Topic-icon inkomen door traden

• michel
  • michel's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 7 months ago #5625 by michel
inkomen door traden was created by michel
Ik heb eigenlijk een paar algemene vragen over traden.
Als eerste zou ik graag willen weten of hier traders zijn die volledig daytraden en hier dus van leven?

Als je er van wilt rondkomen moet je dan echt op de kortere timeframes handelen of is dat ook goed mogelijk op bv een 4 uurs timeframe.

En wat voor gemiddeld kapitaal je moet hebben om hier van te leven?

Misschien wat rare vragen maar ben nieuwsgierig naar deze antwoorden.

Mvg michel

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 7 months ago #5626 by Jelle
Replied by Jelle on topic inkomen door traden
Wat voor kapitaal je gemiddeld nodig moet hebben om te kunnen leven van het traden hangt erg van de persoon af. Niet iedereen heeft evenveel nodig; de een heeft genoeg aan 1500 euro per maand, de ander wil minimaal 15.000 per maand.
En hoeveel handelskapitaal je nodig hebt om comfortabel te kunnen traden verschilt ook per persoon. Goed money management schrijft wel bepaalde ondergrenzen voor, maar sommige traders hebben toch een stuk meer handelskapitaal nodig dan dat om niet nerveus te raken van een paar dikke missers. Dit is dus toch iets wat je uiteindelijk voor jezelf zult moeten uitvinden.

Ik denk dat het makkelijker is om rond te komen van het traden op kortere timeframes, simpelweg omdat zich dan meer trading mogelijkheden voordoen. Dat betekent niet dat je niet heel succesvol kunt zijn door te traden met een horizon van een paar dagen, of zelfs een paar maanden of meer. Maar als daytrader krijg je veel oefening, veel kansen en kun je veel verschillende strategieen gebruiken, dat zijn wel voordelen als je een leuk inkomen als trader wilt verdienen.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• DayTrader
  • DayTrader's Avatar
  • Groentje
  • Groentje
  • Quit or try harder.
More
6 years 11 months ago #6450 by DayTrader
Replied by DayTrader on topic inkomen door traden
Jelle schrijft:

Wat voor kapitaal je gemiddeld nodig moet hebben om te kunnen leven van het traden hangt erg van de persoon af. Niet iedereen heeft evenveel nodig; de een heeft genoeg aan 1500 euro per maand, de ander wil minimaal 15.000 per maand.
En hoeveel handelskapitaal je nodig hebt om comfortabel te kunnen traden verschilt ook per persoon. Goed money management schrijft wel bepaalde ondergrenzen voor, maar sommige traders hebben toch een stuk meer handelskapitaal nodig dan dat om niet nerveus te raken van een paar dikke missers. Dit is dus toch iets wat je uiteindelijk voor jezelf zult moeten uitvinden.

Ik denk dat het makkelijker is om rond te komen van het traden op kortere timeframes, simpelweg omdat zich dan meer trading mogelijkheden voordoen. Dat betekent niet dat je niet heel succesvol kunt zijn door te traden met een horizon van een paar dagen, of zelfs een paar maanden of meer. Maar als daytrader krijg je veel oefening, veel kansen en kun je veel verschillende strategieen gebruiken, dat zijn wel voordelen als je een leuk inkomen als trader wilt verdienen.

Wat een goed antwoord! Het is natuurlijk een vraag waar iedereen het antwoord wel op zou willen weten, maar waar ook heel moeilijk antwoord te geven is.

Wat ik me wel afvraag, is hoe veel mensen (en dan heb ik het dus echt over particuliere forex traders) echt leven van de opbrengsten van het traden.
Geen aantallen, maar zijn de particuliere traders die kunnen rondkomen van het traden op 1 handje te tellen en zeer zeldzaam, of komt dit met regelmaat voor?
Ik ben ook nog een beginnende trader en op dit moment druk aan het lezen in het boek Forex voor ambitieuze beginners. :) Met het "kunnen leven van het traden" denk ik overigens aan een inkomen van ongeveer 1500 euro per maand.

Quit or try harder.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.177 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl