Topic-icon position sizing bij grondstoffen

• Having
  • Having's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
7 years 1 month ago #6435 by Having
position sizing bij grondstoffen was created by Having
Wie kan mij uitleggen hoe ik de grootte van mijn positie kan bepalen bij grondstoffen.

Bij Forex bepaal ik aan de hand van mijn risico per trade en de vaststaande stoploss (mij opgelegd door het systeem en rekening houdend met de volatiliteit), de grootte van mijn in te nemen positie. Hierdoor is mijn risico afgedekt. Bij de grondstoffen kan ik hier alleen geen vinger achter krijgen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Stel ik heb €1000 en wil een risico lopen van €10 per trade. Ik wil graag een positie openen op Platinum. Mijn systeem verteld me dat mijn stoploss op 6 pips geplaatst moet worden. Dit maakt dat ik €10/6pips= €1,67/pip trade. Hoe groot mag de positie zijn die ik inneem, zodat ik niet boven mijn risico van €10 uitkom?

Hopelijk heb ik mijn probleem hiermee een beetje duidelijk gemaakt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.150 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl