Topic-icon Hallo, dank, en vraagjes!

• Musiquita
  • Musiquita's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 3 months ago #7038 by Musiquita
Hallo, dank, en vraagjes! was created by Musiquita
Hallo allemaal!

Dank alvast voor alle info op deze website, incl forum en jullie blogs! Ik ben druk aan het lezen en leren!

Voor de komende tijd heb ik het plan om eerst een boel te leren en testen, dan met een klein bedrag live te gaan (heel veel kan ik ook niet missen nu even snel) en dan rustig aan op te bouwen.

Nu heb ik al het een en ander duidelijk: Voorzichtigheid en een uitgedacht plan en bijbehorende discipline zijn goed. Dus vooralsnog:

Risk minder dan 2% per trade, Risk:Reward 1:2 (of meer, 3 of 4 bijv). s/l en t/p FTW !

Nu experimenteer ik dus wat. Ik heb inmiddels demoaccounts bij Markets, plus500, en forexyard.
Een van de tegenvallers is dat er voor mijn oude mac weinig goeds te vinden is. Dus nu trade ik via webtraders en zojuist mt4 voor mn mobiel downgeload.

Mijn bevindingen Plus500 trade wel handig, en je kunt trailing stops zetten, en s/l invullen bij orders voor de toekomst, maar ik vind t qua prijzen op een of andere manier niet overzichtelijk (hoeveel lots koop je nu eigenlijk?)

Markets en Forexyard gebruiken die sirix webtrader, wel overzichtelijk en ok maar minder mogelijkheden (klopt dat ??). Dus geen trailing stops (wil ik wel es mee experimenteren) en iig bij Markets kwam ik tegen dat ik op mn zondag middag een order bedacht voor de volgende dag maar daar geen s/l in kon geven nog.

Mijn vragen nu: Kloppen deze bevindingen of heb ik dingen gemist ?
Is het mogelijk om bij Markets trailing stops in te vullen via de webtrader of via mt4 voor mobiel?

Anyways, sowieso bedankt, en goeie trades gewenst allemaal!

Grtz,

Musiquita

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #7039 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hallo, dank, en vraagjes!
He Musiquita,

Alvast hartelijk welkom op het forum! Zoals je al wel gemerkt zult hebben is er heel veel info over forex te vinden en deze site probeert om wat orde in de chaos te scheppen :)

Wat betreft je vragen: de mobiele trader van Markets is inderdaad wat minder uitgebreid dan die van Plus500. De mobiele trader van Markets geeft aardig wat informatie over je lopende en al gesloten posities en je kunt er nieuwe posities mee openen, maar er zijn minder opties dan bij de gewone webtrader.

Bij Plus500 heb je meer mogelijkheden met de mobiele trader. Sommige handelaren vinden dat prettig, anderen willen vooral niet al te veel toeters en bellen. Wat betreft de vraag hoe je kunt zien hoeveel lots je koopt bij Plus500: ze laten daar direct zien hoeveel euros (als je account in euros is ) je positie is, gegeven een investeringsbedrag; de maximale leverage is daarbij maximaal 50. Wil je dus voor 1000 EUR in de EUR/USD stappen, dan moet je daarvoor minimaal 20 euro investeren. Wanneer je een stop/loss instelt, laten ze daar vervolgens ook bij zien hoeveel euro je riskeert.

Nogmaals welkom en veel succes met traden!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Musiquita
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 3 months ago #7040 by Musiquita
Replied by Musiquita on topic Hallo, dank, en vraagjes!
Hoi Jelle,

dank voor je antwoord. Dat schept wat duidelijkheid. Maar 1:50 leverage lijkt weinig (dwz ik zag volgens mij 1:200 en zelfs 1:400). Dan is het moeilijker om geld te verdienen lijkt mij.

En vooral ook: met weinig geld, bijv 100 of 150 euro (wanneer ik ga beginnen binnenkort) erg moeilijk om binnen de 2% risico te blijven ... die redenering klopt toch ?

grtz!

More
6 years 3 months ago #7042 by Jelle
Replied by Jelle on topic Hallo, dank, en vraagjes!
Met minder leverage is het moeilijker om geld te verdienen met een kleiner investeringskapitaal - en uiteraard ook moeilijker om veel geld te verliezen. :)

De 2% grens hangt samen met investeringskapitaal, leverage en minimale positie grootte. Bij Markets is de miminimale positie grootte bijvoorbeeld 0,01 Standaard Lot, oftewel 1000 units, waarbij 1 pip dan 10 cent is. Omdat bij Markets de toegestane leverage max 200:1 is, kun je daar grotere posities nemen met minder investering. Bij Plus500 is de max leverage zoals gezegd 50:1 en de minimale positie grootte 500 units, waarbij je dan 10 euro moet investeren. Je hebt dan dus een minimale account grootte van 500 euro nodig om per positie max 2% risico te nemen.

Met hogere leverage in combinatie met kleine posities heb je minder kapitaal nodig om een positie te openen, maar je hebt dan wel een kleinere buffer per positie natuurlijk (de leverage zorgt ervoor dat je meer geld kunt controleren, maar de potentiele winst/het verlies wordt ook groter)

Uiteindelijk is het een afweging tussen meer risico nemen per positie maar met een grotere bewegingsruimte van de positie, of minder risico per positie maar met een kleinere bewegingsruimte van de positie.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Musiquita
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 3 months ago #7043 by Musiquita
Replied by Musiquita on topic Hallo, dank, en vraagjes!
Ahhh werkt dat zo. Dan had ik iets verkeerd begrepen misschien. Ik dacht dat "risico" het geld is dat je daadwerkelijk riskeert.
En dat is natuurlijk niet altijd alles dat je betaalt om "mee te mogen doen". Dat ligt dan weer aan je s/l .

Tot nu (om te oefenen he) heb ik dus kleine posities gekocht (500 of 1000 units) en dan de s/l ingeven zodat t absolute verlies dan klein blijft (2,50 is waar ik op richt, dus dan eigenlijk 2,5% van mn ingebeelde 100 euro). Soms ben ik over die grens heen gegaan omdat t me te tight leek... en soms heeft dat goed uitgepakt, maar soms ook niet natuurlijk...

Ik begin t idee te krijgen dat er ook een bepaalde extra moeilijkheid zit aan handelen met een heel kleine pot.

Leuk spul idd... binnenkort eens live. Ik moet zeggen dat ik vooralsnog wel gecharmeerd ben toch van de plus500. Toch overzichtelijker dan ik dacht, werkt goed op de mac en kan ik zelfs mooi bekijken op de telefoon.

Niet gek... maar wie weet overtuig ik mezelf nog weer van iets anders... :)

Goede trades vandaag allemaal!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.170 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl