Topic-icon Phoenix Trading Strategie

  • Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
More
11 years 6 months ago #6282 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Echt wel een mooie uitdaging om het compounding zo in de praktijk te testen.

Rooting for you! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #6284 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Het is al weer een poosje stil

Ben toch wel benieuwd of iemand nog steeds volgens het phoenix systeem handeld.

Grt Henk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #6288 by Mustang
Replied by Mustang on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Dag Henk,

ik werk met de Phoenix methode,
heb twee dagen geleden voor het laatst gepost.

Het gaat me tot nog toe redelijk goed af, al voel ik wel het verschil tussen
Live en Demo.

gr Mustang

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • www.generaalgoudvis.nl
More
11 years 5 months ago #6392 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Jelle, jonkie,

Wilde de video's bekijken, maar zag ze niet meer staan.

Zijn ze er nog wel?

Grt
GG

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6459 by Having
Replied by Having on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Hoi Mustang,

Ik ben vandaag begonnen met verdiepen in de Phoenix trading strategie. Momenteel trade ik nog op crossing sma, maar ik voel me daar niet helemaal gelukkig bij.

Deze methode lijkt mij uitermate geschikt voor mij, omdat hij past bij mijn beschikbare tijd en ik er geen moeite mee heb om trades langere tijd open te hebben. Zo op het eerste oog lijkt de vertraging, die ik heel erg merk bij de crossing sma strategie, bij Phoenix veel minder te zijn.
Ik wil me hier nog eens verder in verdiepen. Ik las in deze thread dat je op zoek was naar een sparring partner, om de strategie te verfijnen etc. Ben je nog op zoek naar zo iemand? Als ik verder ga met deze methode (Wat ik wel verwacht) houd ik me aanbevolen om sparringpartner te worden.

Groet, Having

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6473 by Mustang
Replied by Mustang on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Hoi Having,

ik ben nog steeds op zoek naar een sparringspartner.

Zojuist heb ik ook even je vorige threads gelezen, ik las dat je ook begonnen was met een strategie die gebaseerd is op trendfollowing. Hier ben ik destijds ook mee begonnen.Echter kwam ik er ook al snel achter dat het niet paste in mijn leven.
Dat hebben we dan al gemeen.

Op dit moment ben ik serieus bezig met traden en maak ik gebruik van de Phoenix methode.
Ik weet 100% zeker dat ik bij die beruchte 5% wil horen, m.a.w, ik wil prof worden.

Misschien moeten we beginnen met de juiste communicatiekanalen te kiezen.
Mail , Skype of heb jij nog andere ideeen?

Gr Mustang

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • www.generaalgoudvis.nl
More
11 years 5 months ago #6474 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Having en Mustang,

Jullie alle succes ben benieuwd naar jullie vorderingen!!

Als jullie nog inholudelijke stukken hebben (zoals de video's) dan houd ik me aanbevolen.
Ik kan er namelijk niet genoeg over vinden om me er goed in te verdiepen.

grt GG

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6475 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Heeft iemand een iedee hoe hoog de hit ratio is bij phoenix trading??


Henk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6476 by Mustang
Replied by Mustang on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Goedemorgen Allen,

@ Having & Generaal Goudvis, ik heb een volledige cursus van de Phoenix methode op video staan. PM me maar even.

@ Henk, Met de Phoenix methode hanteer je vaak een grote range maar wel met een max.
Ik hanteer een range van 90 pips.Mijn pip waarde is dusdanig laag dat wanneer ik uitgeklokt wordt, dit dan ook max 3% van mijn account is.

Dan ook nog even een aanvulling op mijn vorige thread. Met de Phoenix methode zoek je natuurlijk ook naar trends maar wat ik hiervoor deed was met een andere strategie zoeken naar trends op de korte 15 minuten time frame.

Mvg Mustang

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6478 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Hoi Mustang,

Ik zou wel met jullie mee willen denken heb het phoenix systeem ff op een appart grafiek je op mijn scherm erbij gezet.


Henk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • www.generaalgoudvis.nl
More
11 years 5 months ago #6479 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Mustang,

Dank je dit wordt gewaardeerd...
Ik heb je een PM gestuurd met mijn gegevens.

grt

GG

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6480 by Having
Replied by Having on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Als ik dit zo lees, dan wordt er in ieder geval hard gewerkt om van 5% succesvol traders een hoger getal te maken B) Ik heb in ieder geval weer een aantal uren studie voor de boeg! Mustang bedankt!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6482 by michel
Replied by michel on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Ben ook zeer geinteresseerd in de phoenix methode. Heb alleen ff een vraag over de signalen.
Hoe gaan jullie met de signalen om die s'nachts komen. Want je gebruikt toch de 4-uurs grafiek voor de signalen. Die kunnen dus ook s'nachts komen.

Of worden deze signalen niet opgevolgd?

Mvg

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6486 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Ik heb de Phoenix ook bestudeerd. Momenteel werk ik er niet mee, maar ik wilde deze tip even doorgeven:

De meeste brokers hier gebruiken een andere dagzone dan de makers van de methode. Het is zeker de moeite waard om er eens een platform naast te leggen dat met EST werkt, want volgens mij gebruiken ze die.

Je daycandle opent namelijk op een ander moment en dus is ook je signaal anders.

Of het uitmaakt voor winnend traden heb ik niet echt uitgezocht, al heb ik er wel links en rechts iets over gelezen.

Succes!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6489 by Having
Replied by Having on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Dank je voor de kanttekening. Zal zeker eens gaan backtesten hoe de indicatoren van deze methode uitpakken. Moet haast wel goed gaan, want onze EMA's zijn gebaseerd op candles van onze charts. een eventuele afwijking in de candles, zal daardoor ook worden verwerkt in de indicatoren. Het instapmoment zal nog steeds aan het begin van een trend zijn en de exit aan het einde.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6500 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Phoenix Trading Strategie
An sich zou dat wel moeten kunnen, maar wat je niet moet onderschatten is de openingstijd van de markten. Daardoor kan de opening en close van de daily CS heel anders uitpakken.

Het is dus zeker de moeite waard om het eens naast elkaar te leggen, want het zou zomaar kunnen dat je op een EST-broker wél (of juist niet) een entry hebt en op de andere niet (of juist wel).

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er substantiële verschillen zijn in de winstverwachting, afhankelijk van dat tijdsverschil.

Gewoon je platform aanpassen op de andere tijd gaat helaas niet, want dat heeft geen invloed op de CS.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #6501 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Hoi Jelle,

Nog weet je nu inmiddels waarom de phoenix video's niet meer werken en waarom deel 4 waarover geschreven word voor het plaatsen van een stop nog niet op het forum is geplaatst?

Groet,

Henk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Jelle
  • Jelle's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
More
11 years 5 months ago #6502 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Phoenix Trading Strategie
De phoenix trading strategie artikelen en filmpjes waren destijds een project van Fi lid Jonkie76. Die heeft de filmpjes op een gegeven moment echter offline gehaald van Youtube.

Als je andere goede filimpjes kent over de phoenix trading strategie zouden we daarover een lijst kunnen aanleggen in dit topic.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #6504 by Mustang
Replied by Mustang on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Op dit moment volg ik de signalen s'nachts niet op.Ik log s'morgens tussen 6.00 en 6.30 de eerste keer in. Dan zie ik wat er gebeurt is. Het is wel iets waar ik al eens over nagedacht heb, Misschien is het maken van een entree order een oplossing.

Gr Mustang

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Surveyor
  • Surveyor's Avatar
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Who dares wins
More
11 years 4 months ago #6526 by Surveyor
Replied by Surveyor on topic Re:Phoenix Trading Strategie
Korte intro: Na het seminar van vorige week waar ik Jelle heb leren kennen, ga ik me toch weer verdiepen in forex/TA, eventueel voor in de avond. Een jaar geleden "in between jobs" ben ik er druk mee geweest (handelen via RBS, EAs via Metatrader4 Alpari ernaast)maar leverde niet voldoende rendement op na een half jaar (3 maanden demo, 3 maanden live), en heb ik het laten liggen toen ik weer werk kreeg.
On topic: Phoenix klinkt interessant door de grotere timeframes, iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Who dares wins

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.460 seconds

 

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.