Topic-icon Forex, een sprong in het onbekende

• JantjeBravo
  • JantjeBravo's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 9 months ago #7345 by JantjeBravo
Forex, een sprong in het onbekende was created by JantjeBravo
Hallo iedereen

Een hele tijd geleden leek dit traden met best plezant. Toen ooit eens via webtrader van plus500 een demo account aangemaakt en beginnen prutsen. Zo direct geld storten leek me vrij verdacht. Ondertussen eens deftig werk gemaakt en blijkt dus dat de betrouwbaarheid van dergelijke platforms redelijk hoog ligt.

Dus er aan begonnen! Echter snel kwam ik op de Fornex markt terecht. Wat googlen en youtube hebben mij al een basis aan toverspreuken geleerd en ik geloof het niet al te slecht te doen.

MAAR! Ik had graag de volgende gesteld. Is er winst te maken met de fornex met kleine bedragen? 200 euro storten en dan uren bezig zijn om er 3 euro winst uit te halen....

Over welke termijnen traden jullie? Korte winst door een poging te wagen en 1 u later de vruchten plukken? Of echt je positie enkele dagen open laten staan met stop/loss?

Analyse; over welke termijnen bekijken jullie dit? Bijvoorbeeld over enkele uren het verloop bekijken, over 3 dagen, ...

Op basis van wat volgen de voorspellingen? Ik lees bijvoorbeeld dat de SMA een goede indicator kan zijn. Dan geven ze voorbeelden van 200% winst en zie je mooi die lijn lopen. "Daar is je entry, deze stop/loss, ...". Maar als ik dit zo bekijk, als de grafiek de SMA kruist weet ik al helemaal niet welke kant die op gaat. Als je die grafiek 3 uur laten bekijkt is het allemaal heel logisch. Maar op dat moment zelf, wat doe je dan? Dit zijn toch grote risico's?

als er iemand goede websites weet met deftig uitgelegde technieken, forexnews sites die betrouwbaar zijn en dergelijke hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt! En veel succes met het traden!

Jan

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 9 months ago #7346 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Forex, een sprong in het onbekende
Hallo Jan,

In augustus stond ik er net zo onbekend tegenover als jij nu. Was het maar zo eenvoudig dat je een indicator aanzwengelt en vervolgens geld verdient. Trading is geen gokken, aan de andere kant bestaat er ook geen heilige graal. Iedereen die beweert een altijd winnende strategie te hebben, jokt.

Sinds de zomer heb ik veel software getest, brokers getest, strategieën van internet geplukt, robots getest en vooral heeeeel veel gelezen en geprobeerd. Inmiddels handel ik met drie uitgeteste strategieën en elke dag groeit mijn balans een beetje.

Bottom line: traden is een ambacht dat je leert door te oefenen. Eigenlijk net als houtbewerken. Hoe beter je je ambacht verstaat, hoe minder vaak je verrast wordt door een nare knoest in het hout die jouw resultaat verprutst.

• Zoek om te beginnen een broker die met betere software werkt dan Plus500. Bij voorkeur een die MT-ECN of cTrader-ECN aanbiedt. ECN garandeert je (voor zover mogelijk) dat er niet met de koersen wordt gerommeld. Deze site biedt Markets.com en RoboForex aan. Prima brokers. Beide ook met cTrader software geloof ik.
• Welke timeframes? Scalperen op 1m tot 15m lijkt makkelijker en minder eng, maar kost veel tijd. Beter is het een strategie te zoeken en testen voor timeframes vanaf 15 minuten tot 4 uur.
• Vermijd openstaande trades rond de belangrijke nieuwsmomenten: Hier vind je een handig overzicht . Deze site heeft overigens ook zo'n kalender maar persoonlijk vind ik die minder handig: www.forexinfo.nl/forex-tools/economische-kalender .
• Beperk je in het begin van je leertijd tot enkele voor de hand liggende indicatoren: MacD, RSI, Stochastic, Simple Moving Average.
• Beperk je tot de grote valutaparen als EurUsd, EurGbp, EurJpy en UsdJpy. Deze hebben meestal een lage spread en hebben een niet al te wisselvallig gedrag.

Vergeleek ik traden met timmeren, een andere vergelijking is wave surfing. Als je maar genoeg op de golven bent, ga je de patronen herkennen en kun je er op meerijden.

Waar ik heel veel feiten en technieken heb geleerd is BabyPips School. Gratis en erg toegankelijk.

Succes ermee. Vragen kun je ook hier kwijt natuurlijk.

Semper Augustus

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
5 years 9 months ago #7347 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Forex, een sprong in het onbekende
Hey Jan,

Alle begin is moeilijk. Ook verhoudingen. Stel ik trade met 100.000 eurie en ben uren bezig om 1 1/2 % van mijn geld te maken. Is aardig rendabel toch? Jij wilt met 200 eurie traden. Klopt dat je dan niet zoveel verdiend hebt. Maar doe dat eens compounding. Oops dan wordt het leuk. Doe dat eens 200 dagen. Lekker kapitaaltje. Iedere dag 1 - 2% erbij.
Wat betreft die SMA, dat is een voorbeeld. Verdiep je eerst eens in de materie, ga demo traden tot je het traden en alle bijkomende zaken onder de knie hebt en dan een echt account openen Nou dan is het wel zomer geweest. :)
Succes en blijf vragen stellen.

O ja. Baby Pips. www.babypips.com/ Daar staan vele antwoordden op je vragen.

More
5 years 9 months ago #7352 by Jelle
Replied by Jelle on topic Forex, een sprong in het onbekende
He Jan, van harte welkom op het forum!

Kijk, als je met 200 euro kapitaal handelt en je pakt 2 procent per dag dan gaat het in het begin natuurlijk nog steeds niet zo snel. Over het algemeen blijft het toch altijd zo dat hoe meer kapitaal je riskeert hoe meer kapitaal je ook kunt verdienen. Maar crosstrader geeft wel een leuk voorbeeld natuurlijk, hoe het kan lopen als je echt iedere dag 2 procent pakt, dan wordt het toch best snel leuk!

Mijn advies zou zijn om in het begin niet teveel te kijken naar hoeveel je kunt verdienen maar vooral te leren om structureel te verdienen. Als je iedere dag drie uur bezig bent met het halen van 2 procent rendement over 200 euro en dat lukt je ook consistent, dan staat niets je in de weg om dat ook met grotere bedragen te gaan doen. En dan blijkt 2 procent rendement voor een paar uur werk ineens helemaal zo slecht nog niet....:-)

Veel succes in ieder geval en stel gerust vragen als je ze hebt!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• JantjeBravo
  • JantjeBravo's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 9 months ago #7354 by JantjeBravo
Replied by JantjeBravo on topic Forex, een sprong in het onbekende
Alvast bedankt! Ik heb alles doorgenomen en ben ook bezig op die website van babypips.

Inmiddels overgeschakeld naar Metatrader 5. Wat een luxe :) Duidelijk grafieken en analysetools.

Het demo account heeft op 2 dagen prutsen (ja letterlijk prutsen) zo'n 60 dollar opgeleverd. Ik was gewoon aan het testen. Handel nu met .2 volumes, die hebben een waarde van 55 euro tot 65 euro. En ik merk dat je daar toch gerust 10 euro mee kan verdienen als het goed gaat. Denk eraan van een accountje met 100 euro te openen en steeds tot max 65 euro in te zetten.

Ik heb wel het volgende probleem. Welke marges voor stop loss en take profit...?

In metatrader stel je die in adv van points. Dan neem ik bvb 30 points stop loss. maar als die kandelaar eventjes zakt, tikt die de stop loss lijn al aan en stopt zo goed als direct steeds. Wanneer ik die stop loss ruimer neem. Dan is mijn take profit maar 50% zo groot als mijn stop loss. Wat dus wil zeggen dat ik vroeg of laat systematisch verlies ga draaien. Maak ik mijn take profit groter, dan is het risico weer groter dat er niets extra op de rekening komt.

Nu, ik werk in het weekend en ben dus dagelijks thuis. Min 3 uren. Mij lijkt dat je op 3 uren toch wel 10 - 30 euro kan gaan verdienen, mits je op een goede manier gaat traden (inzet 50-70 euro). Nu ga ik nog even de demo gebruiken uiteraard. We zullen zien hoe dit loopt. De theorie krijg ik al in mijn hoofd, nu nog in de praktijk gaan gebruiken. Door dat demo account durf ik al eens iets proberen, wanneer dat misloopt bekijk ik alles goed en vermits ik steeds bezig met het lezen van strategieën en dergelijke kan ik vaak wel de fout vinden.

De timeframes van 5 min vind ik best ok. Ik hou die dan ook veel in de gaten. Nu nog leren om overal af te blijven als alles aan het lopen is. Want vaak zit ik hier en door nog aanpassingen door te voeren aan de orders die traden. Wat blijkbaar niet mag.

Ik denk wel van er op termijn iets van geld uit te halen. Gezien ik vele uren tijd heb om daar mee bezig te zijn en dan ook alles op de voet kan volgen. Maar dat zijn dromer voor iets later. Eerst maken dat alles goed draaiende graakt ;) Met jullie hulp ben ik alvast goed bezig! Waarvoor dank.

Er zullen wel nog vragen volgen. Maar alles op zijn tijd.

Bedankt!

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 9 months ago #7355 by SemperAugustus
Goed bezig JantjeBravo. Wel veel risico hoor: 65 euro riskeren op een accountje van 100. De vraag is of dit bij een live account nog kan. Veel brokers geven niet veel marge weg, om zichzelf en jou te beschermen tegen missers.

Ik heb zojuist mijn strategieën op een rij gezet. Misschien heb je er wat aan.

More
5 years 9 months ago #7357 by crosstrader
Ik was gewoon aan het testen. Handel nu met .2 volumes, die hebben een waarde van 55 euro tot 65 euro. En ik merk dat je daar toch gerust 10 euro mee kan verdienen als het goed gaat. Denk eraan van een accountje met 100 euro te openen en steeds tot max 65 euro in te zetten.

Hoi,

Je gaat wel heel snel door je kapitaaltje. Je gebruikt als ik het goed lees 60%.
Dat is, als je echt trade met een verstandig Money Management, ongeveer 30x te veel/te groot.

Lees eerst eens iets over MM. en Risk-Reward

Zou jammer zijn als je net begint het nu al _ einde oefening zijn _.

More
5 years 9 months ago #7359 by Power
Replied by Power on topic Forex, een sprong in het onbekende
Hey Jantje,

Ik zie dat je straks tegen dezelfde problemen gaat aanlopen die ik ook heb gehad.
Je bepaald je lot size aan de hand van wat je wilt verdienen en dat ook nog op korte time frames.
Het lijkt super mooi, maar het is zeer moeilijk.
De kans is groter dat je blut gaat dan je er wat uit gaat halen.

Handelen op een groter time frame is een stuk makkelijker.
Stel voor dat je met 100 euro begint en dan 2% risico neemt.
Dat betekend dat je 2 euro risico zou nemen met je trade.

Dus ik zet in op een bepaalde koers.
Dan kijk je waar je graag je stop loss wilt plaatsen.
En dan komt het reken werk.. met welke lot size gebruik ik hier een risico van 2 euro.
Je take profit kan je natuurlijk hoger zetten ... waar jij verwacht dat die hem aantikt.

Als je elke bijv. 2% winst zou pakken op een bedrag van 100 euro.
Dan krijg je het volgende:
1 100 euro
2 102 euro
3 104,04 euro
4 106,12 euro
5 108,24 euro
6 110,4 euro
7 112,61 euro
8 114,86 euro
9 117,16 euro
10 119,5 euro

Dus met 2% per dag winst.
Heb je na 10 dagen al 20% rendement en dat is naar mijn idee al zeer goed.

Het gaat dus om een goed systeem en je risico's indekken.
Wanneer je dus met een inleg van 100 euro, 10 a 20 euro per dag wil verdienen.
Neem je veel meer risico en naar een paar verkeerde trades ben je je hele inleg kwijt.

Want je zal altijd trades verliezen maar je moet ervoor zorgen dat je aan de meeste verdiend.
Wanneer jij een systeem heb die consequent geld verdient dan ga je de goede kant op.
En als je dan met een groter bedrag handelt zie je het snel sneller omhoog gaan.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 9 months ago #7367 by SemperAugustus
http://www.forexfactory.com/showthread.php?t=444377

In dit bericht berekent iemand hoe hij op basis van 8 trades veul geld wil verdienen. Uitgangspunt: acht succesvolle trades op een rij.

Zitten wel twee denkfouten in.

1. hij gaat er vanuit dat de broker geen margin in heeft gebouwd en dus elk trade-volume zal toestaan. Praktijk is echter dat de meeste brokers geen volumes toestaan die buiten de marge zullen vallen.

Een van mijn accounts met circa 1000 Euro erop en een leverage van 1:100 mekkert als ik een 1M volume wil openen. Dat houdt bij 100 k op. En terecht.

2. Als de balans een bepaald volume bereikt, wordt de leverage gehalveerd en zo langzaam tot 1:10 of zelfs 1:1 afgebouwd. Op zo'n moment wordt je handelsmarge weer aanzienlijk verlaagd.

Maar de gedacht is leuk:

100 Euro met twee trades verdubbelen geeft na 14 van dat soort dagen en dus 28 winnende trades 1,6 miljoen op de balans. Zie hieronder.

Attachments:

More
5 years 9 months ago #7368 by crosstrader
De kans dat je de staatsloterij wint is groter.:) Bullshit verhaal.
Zulke stompzinnige verhalen komen telkens weer bovendrijven.
Dadelijk denkt onze vriend hierboven dat het hem nog gaat lukken ook met zijn 100 zuurverdiende eurietjes om daar snel rijk mee te kunnen worden.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 8 months ago #7395 by SemperAugustus
Ach, het was een leuke gedachte van de schrijver.

De realiteit is idd anders. Gewoon veel leren, oefenen, af en toe goed op je bek gaan. En als je een methode hebt die werkt voor je, niet te gretig worden, maar stug volhouden.

Ik zal niemand meer op slechte ideeën brengen. Excuses daarvoor :S

More
5 years 8 months ago #7397 by Power
Replied by Power on topic Forex, een sprong in het onbekende
Gebruik je verstand, hou je aan het systeem.
En denk niet dat je met traden binnen paar jaar miljonair bent ;).

More
5 years 8 months ago #7407 by Jelle
Replied by Jelle on topic Forex, een sprong in het onbekende

Ik zal niemand meer op slechte ideeën brengen. Excuses daarvoor

Geen excusees nodig hoor SemperAugustus. Het is juist interessant om over dit theorieen na te denken, ook al weet je dat ze in de praktijk niet werken. Het kan je soms toch op nieuwe sporen zetten.

Luister, als je alleen maar na zou mogen denken over dingen waarvan je van te voren weet dat je ze gaat gebruiken, dan waren we als mensheid nooit zover gekomen! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.207 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl