Topic-icon Variabele TP in MT4

• Tvdv
  • Tvdv's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7373 by Tvdv
Variabele TP in MT4 was created by Tvdv
Heb net Forex voor ambitieuze beginners uit en Ik ben wat aan het stoeien met Bollinger bands. Even kijken of ik het geleerde in praktijk kan brengen:) Heb zojuist op de USD/CHF gewacht tot de candle buiten de bovenste band sloot, ietsje terugzakte en net op de band sloot om vervolgens long te gaan. Ervanuitgaande dat dit de voortekenen waren van een OP-trend. En ja hoor, het klopte.
Nu zijn mijn vragen:

1: Hoe bepaal je een goed TP moment? Pak je de winst als op het midden tussen de banden wordt gesloten of vroeger/later?

2: Om het TP moment af te laten hangen van de koers tov de Bollinger Bands heb je (als je het tenminste automatsich wil doen) een soort van variabele TP instelling nodig lijkt me, waarin je op kan geven dat hij moet sluiten op het moment dat de koers de middellijn raakt bijvoorbeeld. Weet iemand hoe je dit moet doen in MT4?

Ik hoop dat ik geen onzin bazel :)

Alvast bedankt allemaal.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 8 months ago #7374 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Variabele TP in MT4
Je bazelt zeker geen onzin.

Leuk, meeliften op de BB. Verwacht niet teveel van deze strategie. Af en toe werkt het maar vaak stuitert de koers hard terug.

Het uitstapmoment van deze strategie bepaal je op het oog, net als het instapmoment. Geen robot kan dit voor je kiezen. Hier geldt natuurlijk wel de regel: better safe than sorry. Liever op tijd uitstappen met winst, dan hopen op meer en dan de hond in de pot vinden.

Zorg in elk geval dat je TP altijd ruimer staat dan je SL, of minimaal SL+commissie+spread is.

Ik heb in het verleden geprobeerd hiervoor iets te automatiseren. Daarbij was van belang dat de BB een bepaalde breedte had en ook divergeerde. Uiteindelijk heb ik die EA losgelaten, want gaf teveel mislukkingen. Door hiermee te stoeien (en te falen) heb ik wel veel geleerd.

Je kunt voor deze strategie een extra zekerheid inbouwen door alleen te handelen op de trend die een hoger timeframe duidelijk aangeeft. Toevallig net een blogje over geschreven.

De kans op missers is kleiner en maak je toch een misser, dan is de kans groot dat de trend op langere termijn deze weer wegpoetst.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
5 years 8 months ago #7375 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Variabele TP in MT4
Valt wel mee met onzin.
Je moet een trade plan maken. Kijken waar stap ik in en waar stap ik uit met een SL en TP. Je hebt honderden indicatoren. Die zijn allemaal lagging op een enkele na. Dat wil zeggen dat ze gevormd zijn door de koersontwikkeling. En niet dat de koers de richting op gaat van de indicatoren.
Je zult verder moeten studeren.
Kijk naar Money Magagement en Risk/Reward.
Verdiep je in Steun en Weerstanden ( S & R ) Pivots, Fibonacci, enz
Als je begrijpt hoe dat zit ga dan verder met traden.
Dit is gokken met de ogen dicht.
Veel succes.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.152 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl