Topic-icon Beginneling

• Hekken89
  • Hekken89's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 1 month ago #7052 by Hekken89
Beginneling was created by Hekken89
Beste allen,

Ik ben een nieuweling als het gaat om traden, lees en probeer zo veel mogelijk in mij op te nemen van het forum. Nu hoop ik via jullie antwoorden te krijgen op een aantal vragen waar ik mee zit.

Nu richt ik mijzelf op 1 currency en dat is de EUR/USD. Momenteel 12 transacties gedaan, waarvan 3 met winst en 9 met verlies (overall -50 euro). Ik probeer binnen de 2% grens te blijven mbt money management maar ik loop nu tegen een aantal dingen aan. Markets biedt alleen een stoploss van minimaal 80 pips (in mijn eigen strategie wil ik uitgaan van 50/60 pips en een uitloop van 3x de waarde dus 150/180), zonder stop loss handelen is voor mij geen optie. Wat is een gezonde verhouding hierin? Overigens als ik handel, handel ik intraday op 5min, 15min en 30 min charts. Een aantal keren gedacht dat ik long moest gaan op basis van mijn trendlijnen en sticks. Zoals eerder aangegeven, ik had het mis B). Nu laat ik mij niet ontmoedigen, ik heb nog een hoop te leren.

Voor de daytraders, hoeveel entry's kiezen jullie op 1 dag. Ik begrijp dat dit natuurlijk volkomen afhankelijk is van wat de koers nu eigenlijk doet, maar toch. Nu zit ik ook met de stop loss, als je een entry inzet tel je de spread bij je stop loss op of niet?. Ik heb zelf het gevoel dat ik de pips en de range niet helemaal doorheb of begrijp als ik instap. Mijn lott keuze heb ik zelf vastgesteld op 0,05 per pip. Daarnaast zijn er nog tips als het gaat om strategieën, of ik lees er overheen of die worden niet veel uitgewisseld.

Ik hoor graag van jullie!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 1 month ago #7053 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Beginneling
Hallo,

Is dit demo monopoly money of echie?
3 winst en 9 verlies moet zijn 9 winst en 3 verlies.
Je trade met een kapitaal groot € 2500?
Dan ligt al bijna 20% van je kapitaal in het putje.
Je trade tegen de mannen van je broker. En die stoploss is ridicuul. 80 pips?????
Google eens ECN/STP brokers.
Vandaag 3 trade momenten.
Ca: 09:10-15:00 en 1530 uur short op mijn 5 minuten grafiek.
Nu circa 17:00 uur nog steeds short.
Kijk eens waar de steunen en weerstanden liggen.
Hele getallen 20-50-80 ??
Even een time frame van bijv. 1 of 4 uur maken en kijken waar de koers telkens steun en weerstand ondervindt.

Succes

• Hekken89
  • Hekken89's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 1 month ago #7054 by Hekken89
Replied by Hekken89 on topic Beginneling
Hallo,

Bedankt voor je reactie! Het is voor het echie, alleen door mijn uitleg ontstaat er misschien een verkeerd beeld. Vind het moeilijk om uit te leggen wat ik precies bedoel. Bedankt voor de tips in ieder geval, ik zal er zeker gebruik van maken!

Gr.

More
6 years 1 month ago #7057 by Jelle
Replied by Jelle on topic Beginneling
Allereerst van harte welkom op het forum Hekken!

Even een paar dingen nav je openingspost:

Het is slim om je in het begin slechts op 1 of 2 valuta paren te concentreren, zodat je een gevoel krijgt voor de ontwikkeling van dat valutapaar; dat is immers lastiger als je in 10 paren tegelijk handelt.

Op basis van 12 trades kun je eigenlijk nog geen uitspraak doen over het succes / falen van een strategie; daarvoor is er simpelweg nog niet genoeg data.

De stop/loss bij Markets is niet minimaal 80 pips. Wel is het zo dat Markets gebruik maakt van 5 cijfers achter de komma. Dat laatste cijfer is echter niet 1 pip, maar 1/10 pip.

Probeer een trading strategie te formuleren die helder is en makkelijk te volgen (mentaal blijft het vaak een uitdaging om je eraan te houden, maar dat is een ander verhaal). Je kunt dan goed resultaten vergelijken en je strategie gaandeweg aanpassen.

Veel succes!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.210 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl