Topic-icon Deel Ingenomen posities

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #9508 by janm
Replied by janm on topic Re:Deel Ingenomen posities
Ik handel nog wel, maar de week NA de nieuws week (NFP ed.) sla ik meestal over. Geen controle over mijn orders. En de dagen voor die week is het meestal zeer rustig.

Tevens ben ik bezig met het omschrijven van mijn plan...RIGOREUS.
Een regel was 1 trade per dag. Na een studie bleek dat ik toch wel wat mogelijkheden laat liggen. Nu open ik trades die voor mij een mogelijkheid bieden en, indien nodig, gebruik ik mijn hele marge niveau....zoals vandaag. :huh: (wel effe wennen)

De orders van vandaag:

Ik heb er nog een lopen bij NZDUSD op 0.6491 met een SL op 0.654 en een TP op 0.6415.
Helaas kan ik (denk ik) maar 4 foto's toevoegen.

EDIT : aan de eerste twee orders kun je zien dat mijn "probleempje"nog steeds bestaat ;)

" If you take data for what it is, it tells you everything you need"
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #9511 by janm
Replied by janm on topic Re:Deel Ingenomen posities
18-11-2015 Een kleine update van gisteren.

NZDUSD . Ik houd niet van nieuws dus heb ik deze order vandaag, voor het nieuws, gesloten. (dit was degene waar ik gisteren geen foto van kon plaatsen).

De EURAUD heb ik gewoon laten lopen. Had niet verwacht dat hier een reactie op de FOMc Minutes zou komen. Wel heb ik de SL, voor het nieuws, boven de kaars die om 20.00 uur gesloten is, geplaatst..... Voor de zekerheid.

1 nieuwe order geplaatst vandaag. Was vergeten de TP te plaatsen :blush: . Heb hem dus handmatig gesloten op het TP niveau.

Jan.

Attachments:

More
4 years 11 months ago #9513 by olavzuijdam
Replied by olavzuijdam on topic Deel Ingenomen posities
Ok bedankt voor je uitleg. Ziet er goed uit voor je! Leuk om te zien.

More
4 years 11 months ago #9515 by janm
Replied by janm on topic Deel Ingenomen posities
19-11-2015
Update voor gisteren: De EURAUD heeft zijn TP vandaag gehaald.
De EURGBP heb ik gesloten op +20% winst. Wat een vervelend paar. Heeft me al vaker gepest en daarom heb ik het uit mijn watch list gedond... verwijderd.

Nieuwe order voor vandaag:

Denk dat de volgende steun level wel gehaald wordt, dus zal deze wel over het weekend blijven staan.

Attachments:

More
4 years 11 months ago #9516 by janm

olavzuijdam wrote: Ok bedankt voor je uitleg. Ziet er goed uit voor je! Leuk om te zien.

Olav, handel je zelf ook? Af en toe eens een ordertje plaatsen. Kun je zelf ook van leren. en wellicht krijg je advies over wat wel of niet te doen.
Geld natuurlijk voor iedereen die er zin in heeft, iets bij te leren.

Ik zit op een buitenlands forum waar ik deze trades niet mag plaatsen.
Ik houd een dagboek bij, maar ik analyseer niet voldoende. Door mijn orders hier te plaatsen heb ik ontdekt dat ik meer vertrouwen in mijn plan moet hebben. Het werkt zoals ik graag zou willen, dus vanwaar mijn twijfel?
Daarom ben ik mijn plan gaan herzien. Als je het zou zien, zou je me voor gek verklaren. :woohoo: :woohoo:

Twee regels die ik oa. gewijzigt heb: (en dit zou ik niet adviseren om te doen)

1. in plaats van 1 order per dag te plaatsen, alles wat kan tot mijn marge niveau bereikt is.
2. in plaats van 2% van mijn account, zet ik nu orders van 10%. Dit doe ik om mezelf meer te motiveren alleen de goede orders te nemen en het zal waarschijnlijk slechts tijdelijk zijn. (Ligt aan het winst percentage).

More
4 years 11 months ago #9517 by olavzuijdam
Wow dat klinkt als een tricky aanpassing ;-) Ik hoop dat je je account niet opblaast met een paar vervelende trades op rij.

Ik ben er meer en meer mee bezig maar ik mag het nog niet echt handelen noemen vind ik. Ik lees er wel veel over, ben veel met MT4 programmeren bezig om zaken te automatiseren en probeer elke dag iets nieuws te leren. Welk Engels forum zit je op? En handel je al lang?
Vanaf december wil ik echt dagelijks posities gaan innemen, na of voor m'n normale werkdag, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #9518 by janm
Opblazen zal wel niet gebeuren. Tot nu toe heb ik 5 RR deze week. En morgen is ook nog een dag. :whistle: Als degene die nu nog loopt, fout zou gaan, blijft er toch nog 4 RR over.

Australisch forum. LTTTM. Zeer leerzaam, maar de PA is niet voor mij bestemd. Ik maakte te veel fouten. Je werkt met PA signalen die door de grote jongens zijn gemaakt. Je weet dus nooit of ze werken of dat ze je in de val lokken.
Ik kijk nu naar de markt in het algemeen en als ik denk dat er een mogelijkheid is, plaats ik een order. Ik weet helaas niet goed hoe ik dat uit moet leggen.

Ik zal proberen mijn CHFJPY order uit te leggen...waarom ik hem heb gekozen en waar ik ingestapt ben.Ik hoop dat het een beetje duidelijk wordt.

Onderstaande grafiek is die van de week kaart. Hier kun je een bearish minor fakey zien in een neerwaardse trend. Daarbij komt dat deze week een bearish Pin bar gevormd wordt ( hoewel de week nog niet voorbij is) Deze week is ook nog eens met een gat naar beneden geopend. Dit zijn voor mij aanwijzingen dat hij nog verder zal dalen.
Dan kijk ik waar de Key level ligt. Voor mij is dit op 117.04 , nog een heel eind te gaan dus.
Nu ga ik mijn entry punt zoeken.
Als je naar mijn 4H kaart kijkt zie je mijn entry punt. Dit is voor mij een soort mini level, waar ik een limit sell order geplaatst heb. ( de lijn van de order is de mini level).

Het is gewoon moeilijk uit te leggen. Ik kan niet zeggen...je moet hier of daar op letten. Het is gewoon de markt in het algemeen.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met handelen. In het begin met een demo ( mijn grootste fout want hier spelen emoties GEEN rol en de emoties zijn moeilijkheid Nr. 1 ....voor mij althands). Daarna live met kleine orders. Deze hebben me geleerd een verlies te nemen. Het hoort er gewoon bij. Na voldoende vertrouwen te hebben opgebouwd heb ik mijn account verhoogd waardoor ik grotere orders kon plaatsen ( 2%) en deze week begonnen met 10%. Dit raad ik echter niemand aan te doen. Het is gewoon dom. Ik heb dit met een voor mij, duidelijke reden gedaan en de kans is groot dat dit ook maar voor korte tijd zal zijn.

Attachments:
The following user(s) said Thank You: olavzuijdam

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #9520 by janm
20-11-2015

Update CHFJPY. De CHF lijkt over het algemeen niet zo zwak als ik dacht (denken is nu eenmaal niet mijn sterkste punt). Het plan was deze over het weekend te laten staan, maar daar kom ik misschien op terug. Twee maal terug gekaatst van 120.73. even kijken wat er de rest van de dag gebeurd.

Nieuwe order vandaag : EURUSD. Weet niet wat er nog gaat gebeuren, maar het kan goed zijn als de twee lopende orders samen 1 RR bereiken, ik beide orders sluit en er weekeinde van maak. 6 RR voor de week is nog zo gek niet.

Fijn weekend

Jan.

Attachments:

More
4 years 11 months ago #9527 by janm
23-11-2015
Vorige week vrijdag alle orders afgesloten zodat ik "schoon" de week in kon.

Vandaag 1 order geplaatst. De vraag is : Krijg ik er spijt van?

AUDNZD ... begon goed, maar er ontstond vanmiddig een extreem vervelende kaars. Toen deze Pin bar afgesloten was, heb ik mijn SL onder de kaars van vandaag gezet. Als hij door had gezet naar beneden, nou ja...verliezers horen erbij (wel beperken). Sluit de kaars van vandaag positief en wordt mijn SL niet geraakt, zal de kaars van morgen waarschijnlijk niet onder die van vandaag komen en heb ik weer een beetje meer vertrouwen in deze order.

Attachments:

More
4 years 11 months ago #9528 by Jelle
Replied by Jelle on topic Deel Ingenomen posities
Dat is inderdaad een vervelende candle, maar de entry is zeker verdedigbaar en ook de stop staat m.i. goed zo. De daily laat bovendien een solide uptrend zien sinds begin november. Dus Goooooo Aussie! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
4 years 11 months ago #9529 by janm
Bedankt voor de aanmoediging, Jelle. De "bevestiging" doet me goed.

ps. Heb je de uitkomst van de 2 trades van vrijdag gezien. Ik heb al tegen mezelf gezegd " AFBLIJVEN JAN" :S

More
4 years 11 months ago #9530 by olavzuijdam
Bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg Jan! Ik heb nog geen tijd gehad er langer dan een paar minuten naar te kijken maar dat ga ik zeker nog even doen. Net als het forum, waar ik inmiddels net ook even snel heb gekeken.

More
4 years 11 months ago #9532 by janm
24-11-2015
AUDNZD heeft er toch wel moeite mee naar boven te gaan..... :dry: Nog even afwachten.

Vandaag nog twee uitnodigingen gekregen. Eentje heb ik niet aangenomen. AUDCAD. De CAD is de laatste dagen een beetje sterker geworden en de tweede is ook een AUD, vandaar dat ik deAUDCAD niet genomen heb. ( te veel van een soort is vragen om problemen)

Die ik wel heb genomen is de GBPAUD.

Attachments:

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #9539 by janm
25-11-2015

De GBPAUD heeft de TP gisteren snel genoeg gehaald.
Voor de AUDNZD komt vanavond laat de beslissing. Gaat hij omhoog of omlaag. Dit is natuurlijk niet bekend maar ik verwacht dat ik aan het verkeerde eind zit.

En dan die van vandaag. Als je mijn trades terug kijkt, zul je merken dat ik niet vaak majors handel. Hier beneden zal ik proberen uit te leggen waarom.

De hoofd reden, dit geldt vooral voor EURUSD. Het is het meest gemanipuleerde paar.
Ik heb bij dit paar vandaag op de 4H kaart een order geplaatst. Er was een major fakey geweest waarna een sterke bearishe kaars kwam, welke volgens mij eerst de stopp losses van de fakey heeft gejaagd, alvorens naar beneden te gaan. Een beetje liquiditeit is nooit weg. Het is het hoofd paar, dus zullen er genoeg mensen zijn geweest die die fakey genomen hebben, met de SL net boven de Moeder of de "fakey" kaars. Dit probleem heb je bij de minor paren bijna niet.

Mijn entry was de breuk van de moeder kaars van de fakey.

Een zeer interessante ontwikkeling is de retrace van vanmiddag. Ik heb even de 1H kaart erbij genomen. Wat zie ik hier. De retrace was tot "precies" de onderkant van de moeder kaars van de 4H fakey. Op de 1H kaart is op dit punt een Pin bar ontstaan welke aan zou kunnen geven dat we weer naar beneden gaan. Ik zie dit vaker, dat de retrace naar de PA gemaakt wordt alvorens verder in de eerder ingeslagen richting te gaan. Let wel : dit is niet altijd het geval.

De reden dat ik de hoofd paren liever links laat liggen is dat ze zooooo vaak gemanipuleerd worden. Op deze manier zijn er voor de grotere jongens heel wat centjes te verdienen.

Edit : AudNzd heeft vannacht de SL geraakt.

Tevens was ik even vergeten dat het vandaag feestdag in de VS is. Alle banken waren gesloten en ook morgen zal het zeer rustig zijn. Het heeft dan weinig zin om orders te hebben lopen. Daarom heb ik mijn TP naar 1.0601 gezet en mijn SL naar BE. Dit was mijn manier om de order te beeindigen. Het heeft nog een beetje opgeleverd.
Nu uit de markt tot na het weekend.

Attachments:

More
4 years 11 months ago #9540 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Deel Ingenomen posities
Pending order : short op de DAX op 11227 SL 11255 TP11205

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #9541 by hoop090764
Pending order : short op de DAX op 11227 SL 11255 TP11205 5 Min grafiek

Bij het breken van de vorige top op ca 11253 is deze setup niet meer actief

More
4 years 11 months ago #9543 by janm

hoop090764 wrote: Pending order : short op de DAX op 11227 SL 11255 TP11205 5 Min grafiek

Bij het breken van de vorige top op ca 11253 is deze setup niet meer actief

Henk, ik zou voorzichtig zijn met shorten op de DAX.

Ik handel niet met de DAX en ook niet op de 5 min. kaart, maar ik heb een en ander in een grafiekje gezet. De DAX is blijkbaar verzot op gaten en als je kijkt naar de posities van de gaten en hun reacties, zou je kunnen concluderen dat hoe dichter de koers richting een level komt hoe minder de druk is en des te minder snel de koers zal stijgen of dalen. Is de koers een level gepasseerd, en maakt hij een gat, lijkt hij meer vaart te maken.
De volgende level is nog een eindje weg, dus ik zou alleen maar kopen, niet verkopen. Ik heb eerst een retrace in de grafiek gezet, maar het zou zo maar kunnen zijn dat hij doorgaat naar de volgende level.

Dit s slechts de mening van een beginner die zijn laatste order de mist in zag gaan. :blush:

Jan.

Attachments:

More
4 years 11 months ago #9545 by hoop090764
dankje voor het meedenken maar order was niet uitgevoerd

Dat van een beginner ik vind dat je het voor een beginner erg goed doet hoor dat belooft wat te worden met je B)

vr grt

Henk

More
4 years 11 months ago #9546 by janm
Henk, als het nog wat moet worden, moet ik opschieten. Ben 55 , dus al een heel eind op weg. :laugh: :laugh:

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #9549 by janm
30-11-2015
Ok, vandaag moet ik me een beetje schamen. :blush: :blush: :blush: :blush: . Zo dat hebben we dan ook weer gehad.

Waarom? Mijn TP is vandaag een grote puinhoop. Ik heb mijn financieel risico verhoogd met een percentage,en toen mijn lot grootte met het zelfde percentage verhoogd. Dat werkt dus niet. Daarom heb ik beide orders van vandaag handmatig gesloten, ruim boven mijn financiele winst.. Heb helaas geen gebruik kunnen maken van mijn " nieuwe ontdekking" omdat de EMA's nog niet echt gekruist zijn.
Ik had ze kunnen laten lopen met de hoop er nog meer uit te persen, maar dat staat niet in mijn plan, dus wordt ook niet gedaan.

Donderdag en vrijdag komt er high impact nieuws. En aangezien mijn streven 1 RR / week is, moet ik kijken of ik deze week nog een order plaats. De markt zal het me zeggen. (hoop ik).

OK, de orders van vandaag.

Attachments:

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.335 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl