Topic-icon Trade op nieuws of strategieen.

• techforfun
  • techforfun's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 3 months ago #6973 by techforfun
Trade op nieuws of strategieen. was created by techforfun
Beste traders, Waarom zijn er zoveel strategieeen terwijl na mijn mening de valuta beweegt aan de hand van nieuws. Kunnen de expert dit verklaren ?.

alvast bedankt!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #6975 by Jelle
Replied by Jelle on topic Trade op nieuws of strategieen.
Koersen komen niet alleen tot stand op basis van nieuws. Er is bovendien onderscheid tussen nieuws en de fundamentele ontwikkelingen van een economie. 'Nieuws' is zoiets als de werkgelegenheidscijfers of cijfers over het consumenten vertrouwen. Dit soort cijfers kunnen een grote, directe impact hebben op de forex, maar bepalen niet het lange termijn beeld, althans niet alleen. Alle cijfers samen geven wel een redelijk accuraat beeld van de situatie waarin een economie zich bevindt. Dat moet dan (in het geval van de valuta markt) weer afgezet worden tegen het beeld van de economie van de andere valuta in het paar.

Op de langere termijn spelen fundamentele factoren een grote rol en op de hele korte termijn speelt nieuws dus ook een directe rol.

Dat neemt niet weg dat er ook allerlei bewegingen in koersen zitten - zowel op de korte als lange termijn - die gevangen kunnen worden in patronen. Dan gaat het om steun en weerstand, de kracht van een beweging, de kracht van een beweging in relatie met een beweging op een ander timeframe etc. Teveel om op te noemen.

Er zijn dus heel veel manieren om te kijken naar koersen en te proberen er voorspellingen over te doen. Daarbij speelt zowel het nieuws (de fundamentele analyse) als de patronen (technische analyse) een belangrijke rol.

Hou overigens in de gaten - zoals crosstrader volgens mij in de shoutbox al zei - dat het om meer gaat dan voorspellen alleen; money management e.d. is ook zeer belangrijk.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• techforfun
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 3 months ago #6976 by techforfun
Replied by techforfun on topic Trade op nieuws of strategieen.
Beste Jelle,

Bedankt voor je snelle reactie.

De in en outs van Forex/valtua markt ben ik van op de hoogte.

Bij mij ontbreekt de kennis van Technische analyse, ik trade trouwens voor 70% op nieuws en ben nooit zeker van mijn positie's waardoor ik de laatste 4 weken slecht hebt kunnen slapen.

Ik vraag me dan ook af hoe breed de materie is van technische analyse, volgens mij kan je zeker honderden kanten op bij technische analyse?

Met vriendelijke groet.

Tech.

More
6 years 3 months ago #6978 by FXtom
Replied by FXtom on topic Trade op nieuws of strategieen.
hoi, tech

als het aankomt op technische analyse ..is wat je zei je kan honderden kanten op.

de 1 zegt S&R werkt, andere zeggen weer van niet. fibo werkt of ook weer niet.
zoveel tegen strijdigheden ,maar het werkt voor hun.

kies wat en hou je eraan vast als het werkt.

gr,
Tom

• techforfun
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 2 months ago #6980 by techforfun
Hallo Tom,

Welke strategie hanteer jij, ik deed een maand geleden alleen op nieuws. Ik maakte +/- €200 per dag en had eind van de maand een profit van €4000 euro. start balans €2500. Vervolgens ging het fout doordat ik op het nieuws van Bernanke hebt getrade toen hij aangaf dat de QE tappering iets langer ging duren. Hierdoor heb ik 3/4 van mijn winst moeten afsluiten met verlies.

More
6 years 2 months ago #6981 by Jelle
Over het algemeen zou ik zeggen dat als je een strategie hebt die werkt voor jou, blijf er dan bij en laat je niet gek maken door de handelswijzen van anderen - met uitzondering van de standaard zaken waar je altijd rekening mee moet houden, zoals money management, geduld, evaluatie van je systeem etc. (dat neemt natuurlijk niet weg dat het altijd slim is om open te staan voor feedback op je strategie)

Vervolgens ging het fout doordat ik op het nieuws van Bernanke hebt getrade toen hij aangaf dat de QE tappering iets langer ging duren

Over hoeveel posities was dit verlies verdeeld?

• techforfun
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 2 months ago #6982 by techforfun
over veel openstaande positie

Aud/usd / euro/dollar / nzd/usd en USD /JPY

Totaal aan 200 loten openstaan wat echt teveel is geweest met een pip value van 0.08 cent.

More
6 years 2 months ago #6983 by Jelle
Het is goed dat je het over meerdere posities verdeeld had, maar in dit geval maakte dat niet heel veel uit, omdat alle valuta paren met de dollar erin werden geleid door hetzelfde nieuws, namelijk wat Bernanke zou zeggen over het afbouwen van de geldverruimende maatregelen. In dat geval heeft spreiding over verschillende valutaparen met de dollar erin niet veel zin.

• techforfun
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 2 months ago #6984 by techforfun
Beste Jelle,

Wederom een mooi advies wat ik kan meenemen in de toekomst.
Verspreiden over verschillende currecy pairs

Euro/dollar en de gbp/yen bijvoorbeeld.

Aud/dollar en de gbp/yen heeft momenteel ook mijn voorkeur.

Ik merk sinds kort sinds ik me verdiep in de Ta dat ik niet meer in de wilde weg een positie zet.

Waarschijnlijk zijn er maar een aantal goeie trade kansen per dag. Corrigeer mij aub als ik fout zit.

Met vriendelijke groet,

Tech

More
6 years 2 months ago #6985 by FXtom
Replied by FXtom on topic Trade op nieuws of strategieen.
hoi,tech

op de dagen met nieuws van bernanke gewoon niet handelen. of je moet echtweten wat hij bedoelt. aan de ene kant is nieuws trading wel handig,want je weet precies wanneer het plaats vind.

hoe komt dat dan had je geen stop loss,dat je 3/4 van je account can verliezen.

alleen je moet beetje kennis van diviation/(actual/forecast/previous) hebben.

dan weet je ongeveer wat er mogelijk gaat gebeuren wat de markt doet als het nieuws positief or negatief is. en hoeveel pips het zou kunnen opleveren.

ben zelf nog op zoek naar de juiste weg. maar nu gebruik ik volume divergence trading+ candle sticks.

-tom

• techforfun
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 2 months ago #6986 by techforfun
Hoi Tom,

Inderdaad ik heb geen SL gebruikt ik stel deze bijna nooit in gezien ik meestal kleine positie's open en vervolgens steeds bijzetten en eruit gaan dat de koers zich altijd corrigeert.

Achteraf heb ik de positie afgesloten uit frustratie terwijl als ik langer dan 1 dag had gewacht was mijn verlies maar -1500 ipv -3000. Maar ja dit is achteraf.

Ik merk nu wel dat als ik TA gebruikt dat ik wel de juiste instapmoment hebt als ik niet meer op nieuws trade en ongeveer ook weet welke richting ik moet kiezen.

Normaal ga ik van de koers uit welke richting ik kies bijvoorbeeld als de aud/usd laag staat dan zet ik een Long positie (foute instelling maar het heeft wel goed uitgepakt)

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
6 years 2 months ago #6987 by airborn
Replied by airborn on topic Trade op nieuws of strategieen.
hey techforfun,

Als ik dit zo allemaal lees, kan technische analyse wel eens voor je gaan werken.
Eventueel zou je daarna het nieuws erbij kunnen pakken als indicatie.

En voor de rest lekker zo door gaan, niks mis mee. :-)

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

• techforfun
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 2 months ago #6993 by techforfun
Hallo Airborn,

Hoelang zit jij al in forex ik ben wederom opnieuw begonnen met Live traden maar dan iets voorzichtiger en ik past meer stratgieen toe.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.219 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl