Topic-icon FOREX opleiding

More
5 years 9 months ago #7323 by Sergio
FOREX opleiding was created by Sergio
Hoi,

Tijdje geleden voor mij...helaas. Maar nu weer met hernieuwde moed aan de slag. Ik ben al een tijdje zoekende naar een echte opleiding voor forex. Tijdens het struinen op internet kan ik er niet echt wat over vinden. Ik zoek bijv. op proffesionele opleiding of zoiets. Ik kom steeds bij dezelfde uit. De grote jongens zullen het toch ergens geleerd hebben lijkt mij.....maar waar?
Een echte universitaire opleiding kan het voor mij niet zijn ivm huidige werk maar een uitgebreide cursus moet er toch wel zijn denk ik.
Ik kom geregeld een cursus tegen over een bepaald onderwerp...bijv fibonacci...maar ik zoek een ruimere opleiding daar ik nog geen echt idee heb over een bepaald systeem.
Onlangs heb ik de twee Nederlandse boeken gelezen maar de opzet en uitleg is mij te sumier en kom niet echt verder. Toen kwam ik Vladimir Ribakov tegen met zijn site...waar je tegen betaling gebruik kan maken van zijn techniek.

Al met al wilde ik toch gaan beginnen met een systeem NADAT ik een opleiding ergens heb gedaan. Ik wil dit zeer serieus oppakken namelijk.

Wie zou mij verder op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Doc.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 9 months ago #7325 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic FOREX opleiding
Een echte opleiding weet ik zo niet.

Heel veel inhoud zonder verkoopdoeleinden vind je op BabyPips.com. Daar vind je een complete ForexSchool. Meer valt er niet te leren als het om theorie gaat.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
5 years 9 months ago #7331 by Sergio
Replied by Sergio on topic FOREX opleiding
Hmmm....helaas nog verder geen reacties zo te zien....jammer. Misschien komt er nog iemand?

More
5 years 9 months ago #7332 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic FOREX opleiding
Sluit me aan bij S.A. Meer dan voldoende stof om inzicht te krijgen in de Forex handel.

More
5 years 9 months ago #7334 by Jelle
Replied by Jelle on topic FOREX opleiding
Een echte forex opleiding ken ik zo ook niet.

Maar misschien is het een idee om in dit topic een lijst op te stellen van de beste forex boeken, zodat we op die manier zelf een soort curriculum samenstellen voor iedereen die serieus verder wil met forex handelen?

Je noemde zelf al de twee Nederlandse boeken, Forex voor Ambitieuze Beginners en De Kunst van het Traden. Dat is zeker een goed begin voor iedere Nederlander die geinteresseerd is in de forex. (Overigens is er ook een Engelse vertaling van Forex voor Ambitieuze Beginners, verkrijgbaar bij Amazon als Forex for Ambitious Beginners

Verder is Trading in the Zone ook zeker een aanrader, omdat je daarmee veel inzicht krijgt in de juiste mindset die je als trader nodig hebt om succesvol te zijn.

Dus begin van het lijstje hebben we al:

Forex voor Ambitieuze Beginners
De Kunst van het Traden
Trading in the Zone

Wie volgt? :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 9 months ago #7335 by SemperAugustus
Een slecht boek is in elk geval Day Trading for Dummies. Veel open deuren en nog meer "voor het zingen de kerk uit". Weinig inhoud waar je wat mee kunt.

More
5 years 9 months ago #7356 by Micheldummer
Replied by Micheldummer on topic FOREX opleiding

More
5 years 8 months ago #7456 by Sergio
Replied by Sergio on topic FOREX opleiding
Hoi,

Ik heb in de tussentijd een korte introductie gevolgd bij DutchCoastTraders in Amsterdam. Het was een nuttige trainig maar niet meer dan een introductie. Van hieruit moet men het zelf gaan oppakken. Ze bieden je een paar handvatten waarmee je zou kunnen beginnen. Mijn inziens is het zeker een goede club mensen die je opweg kunnen helpen bij het starten in forex.

Ik heb een mail gestuurd naar ze en hoop wat verder te gaan komen....wie weet.

Groet

Sergio

More
5 years 8 months ago #7457 by Power
Replied by Power on topic FOREX opleiding
Als je de basis een beetje kent, kun je vandaar uit natuurlijk ook verder bouwen.
Iedereen zal waarschijnlijk zijn eigen strategie gaan gebruiken.
En je zal er zelf moeten achter komen wat dit is.

Want de ene persoon kan misschien wel 6 a 8 uur per dag de koers in de gaten houden ( traden).
Terwijl de andere misschien maar 1 tot 2 uur per dag hiervoor de tijd heeft.

En zoals gewoonlijk leiden er meerdere wegen naar Rome.
Tevens moet je je zelf goed voelen bij je strategie en hier in vertrouwen hebben.

Als iedereen het zelfde zou doen, dan zal iedereen super rijk worden of straat arm :).

More
5 years 7 months ago #7480 by JanDukaat
Replied by JanDukaat on topic FOREX opleiding
Zal ik ook een duit in het zakje doen:

Een klassieker die je als Forextrader volgens mij toch wel gelezen moet hebben is:

1 "Trade your way to financial freedom" van Van K. Tharp.

Tharp wordt beschouwd als een van de eerste schrijvers die op het belang van een goed moneymanagement bij forex hebben gewezen en daarvoor ook tools heeft aangereikt. B)

Een ander interessant boek vind ik toch wel:

2 "Profitable Candlestick Trading" van Stephen W. Bigalow

Dit laatste boek is erg lezenswaardig voor degenen die meer willen weten van Candlesticks en de patronen die zich hierbij voordoen en vooral hoe je hiervan kunt profiteren.

More
5 years 7 months ago #7481 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic FOREX opleiding
Ik lees sinds 2 weken de artikelen op: www.learntotradethemarket.com/
Als je een beetje Engels spreekt is dit een goede aanrader. Nial, de eigenaar van de website bied ook een forex cursus en een levenslang lidmaatschap aan op zijn website. Met de lidmaatschap krijg je dagelijks goede setups, een cursus en een forum met allemaal pro's.

Er is veel te vinden over simpele strategieën en over moneymanagement. Ik ben na 2 weken verkocht en ga zeker lid worden. Op dit moment kost een levenslang lidmaatschap €220.

Misschien kan je hier wat mee

Succes!

Price action day trading

More
5 years 7 months ago #7507 by Dellooj
Replied by Dellooj on topic FOREX opleiding
20 t/m 24 maart organiseert mijn bedrijf de 5 -daagse Forex training in het Holiday Inn te Leiden. Tijdens deze training zult u o.a. het volgende leren

De basis van Forex: wat is het en hoe werkt het?
Je leert wanneer je een belegging moet openen om succesvol te zijn.
Je leert hoe je moet omgaan met risico’s en hoe je winsten maximaliseert.
Je leert gebruik te maken van technische analyse waarmee je de koers kunt voorspellen.
Je ontdekt hoe succesvolle traders denken: mindset is uiteindelijk key!
Je leert hoe je ook bij een dalende markt geld kunt verdienen.

Stuur een bericht naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. als u meer informatie wilt.

Mvg,
Delano

More
5 years 7 months ago #7509 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic FOREX opleiding
In dit soort trainingen geloof ik niet alleen voor de organisator zal dit dik verdienen zijn.

Alle informatie is in een paar boeken goed te vinden.
De kunst om je aan een systeem te houden leer je niet in een vijfdaagse training.

grt
Henk

More
5 years 7 months ago #7512 by Dellooj
Hoi Henk,

Jammer dat je niet geloofd in deze training. Mag ik vragen waarom niet?

Deze training is er voor beginnende beleggers die hulp nodig hebben bij het traden, die willen traden maar niet weten hoe.

Waarom zou je in boeken snuffelen, als je hier 5 dagen lang gecoacht en gementord wordt door professionele traders.

We werken tevens met kleine groepen zodat iedereen de juiste begeleiding krijgt. Daardoor is er ook veel ruimte voor 1 -op 1 coaching.

Gelukkig kunnen we buigen op vele tevreden deelnemers, waarvan de meesten zelfs hun Forex -skills/ervaringen delen tijdens de trainingen als crewmember.

Mvg,

Delano

More
5 years 7 months ago #7514 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic FOREX opleiding
Gelukkig kunnen we buigen op vele tevreden deelnemers, waarvan de meesten zelfs hun Forex -skills/ervaringen delen tijdens de trainingen als crewmember.

Mvg,

Delano[/quote]

Hoop dat het Engels je beter vergaat dan de Nederlandse taal. Buigen :blush:

BOGEN
1) Bluffen 2) Luisterrijk stralen 3) Prat gaan 4) Pochen 5) Pronken 6) Pralen 7) Roemen op 8) Roemen 9) Stoffen op 10) Steunen 11) Schitteren 12) Schetteren 13) Trots zijn op 14) Vertrouwen stellen 15) Waarderen
Gevonden op www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/BOGEN/1

More
5 years 7 months ago #7515 by Dellooj
Spelfout kan gebeuren!

More
5 years 1 week ago #8290 by iPatrick
Replied by iPatrick on topic FOREX opleiding
Da's een interessante site, dank voor de tip Maarten!

More
4 years 10 months ago #8449 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic FOREX opleiding
O bericht is al weer verwijderd zie ik..

Price action day trading

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 10 months ago #8457 by SemperAugustus
Begin 2015 start ik met een nieuwe groep de training Forex. Tijdens die training leer je niet de flauwe tips en trucs die je op het web vindt, maar leer je echt traden.

- technische analyse
- statistische analyse
- sentimentele analyse
- mentaliteit
- consistentie
- niet-subjectieve signalen
- money management
- stress beheersing
- etc.

Zitten ook wat hapklare strategieën bij, maar die heb je eigenlijk niet nodig als je echt kunt traden. Als je daarna nog geld verliest, is het knap. Stuur een mail naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. als je meer info wilt.

@moderator: ik weet dat je niet van reclame houdt en dit lijkt er idd op, maar deze info lijkt me toch wel relevant binnen dit topic en relevant voor de lezers van dit Forum.

More
4 years 10 months ago #8458 by Jelle
Replied by Jelle on topic FOREX opleiding

ik weet dat je niet van reclame houdt en dit lijkt er idd op, maar deze info lijkt me toch wel relevant binnen dit topic en relevant voor de lezers van dit Forum

Mee eens. :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.309 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl