Topic-icon Patronen in charts

• Forexguru
  • Forexguru's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • FX 2 tha EUR
More
6 years 7 months ago #6841 by Forexguru
Patronen in charts was created by Forexguru
Ik ben nu zo'n beetje in een fase belandt dat ik wat patronen wil gaan herkennen in de charts. Maar wat ik me afvraag is welk tijdsbestek ik dan moet pakken?

Want bij elk tijdsbestek zie ik wel andere patronen. Welke is het handigst om in de gaten te houden?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 7 months ago #6842 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Patronen in charts
Je zou eens kunnen beginnen met een dag_grafiek en trek dan eens trendlijntjes.

More
6 years 7 months ago #6843 by Jelle
Replied by Jelle on topic Patronen in charts
Je kunt patronen herkennen bij grafieken van alle verschillende tijdsbestekken. 5 minute candles, 1 hour candles, daily candles, alle grafieken vertonen patronen, maar het ene patroon is natuurlijk wel veelzeggender dan het andere, omdat support en resistance nu eenmaal sterker zijn op langere termijn grafieken.

Welk tijdsbestek(ken) je in de gaten moet houden hangt af van je trading horizon. Als je een intra-day trader bent met een trading horizon van een paar uur, zou je bijv kunnen kijken naar 5 min, 30 min, 4 hour en daily. Je kunt ook een iets andere configuratie kiezen, het gaat er maar om dat je kijkt naar bewegingen op een aantal verschillende tijdseenheden - zodat je ook weet wat de grotere bewegingen zijn. Posities zou je dan in kunnen nemen op basis van patronen in de 5 min grafiek.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.147 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl