Topic-icon Vragen over Broker, Spreads, SL en TP

• Hellbender
  • Hellbender's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
6 years 2 months ago #7142 by Hellbender
Vragen over Broker, Spreads, SL en TP was created by Hellbender
Ja mensen, zoals de titel al zegt heb ik een bergje vragen opgespaard in mijn hoofd en aangezien ik ruimte moet maken voor mijn volgende gespleten persoonlijkheid dacht ik deze eens op te ruimen door ze te stellen.

Goed let's get this show on the road :
Ik zit dus bij OANDA als broker, op zich ben ik wel tevreden over hun platform, maar ik begin me, nu ik er wat meer in begin te komen, toch vragen te stellen. De eerste die ik had heb ik al beantwoord gekregen want die ging over het zowel short als long gaan op eenzelfde paar.

Maar ik ben inmiddels dus met MQL4 aan de slag en heb een aantal strategieën uitgeprogrammeerd, waaronder een cross trader en een upward trader ( handeld alleen op opgaande candles ). In beide gevallen merk ik dat de spread van de broker toch een behoorlijke bottleneck lijkt.

In mijn upward trader jaag ik op 5 pips winst en max 5 pips verlies ( ik weet het, statistisch niet de beste verhouding, maar wel lekker duidelijk om uit te proberen ). Ik heb in mijn software gezegd dat mijn TP ligt op "bid + spread + winst", dus ik moet spread + winst goed maken om te sluiten. Mijn SL ligt op "bid + spread - winst". Hiermee ben ik nooit meer dan 5 pips kwijt aan een deal ( + beetje slippage ) uiteraard is de afstand naar de SL kleiner dan naar de TP en stopt hij nog wel eens uit.

Ik zag in de uitleg van Jelle meerdere malen dat hij in zijn berekening de spread van de winst af haalde en ik vermoed dus ook niet meeneemt in de SL. <em>Maak ik het met mijn berekening te moeilijk door de spread mee te nemen waardoor mijn TP te moeilijk wordt en mijn SL te makkelijk????</em>

Vervolgens valt het mij op dat de spread regelmatig een wel heel groot deel van de handel uit maakt. Dit komt waarschijnlijk omdat ik op 5 pips jaag en dan een spread van bijvoorbeeld 2,7 er al behoorlijk in hakt. Ik werk op halfuur schermen en daar zit soms 10/20 pips in. <em>Moet ik om het realistischer te maken grotere winst/verlies pakken? ( bijvoorbeeld 10 of 15 pips op een valuta paar???</em>

Wat mij aan mijn broker mateloos ergert is het feit dat de AEX een fixed spread van 30!!pips heeft. Ik vermoed dat dat als reden heeft dat de broker weet dat ik in nederland woon en het meest voor de hand ligt dat ik dus met de AEX ga handelen. Bijna alle andere paren hebben een variabele spread. Hetzelfde is dat ik gisteravond merkte dat mijn software continue binnen een seconde zijn SL triggerde terwijl er bijna niet gehandeld werd. Toen ik ging kijken in het log bleek de spread voor EURAUD op 7.6 te staan. Ja ver boven mijn winst/verlies marge en de eerst volgende tick na de start van de handel zei de software dus braaf "je verliest meer dan je wil, dus ik sluit de positie netjes". Brave software maar als hij 10x per minuut 7,6 pips verlies neemt loopt het lekker door natuurlijk.. <em>Wat is volgens jullie een "gemiddelde" spread op een valuta paar? hebben we het dan over 1 of 2 pips of lopen die bij een beetje volatile markt fors op?</em>

Aangezien ik nogal lang van stof ben heb ik de vragen maar even italic gemaakt ;-).

Dank jullie allemaal voor de tijd om dit te lezen.

Groeten,
Michel

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 2 months ago #7143 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Vragen over Broker, Spreads, SL en TP
www.100forexbrokers.com/eurusd-lowest-spreads

www.earnforex.com/ecn-forex-brokers/

Let op ECN/STP brokers. Market Makers passen de spraed aan in hun voordeel. blijft een gokkast

More
6 years 2 months ago #7148 by Jelle
Replied by Jelle on topic Vragen over Broker, Spreads, SL en TP
He Michel,

Ik neem de berekening van de spread in de berekening van de winst mee om duidelijk te maken dat je anders een vertekend beeld kan krijgen van het succes van je strategie. Daar staat dan weer tegenover dat je - als je de spread niet meeneemt - makkelijker kunt kijken of een strategie bij een andere broker (met een lagere spread) misschien net wel winstgevend is :)

OANDA werkt met variabele spreads. Dat heeft voor- en nadelen. Voordeel is een lage spread op rustige tijden, nadeel is een hoge spread in volatiele tijden, en onzekerheid over de hoogte van de spread, wat nog wel eens lastig kan zijn als je trade met een bot. Er zijn ook verschillende brokers die werken met een vaste spread. Die ligt dan wel iets hoger dan de laagste spread waar een broker als OANDA mee adverteert, maar je kunt er iig van op aan dat de spread de spread is (en blijft).

Als je de EUR/USD als ijkpunt neemt dan is een spread van 2 a 3 pips normaal zou ik zeggen. Sommigen adverteren met 1, maar dat is dan vaak toch weer variabel. Als je graag exotischer paren handelt zoals cross currencies, dan heeft het zin om een paar brokers af te gaan, omdat hier nog wel eens grotere verschillen in kunnen zitten.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.138 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl