Topic-icon Beginnersvraag: minimale SL en tijdzone MT4

• Tvdv
  • Tvdv's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 9 months ago #7340 by Tvdv
Hallo allemaal,

Ik ben een complete beginner maar juist het stukje technische analyse in het traden trekt mij erg aan. Ik ben zeer wiskundig ingesteld dus dit interesseert me erg.
Vandaar ook dat ik mezelf aan wil leren meteen te gaan traden via markets.com metatrader4. Ik heb begrepen dat dit platform erg veel mogelijkheden biedt omtrent technische analyse. Ik heb dan ook twee (wellicht domme) vragen.

Vraag 1:
Ik probeer een SL in te stellen bij een positie EUR/USD in MT4 echter geeft het programma aan dat dit minimaal 80 pips moet afwijken van de koers. WAAROM??

Vraag 2:
De tijdzone die onder aan de grafieken wordt weergegeven verschilt van de tijdzone die in het tabblad Handel bij de tijd van openen van de positie wordt weergegeven. Dit verschilt ook weer allemaal van onze zone GMT+1. Is er een mogelijkheid dit in te stellen/ aan te passen?

Alvast bedankt voor de hulp

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 9 months ago #7344 by Jelle
Vraag 1: de 80 pips zijn denk ik 8 'gewone' pips. Markets werkt namelijk tot 5 cijfers achter de komma, terwijl een gewone pip 4 cijfers achter de komma is (bijv bij EUR/USD)

Vraag 2: De tijdzone op de charts is GMT zo te zien (althans in de web trader), maar het laat natuurlijk nog steeds gewoon de huidige koersen zien. Ik werk zelf niet met MT4 bij Markets, maar denk dat ze je bij Markets wel kunnen helpen met deze vraag. Ze hebben ook een Nederlands telefoonnummer (op de contact pagina).

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Tvdv
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 9 months ago #7348 by Tvdv
Dank je voor je antwoord. Klopt inderdaad. MT4 heeft het ook over 80 punten en niet pips.

Ik zal wat betreft de tijdzone contact met markets opnemen.

P.S. Geweldig boek trouwens!

More