Topic-icon eerste dag plus vraag

• ikgakort
  • ikgakort's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 7 months ago #6847 by ikgakort
eerste dag plus vraag was created by ikgakort
goedenavond, zojuist mijn allereerste paar trades achter de rug vandaag.

nu vroeg ik mij af; hoe kan het dat een fonds met waarde 26.00 op sluiting vorige dag, ik pas op 24.56 waarde mijn short positie in mag nemen? Het fonds daalde zoals ik had verwacht meteen enorm bij opening, maar ik mocht pas mijn ''graantje meepikken' vanaf ca 1,5 punt lager dan dat het fonds de vorige dag was gesloten.
wie kan mij dit uitleggen? en wat nu als ik long was gegaan op hetzelfde fonds? kreeg ik dan ook de mogelijkheid voor onder de werkelijke waarde (1.5 punt) in te kopen? of moest ik dan wel op de afgesloten koers van de vorige dag kopen?! ik trade op plus500.

dank!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 7 months ago #6848 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic eerste dag plus vraag
Hoi Ikgakort.

Allereerst welkom!

Een beetje warrig verhaal in mijn ogen, maar zoals ik het begrijp zou dit best wel eens te maken kunnen hebben met de spread van het betreffende fonds.

Er is een bied en een laatkoers, het verschil hiertussen is de spread. Als de koers gister gesloten is op 26,00 en je mag vandaag instappen op 24,5 dan is de kans groot dat je bij een long positie inderdaad op 27,5 pas winst gaat maken. de spread is dus 3 pips.....

Ik hoop dat ik je goed begrijp en zo niet doe een poging je verhaal ietwat toe te lichten.

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

More
6 years 7 months ago #6849 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic eerste dag plus vraag
Goedenavond,

Als ik je goed begrijp vraag je je af waarom de short trade pas begon te tellen 1,44 euro lager dan de koers.
Die 1,44 euro is de spread. Dat verdient de broker aan de short-trade. Hetzelfde geld voor een long trade.
Kijk eens op de site van de broker wat zijn spread is voor de verschillende produkten.

www.whselfinvest.nl/nl/cfd_price_ordre_forex.php

Dit is zo'n lijstje waar je de spread van een broker kunt zien.
Iedere broker heeft zo'n lijstje.

Succes met traden

• ikgakort
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 7 months ago #6850 by ikgakort
Replied by ikgakort on topic eerste dag plus vraag
bedankt voor jullie antwoorden!

het is me wat beter duidelijk, al moet ik zeggen dat een verschil van 1,5 punt op 26.00 slotkoers wel enorm is. dit is meer dan 5%! de koers moet dus meer dan 5 procent stijgen of dalen voor ik pas wat begin te winnen.
zou het niet kunnen dat de slotkoers van het aandeel nog doorloopt nadat de koers gesloten is? dus de koers sluit op 26.00 maar er lopen nog orders door waardoor de koers zich nog beweegt, vandaar de zeer grote spread van de broker is dit zou dus weer betekenen dat heel dom is om voor de opening van de markt al een positie in te nemen? ik vind het nogal warrig en vaag helaas...
ik denk dat ik voorlopig maar niet posities inneem voordat de markt opent.

More
6 years 7 months ago #6851 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic eerste dag plus vraag
Hi Kort,

Dit is kort:) door de bocht. Kijk eens in het logboek/specificatierapport van je broker. Daar hoort exact in vermeld te staan wat en hoe de handelingen hebben plaatsgevonden. De spread kan juist op dat moment hoog zijn geweest als je geen vaste spread hebt. Er kan een requote zijn.
Een requote betekent dat een forex broker een order niet kan vervullen tegen de prijs waarop je deze hebt geplaatst, en in plaats daarvan de positie tegen een nieuwe prijs aanbiedt.
Zou niet mogen maar kan bij een Market Maker. enz.......... Als ik de vraag zo lees lijkt het me verstandig, voor je verder gaat met traden, eerst je meer in te lezen over de materie. Wat is het voor broker? ECN/STP/Market Maker. en wat voor spreads hanteert je broker. Noem ook de naam van de broker, er zijn altijd wel traders die ook ervaringen met een broker willen delen.

More
6 years 7 months ago #6853 by Jelle
Replied by Jelle on topic eerste dag plus vraag
Ook van mij een van harte welkom natuurlijk! :)

Over je vraag: zoals de anderen al zeiden, het verschil tussen de aan- en verkoop is de spread. Dat verschil is voor de broker.

Iets meer informatie zou overigens wel helpen, en dan met name om welk fonds het gaat.

In ieder geval veel succes verder!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• ikgakort
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 7 months ago #6854 by ikgakort
Replied by ikgakort on topic eerste dag plus vraag
dank voor de antwoorden. ik snap het nu helemaal. nog 10 minuten en dan begint mijn tweede dag, de posities die ik heb ingenomen zijn zeer goed, hopelijk komt het uit, anders redden de stoplosses me :)

• Forexguru
  • Forexguru's Avatar
  • Young Padawan
  • Young Padawan
  • FX 2 tha EUR
More
6 years 7 months ago #6855 by Forexguru
Replied by Forexguru on topic eerste dag plus vraag
Succes kerel....eerste dagen zijn het leukst. Weet niet of je demo of echt speelt, maar zorg dat je snel van je demo af komt (die gebruik ik alleen nog maar om strategieen te testen). Je leert jezelf pas echt kennen, en dus kneden, als je met echt geld speelt.

Thumbs up (Nina Brink style)

More
6 years 7 months ago #6870 by uittenbo
Replied by uittenbo on topic eerste dag plus vraag
misschien ligt het aan spread op valutapaar?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.248 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl