Topic-icon Stop loss bij prijssprong

• SonneBlau
  • SonneBlau's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 5 months ago #6890 by SonneBlau
Stop loss bij prijssprong was created by SonneBlau
Even een beginners vraagje. Als ik mijn stop loss of stop win op een bepaalde hoogte instel, en stel dat de markt bij opening springt en eigenlijk mijn ingestelde stop loss of stop win prijs niet aanraakt maar er direct overgaat. Wordt mij stop dan ingezet of niet?

Is misschien een stomme vraag maar wil toch even voor de zekerheid checken :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 5 months ago #6891 by Jelle
Replied by Jelle on topic Stop loss bij prijssprong
Je doelt hier op slippage oftewel, het niet kunnen afsluiten van de transactie voor de gewenste prijs door de broker. Dit kan voorkomen, bijvoorbeeld wanneer de liquiditeit heel laag is (in welk geval er soms geen gegadigden zijn voor het produkt op een bepaalde prijs). Het is ook mogelijk als de markt heel volatiel is, bijv vanwege een belangrijke economische gebeurtenis.

Bottom line: de broker kan niet garanderen dat er nooit slippage is, dus het is mogelijk dat je order wordt afgesloten voorbij de stop/loss of take profit. Bij de forex majors komt dit niet heel vaak voor, maar het is wel goed om je te realiseren dat het kan idd.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
6 years 5 months ago #6892 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Stop loss bij prijssprong
stoploss is een trigger aan marktprijs.
Je order zal wel degelijk uitgevoerd worden aan de koers van opening.
Het kan in je voordeel (bij take profit) of nadeel(stoploss).

Als je geen posities open laat gedurende het weekend heb je er normaal geen last van.

Groet,
Zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.154 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl