Topic-icon Beginnersvraag: minimale SL en tijdzone MT4

• Tvdv
  • Tvdv's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 9 months ago #7340 by Tvdv
Hallo allemaal,

Ik ben een complete beginner maar juist het stukje technische analyse in het traden trekt mij erg aan. Ik ben zeer wiskundig ingesteld dus dit interesseert me erg.
Vandaar ook dat ik mezelf aan wil leren meteen te gaan traden via markets.com metatrader4. Ik heb begrepen dat dit platform erg veel mogelijkheden biedt omtrent technische analyse. Ik heb dan ook twee (wellicht domme) vragen.

Vraag 1:
Ik probeer een SL in te stellen bij een positie EUR/USD in MT4 echter geeft het programma aan dat dit minimaal 80 pips moet afwijken van de koers. WAAROM??

Vraag 2:
De tijdzone die onder aan de grafieken wordt weergegeven verschilt van de tijdzone die in het tabblad Handel bij de tijd van openen van de positie wordt weergegeven. Dit verschilt ook weer allemaal van onze zone GMT+1. Is er een mogelijkheid dit in te stellen/ aan te passen?

Alvast bedankt voor de hulp

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 9 months ago #7344 by Jelle
Vraag 1: de 80 pips zijn denk ik 8 'gewone' pips. Markets werkt namelijk tot 5 cijfers achter de komma, terwijl een gewone pip 4 cijfers achter de komma is (bijv bij EUR/USD)

Vraag 2: De tijdzone op de charts is GMT zo te zien (althans in de web trader), maar het laat natuurlijk nog steeds gewoon de huidige koersen zien. Ik werk zelf niet met MT4 bij Markets, maar denk dat ze je bij Markets wel kunnen helpen met deze vraag. Ze hebben ook een Nederlands telefoonnummer (op de contact pagina).

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Tvdv
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 9 months ago #7348 by Tvdv
Dank je voor je antwoord. Klopt inderdaad. MT4 heeft het ook over 80 punten en niet pips.

Ik zal wat betreft de tijdzone contact met markets opnemen.

P.S. Geweldig boek trouwens!

More
5 years 8 months ago #7358 by Power
Antwoord op Vraag 1:
80 punten bij markets is 8 pips en dit is de minimale afstand van de stop loss of take profit.
Ik heb ze een keer de vraag gesteld waarom ze dit doen?
Dan zeggen ze je het volgende: het is om jou te beschermen.

Tevens heb ik zelf mee gemaakt bij markets.. dat er met belangerijk nieuws van de FED.
Ze de minimale afstand in punten in eens 300 maken i.p.v. de standaard 80.

Vraag 2:
Volgens mij kun je de tijd niet veranderen in MT4.

Zelf zit ik bij een andere broker en deze heeft gelukkig geen minimale pip of punten afstand. En deze kun je ten alle tijden zelf bepalen.

More
5 years 8 months ago #7360 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Beginnersvraag: minimale SL en tijdzone MT4
Hahahahah. Om jou te beschermen. Market Makers beschermen alleen zichzelf met zo'n spread/SL. Scalpen gaat dan niet, daar hebben MM een hekel aan.
ECN/STP brokers doen dit niet.

Klopt, tijd is niet te wijzigen in MT4

More
5 years 8 months ago #7361 by Power
Daar heb je helemaal gelijk in crosstrader.
Daarom ben ik zelf dus ook weg gegaan bij markets.

• Tvdv
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7363 by Tvdv
Power schrijft:

Antwoord op Vraag 1:
80 punten bij markets is 8 pips en dit is de minimale afstand van de stop loss of take profit.
Ik heb ze een keer de vraag gesteld waarom ze dit doen?
Dan zeggen ze je het volgende: het is om jou te beschermen.

Tevens heb ik zelf mee gemaakt bij markets.. dat er met belangerijk nieuws van de FED.
Ze de minimale afstand in punten in eens 300 maken i.p.v. de standaard 80.

Vraag 2:
Volgens mij kun je de tijd niet veranderen in MT4.

Zelf zit ik bij een andere broker en deze heeft gelukkig geen minimale pip of punten afstand. En deze kun je ten alle tijden zelf bepalen.

Lijkt me toch een kwalijke zaak als dit waar is... Hebben meer mensen soortgelijke ervaringen met markets? Ik krijg juist van alle kantien de informatie dat dit de meest professionele nette broker is...

More
5 years 8 months ago #7364 by Power
Mijn ervaring was in het begin zeer positief.
Maar als je niet beter weet en zo geen andere brokers kent die het beter doen.
Tot het moment dat ze in eens de sl en tp van 80 naar 300 punten hadden verhoogd.
Tijdelijk was dit voor het nieuws van de FED. (dit heeft me toen flink geld gekost)

Daarna ben ik met verschillende mensen in contact gekomen en zit ik nu bij WHselfinvest.
Alleen daar heb je dus meer geld nodig om een rekening te openen.

Mijn ervaring bij Markets is:
Ze bellen best vaak en proberen je aan te sturen om zoveel mogelijk te handelen.
Je ziet vaak e-mails voorbij komen dat je kunt bij storten en een mooie bonus krijgt?(waarom zou je bij storten als je geld ermee wilt verdienen?)
Grootste nadeel is de standaar punten afstand van sl & tp. (dit heb ik bij me nieuwe broker niet)

Positief bij markets:
Je kan snel en makkelijk beginnen, ook met een kleine inleg.
Dus een goede partij om mee te oefenen.
Wanneer je met een klein bedrag begint en niet het geld hebt om meer in te leggen.
Dan zal waarschijnlijk markets wel een van de betere brokers kunnen zijn.

Als je met grotere bedragen wilt gaan handelen lees dan eerst dit even door:
dutchcoasttraders.com/zorg-dat-je-dit-weet-als-je-forex-handelt/

Mocht je meer willen weten. Stuur maar even PM en dan kunnen we wel praten op skype...

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 8 months ago #7365 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Beginnersvraag: minimale SL en tijdzone MT4
Markets.com doet aan bijzonder agressieve marketing. Op zich niets mis mee. Veel brokers kennen aanzienlijk hogere spreads tijdens nieuwsmomenten. Dan minimale wordt ook de SL en TP automatisch hoger.

Persoonlijk denk ik dat dat nu net een van de factoren is waarop je een broker selecteert. De bedoeling is dat jij de broker selecteert uit het brede aanbod en niet dat de broker jou selecteert door agressieve marketing.

Ik ben zeer tevreden met Trader's Way. Zowel MT4 als CTrader op ECN, zeer lage spreads en lage commissie.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
5 years 8 months ago #7366 by crosstrader
Klopt, zit al jaren bij WHS ( ca. 10 jaar schat ik ) en er nog nooit een probleem geweest of we kwamen er samen uit.

• Tvdv
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7370 by Tvdv
Power schrijft:

Mijn ervaring was in het begin zeer positief.
Maar als je niet beter weet en zo geen andere brokers kent die het beter doen.
Tot het moment dat ze in eens de sl en tp van 80 naar 300 punten hadden verhoogd.
Tijdelijk was dit voor het nieuws van de FED. (dit heeft me toen flink geld gekost)

Daarna ben ik met verschillende mensen in contact gekomen en zit ik nu bij WHselfinvest.
Alleen daar heb je dus meer geld nodig om een rekening te openen.

Mijn ervaring bij Markets is:
Ze bellen best vaak en proberen je aan te sturen om zoveel mogelijk te handelen.
Je ziet vaak e-mails voorbij komen dat je kunt bij storten en een mooie bonus krijgt?(waarom zou je bij storten als je geld ermee wilt verdienen?)
Grootste nadeel is de standaar punten afstand van sl & tp. (dit heb ik bij me nieuwe broker niet)

Positief bij markets:
Je kan snel en makkelijk beginnen, ook met een kleine inleg.
Dus een goede partij om mee te oefenen.
Wanneer je met een klein bedrag begint en niet het geld hebt om meer in te leggen.
Dan zal waarschijnlijk markets wel een van de betere brokers kunnen zijn.

Als je met grotere bedragen wilt gaan handelen lees dan eerst dit even door:
dutchcoasttraders.com/zorg-dat-je-dit-weet-als-je-forex-handelt/

Mocht je meer willen weten. Stuur maar even PM en dan kunnen we wel praten op skype...

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben een absoluut beginnend trader. Inleg vanaf E2500,- is nu dus ook zeker niet aan de orde.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat van markets.com de voordelen in dit stadium nog opwegen tegen de nadelen

More
5 years 8 months ago #7376 by crosstrader
Je bent toch niet aan Markets gebonden,
Google eens ECN/STP brokers. En kijk eens naar de spread.
Er gaat een wereld voor je open.

www.100forexbrokers.com/stp-ecn-brokers :woohoo:

www.100forexbrokers.com/compare-forex-brokers-spreads :silly:

• Tvdv
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7385 by Tvdv
Nog even over dat WHS selfinvest. Ik erger me nogal aan de beperkingen die markets.com me oplegt mbt de minimale afstand van de huidige koers tot mijn S/L en T/P. Ook het instellen van een Sellstop of buystop moet minimaal 80PIPS (geen punten maar echte hele pips) van de huidige koers af liggen. Als ik een range spot die maar 50 breed is kan ik dus al geen automatisch koop/verkoopsignaal instellen (deze valt met 80 pips altijd buiten die range).
Is hier een oplossing/goed alternatief voor waarbij niet meteen E2500,- ingelegd hoeft te worden? Of zie ik het met mijn 0-ervaring helemaal verkeerd??

More
5 years 8 months ago #7386 by Jelle
Volgens mij zijn het 8 pips ipv 80 pips, omdat Markets werkt met 5 cijfers achter de komma. Als de EUR/USD bijv $1,35600 is en je wilt een long plaatsen met een stop/loss op $1,35450 dan is dat mogelijk (15 pips verschil, ofwel 150 'pips' bij 5 cijfers achter de komma).

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 7 months ago #7523 by Generaal
Replied by Generaal on topic Beginnersvraag: minimale SL en tijdzone MT4
Als forex newbe heb ik ook al heel wat brokers onder de loep gelegd en je komt tot schrikbarende vaststellingen.

M'n conclusie is dat ik met 'n ECN broker in de boot zou stappen..niet dat dit alles belovend hoeft te zijn.
Ook de spreads wat men op je loslaat, kan je wel even overdenken..
Maar 'n ECN broker houdt zich niet bezig met het manipuleren van je trades, daar hij ze ook aan de beste voorwaarden van 't moment uitzet en zich verder niet zal inlaten met het geknoei van stops of welke hoedanigheid dan ook. (wat ik ervan gelezen en begrepen heb).

Voorlopig is m'n keuze, weliswaar met 'n demo account: Global Prime, gevestigd in New Zeeland, maar ik heb er heel wat goede reviews over gelezen, ook met hun gechat. Wat hun spreads betreft zitten ze wel superlaag, uiteraard heb je per trade 'n kost te verwerken, maar deze moet je vergelijken met de spread kost.
Verder laten ze elke vorm van traden toe, zoals scalping.

Wat de tijdzones betreft, zit je via MT4 wel aan vast, er zijn wel middelen om hier aan te sturen, maar het lijkt me nog meer verwarrend. (MQL4 indicatoren, scripts)

Tot hier m'n bevindingen, uiteraard sta ik open voor advies en tips!
MVG,
Generaal

More
5 years 7 months ago #7524 by crosstrader
www.forexpeacearmy.com/public/review/www.globalprime.com.au de andere kant

Ziet er goed uit. Wel aan de andere kant van de wereld. Zou er eens heengaan. Prachtig land.

:) Of is het Australië??

More
5 years 7 months ago #7525 by Generaal
Yeps,
Prachtig land, veel zon!
Nu, gelijk welke broker, als het op processen aankomt, trek je toch steeds wel aan 't kortste eind..

Maar je moet nu eenmaal als je live wil gaan, iemand op z'n woord vertrouwen, de rest zal 't wel uitwijzen in de loop van je activiteiten.

Wat mij betreft, blijf ik nog even uit de woelige zee en hou me bezig met het praktiseren van allerhande stuff, totdat ik m'n swing gevonden heb, waar ik het mee zou kunnen aanvatten om de harde munt in de forex schaal te dumpen!

Maar zoals al geschreven, hou ik me voor alles wat forex aangaat, aanbevolen!

MVG,
Generaal

More
5 years 7 months ago #7526 by crosstrader
Vergeet niet op tijd uit te stappen. Want Nieuw Zeeland is denk ik niet juist. :)

More
5 years 7 months ago #7527 by Generaal
Beste,
Je bedoelt de gehanteerde tijdschaal in je MT4, met 'n server die in Australië zit?

Als ik de EUR/USD, M1 neem, zie ik 'n tijd vermelding van 10:00h am, en m'n plaatselijke tijd is 9:00h.

Denk dat dit 'n normale tijdschaal is.
Of bedoel je met het feit dat m'n de server sluit, (weekends), rekening houdend met de Australische tijd?

MVG,
Generaal

More
5 years 7 months ago #7529 by crosstrader
Bij MT4 krjg je de plaatselijke tijd. Is niet te wijzigen. Maar vroeg me af of jouw club in Nieuw Zeeland of Australië is gevestigd. En in welke stad. En welke bank er over je centjes waakt.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.275 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl