Topic-icon Pandoras box

More
4 years 7 months ago #9028 by Lucassy
Replied by Lucassy on topic Pandoras box
Hallo,

Ik heb vorige week jullie beide boeken aangeschaft en gelezen (Jelle en Semper). Ik ben nu bezig met een demo account en ben alles in 'structuur' aan het brengen om te beginnen met oefenen met mijn demo account. Nu heb ik de excelsheet aangepast in excel en de dropdownmenu's geklust. Ik heb echter een aantal onduidelijkheden in het tradejournaal....

In het kader van domme vragen bestaan niet.....

Wat betekenen de laatste twee kollommen? (-1 en +1 en 10000)

Alvast bedankt!

p.s. fijn dat jullie de beginnende aanstormende miljonairs zo'n warm hart toedragen ;-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #9029 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Pandoras box
De kolommen zijn hulpkolommen, waar je eigenlijk niet aan moet zitten.

Ik ben niet zo handig met excel en gebruik deze kolommen om een tussenberekening uit te voeren voor het calculeren van de pip winst in kolom X.

De kolom Y toont een 1 als de positie Long is en -1 als de positie Short is (kolom M). Kolom Z toont de omvang van een PIP die samenhangt met de Quote currency (kolom C).

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 7 months ago #9031 by Lucassy
Okay Thanx!
Dan blijf ik eraf en verberg ze in excel ;-)

More
4 years 7 months ago #9032 by Lucassy
Hoi,

Heb je wellicht het scriptje of EA al beschikbaar? Zodat het moneymanagement en risicomanagement geautomatiseerd kan worden? Ben erg benieuwd!

alvast bedankt,

Lucas

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #9033 by SemperAugustus
Komende week ga ik een aantal EA's bijwerken/verbeteren en dan ook beschikbaar stellen. Ik geef wel een gil als het zover is.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #9035 by SemperAugustus
“Misschien zit ik er naast met voorspellen, maar ik denk down“.

“De logische gang van zaken lijkt me richting 1,085 tenzij…”.

“Zelf verwacht ik dat we de 1.1000 gaan testen en hierna afketsen naar beneden. Maar is meer gevoel dan wijsheid”.

Zomaar wat fragmenten uit de chatbox hierboven. Hobby-traders die hun ideeën over de koers ventileren. Dat is leuk, maar voorspellen, denken, voelen en verwachten zijn niet de signalen om een positie op te openen. De valutakoers houdt immers geen rekening met jouw gevoel of verwachting.

De valutakoers is geen taxichauffeur die wat langzamer de bochten neemt als jij je niet goed voelt, of juist sneller gaat als je denkt dat je te laat komt. De valutakoers is zo goed als autonoom. Daar valt niets bij te voelen of te denken. De koers is er en gaat zoals-ie gaat. Al dit soort signalen als denken en voelen horen bij het subject van de trader, niet bij de koers.

Wat doen die verwachtingen, gevoelens en gedachten dan in dit spel van forex? Het zijn eigenlijk verkeerd gebruikte woorden. Ze zouden vervangen moeten worden door de woorden vrees en hoop. Want dat zijn de achterliggende drijfveren die door de menselijke aard worden vertaald als denken en voelen. Althans, als er persoonlijke belangen in het spel zijn. En me dunkt dat geld een persoonlijk belang is in valutahandel.

Lees hier verder...

More
4 years 7 months ago #9040 by painterpatje
Replied by painterpatje on topic Pandoras box
Hallo Semper,

Ik heb met veel interesse je strategie gelezen en ook maar mezelf gelijk aangemeld bij je website :)
Nu heb ik jou indicators en templates gedownload alleen de template krijg ik wel op mijn MT$ maar je indactors (.x4 files) niet..
Wat doe ik fout? Wanneer ik een converter probeer te downloaden, wat volgens mij eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, slaat mijn virusscanner op hol.. Geen goed plan dus..
Kan iemand mij helpen hiermee?

Patje

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #9042 by SemperAugustus
Converteren is natuurlijk niet nodig.

Krijg je foutmeldingen? Verschijnen de indicators wel in de lijst met indicators van MT4?

Tot slot nog even een kleine correctie op je bericht, painterpatje: Pandora's Box is geen strategie. Het is eerder een soort van korte cursus trading. Elke strategie die gebaseerd is op technische analyse kun je binnen het raamwerk van Pandora's Box toepassen.

More
4 years 7 months ago #9049 by painterpatje
Replied by painterpatje on topic Pandoras box
Dank voor je berichtje.
Ik krijg geen foutmeldingen. Ik download je files, save ze in een map. Vervolgens open ik Open Data Folder en klik op een van je files. Vervolgens kan ik dus wel je template laden in MT4 maar de indicators niet... Dan krijg ik het verzoek om een bijpassend programma te zoeken om de file te kunnen openen.
Ik krijg de indicators niet in MT4 te zien.

Verkeerde woordkeuze inderdaad. Het is geen strategie maar meer een leidraad. Eentje die ik zeer op prijs stel en waar ik zeker wat aan heb. In het begin van mijn "trade carrière" had ik het "gevoel" dat een koers dit of dat zou doen... fout! fout! fout! :-)

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 7 months ago #9058 by SemperAugustus
Indicators voor MT4 moeten in de map voor indicators, EA's in de map voor Experts. Dat zijn mappen die horen bij MetaTrader4.

Als je daarna MT4 opent, liggen de zaken op hun plek en zijn ze vanuit MT4 te benaderen. Het zijn dus geen bestanden zoals bij Word of Excel die je met die programma's opent door erop te dubbelklikken.

Zul je toch even door de documentatie van MT4 moeten worstelen, of geduld hebben tot ik eraan toekom.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 6 months ago #9104 by SemperAugustus
Even een korte update: een positie setup volgens Pandora's Box . Helaas kan ik het einde hiervan niet meemaken, want ik moet nu weg. Laat me even weten wat het geworden is...

More
4 years 6 months ago #9106 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Pandoras box
Arie schrijft:

Sempler schreef:

Zou je echt scherper willen scalperen en je foutratio limiteren tot onder de 20%, dan heb je Point & Figure charts nodig. MT4 levert deze niet. Verderop in deze reeks artikelen komt dit aan de orde, evenals een tool om P&F in MT4 weer te geven.

Ik ben zeer benieuwd naar de Point en Figure charts voor MT4.

Heikin Ashi,point and figute, three line break,staven,Kagi,lijn,renko,candles. roept u maar. allemaal standaard bij WHS ProStation

More
4 years 6 months ago #9112 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Pandoras box
crosstrader schrijft:

Arie schrijft:

Sempler schreef:

Zou je echt scherper willen scalperen en je foutratio limiteren tot onder de 20%, dan heb je Point & Figure charts nodig. MT4 levert deze niet. Verderop in deze reeks artikelen komt dit aan de orde, evenals een tool om P&F in MT4 weer te geven.

Heikin Ashi,point and figute, three line break,staven,Kagi,lijn,renko,candles. roept u maar. allemaal standaard bij WHS ProStation

En Moving Average of Oscilator??

More
4 years 6 months ago #9114 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Pandoras box
hoop090764 schrijft:

crosstrader schrijft:

Arie schrijft:

Sempler schreef:

En Moving Average of Oscilator??

Dan gaat het over indicatoren. Ja natuurlijk. Maar........... je bent toch ook WHSelfinvest fan? :woohoo: :woohoo:

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 6 months ago #9115 by SemperAugustus
Jongens, ik ben hier de draad kwijt. Het ging over charts in MT4 – die overigens prima volstaan voor beginnende traders – en eindigt nu met reclame voor WHS?

Voor degenen die willen leren geld verdienen dus even een overzicht van hetgeen in de reclame genoemd wordt:

P&F (voor gevorderden) toont points UP en points DOWN in de vorm van blokjes en bevat geen enkele relatie met de tijd, zoals de gewone Japanse kandelaars.

Heikin Ashi heb je ook als indicator in MT4, en is niets meer dan een kandelaars waarin (W)MA's verwerkt zijn. De illusie is dat kleine pieken en dalen, die het zicht op de trend wegnemen, worden uitgevlakt. In werkelijkheid bieden deze pieken en dalen zicht op trendwijzigingen. Die wil je dus niet kwijt.

Three line break is vrijwel identiek aan P&F.

Kagi is een andere weergave van gewone kandelaars.

Renko vormt een kandelaar bij een vastgesteld aantal points aan prijsstijging of daling. Erg moeilijk en weinig zicht op details.

Range toont lijnkandelaars per points up of down.

Waar ik heen wil: door moeilijker charts te gebruiken, maak je handelen niet makkelijker. Japanse kandelaars zijn de meest toegankelijke charts waarmee heel goed te traden en te verdienen valt. Als je je geluk zoekt in P&F, HA of Renko omdat het handelen met kandelaars niet lukt, zit je op de verkeerde koers.

Traders op de vloer gebruiken überhaupt geen charts maar werken met lijstjes getallen. Ze houden wijzigingen bij per point of pip op een kladpapiertje (tegenwoordig digitaal in app-vorm). Lijkt feitelijk nog het meest op P&F maar dan in cijfers. Daar wil je amateurs (dat zijn mensen die iets voor hun plezier doen) toch niet op loslaten? Zelfde geldt voor alle hier genoemde charts.

Ik gebruik P&F alleen als ik scherp wil scalperen en mijn SL minimaal wil houden. Zie het als sport om echt het onderste uit de kan te halen. Volslagen overbodig, maar fun om ipv SL:TP 2:1 naar SL:TP 1:4 te gaan. Klinkt mooi, leuke traderslatijn, stoere borrelpraat, maar veel tijdrovender dan de setup die ik hier laat zien .

Mijn dagelijkse handeltjes doe ik met MT4 bij een doorsnee broker op de M15 zonder speciale charts.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 5 months ago #9222 by SemperAugustus
Price Action Trading wordt steeds populairder. Logisch: het is de simpelste en meest effectieve manier van handelen. Een heilige graal is het niet. Ook deze methode van handelen vraagt om oefening, planning en een doorgerekend risicobeleid. Maar wacht even, wat is Prijsactie eigenlijk?

Prijsactie – price action trading – is handelen aan de hand van vormen en patronen van kandelaars. De vorm van een kandelaar, dus de lengte van de wick en de body, geven soms een aardige voorspelling voor de volgende kandelaar. Ook een patroon van enkele opeenvolgende kandelaars, kunnen een verandering of juist voortzetting van de koers voorspellen.

Lees hier verder

Attachments:

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 5 months ago - 4 years 5 months ago #9225 by SemperAugustus
Vandaag de afsluiting van Pandora's Box. Alle ingredienten zijn compleet. Nu kan gekokkereld worden met forex.

Pandora’s belofte zit erop. Alles wat van belang is om met winst te kunnen handelen, is aan de orde gekomen. Nu komt het op jou aan, trader. Jij gaat doelen stellen, je emoties en vooral je begeerte beheersen, je geld slim beheren en structureel zoeken naar de krenten in de pap.

Nu moet je gaan oefenen. Met een demo-account bij een goede broker die op het ECN-netwerk zit. En je gaat doelen stellen en een plan maken...

Lees hier verder

Wat gaan we hierna doen? Nog een paar weekjes zeilen. En nog veel dieper ingaan op eenvoudig maar doeltreffend handelen. Zonder poespas. En wat experimenteren met Binary Options. Omdat het fun is en heel lucratief kan zijn. En omdat mijn broker als ECN forex broker ook Binary Options aanbiedt. Bin Opt met een MT4-account. LOL.

More
4 years 4 months ago #9359 by ninjaturtle
Replied by ninjaturtle on topic Pandoras box
Hoi,

Via forexninja heb ik me hier ook maar aangemeld want ik begreep dat dit de plek is om te reageren op de inhoud ervan.
In Pandora's Box worden een aantal tools beschreven, maar het is mij niet altijd duidelijk hoe ik deze moet begrijpen.
Met name Semper's OBS is mij niet duidelijk. Ik zie twee lijnen, groen en rood, maar kan nergens lezen, of zie over het hoofd, hoe ik deze moet interpreteren.
Zou iemand mij hierin wijzer kunnen maken?

Gr. Cock

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 4 months ago #9371 by SemperAugustus
Semper_OBS is een zogenaamde oscillator. Een indicator die aangeeft of een bepaalde trend nog "kracht" voldoende heeft om door te gaan. Deze is gebaseerd op de beste oscillator in z'n genre: Williams Percent Range.

De groene lijn – dat is de lijn die het heftigst heen en weer zwiept – laat zien of de koers nog een eind door kan stijgen of dalen, of dat deze op een ommekeer afstevent.

Al dit soort indicators – RSI, CCI, MACD, Stochastics, noem maar op – wordt getekend op basis van gemiddelden. Een hulpmiddel als je nog niet goed genoeg vertrouwd bent met charts. Hier lees je hoe ze worden opgebouwd.

Wat kun je ermee? Kort door de bocht (indicators gaan altijd kort door de bocht): als de groene lijn richting of over de 40 gaat, is de stijging aan z'n eind (voor even). Als de groene lijn onder of richting de -40 gaat is de daling aan z'n eind.

More
4 years 4 months ago #9373 by ninjaturtle
Replied by ninjaturtle on topic Pandoras box
Bedankt, duidelijk. Ik zag dat de groene lijn loopt ongeveer hetzelfde als de Williams Percent Range. En wat is de functie van de rode lijn? Heeft dat te maken met de andere schaalverdeling dan de WPR?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.432 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl