Topic-icon tips

• heidemon1
  • heidemon1's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 9 months ago #7211 by heidemon1
tips was created by heidemon1
hallo,

ik ben sinds een dikke maand mijzelf aan het verdiepen in de forex.
het boek forex voor ambitieuze beginners heb ik nu net uitgelezen en ik vroeg me af of iemand mij wat aanraders kon geven om te lezen/leren. (zou wel graag meer willen weten over technische indicators, trading strategieën en candlestick charts )
eventuele andere tips zijn ook welkom.

groetjes,
heidemon1

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• nivasorva
  • nivasorva's Avatar
  • Groentje
  • Groentje
  • Beginner :-)
More
5 years 9 months ago #7212 by nivasorva
Replied by nivasorva on topic tips
Hallo Heidemon1,

Zelf ben ik ook bezig met het boek "Forex voor ambitieuze beginners" te lezen, ik vindt het zelfs spannend om te lezen haha.
Ik lees eigenlijk nooit boeken, maar merk al wel dat je hier zo doorheen bent.

Er zitten een paar wijze woorden in, plus het verteld erg veel over de Forex.
Het is inderdaad goed voor een vliegende start.

Wat je zou kunnen doen, in iedergeval ik ben van plan dat te gaan doen.
Om Bollinger Bands in te stellen als 1e TI met als aanvulling een SMA (Simple Moving Average) en dan in te stellen op 20 i.p.v. 50.
Ik merkte al wel op dat wanneer ik in MT4 op mijn iPhone een Bollinger Band toevoeg er vanzelf een SMA in komt te staan met een waarde van 20.

En wat mij ook opviel is wanneer de koers boven de bovenste band komt en daar niet sluit, dus een dunne streep achter laat.
De koers snel weer gaat retracen (terugkeren).

Je zou dat een sell positie kunnen openen wanneer de koers 2 x niet heeft gesloten net buiten de bovenste band.
En ook een stop loss te plaatsen net boven de niet gesloten candle aan de boven kant (mocht de koers toch gaan uitbreken richting de long(buy) kant dan heb je je verlies minimaal.

Volgens mij wordt deze strategie ook wel de "Fading the Breakout" strategie genoemd.

Natuurlijk kun je erg veel lezen, maar op youtube is ook best veel te vinden (wel oppassen voor de How to become a millionaire videos).

Probeer het maar eens in de demo mode.

Daarnaast is het verstandig om jezelf de vragen te stellen die ook in het boek genoemd worden en op basis daarvan een passende strategie te kiezen (je hoeft opzich geen nieuwe te bedenken). En dan de moeilijkste stap is je daar aan te houden.
Het aan de strategie houden en niet af te wijken is super moeilijk, maar wel winstgevend op den duur (als het goed is ;-))

Wat ik op dit forum merk is dat men zeker wel wilt helpen, maar dat je wel wat moet weten van de termen en technieken.

Ik hoop ook dat er op mijn antwoord geschoten wordt als er iets in staat wat niet klopt, hier leer ik zelf ook alleen maar van.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord, zelf ben ik ook een beginner!

Met vriendelijke groet,

Nivasorva

More
5 years 9 months ago #7214 by Jelle
Replied by Jelle on topic tips
He Heidemon,

Nivasorva geeft al een aantal goede tips, daar zul je zeker wat mee kunnen.

Wat betreft boeken, een erg goed boek is Trading in the zone dat veel inzicht geeft in de mindset die je als trader nodig hebt om succesvol te zijn. Zeker ook voor beginners is dit een belangrijk boek.

Als je meer wilt weten over candlestick charts, een van de meest geprezen boeken hierover is Steve Nison's Japanese Candlestick Charting Techniques

Veel succes en hou ons op de hoogte! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7271 by heidemon1
Replied by heidemon1 on topic tips
bedankt voor de reacties!

inmiddels ben ik bezig met de pipsology school. (erg interessant en leerzaam)
ik ben op zoek naar een broker die mij de volgende technische indicators bieden:
- relative strength index
- moving averages
- support en resistance levels
- fibonacci
- bollinger bands

ik oefen met plus 500 maar krijg het niet voor elkaar om daar s en r lijnen te maken...
iemand tips?

More
5 years 8 months ago #7275 by Jelle
Je zou de support van Plus500 even kunnen mailen om te vragen of het mogelijk is (support at plus500.com).

Een andere mogelijkheid is om bijvoorbeeld de grafieken van dukascopy.com te gebruiken. Zie de homepage van dukascopy en dan de koersen aan de rechterkant. Daarop kun je in ieder geval ook lijnen zetten.

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 7 months ago #7318 by heidemon1
ik gebruik nu een meta trader van markets.com en dat voldoet mij prima!
op het moment ben ik zeer geintresseerd in de carry trade.
ik heb wat trades met de GBP/JPY, AUD/JPY en NZD/JPY (long posities uiteraard)
nu vraag ik me af waar je kan komen te weten wat de rentes op het moment zijn... (of verschilt dit per broker?)

alvast bedankt!

More
5 years 7 months ago #7320 by Jelle
De zgn rollover rate - wat het aan rente kost/oplevert om een positie open te houden - kan per broker verschillen (net als de spread kan verschillen) maar de basis van de rollover rate is voor alle brokers hetzelfde: de rentestanden van de centrale banken.

Er zijn verschillende sites die de rentestanden van de centrale banken weergeven, bijvoorbeeld global-rates.com

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 7 months ago #7321 by heidemon1
hartelijk dank, daar kan ik wel wat mee! :)

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 7 months ago #7337 by heidemon1
ik vroeg me af hoe de 'swap' bij een mt4 trader wordt berekend/verekend en wat commissie inhoud?
iemand een idee... :)

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 7 months ago #7338 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic tips
Swap betaal je als je een positie overnacht of in het weekeind laat staan. De hoogte is gerelateerd aan de omvang van de positie (volume) en wisselt per broker en per CFD. Zo betaal je vaak meer Swap voor bijv. goud dan voor valuta.

Commissie is de prijs die je betaalt voor het openen van een positie en voor het sluiten. Dat betekent dat de commissie die je in je broker software ziet vaak de helft is van wat je uiteindelijk voor een positie (openen en sluiten) betaalt. Ook deze hoogte is gerelateerd aan de omvang van de positie - meestal rond de $2 to 4 per miljoen - en verschilt per broker en per CFD.

Mag ik je aanraden http://www.babypips.com/school door te nemen? Daar leer je echt alle ins en outs van forex-handel. Ook zeer toegankelijk voor beginners en bovendien zeer hands-on.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 7 months ago #7341 by heidemon1
bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee!

babypips is mij bekend en ik ben bijna door hun 'lessen' heen, maar ben ondertussen ook veel aan het oefenen en vroeg me af wat swap en commissie inhouden.

:)

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 5 months ago #7538 by heidemon1
ik zit met een probleem bij mijn broker: markets.com
het probleem is dat zij een minimaal verschil van 80 pips van de marktprijs hebben bij het zetten van een take profit of zetten van stop loss.
ligt dit probleem aan mij en kan ik dit verhelpen?
of kan iemand mij een goeie en betrouwbare mt4 trader aanraden?

alvast bedankt

More
5 years 5 months ago #7543 by Jelle
Als ik SemperAugustus even mag quoten uit een andere post:

Veel micro-accounts werken niet met Pips maar met Points en daarbij moet je alles * 10 doen. Een minimale SL van 80 is dus eigenlijk een minimale SL van 8 pips en dat is alleszins redelijk.

More
5 years 5 months ago #7546 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic tips
Jelle schrijft:

Als ik SemperAugustus even mag quoten uit een andere post:

Veel micro-accounts werken niet met Pips maar met Points en daarbij moet je alles * 10 doen. Een minimale SL van 80 is dus eigenlijk een minimale SL van 8 pips en dat is alleszins redelijk.

We verschillen van mening. 8 pips blijft aan de hoge kant. Maar ja dat heb je met Market Makers. Ze doen maar. :huh:

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 5 months ago #7558 by heidemon1
oke werkt dat zo...
dus mijn demo-account van markets.com werkt dus met points en niet met pips...?
ik vond het al zo vreemd...
wat is jullie mening van deze broker? (mt4)

More
5 years 5 months ago #7560 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic tips
Markets.com heeft erg schreeuwerige marketing en je wordt constant gebeld of je al een live account wilt openen. Ze bieden leuke bonussen aan, maar aan een bonus heb je niet zoveel(je kan het niet laten uitbetalen, pas als je het echt onwerkelijk veel hebt verdubbeld)Brokers met bonussen zijn meestal brokers die proberen nieuwe traders te lokken. Wie wil er nou niet een bonus van 100%. Klinkt niet reëel toch?

Markets is ook nog een market maker ipv een ECN broker. Nog een minpunt. Ook heeft Markets 6 daily bars per week. Met de strategie die ik volg is dat echt heel erg onjuist. Het zorgt voor een scheef beeld van de markt.

Als laatste staat je geld dat je stort ergens op een bank in Cyprus. Als je een beetje het nieuws hebt gevolgd, dan hoef ik je denk ik niet uit te leggen dat Cyprus en banken niet echt een lekkere combinatie is.

Kijk is naar deze broker hier en vergelijk het eens met de site van Markets.com .

Succes!

Price action day trading

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 5 months ago #7562 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic tips
Markets heeft voor mij afgedaan. De webinterface zuigt en de sessie verloopt veel te snel. Spread is hoog, en marketing is wel heel agressief.

Ik heb een tijdje terug heeeeeel uitgebreid brokers onderzocht en daadwerkelijk live getest. Heb er wat robots op losgelaten hiervoor, want alleen dan krijg je echte cijfers rond gemiddelde spread en zo.

De prestaties van Traders Way in combi met een paar andere zaken sprongen eruit. De opbrengst per lot vanaf een koersverloop van 4 pip scheelde tot 20%. O.a. vergeleken met Commex, Liquid, FXCM en nog een paar grote.

Oorzaak: snelle executie en zeer lage gemiddelde spread. Op de meeste paren zit ik tijdens de Amsterdam-London sessie met een spread onder de pip en bij EURUSD en andere majors vaak onder de halve pip. Dit zijn gemeten gemiddelden die bij sommige brokers behoorlijk afwijken van de geadverteerde gemiddelden. Bij Tradersway klopt het dus aardig.

Buiten de London sessie lopen de spreads op, maar nog niet torenhoog. Commissie is laag (lager bij MT dan bij CT), maar wel een constante factor. Liever een constante commissie met lage spread, dan geen commissie met een bedrieglijke spread.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
5 years 5 months ago #7563 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic tips
SemperAugustus schrijft:

Markets heeft voor mij afgedaan. De webinterface zuigt en de sessie verloopt veel te snel. Spread is hoog, en marketing is wel heel agressief.

Ik heb een tijdje terug heeeeeel uitgebreid brokers onderzocht en daadwerkelijk live getest. Heb er wat robots op losgelaten hiervoor, want alleen dan krijg je echte cijfers rond gemiddelde spread en zo.

De prestaties van Traders Way in combi met een paar andere zaken sprongen eruit. De opbrengst per lot vanaf een koersverloop van 4 pip scheelde tot 20%. O.a. vergeleken met Commex, Liquid, FXCM en nog een paar grote.

Oorzaak: snelle executie en zeer lage gemiddelde spread. Op de meeste paren zit ik tijdens de Amsterdam-London sessie met een spread onder de pip en bij EURUSD en andere majors vaak onder de halve pip. Dit zijn gemeten gemiddelden die bij sommige brokers behoorlijk afwijken van de geadverteerde gemiddelden. Bij Tradersway klopt het dus aardig.

Buiten de London sessie lopen de spreads op, maar nog niet torenhoog. Commissie is laag (lager bij MT dan bij CT), maar wel een constante factor. Liever een constante commissie met lage spread, dan geen commissie met een bedrieglijke spread.

En als er problemen zijn?
Uitval internet.
Even bellen of ze het willen oplossen?

Contacts
Tel/Fax: +1 829 954-8111
Address: 8 Copthall, Roseau Valley, 00152 Dominica

Nee geef mij maar een Broker die je even kan bellen.
Al die zgn. voordelen vallen in het niet bij een goede helpdesk.
Bonussen die je vrij moet traden.
Fopgeld.
Voor mij hoeft het niet.
Wie beheert jouw geld daar?
De broker? Nee toch? En gerenommeerde bank? Zie het niet op de site staan.
Maar Markets is het idd. niet. :(

More
5 years 5 months ago #7583 by JS
Replied by JS on topic tips
Als tip wil ik je nog deze site geven: www.beginbeleggen.nl/forex-ervaringen/gratis-forex-beleggen-cursus-niets-verliezen
In het kort wordt het forex beleggen uitgelegd en vervolgens door die cursus door te menen kan je zo aan de slag bij een online broker.

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 4 months ago #7645 by heidemon1
heidemon1 schrijft:

ik zit met een probleem bij mijn broker: markets.com
het probleem is dat zij een minimaal verschil van 80 pips van de marktprijs hebben bij het zetten van een take profit of zetten van stop loss.
ligt dit probleem aan mij en kan ik dit verhelpen?
of kan iemand mij een goeie en betrouwbare mt4 trader aanraden?

alvast bedankt

inmiddels heb ik achterhaald dat de tp en sl 80 points zijn..
ik zie nu dat ik met een pending order wel een minimum verschil moet hebben van 80 pips met de marktprijs. (ik heb het nog steeds over markets.com demo account)
is dit ook bij andere mt4 traders of kan ik dit aanpassen?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.257 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl