Topic-icon Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn

• dempert
  • dempert's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 9 months ago #6710 by dempert
Ik lees op het forum veel verhalen over winst en verlies uitgedrukt in geld. Wat ik echter veel interessanter vind is hoeveel pips men nu gemiddeld per dag aan winst of verlies maakt.

Met hoeveel pips gemiddeld per dag zou je tevreden (moeten) zijn?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 9 months ago #6711 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Deze vraag is onmogelijk te beantwoorden.
Hangt van de 'waarde' van de pip af.
De lot_grootte.
10 hele lots van $ 10,00 geeft $100
20 van 0.5 geeft ook $100.
100 van 0.1 dus ook $100.

Wat is in jouw ogen een redelijk dag target.
2% van je kapitaal?

Denk aan money management

etc.....

succes

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 9 months ago #6712 by dempert
Replied by dempert on topic Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Hallo Crosstrader,

Dank je voor je antwoord.

De vraag is niet zo zeer met hoeveel winst, uitgedrukt in euro's je tevreden zou moeten zijn. Deze vraag is inderdaad niet te beantwoorden, omdat dat voor iedereen anders is. Afhankelijk van de behoefte en afhankelijk van de aanwezige handelskapitaal. De vraag was meer bedoelt om eens te kijken hoeveel pips men hier per dag gemiddeld binnen haalt.

Is 10 pips gemiddeld een haalbaar resultaat of moet je meer aan 30, 40 of 110 pips denken als een goed resultaat.

Als ik de kosten (gemakshalve) buiten beschouwing laat maakt de grootte van je account en dus de grootte van je trades niets uit voor het bepalen of een systeem wel of niet goed functioneert, of klopt er iets in deze redenatie niet?

Op het moment ben ik nog bezig met een demo account. Ik kan deze op 1 miljoen zetten, maar ook op €1000. Ik kan dus mijn trades inzetten met 100 hele lots, maar ook met bijvoorbeeld 10 microlots.

More
6 years 9 months ago #6713 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Hi Dempert,

Het is niet belangrijk hoe je trade, als je maar een goed plan hebt.
Mijn streven is 20 pips per dag.
Die vertegenwoordigen 2% van mijn trade_kapitaal.

More
6 years 9 months ago #6714 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Hallo Dempert,

Het begint wat mij betrefd met een goed tradingsplan of plannen waarbij je een statisch voordeel hebt. Door backtesten kun je een idee krijgen hoe groot je risico en je winst is.

Als je dat hebt weet je dus wat je gemiddeld per dag kunt verdienen maar bijlangrijker dan weet je ook wat bij benadering je max drawdown is.

Als je dat weet handeld het een stuk rustiger en kun je makkelijker rationeel handelen.
Verder zou ik niet meer als 2% van je tradingskapitaal per trade inzetten.
Dit heeft allees met moneymanagement te maken kun je op youtube ook genoeg over vinden.
Bijkomend voordeel is dat je als het tegen zit je je makkelijker aan je tradingspaln kunt houden.

S6

Henk

More
6 years 9 months ago #6716 by Jelle
Goede vraag, maar ook een gevaarlijke :)

Ik sluit me aan bij Henk en crosstrader dat een goed tradinplan belangrijk is en dat je ook in de gaten moet houden hoeveel van je tradingskapitaal je per trade inzet. Dat is m.i belangrijker dan je concentreren op het aantal pips dat je gemiddeld per dag wil verdienen. Daarmee riskeer je namelijk dat je teveel naar het doel kijkt en te weinig naar de bal, als je begrijpt wat ik bedoel. Concentreer op je trading plan, money management en het volgen van je trading plan.

Daar komt bij dat het gemiddeld aantal pips heel erg afhangt van het soort strategie dat je volgt, hoeveel tijd je kunt besteden aan traden en de grootte van je trading kapitaal. Een succesvolle intra-day trader met een ruim trading kapitaal zal een hoger gemiddeld aantal pips per dagen halen dan een recreationele lange termijn trader die zo nu en dan eens een trade plaatst en die vevolgens maanden (zo niet jaren) laat lopen. Ik zet het hier een beetje extreem aan, maar je snapt het idee.

In ieder geval veel succes gewenst natuurlijk!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
6 years 8 months ago #6790 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Zelf zie ik het als twee assen waarover je de strategie en je tevredenheid bepaald.
- de eerste is het aantal pips waarmee je tevreden mee bent,
- de andere as is hier nog niet genoemd.....de zekerheid waarmee de hiervoor genoemde pips komen.

Een grote mate van zekerheid geeft een grotere inzet van je geld zonder dat je dit als een risico ervaart.

Anders gezegd een grote variatie in je uitkomsten, zorgt voor een slechte gemoedsrust en dus geen hoge inzet van geld.

Dus als je het doet om geld te verdienen is de driehoek:
- een laag aantal pips per dag
- met een hoge mate van zekerheid
- waardoor pip x geld; je bankroof oplevert

grt

GG

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

More
6 years 7 months ago #6828 by Jelle
Een ander punt is dat de vraag van Dempert eigenlijk een hele subjectieve, persoonlijke vraag is. De een zal immers sneller tevreden zijn dan de ander, mede omdat de doelen anders zijn. Als je als doel hebt om gewoon eens per jaar een nieuwe iPad van je trading winst te kunnen kopen dan heb je een stuk minder pips nodig dan als je nog maar 3 dagen per week wilt werken.

En hoe hoger het doel, hoe groter de druk ook. Dus in het begin is het aan te raden om de doelen enigszins bescheiden te houden. :)

• Forexguru
  • Forexguru's Avatar
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • FX 2 tha EUR
More
6 years 7 months ago #6830 by Forexguru
Replied by Forexguru on topic Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
Gaat mij niet om de pips eerlijk gezegd. Gaat mij om het gevoel wat het geeft. Als de SL maar goed gekozen is om wat zekerheid over te houden.

More
6 years 7 months ago #6833 by Jelle
Ben het met je eens dat het aantal pips niet het allerbelangrijkste is -zeker niet in een indviduele trade - maar het speelt natuurlijk wel een rol, al was het maar om te bepalen of er een gezonde risk/reward ratio is. Als je dit helemaal niet in de gaten zou houden, kan het zomaar dat je iedere keer veel te veel pips riskeert om een paar pips winst te pakken.

More
6 years 7 months ago #6846 by Jelle
Van het weekend hier weer een aantal vragen over gehad. :)

Misschien zou een betere vraag zijn: Met hoeveel procent winst zou je tevreden moeten zijn in je eerste jaar als trader?

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 5 months ago #7949 by dempert
Na meer dan 1,5 jaar eindelijk live gegaan met Forex.

Na webinars, inlezen, testen op een demo account, schaven, dagboeken bijhouden, analyseren en moneymanagement afgelopen maand eindelijk de stap genomen om op een bescheiden nivo voor het echte geld te gaan.

More
5 years 5 months ago #7952 by Tokkes
Tof!
Nu de zenuwen nog onder controle houden en je plan ook volgen (niet vervroegd uitstappen...) wanneer het om echt geld gaat.
Veel succes!

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!

More
5 years 5 months ago #7955 by Jelle
Van mij ook veel succes gewenst. Hou ons op de hoogte! :-)

More
5 years 5 months ago #7961 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Met hoeveel pips zou je tevreden moeten zijn
En vraag je jezelf nog steeds af met hoeveel pips mensen per dag blij zijn? Of ben je er achter gekomen dat pips in winst helemaal niks zegt??!! Het is namelijk veel belangrijker om voor je zelf op een rijtje te hebben hoeveel geld je kan verliezen in € en hoeveel winst je tegen dat verlies minimaal wilt kunnen verdienen in € per trade.

Als je een stoploss op bijvoorbeeld 20 pips afstand van je entry zit, dan kan ik me zo voorstellen dat je de Takeprofit op 40 pips van je entry zet?! En dat ik ook echt minimaal.. liever nog meer.

Price action day trading

More
5 years 5 months ago #7963 by Maartensterk
Als het goed is zijn je pips ook elke een ander bedrag waard!? Je moet namelijk niet standaard met een bepaalde lotsize een positie ingaan, maar je moet eer je entry en je stoploss bepalen en dan aan de hand van het verschil in pips tussen die twee je lotsize bepalen.

Als je het niet op die manier doet houd je jezelf in mijn ogen voor de gek. Je Stoploss kan niet namelijk altijd bijvoorbeeld 20 pips zijn en dan dus je lotsize een x getal. De ene keer vraagt je positie om een grotere stoploss en de andere keer kan die wat strakker zitten. Je bepaald dus eerst je stoploss grote en dan je lotsize. Je bepaald niet eerst wat je lotsize is, want dan plaats je altijd je stoploss verkeerd.

Ben benieuwd hoe je het aanpakt nu je live aan het traden bent

Price action day trading

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 4 months ago #7994 by dempert
Inderdaad, dat is in feite precies de wijze waarop ik het nu doe.

Ik kijk zo rond middernacht wat de verschillende koersen doen en zet dan mijn order(s) uit, indien het juiste moment zich voordoet. Het kan dus zomaar zijn dat ik een aantal dagen niets doe en dan 1, 2 of 3 order uitzet. Ik handel alleen op de Dagbars en zoek daarbij naar Pinbars.

- Ik bepaal eerst of het het juiste moment is om in te stappen.
- Bepaal daarna het stop niveau en buy/sell niveau.
- Deze 2 gegevens leveren het aantal pips op.
- Ik werk met een vast bedrag in euro's wat ik max wil verliezen per trade.

Aan de hand van het instap niveau, het stoploss niveau, het maximale verlies (in euro's) dat ik met deze trade wil nemen bereken ik met een excel de lotsize.

Ik hou trouwens rekening met het currency pair en reken dit dan ook terug, indien nodig naar euro's. Dus met de lotsize bepaling bij GBP.USD hou ik rekening met de koers van EUR.USD.

Omdat ik met een limitorder werk, wordt echter niet iedere order ook werkelijkheid.

Zodra ik op R1 sta verplaats ik de Stop naar Break Even.
Wat er daarna gebeurt hangt een beetje van mijn gevoel af. Moet in winst nemen bij R2 of moet ik hem doorlaten lopen. Ik nijg naar het eerste.

Al deze handelingen, overwegingen, winsten, verliezen, aankoopmomenten, grafieken, sla ik op in een excel als een soort dagboek, om zo terug te kunnen kijken wat (schijnbaar) wel werkt, wat (schijnbaar) niet werkt en waarom?

More
5 years 4 months ago #7997 by Maartensterk
klinkt inderdaad helemaal goed!!

Ik doe precies het zelfde. Soms handel ik ook op fakeys. En de pin moet wel op een support of résistance zitten of op de ema.

Ik gebruik inderdaad ook een limit order vaak. En ook reken ik met excel de lotsize uit en hou ik een dagboek bij. Toevallig member geworden bij Nial Fuller?

Price action day trading

• dempert
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 4 months ago #7999 by dempert
Ik heb o.a. ook gekeken bij Nail Fuller. Ik heb er echter wel mijn eigen draai aan gegeven.

Op dit moment doe ik allen nog pinbars, maar ben wel van plan om een tijd op een demo account de naar de fakeys te kijken of dat wat voor mij is.

Ben wel benieuwd hoe je je limitorder en je stops zet.

Ik ga zo'n beetje tussen huidige koers en laagste/hoogste koers van vorige dag zitten. De stop zet ik iets onder de laagste/hoogste koers van vorige dag.

Hoe doe jij dat?

More
5 years 4 months ago #8000 by Maartensterk
Mijn entry met een limit order is meestal rond de 50 % van de pinbar. Soms ook wel is een buy/sell stop boven/onder de pinbar. En soms ook gewoon een market entry, maar meestal een limit order.
Stoploss meestal een aantal pips onder de pinbar, maar als er in de geschiedenis een lagere of hogere duidelijke weerstand is, dan zet ik hem daar wel is voorbij. Het ligt echt een beetje aan de situatie. Take Profit is altijd minimaal 2 x me risk en het liefst 3 of 4 x. Hoe lager de limit order, beter de risk/reward. Stoploss zet ik wel altijd op de plek waar ik hem zou moeten zetten volgens mijn strategie..

Met fakey bedoel ik soms ook wel een pinbar die een fakey maakt op een weerstand of een EMA.. Dus gewoon er doorheen prikt en dan eindigt om 23:00 met pinbar

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.215 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl