Topic-icon De pondkoers zakte in

More
6 years 5 months ago #6956 by Cheardt
De pondkoers zakte in was created by Cheardt
Ik als beginner, had deze week voor het eerst gehandeld via plus500, bonusje gekregen €100 gestort plus extra bonus. En beginnen maar.
Eerst in wilde weg koersen volgen, gevolg alles waarop op ik inzette ging vooral negatief van mij af.
Omdat ik demo's niet veel aan vind, kreeg ik van de reallife stress, er flink voor langs.
Posities met inleg van €10 gaf recht op €500 handelgeld. haalde ik soms €0,40 binnen. Of blij als een kind met €0,02 winst.
Maar ook fikse teleurstelling als ik 1 euro verloor, maar ik werd wel gretiger. begon meer te riskeren.
bv €4000 kopen, met circa 4 euro winst binnen een paar minuten. is wel grappig.
Totdat ik eens rustig de grafieken ging bestuderen, ik als opgeleide bedrijfskundige moet daar wel iets van kunnen.
De GBP storte in elkaar, maar herstelde zich, via de boleaanse lijntjes was het een leuke instap, omdat er een bodem was. meteen P 4000 gekocht, met een stoploss van €25,- voor het geval van de dubbele bodem.
Nou ja zonder de stoploss was ik zeker al mijn geld kwijt, de koers was helder weg gekelderd.
Wijze lessen zijn duur, maar deze vooral.
niet al je geld inzetten dus, en met instapkoersen werken is de oplossing waarschijnlijk.
Kan iemand het aanvullen wat voor conclusies ik er nog meer kan trekken?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 5 months ago #6957 by Jelle
Replied by Jelle on topic De pondkoers zakte in
Het gebruik van de stop/loss is m.i. de belangrijkste les uit je verhaal. Iedere positie kan de verkeerde kant opgaan, en als je niet van tevoren bepaalt wanneer je eruit stapt kan het hard gaan. De stop/loss helpt je bovendien ook om na te denken over je instap hypothese, maw waarom is het een goed moment om in te stappen. In bovenstaand voorbeeld beschrijf je die reden wel, maar je hebt (althans, als ik het goed begrijp) niet nagedacht over wanneer de hypothese - er was een bodem - niet meer klopte. In dit geval zou dat zijn als de bodem doorbroken zou worden. Je had dus een stop kunnen zetten een stukje onder de bodem.

Zelfde is het geval voor de take/profit. Bepaal van tevoren hoe ver je denkt dat de trade kan gaan, zodat je een afweging kan maken over de juistheid van het openen van de positie (hoeveel riskeren om hoeveel te pakken)

Je beschrijft dat er een bodem was op de grafiek, maar naar welke grafiek keek je, wat was het timeframe? Iedere candle 1 uur, 30 min? Het is belangrijk om verschillende timeframes te bekijken, zodat je ook een beetje het bigger picture krijgt van waar de koers zich bevindt. Dan zou je in dit geval ook iets meer te weten zijn gekomen over het belang van de bodem die de GBP/USD maakte.

Nog even kort over money management: zorg dat je niet te grote posities inneemt gegeven je bankroll. Als je een bankroll van zeg €150 hebt, is het verstandig om te proberen het risiko per positie beperkt te houden tot max ong €5.

Veel succes verder!

P.S. alle begin is moeilijk natuurlijk, dus verwacht geen gouden bergen binnen een paar weken.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.141 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl