalender voor vannacht die hierbij roet in het eten kunnen gooien.

De candlestick daggrafiek bevestigt tot nu toe nog dit beeld doordat de EMA(21) in zijn rol als dynamische weerstand door de prijs wordt gerespecteerd en de prijs er netjes onder blijft. De weekcandle op de candlestick week grafiek weerhoudt mij nog van het trade idee doordat deze groot en blauw is. Dat kan ik voor een short trade niet gebruiken.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8091 by Renko-Café
RenkoScoop 18 augustus 2014

In deze RenkoScoop een Renko grafiek waarop twee zogenaamde high probability price patterns, of wel prijspatronen die in het juridisch jargon bekend zouden staan als mogelijkheden met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Ik heb het hier overigens over het EUR/NZD paar.

Je ziet wel vaker dat als er op de Renko grafiek bijna geen horizontale levels voorkomen, dat er dan door een geoefend traders oog een prijspatroon te herkennen is, maar twee, dat komt minder vaak voor. Met het boek Pring on Price Patterns in de hand, zien duidelijk een symmetrisch driehoek patroon, dat onlangs met een uitbraak naar boven is doorbroken. Hiernaast vormt zich momenteel, iets minder duidelijk, een kop en schouder patroon. Waar het met het symmetrisch driehoek patroon altijd maar afwachten is of het onder of boven doorbroken zal worden, kenmerkt het kop en schouder patroon zich door zijn uitbraak naar beneden. Bijna een kwestie van afwachten dus.

Wanneer we de candlestick grafieken erbij nemen, zien we als bevestiging dat de EMA(21) op de daggrafiek aan het afvlakken is, wat betekent dat de opwaartse druk in kracht aan het afnemen is. Hiernaast zien we na het pinbar patroon van 12 augustus dat de prijs dagelijks lager is geopend en de weekgrafiek vertoont, tot nu toe, al voor de tweede week op rij een rode candle.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8093 by Renko-Café
RenkoScoop 19 augustus 2014

Op deze 20ste verjaardag van mijn zoon een RenkoScoop over het GBP/CHF paar.

Op de Renko grafiek zien we dat weerstand 1.51588 het vandaag heeft gehouden en dat de prijs onder invloed van de jaarlijkse Britse CPI cijfers en het openbaar maken van de MPC notulen al flink aan het dalen is. Het is even afwachten of de prijs zich nog voor het sluiten van de dag terugtrekt tot 1.51254 om een short positie in te kunnen nemen. Door het ontbreken van een valide steun is er geen goed beeld te vormen voor een eventueel koersdoel. Er is immers geen horizontale lijn te tekenen die minimaal twee kantelpunten raakt.

Dit los ik altijd op door in een dergelijk geval geen koersdoel te stellen en dagelijks mijn vangnet, van 1.5x de ATR(14) met de prijs mee te trailen. Mits deze zich natuurlijk in de voor mij goede richting beweegt. De ATR(14) bepaal ik overigens op de candlestick daggrafiek (rechtsboven) en niet op de Renko grafiek omdat ik anders de gemiddelde range van 14 blokken in plaats van dagen krijg.

Nu we het toch over de candlestick daggrafiek hebben, het is overduidelijk dat de trend neerwaarts is door simpelweg naar de EMA(21) in zijn rol als trendindicator te kijken. Ook de dagcandle is vandaag rood, maar de weekcandle laat nog even op zich wachten. Ik ga snel weer terug naar de taart.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8094 by Renko-Café
RenkoScoop 20 augustus 2014

Dat de markt wispelturig, volledig random en onberekenbaar is, wisten we natuurlijk al lang.
Een mooi voorbeeld hiervan is vandaag te zien op de Renko grafiek van het EUR/GBP paar.

Waar de prijs zich tot enige dagen geleden met mooie ‘zaagbewegingen’ tussen de steun- en weerstandzone bewoog, zien we vandaag op de Renko grafiek dat zich een nieuwe zijwaartse beweging heeft gevormd. De nieuwe weerstandzone heeft zich gevormd tussen de ‘round numbers’ 0.79900 en 0.80100. Zijwaartse bewegingen komen overigens op Renko grafieken veel minder vaak voor dan op de candlestick grafieken omdat Renko blokken gedurende de dag weer afgebroken kunnen worden.

Nu wordt het dus afwachten wat de prijs gaat doen. Blijft deze een tijdje in de zone hangen of breekt hij er onder óf er boven uit. In het laatste geval kan er na het vormen van het tweede blauwe, of rode blokken worden ingestapt, al denk ik niet dat er naar de onderzijde genoeg mogelijkheid bestaat om een Risk/Reward ratio van 1:2 te realiseren.

Eens kijken of de candlestick grafieken mij een beetje willen helpen. De EMA(21) op de daggrafiek krult nog omhoog wat een neiging naar boven indiceert en de weliswaar rode dagcandle is op de EMA als dynamische steun afgeketst. De weekcandle is echter rood. Deze zal eerst van kleur moeten veranderen voordat de setup valide wordt.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 3 months ago #8099 by Renko-Café
RenkoScoop 21 augustus 2014

Een bekend credo onder traders luidt, “zo veel mogelijk in de richting van de trend traden” In deze RenkoScoop biedt het meest verhandelde valuta paar de EUR/USD hier wellicht een mogelijkheid in.

Wanneer we naar de Renko grafiek kijken, zien we dat we de meeste horizontale lijnen intussen wel achter ons hebben gelaten, wat betekent dat het paar zich momenteel in een trend beweegt. Een downtrend wel te verstaan. Nu is dit niet zo’n moeilijk conclusie als je tegelijkertijd ziet dat de prijs op de candlestick weekgrafiek al voor de zesde week op rij aan het dalen is en de EMA(21) op de candlestick daggrafiek fors naar beneden glijdt.

Het blauwe blok dat momenteel op de Renko grafiek te zien is en de blauwe candle op de candlestick daggrafiek kunnen worden opgevat als een normale correctie van de prijs binnen de trend. Een eventueel tweede blauwe blok staat voor een serieuze waarschuwing als je momenteel positie hebt ingenomen. Keert de prijs zich echter, dan wordt er, na het vormen van het tweede rode blok een pracht kans geboden om positie in te nemen voor een short trade in de richting van de dominante trend.

Ook in dit geval is geduld weer een schone zaak.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 2 months ago #8103 by Renko-Café
RenkoScoop 22 augustus 2014

Hoewel de cijfers van De Basis Verkochte Goederen en de Kleinhandelsverkopen van vanmiddag vanuit Canada meevielen, waren de cijfers van de maandelijkse en jaarlijkse consumptieprijsindices (CPI) overwegend negatief. De twee laatst genoemde wegen waarschijnlijk toch zwaarder, want na het uitkomen van de cijfers werd de daling van de prijs van het EUR/CAD paar vrijwel meteen ingezet.

De Renko grafiek laat dit ook zien doordat er nog net in de zone 1.45500/1.46000 een klein 1-2-3 patroon is gevormd, waarna er onder de horizontale lijn van 1.45500, conform de Renko 1-2-3 strategie, voor een short trade kon worden ingestapt. Wat ik dan ook door middel van een limitorder heb gedaan.

Voor de beide candlestick grafieken stond het sein intussen ook op groen, want de candle op de daggrafiek draaide rond het moment van het uitkomen van de cijfers naar rood en de prijs bevond zich onder de EM(21) in zijn dubbelrol als dynamische weerstand en trendindicator. Ook de weekcandle, die voor mij het sentiment van de lopende week indiceert, was rood. Meer bevestiging voor deze trade was er niet nodig.

Nu wordt het afwachten hoe deze trade zich na het weekend zal gaan ontwikkelen. Tijdens het weekend ga ik mij hier in ieder geval niet druk om maken.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 2 months ago #8109 by Renko-Café
RenkoScoop 25 augustus 2014

In de RenkoScoop van 18 augustus beschreef ik een kop/schouder patroon op het EUR/NZD paar in wording. Zo zie je maar dat de markt zich nooit laat voorspellen en dat het beter is om reageren op wat je waarneemt, dan op wat je denkt of verwacht dat er gaat gebeuren. Het afmaken van het patroon is er niet van gekomen.

In plaats daarvan is er een steun gevormd op 1.57390 en is de koers vanaf deze steun weer gestegen. Doordat echter tot nu toe steeds het hoogste blauwe blok iets lager is gesloten, heeft zich een nieuw patroon gevormd. Een rechthoekig driehoek patroon. Deze ‘right angled triangle’ kenmerkt zich, volgens Martin Pring, door een uitbraak aan de onderzijde. Dit zou dan weer goed aansluiten op mijn analyse van de achttiende. Echter, voordat de markt mij weer voor gek zet, zou ik zeker wachten met een entry tot het tweede rode blok onder de steun, of zelfs tot dat dit horizontale level, die dan weerstand is geworden, opnieuw door de prijs wordt getest.

Als bevestiging voor de short trade moet de weekcandle op de candlestick weekgrafiek uiteraard rood gekleurd zijn en zou ik het liefst zien dat grillige koersbewegingen zoals van vandaag minder op de candlestick daggrafiek voor zouden komen.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 2 months ago #8113 by Renko-Café
RenkoScoop 26 augustus 2014

Het is algemeen bekend dat de olieprijs is gerelateerd aan de US Dollar en die olie nu net één van de grootste exportproducten is van Canada. En voilà terwijl de olieprijs even een korte opleving had, maar nu weer neerwaarts is, belandde het USD/CAD paar in een ‘twijfel zone’ tussen 1.09691 en 1.09500.

Wanneer we de Renko grafiek iets beter bestuderen, zien we dat er gisteren door de prijs een entry signaal werd afgegeven dat bovendien in de richting van de dominante trend, de EMA(21) was en die overeenstemde met het sentiment op de weekgrafiek. Vandaag zien we echter een forse daling. Of dit onder invloed van de overwegend positieve Amerikaanse datareleases van vanmiddag komen is mij niet helemaal duidelijk.

Feit is dat de prijs momenteel met twee rode blokken een waarschuwing afgeeft voor de traders die in de zonet beschreven long trade zijn gestapt. Wat echter kan helpen is dat steun 1.09500 met vier raakpunten best een sterke steun is waar de prijs rekening mee kan houden.

De candlestick grafieken vertellen mij dat de prijs nog ruim boven de EMA(21) als dynamische steun zit en dat de uptrend nog niet direct gevaar loopt. Het sentiment op de weekgrafiek is nog blauw, maar het is echter de vraag of dit nog lang zal duren.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 2 months ago #8115 by Renko-Café
RenkoScoop 27 augustus 2014

Waar ik verleden week nog een winnende short positie heb gesloten omdat, simpel gezegd, het koersdoel waar ik voldoende vertrouwen in had was gehaald, laat het GBP/USD paar een vrij stabiele voortzetting van de downtrend zien. Maar niet getreurd want wellicht dient zich eerdaags nog een gelegenheid aan om een graantje mee te pikken.

Allereerst de Renko grafiek. Momenteel zijn er twee blauwe blokken gevormd, die voor de Renko Café traders die nog in een short trade op het paar zitten, een waarschuwingssignaal betekenen dat weleens het einde van de trade, drie blauwe blokken, kan inluiden. Voor de traders die (op)nieuw willen instappen, kan dit echter ook een kans betekenen. Zodra de prijs weer daalt en er twee rode blokken zijn gevormd, ontstaat er een nieuw entry signaal. Mijn vaste lezers weten intussen wel dat dit ook nog bevestigd moet worden met een rode candle op de candlestick weekgrafiek, en dat er minimale Risk/Reward van 1:2 gerealiseerd moet kunnen worden.

Om dit laatste te bepalen moet de candlestick daggrafiek echter worden ingezoomd en blijkt dat de laatste keer dat de prijs dit jaar lager is geweest dan deze week tussen 20 en 25 maart was. Het blijft dus een beetje een gok of de prijs na deze dagen van consolidatie nog verder omlaag zal gaan, maar als ik ergens een hekel aan heb, dan is het gokken.

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 2 months ago #8117 by Renko-Café
RenkoScoop 28 augustus 2014

Op de dag dat de wijziging in de Duitse werkeloosheid een beetje tegen viel, heeft het EUR/GBP paar de daling weer ingezet.

Waar het verleden week nog twijfelachtig was of de prijs door zou stijgen, of weer zou dalen, zien we vandaag op de Renko grafiek dat weerstand 0.80100 ferm stand heeft gehouden en dat de prijs intussen al weer met vijf rode blokken is gedaald. De entry kans van twee rode blokken heb ik dus gemist. Dit is min of meer bewust gebeurd omdat ik mijzelf in het kader van mijn money management niet toe sta om een portofolio heat van meer dan 5% van mijn trading account te hebben. Dit komt met een risico van maximaal 2% per trade neer op twee lopende trades tegelijk.

Enfin, de prijs is intussen dus weer op weg naar steun 0.78900 en mijn koersdoel zou een half blok hiervoor zijn. Nog even de candlestick daggrafiek lezen. De prijs is nu al vier dagen onder de EMA(21) in zijn rol als dynamische steun. De ander kant van zijn dubbelrol, die van trend indicator, verteld mij dat de trend weer licht dalend is. De weekgrafiek is het hier mee eens en vertoont al voor de tweede week een mooie rode candle, die zoals we nu intussen waarschijnlijk wel weten, een neerwaarts sentiment indiceert.

More
5 years 2 months ago #8118 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Wat ik niet helemaal snap, is dat je om 7 uur 's avonds een dagelijkse review schrijft over de dag, terwijl de VS nog vol op bezig is en de forex dag pas om 23:00 sluit. Hoe kan je dan nu al verslag doen van wat er is gebeurd?

Ik volg dit topic vooreerst nooit, dus misschien ben ik van sommigen dingen niet op de hoogte.. Maar ik vroeg het me toch af.

Price action day trading

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 2 months ago #8119 by Renko-Café
Ligt eigenlijk heel simpel. Renko is onafhankelijk van de tijd en eigenlijk kijk je dus naar einde blok in plaats van einde dag. Dit kan ik mooi combineren met de verhoogde volatiliteit die er rond zeven uur 's avonds die er bij ons bijna altijd is, omdat hierna niet vaak nog blokken worden gevormd op de paren waarvan de JPY geen quote currency is. NY close wordt vaak gebruikt als dagsluit door traders die op de candlestick daggrafiek traden en die vaak klakkeloos Nial Fuller en/of Johnathon Fox volgen terwijl deze tijd eigenlijk alleen maar gunstig is voor het werelddeel waarin zij wonen. Ik denk dat een hoop traders op de AEX en DAX hier heel anders over denken, want hun einde dag ligt rond half zes 's avonds.

More
5 years 2 months ago #8120 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Dagelijkse RenkoScoop door Renko Café
Bij de dax en de aex snap ik dat inderdaad, want de beurs sluit dan om half 6. Bij forex sluit een dag 23:00. Daar hebben Nial en die andere waar ik nog nooit van gehoord heb geen invloed op. Dat staat gewoon vast. Jouw of jullie analyses zijn vaak of altijd over forex, dus dan is de vraag niet raar toch? Als ik het goed begrijp maakt de renko grafiek sneller of meer blokken als er meer volatiliteit is? Uit jouw antwoord begrijp ik dat er na half 6 weinig beweging meer is in de westerse paren!? Dan snap ik de reden er achter.

Price action day trading

• Renko-Café
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
5 years 2 months ago #8121 by Renko-Café
Ja idd, mijn analyses zijn voor Forex, maar wie heeft bepaald dat de valuta markt om 23:00 sluit? Nee, hoor deze is open tussen zondag ongeveer 23:00 uur en vrijdag 23:00 uur. Het is maar net waarop de candle sluit van het timeframe waarop je trade dat als sluit wordt geïnterpreteerd. In het begin van mijn carrière als trader zat ik ook braaf tot 23:00 achter mijn PC te wachten. Dit bleek allemaal niet nodig om consistente winst te maken. Als je de markt maar leert lezen waarop je trade.
Vreemd overigens dat je als Price Action trader nog nooit van Fox hebt gehoord. Hier is zijn website. www.forexschoolonline.com/

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.391 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl