Topic-icon Forex managed accounts

• Sweeper
  • Sweeper's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 1 week ago #4102 by Sweeper
Forex managed accounts was created by Sweeper
Hi,

een vraagje.

Ik heb onlangs een forex managed account opengedaan op markets.com
Het traden gebeurt nu door CEAF die ik de toestemming heb gegeven te traden met mijn geld.

Mijn vraag is of er nog iemand ervaring heeft met managed accounts.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 week ago #4108 by forextradertje
Replied by forextradertje on topic Forex managed accounts
gouden regel,
vertrouw nooit een ander je geld toe ! je kan amper jezelf vertrouwen in forex ;)

mvg Forextradertje

More
8 years 1 week ago #4109 by Paul
Replied by Paul on topic Forex managed accounts
hey,

Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van een managed account, maar ik wil dit zelf aanbieden in de toekomst, dus vandaar dat ik me er wel enigszins in heb verdiept.

Een paar dingen die ik in ieder geval zou willen weten van een aanbieder:

De trading strategie

Bij de meeste zul je waarschijnlijk geen inzage krijgen in de exacte strategie die ze gebruiken, maar het is wel van belang hoe het zit met risk/reward ratio's van hun trades, risk management en of ze scalpen, daytraden of swingtraden. Op die manier kun je enigzins inschatten hoe swingy de results kunnen zijn en het bijbehorende risico.

Resultaten

Op dit gebied wordt er erg veel gerotzooid. Zo is er altijd een zogenaamde bedrijfsaccount en daarnaast de accounts van de klanten. De resultaten van deze accounts dienen of gelijk te zijn of er moet duidelijk worden aangegeven wat de resultaten zijn van de accounts van de klanten.

Uiteraard wil je ook een uitreksel zien van een account en het liefste dat deze is geverifieerd door de forex broker. Men schijnt tegenwoordig namelijk zeer handig te zijn met photoshop en dergelijke. ;)

Maximale drawdowns

Dit is eigenlijk gerelateerd aan de trading strategie, maar dit punt wordt vaak onderschat. Een mooi voorbeeld wat ik tegenkwam is Mulder FX. Zij konden in bepaalde maanden mooie rendementen overleggen, maar ook enorme slechte maanden. Los van het feit wat het met je doet wanneer je de helft van je account als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen, moet je ook de resultaten cumulatief bekijken. Wanneer je begint met EUR 10.000 en er wordt 50% rendement behaald dan heb je na 1 maand EUR 15.000. Wanneer de maand erop het rendement -50% is dan heb je echter nog maar EUR 7.500 en sta je dus EUR 2.500 verlies.

Staar niet blind op ongelooflijke hoge rendementen. Normaal gesproken betekent dit ook dat er relatief veel risico wordt genomen.

Als het gaat om maximale drawdowns zul je tevens moeten kijken hoe een aanbieder omgaat met zogenaamde stop losses. Stopt men de trading dag bij een bepaald verlies en wordt er een maximaal percentage van de account geriskeerd in het algemeen?

Kostenstructuur

Net zoals in de bank-en verzekeringswereld zie je de afgelopen tijd steeds meer ingewikkelde kostenstructuren voorbij komen. De kosten per aanbieder van managed accounts kunnen behoorlijk verschillen en hetzelfde geldt voor de berekeningswijze. Het is dus belangrijk dat je hiervan een goed beeld hebt.

Een ander punt wat van belang is als het gaat om de commissie is of men via een affiliate account trade. Ontvangt men commissie voor elke trade of niet. In het eerste geval kan dit invloed hebben op het aantal trades, omdat hierbij geldt dat hoe meer trades er worden geopend, des te meer de managed account aanbieder zal verdienen. Uiteraard kan dit eventueel in tegenstrijd zijn met het belang van de klant.

Eigen verwachtingen

Last, but certainly not least: je eigen verwachtingen. Ik zie ook regelmatig commentaar op managed accounts aanbieders, waarbij de eigen verantwoordelijkheid even totaal opzij wordt geschoven.

Beleggen in een managed account betekent dat je enigszins op de hoogte moet zijn van forex trading of in ieder geval de basisprincipes hiervan. Forex trading moet je zien op de lange termijn en korte termijn resultaten kunnen dus best flunctueren.

Wanneer het saldo op een managed account negatief is dan volgt er al snel veel commentaar, maar het is allemaal part of the job. Als je aan een managed account begint dan moet je eigenlijk niet kijken naar de korte termijn resultaten. Deze hoeven in feite niets te zeggen wanneer de managed account aanbieder gewoon een winstgevende trader(s) is. Op de lange termijn wordt dat wel rechtgetrokken (mits juiste kostenstructuur).

Tot slot moet je natuurlijk wel realistisch zijn met betrekking tot verwachtingen van rendementen. Uiteraard willen we allemaal snel rijk worden, maar in de praktijk heeft dit normaal gesproken tijd nodig. Zorg dus wel voor een eniszins nuchtere kijk op mogelijke rendementen.

Daarbij moet je snappen dat een aanbieder uiteraard verwacht mooie rendementen te bieden, want doet hij/zij dit niet dan overweeg je zelf ook nog geeneens om gebruik te maken van zijn/haar aanbod. ;)

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

• Sweeper
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 1 week ago - 8 years 1 week ago #4151 by Sweeper
Replied by Sweeper on topic Forex managed accounts
bedankt Paul,

Ik heb de gasten van CEAF nu enkele dagen aan het werk gezien en vind dat de posities die ze innemen niet echt logisch zijn.(Maar ik ben dan ook een beginner)
Mijn bonus die ik gekregen had bij markets.com is er ondertussen bijna doorgejaagd.
Mijn account staat momenteel op -135 euro op 3 dagen traden. Niet echt wat ik verwacht had?
Tot nu toe 4 verliezende trades.
En geen enkel met winst

Heeft er iemand nog ervaringen met forex managed accounts of CEAF?

Grtz,

Sweeper

More
8 years 1 week ago #4157 by forextradertje
Replied by forextradertje on topic Forex managed accounts
Ik weet niet of het jullie wel bekent is dat als je je daar wil mee bezig houden je wettelijk gezien in het bezit moet zijn van een banklicentie om iemand anders geld te beheren.

Je mag niet zomaar beginnen met managed accounts , velen doen het wel , maar als klant heb je geen been om op te staan als je iemand anders je geld toevertrouwd.

bij wet is het dus strafbaar als je zulke praktijken doet. Ik ken een aantal Nederlandse mensen die zich toch eraan wagen , maar het risico is héél groot dat je tegen de lamp loopt.

bij Markets blijken ze zich daar helemaal niet aan te storen.

Het kan je veel geld kosten , een verwittigd man is er twee waard zeggen wij.

More
8 years 1 week ago #4160 by Paul
"Ik weet niet of het jullie wel bekent is dat als je je daar wil mee bezig houden je wettelijk gezien in het bezit moet zijn van een banklicentie om iemand anders geld te beheren."

Ik heb zelf contact opgenomen met de AFM als het gaat om benodigde licenties en certificaten etc, ook mede vanwege de WFT. Ik heb hier echter nog geen antwoord op ontvangen.

Er bestaat tevens veel onduidelijkheid op het gebied van forex trading aangezien dit niet 1 op 1 gelijk wordt gesteld aan andere vormen van beleggen. (Misschien de reden waarom de AFM niet zo snel reageert)

Volgens mij geldt er overigens wel een vrijstelling wanneer de minimale inleg EUR 50.000 bedraagt. Dat was volgens mij ook de reden waarom zoveel malafide bedrijven konden wegkomen met hun praktijken, vanwege het gebrek aan toezicht.

More
8 years 1 week ago #4162 by Jelle
Replied by Jelle on topic Forex managed accounts
@ Sweeper

Ik zou zelf niet gauw overgaan op een managed account, zeker niet zonder zelf te weten hoe het traden zelf in zijn werk gaat. Het is natuurlijk een langere weg om zelf te leren handelen in valuta, maar dan weet je in ieder geval wel wat er met je geld gebeurt. Mogelijk dat je na een tijd dan alsnog tot de conclusie komt dat je zelf niet voldoende tijd/skill hebt om in valuta te handelen en dat je in plaats daarvan een organisatie of persoon vraagt om op de forex te handelen voor jou, maar dan ken je in ieder geval wel de ins & outs van de forex.

Kiezen voor een managed forex account als beginner is een beetje als iemand vragen om een paar goede boeken voor je uit te kiezen voordat je zelf kunt lezen. Leer het eerst zelf, dan kun je daarna de boel altijd nog uit handen geven.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Sweeper
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 6 days ago #4168 by Sweeper
Gasten,

Ik heb wel een papier moeten tekenen waarmee ik ze de toestemming gaf om met mijn geld te traden.
Een "proof off atorney"

Ondertussen heb ik de overeenkomst wel opgezegd en hoop dat ze morgen niet meer voor me traden.

Ik had de psychologische impact zwaar onderschat.
't Is en blijft toch raar dat iemand voor jou de transacties doet.

Anderzijds is het niet anders dan een bank die voor jou een beleggingsfonds probeert aan te smeren.

Groeten

More
8 years 4 days ago #4193 by Paul
hey,

Die "proof off atorney" is puur voor de broker om aansprakelijkheidsproblemen te voorkomen. Zij willen natuurlijk niet aansprakelijk worden gesteld als het gaat om managed accounts.

"Anderzijds is het niet anders dan een bank die voor jou een beleggingsfonds probeert aan te smeren."

Deels wel, deels niet. In de basis is het puur een kwestie of je zelfstandig denkt meer rendement te kunnen behalen in vergelijking met dit uitbesteden aan iemand anders.

Wanneer je, om welke reden dan ook, van mening bent dat je dit beter kunt uitbesteden dan komen de aanbieders om de hoek kijken. Zoals ik eerder al aangaf zal iedereen zichzelf zo goed mogelijk proberen te verkopen, maar laten we eerlijk zijn; dat is tegenwoordig in elke branche en bij elk product het geval. Het probleem is echter dat de consument hier vaak ook om vraagt.

In de periode dat ik hypotheekadviseur was heb ik echt rare dingen meegemaakt. Toppunt, maar helaas geen uitzondering, was wanneer een concurrent een voorstel had neergelegd dat heel duidelijk gebaseerd was op de provisie die zou worden verdiend. Na alles duidelijk te hebben uitgelegd was dit voor de klant ook wel helder, maar ondanks dat de rendementen onrealistisch waren, de maandlasten na drie jaar gegarandeerd enorm omhoog zouden gaan en de kosten, waaronder afsluitprovisie, hoger waren, koos men wel voor dat voorstel. Ze kregen namelijk wel een computer cadeau en de maandlasten waren in het begin EUR 20 per maand minder.

Dat heeft toch wel mijn ogen geopend. Het is heel triest dat het tegenwoordig zo moet gaan en helemaal triest voor de groep die wel een eerlijk advies wilt, maar aan de andere kant vraagt de grote groep er zelf ook om. Soms lijkt het erop alsof een grote groep bedonderd wilt worden, omdat we altijd het beste willen voor de laagste prijs en hierbij zelf weleens de realiteit uit het oog verliezen.

De enige manier om dit te voorkomen is om te proberen alles zo neutraal en realistisch mogelijk te bekijken. Achteraf met de vinger wijzen is altijd heel makkelijk, maar we vergeten voor het gemak vaak onze eigen verantwoordelijkheid.

Kiezen voor een managed account als goed of slecht bestempelen gaat te kort door de bocht voor mij, maar enige voorbereiding/uitdieping is wel op zijn plaats. In mijn eerste post gaf ik al meerdere punten aan die naar mijn inzien belangrijk zijn als het gaat om het overwegen van een managed account aanbieder.

In de praktijk zul je merken dat je al veel luchtballonnen doorgeprikt worden wanneer je deze punten afloopt. Je krijgt een realistischer beeld van de mogelijkheden. Toch kan de uitkomst nog steeds positief zijn en kan een managed account nog steeds een beter alternatief zijn. Je zult echter niet zo snel teleurgesteld zijn wanneer blijkt dat de verkondigde rendementen met enige nuance bekeken moeten worden of de termijn waarop deze worden behaald.

Met de managed accounts van CEAF zelf heb ik geen ervaring, behalve dat wat ik op internet en op andere fora heb gelezen. Ik durf hier dan ook geen oordeel over te vellen. Ik zou zelf op onderzoek uitgaan op basis van o.a. de punten die ik in mijn eerste post beschreef en dan vervolgens zelf tot een gefundeerd oordeel te komen. Misschien is dat nu achteraf gelul, maar je bent dan in ieder geval wel weer een wijze les rijker. ;)

• Sweeper
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 2 days ago #4215 by Sweeper
Bedankt,

De informatie die ik hier gelezen heb heeft me goed verder geholpen.
Ik heb mijn samenwerking met CEAF stopgezet en ga me zelf nog wat in Forex verdiepen.

Grtz.
Sweeper

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.218 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl