Topic-icon Vragen voor de fundamentele traders

• Paul
  • Paul's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #1616 by Paul
hey,

Deze vragen zijn in principe bedoeld voor de fundamentele analisten onder jullie, maar alle tips zijn uiteraard welkom!

Ik vroeg mij allereerst af welke nieuwsbronnen jullie gebruiken. Ondertussen staat het kopje "forex nieuws" op mijn startpagina zo vol en er is best kans dat de beste nieuwsbronnen ontbreken. :)
Kun je daarbij ook aangeven waarom je deze nieuwsbron zo goed vindt? Kan zijn bijv. gaan om meest uitgebreide nieuws, snelste publicaties etc etc. O ja en de nieuwsberichten van Jelle op deze site had ik al ontdekt. ;)

Daarnaast ben ik benieuwd naar de dagelijkse trading routine van een fundamentele trader. Traden jullie puur de economische publicaties middels bijv. een actuele nieuwsservice of gaat het meer om het sentiment aan de hand van een selectie economische berichten?

Alvast bedankt!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #1627 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Vragen voor de fundamentele traders
http://www.forexpros.com/economic-calendar/

Ik ben geen "fundementalist" maar deze site hou ik toch wel meestal in de gaten.
Hij is snel, geeft aan hoe belangrijk het nieuws is (qua verwachte impact) geeft de forecast en previous weer. Kijk er maar eens naar.

De rest van je vragen laat ik over aan de echt fundamentele traders.

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #1628 by Paul
Replied by Paul on topic Vragen voor de fundamentele traders
hey,

Thanks voor de reply. Ik zal mijn vraag wel iets specifieker stellen, want van de bekende kalenders maak ik reeds gebruik. Voornamelijk FX Street en ForexFactory.

Het gaat mij meer om nieuwssites die bijvoorbeeld wat dieper ingaan qua artikelen/berichten met betrekking tot fundamentele analyse. Ik heb nu een luxeprobleem met teveel nieuws websites, waardoor ik de bomen door het bos niet meer kan zien. :PP Het doel is dus om een goede selectie te maken van een paar sites.

Wellicht dat jullie elke ochtend of avond gebruik maken van een aantal sites die je eerst leest alvorens aan je trading dag te beginnen. Zo vind ik persoonlijk de nieuwsartikelen van Jelle erg nuttig, omdat hij vaak wat dieper ingaat op de materie en alles ook erg duidelijk uitlegt. Wanneer je echter (zoals ik) veel verschillende pairs trade, kan het ook handig zijn om fundamenteel een wat breder beeld van de markt te krijgen. Wanneer ik dit dagelijks inbouw in mijn routine zal dit alleen maar ten goede komen van mijn huidige trading system.

Ik heb het dan vooral over het sentiment en bijv. een samenvatting per regio qua belangrijke cijfers en verwachtingen/mogelijke impact op de wat langere termijn aangezien ik niet van plan ben om losse economische publicaties te gaan traden. (hooguit dat ik zorg dat ik de markt uit ben op dat moment)

Ik ben dus benieuwd welke sites jullie dagelijks afsporen en waarom deze volgens jullie beter zijn dan al die 100 andere. :laugh:

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #1666 by Jelle
Replied by Jelle on topic Vragen voor de fundamentele traders
Hieronder een lijstje met nieuwssites die ik zelf goed in de gaten hou:

dailyfx hier staan vaak goede technische analyses van uiteenlopende currency pairs op en zo nu en dan wordt ook beschreven hoe je een bepaald event kunt traden.

reuters currencies Dit kun je gebruiken als soort van quick scan van wat er zoal wordt gezien als belangrijk nieuws over de currency markten.

BBC business goed te gebruiken als quick scan voor het belangrijkste economische nieuws.

money cnn populistischer dan de BBC maar ook hier kom je af en toe handig nieuws tegen dat je extra info kan geven over marktsentiment.

Bloomberg uitstekende financiele nieuwsbron

Ik scan meestal deze sites voordat ik ga traden, om te weten wat er zoal op de agenda staat voor de dag en wat waarschijnlijk het sentiment is bij veel traders. Dit is natuurlijk geen absolute graadmeter, het is meer een extra signaal.

Als day trader trade ik niet puur op het nieuws, denk eigenlijk ook dat er maar heel weinig succesvolle traders zijn die korte termijn alleen op het nieuws traden. Voor mij is het nieuws een richting aangever, een extra bewijs voor een koersbeweging. Daarnaast gebruik ik candlestick charts waarop ik duidelijke patronen probeer te spotten.

Voor veel puur technische intra day traders is het nieuws volgen denk ik vooral belangrijk om te weten wanneer je uit de markt moet blijven, of in ieder geval op de hoogte te zijn van gebeurtenissen die patronen kunnen 'vervuilen'.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Paul
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 8 months ago - 8 years 8 months ago #2018 by Paul
Replied by Paul on topic Vragen voor de fundamentele traders
hey,

Sorry voor mijn late reactie, maar bij deze alsnog bedankt. :)

Bovenstaande nieuwsbronnen heb ik ook in de lijst staan, maar het goede nieuws is dat deze kunnen blijven staan. :lol:

Zelf vond ik onderstaande websites ook wel handig aangezien deze een combi bevatten van nieuws van verschillende nieuwsbronnen. Deze worden over het algemeen zeer regelmatig geupdate en hebben handige selectiemethoden.

Newsnow

FreshPips

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.215 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl