Topic-icon Strategie

More
6 years 3 weeks ago #7238 by Maarten
Strategie was created by Maarten
Goedemorgen!

Ik heb een vraag over een strategie en vraag me af of jullie er al ervaring mee hebben.

De strategie is gebaseerd op de economische events die plaatsvinden. Stel voor dat je je geregistreerd bent bij twee brokers. Bijv Plus 500 en markets. Aan de hand van je analyse en de economische forecasts verwacht je dat een currency up of down gaat. Stel nou dat je bij de ene broker een call optie aangeeft en de andere een put optie. Met een gelijke spreiding bij beide in je stop loss. In principe zou je dat kunnen doen bij hoog gewaardeerde rapporten waarvan je zeker weet dat er iets in de markt kan gaan gebeuren. Uiteraard is dit voor korte termijn traden. Hebben jullie al ervaring om het op deze manier aan te pakken om zo je risk management te vergroten? Enige nadeel wat ik hier zie is dat er een ranging trend kan ontstaan. Dan lijkt het me een kwestie van tijd om je positie te sluiten in jou voordeel aangezien valuta altijd fluctueert.

Graag zou ik hier een professionele visie op willen hebben. Alvast bedankt!

Mvg,

Maarten

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 weeks ago #7240 by Jelle
Replied by Jelle on topic Strategie
Je hebt het hier eigenlijk over hedging. Dit is een strategie waarbij een positie tegenovergesteld aan een andere positie wordt ingenomen om het verlies op de eerste positie te beperken. Je kunt natuurlijk ook - zoals jij voorstelt - van meet af aan twee tegenover elkaar staande posities innemen, om zo te proberen winst op de een te pakken en bij retracement een beperkt verlies of zelfs winst op de andere positie.

Deze strategie wordt vaker gebruikt, maar is nog niet zo makkelijk als je misschien op het eerste gezicht zou denken. Het is sowieso af te raden in tijden van grote volatiliteit, omdat de koers dan vrij snel heen en weer kan springen, waardoor beide posities mogelijk uitgestopt worden. Maar buiten dat moet je een goed gevoel hebben voor wanneer de markt 'overbought/oversold' is, en de koers dus binnenkort mogelijk/waarschijnlijk gaat draaien. En hou er ook rekening mee dat je dus twee keer de spread moet betalen. :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
6 years 2 weeks ago #7252 by Maarten
Replied by Maarten on topic Strategie
Bedankt voor het antwoord! Ik ben me bewust van het feit dat je twee keer spread betaalt, maar dat is relatief gering bij bijv eur/usd. Goed ik ga er toch een paar keer mee aan de slag om te testen. Zal hier posten hoe het gaat ;)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.184 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl