Topic-icon Hoe moet je " Candle Charts " Lezen?

• forextradertje
  • forextradertje's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 2 months ago #3418 by forextradertje
Hoe moet je " Candle Charts " Lezen? was created by forextradertje
Hallo Beste Collega's

de " Candle Stick " moet je aanzien als een soort van communicatie middel. Elke Candle vertelt zijn eigen verhaal.
Zoals het voor musici het gebruik is om noten te lezen , of voor een blinde braille , of voor gewone mensen de schrijftaal het gebruik is. Zo ook wordt in Forex gebruik gemaakt van een bepaalde communicatie taal die door elke candle gevormd wordt.

ik heb een PDF in bijlage toegevoegd met een aantal patronen die in elke chart van eender welke tijdschaal terug te vinden zijn.( dit omdat ik nog niet gewoon ben hoe je een foto of prent hier neerplaatst )

Leer deze goed uit het hoofd ze zullen jullie veel pips doen verdienen , en je zal ook leren " lezen " wanneer je uit de markt dient te gaan voor de indicatoren het je gaan vertellen. 99,99% van de gebruikte indicators zijn indicators die gebasseerd zijn op het verleden vandaar je telkens of te laat " In " de markt bent of te laat " Uit " de markt bent.

ik hoop jullie hiermee van dienst te kunnen zijn en dat jullie er heel wat uit leren.

We zullen deze Topic gaande weg wat gaan aanpassen en illustreren zodat jullie een beter beeld krijgen over de patronen.

mvg Forextradertje

Attachment candle_types-20110810.pdf not found

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 2 weeks ago #3938 by deVries
Replied by deVries on topic Hoe moet je " Candle Charts " Lezen?
Je hebt het hier niet over een chart, er worden in de pdf file alleen candle patronen getoond en hoe je ze noemt. Als ik het heb over een chart(ook wel grafiek) dan heeft deze een tijdbalk horizontaal en een pricelijn verticaal.
De chart toont het verleden van een prijs van een bepaald (valuta)paar

Je kunt drie verschillende soorten charts hebben
1. Een lijngrafiek
2. Een Bar chart
3. Een Candle Chart

De lijngrafiek toont een lijn die elke tijdsperiode de punten verbindt laatste waarde geeft oftewel de Closeprijs van een bepaalde tijdsperiode. Ga je met een muis bij een metatraderplatform naar een punt op die lijn dan zie je ook de Openingsprijs van de periode de hoogste waarde de laagste waarde van die periode Je kunt misschien aan een lijn duidelijker zien stijging / daling of trendloze markt, maar geeft een slecht beeld van schommelingen van een prijs in een bepaade tijdsperiode

Een barchart laat verticale lijnen zien op een chart met aan elke kant van deze lijn een klein horizontaal streepje Links dit is de Openings prijs van het valutapaar voor die periode en het rechterstreepje is de Sluitingsprijs van die periode. De hoogste waarde van het valutapaar is dus de top van de vertcale lijn en de laagste waarde van de lijn geeft dus de laagste prijs aan van dat valutapaar in die periode

Een CandelChart doet eigenlijk hetzelfde alleen nu is er een bodie tussen openingsprijs en sluitingsprijs. Deze is zo gekleurd dat door de kleur je kunt zien of de sluitingsprijs hoger of lager is dan de openingsprijs

De horizontale as is eigenlijk opgedeeld in meerdere tijdsperioden.
Verticaal wordt de prijs aagegeven in bepaalde tijdsperioden.
Gebruikelijk in de forex zijn dit de gangbare perioden
M1 1 minuut grafiek
M5 5 minuten grafiek
M15
M30
H1
H4
D1
W1
MN

Mischien heb ik het niet helemaal juist, Ik weet ook niet alles, en misschien heb ik het ook wel verkeerd geleerd, maar zo zou ik het je willen uitleggen

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.166 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl