Topic-icon Forex en stochastics

More
9 years 8 months ago - 9 years 8 months ago #1591 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Forex en stochastics
@adwin

Ik weet niet wat je start kapitaal precies is, maar omdat je tegenwoordig ook met nog kleinere lot sizes dan mini lots kunt handelen is dat misschien geen slecht idee in het begin, als je je set-up nog aan het vormgeven bent.

Bij een broker als FBS kun je bijvoorbeeld zelfs met pip waardes vanaf 1 dollar cent handelen. En bij Markets.com vanaf pipsizes van 10 dollar cent.

Op die manier kun je met minimaal risico voor je trading kapitaal je strategie fine tunen.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 8 months ago #1593 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Forex en stochastics
ForexYard heeft ook lotsizes vanaf 10ct.. met het mini account ..die heb ik zelf ook.
Echter is het nog geen MT4 platform, die komt binnenkort.

• adwin
  • adwin's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
9 years 8 months ago #1599 by adwin
Replied by adwin on topic Re:Forex en stochastics
Ik handel bij FXCM met een normaal account en daar ben ik heel erg tevreden over....Ik hou wel van een NO dealing desk....Daarnaast loop ik bij FXCM ook niet het risico dat ze tegenovergestelde posities innemen...(voor zover ik weet dan)...

More
9 years 8 months ago #1600 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Forex en stochastics
Het belang van een no dealing desk wordt vaak een beetje overschat (dat deed ik vroeg overigens zelf ook). Een neutral market maker als Markets.com neemt ook geen posities tegen je in, dat is meestal ook helemaal niet nodig, omdat er bijna altijd wel andere traders zijn die posities tegen je innemen.

Ik denk dat er meer mensen zijn die hun account opblazen omdat ze met te grote lotsizes traden dan dat er traders zijn die lijden onder de counter posities van hun broker. :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
9 years 8 months ago #1604 by Jonkie76
Dat is lekker.
Dus er zijn brokers die voor elke positie die jij opent, zelf een tegenpositie openen?
Wat is daar nu het nut van ?

Als ik gok op down en hij gaat 100 pips down, dan verliezen hun er 100, omdat ze een buy positie in hebben genomen ..of zie ik dat verkeerd?

More
9 years 8 months ago #1607 by Paul
Replied by Paul on topic Re:Forex en stochastics
Een goede market maker zal eerst de posities van de clienten tegen elkaar uitzetten en het overige zet de market maker zelf uit via bijv een ECN broker.

Het voordeel van een market maker is dat wij kleinere posities kunnen innemen. Dat had nooit gekund wanneer je rechtstreeks via een ECN broker (dus rechtstreeks op de markt) zaken wilt doen. Je hebt dan immers grotere bedragen nodig.

Daarnaast heeft een market maker een bepaald systeem (te uitgebreid om hier neer te zetten) waardoor zij het risico kunnen minimaliseren en zelfs vaak ook winst maken zonder dat klanten daar nadeel van hebben. Het grootste deel van de winst komt echter van de spread.

Natuurlijk kan en mag een market maker zijn eigen prijzen bepalen, maar bij de goede zit hier weinig verschil in.

Ik ben het eens met Jelle dat hier te vaak de nadruk op ligt bij veel traders. Het wordt vaak als excuus gebruikt wanneer iemand verliest, maar in the end ligt het vaak aan de trader zelf...

Btw is "ECN broker" tegenwoordig een term die vaak wordt gebruikt door brokers in hun marketing, maar wanneer je echt alles gaat uitpluizen dan kom je erachter dat het ook verkapte market makers zijn, maar dan in een ander jasje. :lol:

Beter dus tijd stoppen in het traden zelf lijkt me. :)

• adwin
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
9 years 8 months ago #1609 by adwin
Uiteraard ligt het aan je manier van traden....En misschien is het puur gevoel, maar om succesvol te zijn moet alles kloppen....dus ook je gevoel....

En de reden waarom brokers een tegenovergestelde positie innemen is omdat nog steeds 85% van de traders verliest.....Dus vandaar die tegenovergestelde posities, dan winnen zij dus in 85% van de gevallen....zo stom is dat dus niet....

jammer dat er trouwens niemand reageert die zich bezig wil houden met de instellingen van stochastic oscillator....geloof mij, deze oscillator kan voor vele winstgevende trades zorgen...

More
9 years 8 months ago #1610 by Jonkie76
Ja sorry, we dwalen af van het topic. Excuses daarvoor. Ik heb helaas geen mt4 platform. Maar wellicht. Dat we het op een demo account kunnen doen.

More
9 years 8 months ago #1612 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Re:Forex en stochastics
adwin schrijft:

jammer dat er trouwens niemand reageert die zich bezig wil houden met de instellingen van stochastic oscillator....geloof mij, deze oscillator kan voor vele winstgevende trades zorgen...

Sorry Adwin, ik heb me niet zo in deze indicator verdiept.....

More
9 years 8 months ago #1614 by ikbenernu
Replied by ikbenernu on topic Re:Forex en stochastics
Komt er op neer dat je je instellingen kiest zodanig dat je de meeste reversals krijgt in OS en OB.

• adwin
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
9 years 8 months ago #1646 by adwin
Ik werk zelf ook niet met MT4....Ik handel met FXCM Trading Station.....Ik heb een demo gehad met MT4 maar vond het niet fijn werken....

@groentje......Die instellingen om de juiste OS en OB te zien is nu net mijn vraag....Standaard zet ik die op 8,3,3 maar het valt mij op dat je op andere timeframes andere instellingen moet hebben om het juist te zien....

Ik handel trouwens niet op basis van OB of OS, ik kijk wat de trend is en als die dalend is dan ga ik short als de OB onder de 80% komt....of als de trend stijgend is ga ik long als de koers boven de 20% komt......Op die manier probeer ik momentum te vangen....

Wat me alleen niet goed lukt is het juiste instappunt pakken.....omdat de instellingen op andere timeframes anders moeten staan......en dat zou ik graag hier analyseren...

More
9 years 8 months ago #1648 by ikbenernu
Eigenlijk doe je wat ik bedoel. Alleen wacht je tot je indicator uit OB of OS is. Ik kijk per timeframe en zoek een instelling die me de meeste crossovers (reversals) geeft in OB en OS en ik op mijn chart kan zien dat er zich 3 tot 4 bars terug een high of low heeft gevormd. Dan kan ik bij een volgende reversal in OB of OS er bijna zeker van zijn dat er zich terug een low of high heeft gevormd die ik kan gebruiken als stop loss. Echter is de stoch zeer laggy en bereikt niet altijd OB en OS. Ben op zoek naar een andere indi die wel zo reageert.

• adwin
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
9 years 8 months ago #1650 by adwin
Dat ben ik dus niet met je eens, als de stoch goed staat ingesteld kun je redelijk goed zien dat de koers gaat dalen of gaat stijgen...je moet wel geduld hebben....en dus de juiste instellingen....

More
9 years 8 months ago #1653 by ikbenernu
Oops, ben 2 dingen door elkaar aan het halen. Probeer eens instellingen volgens een fibo-reeks waar je 1 getal van tussen laat. vb: 8,3,3 komt van reeks 8,5,3; 13,5,5 van de reeks 13,8,5 enz.

• adwin
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
9 years 8 months ago #1722 by adwin
Dat is inderdaad wel een idee..ik ga ermee aan de slag, thnx

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.298 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl