Topic-icon Economische kalender hoe te interpreteren???

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 4 months ago #5928 by Generaal-Goudvis
Economische kalender hoe te interpreteren??? was created by Generaal-Goudvis

Attachment non_farm_employment_change_nieuws-20120601.pdf not found

Net om half drie belangrijk economisch nieuws uitgekomen....gevolg USD based schoot omhoog...
Voor allen die dit weergegeven willen zien in een plaatje....zie de bijlage.

Wat is de standaard aanpak hiervoor? Blijf je uit de valuta? Stap je met een actieve valuta er vooraf uit?
Wanneer weet je of het belangrijk nieuws is? (los van de richting dus)

Nu zat ik erin op een demo-account en schoot de boel de goede kant op....maar dat kan ook anders.

Kunnen de forex-geleerden mij een zetje de goede richting op geven?

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 4 months ago #5929 by Mustang
Replied by Mustang on topic Economische kalender hoe te interpreteren???
Dag Generaal Goudvis,

ik ben nog niet een heel ervaren trader maar ik kan je iig wel vertellen hoe ik daar mee om ga,

als naar mijn idee alle technische indicatoren goed staan, kijk ik nog even op www forexfactory.com.

Als er binnen 24uur nieuws is over een valuta waar je in wilt handelen en de voorspelde impact is High (rood) dan doe ik niets.Je kunt via detail nog checken wat de Usual Effect is. Bijvoorbeeld: "Good for Currency".

Wanneer ik al in een bussines zit dan noteer ik de tijd en blijf ik zitten. Ik heb de mogelijkheid om op m'n werk via I-phone de koers te volgen. Soms zet ik m'n stop/loss wel eens wat strakker.

Wanneer er nieuws is met Medium Impact binnen 24 uur dan noteer ik ook de tijd maar ik stap wel in. Ik houd het goed in de gaten.

Bij Low Impact stap ik gewoon in.

Mvg Mustang

• Generaal-Goudvis
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 4 months ago #5931 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Economische kalender hoe te interpreteren???
Hoi Mustang,

Dat geeft me al weer iets meer gevoel. Meer dan dank daarvoor.

Je onderscheid dus de impact van het nieuws. En alleen voor rood, moet je stoppen :)

Daarmee zeg je wel nog iets anders als je 24 uur van tevoren niet meer instapt:
..... je kiest er dus voor om niet kortstondig in te stappen en er bijv. een uur voor de tijd uit te gaan,
..... doordat een aantal keren voor USD er nog wel rood nieuws is, stap je dan ook regelmatig niet in.

Wat is hiervan de achterliggende gedachte? Komt dit omdat je vaak er voor dagen in zit of o.b.v. defensief handelen?

Ik ben benieuwd.

Groet

GG

More
7 years 4 months ago #5932 by Jelle
He Generaal,

Handelen op belangrijk economisch nieuws is vaak tricky en altijd spannend. Als je open posities hebt met een stop loss die minder dan 100 pips weg staat en het uit te komen nieuws heeft betrekking op die posities dan kan het slim zijn om ze voor de publicatie van het news event af te wikkelen.

Op de economische kalender staan de belangrijkste evenementen aangegeven in het rood, maar het ene rood is het andere niet. Het belang van sommige berichten verandert met het economische tij. Inflatie cijfers zijn bijv. meer van belang in hoog conjunctuur en toen de subprime mortgage crisis op zijn hoogtepunt was keek iedereen met argusogen naar de new home sales. Niet dat die nu niet meer belangrijk zijn, maar de focus verandert wel. Amerikaanse werkgelegenheidscijfers (de non-farms) consumenten vertrouwen, GDP cijfers en persconferenties van Fed en ECB zijn eigenlijk altijd belangrijk .

Als je op deze nieuws evenementen wilt handelen is het slim om af te wachten of er zich een duidelijke richting aftekent (zoals bij de non-farm cijfers van vandaag en de koers in de eur/usd). Zo ja, dan kun je eventueel instappen. Zet je stop loss niet te ver weg en hou er rekening mee dat het effect van een nieuws event vaak al na anderhalf uur is weggeebt; de koers keert dan vaak weer terug in de oude richting.

Overigens wordt hier ook aandacht aan besteedt in Forex voor Ambitieuze Beginners :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Generaal-Goudvis
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 4 months ago #5934 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Economische kalender hoe te interpreteren???
Tja Jelle....Als de meester je zegt dat je je huiswerk niet hebt gemaakt....dan moet je gaan oppassen toch?

Met een weekeinde zonder valutaparen voor de boeg betekent dat ik toch je boek er nog eens op ga naslaan. Want de impact van economisch nieuws is me duidelijk...Nu nog hoe ga ik er mee om?!?

More
7 years 4 months ago #5937 by Jelle
Ik zou in ieder geval kritisch kijken naar de koersrichting als het nieuwsfeit bekend is geworden. Bedenk dat je niet per se hoeft in te stappen. Zelf was ik vroeger nog wel eens te happig op instappen, omdat het bekend geworden nieuws wel een bepaalde richting op moest gaan volgens mijn interpretatie en ook omdat ik bang was om aan de zijlijn te blijven staan. Maar zo moet je er niet naar kijken. Het maakt eigenlijk niet uit wat het exacte nieuws is, het gaat om de marktbeweging.

Nieuwstraden is inherent volatiel, neem dus geen grote posities in. Je kunt ook gewoon eerst eens kijken hoe je het doet op je demo account, terwijl je je echt geld account reservereert voor de meer solide set-ups.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.289 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl