Topic-icon 2% van je kapitaal traden

• dd2014
  • dd2014's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 8 months ago #7421 by dd2014
2% van je kapitaal traden was created by dd2014
een vraagje: men stelt dat het beste is max 2% van je kapitaal te handelen en dit per trade. wat als je met verlies afsluit hoe maak je het dan terug goed ?

wel ik heb vandaag op 4 paren trades uitgevoerd

1 GPD/USD
2 EUR/USD
3 AUD/USD
4 NZD/JPY

alle trades met verlies afgesloten raar maar waar

hoe heb ik de trades uitgevoerd

een sell en buy uitgevoerd op alle paren met een lot van 0.05

steeds met een S/L van 10 pips
en t/p van 30 pips en de paren laten triggeren

precies de broker weet perfect waar de sl staan maar niet de t/p
en het is een ECN broker

morgen nog eens proberen om het verlies goed te maken

stel wel de grote vraag dat forex wel 100% eerlijk aan toegaat en dit dan aan de andere kant lees broker ook al is het een ECN broker

(het blijft centen en dat is wat de grote jongens willen van de kleintjes)

oja en ik heb niets veranderd ik heb de trade in gezet voor ik ging werken dus die kon heel de dag zijn gang gaan, ik veranderd nooit eens ik een trade uitvoer blijf ik er vanaf en kijk er ook niet meer omheen is toch beveiligd met een S/L die wordt bij mij toch het meeste aangesproken dan de T/P

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 8 months ago #7424 by Jelle
Replied by Jelle on topic 2% van je kapitaal traden
He dd2014, van harte welkom op het forum :-)

Wat betreft je vraag: voor de meeste forex strategieen is het inderdaad verstandig om niet meer dan 2 a 3 procent van je kapitaal per trade te riskeren. Dat hoef je niet bij iedere verloren trade te herberekenen, hou gewoon een ongeveer percentage aan.

Dat je vier trades achter elkaar met verlies hebt afgesloten is helemaal niet zo raar, dat kan voorkomen, zeker als je een stop/loss hebt op 10 pips van de opening. Twee van de vier trades die je hebt gedaan correleren bovendien vaak met elkaar (GBP/USD en EUR/USD), dus dat vergroot de kans dat ze dezelfde richting op bewegen, al is die correlatie op de hele korte termijn wel minder groot.

Maar het gaat er niet om dat iedere trade winnend is, zelfs niet dat je meer trades wint dan verliest; het belangrijkste is dat je onder de streep meer hebt gewonnen dan verloren. Een sample size van 4 trades is in ieder geval niet genoeg om te beoordelen of een strategie werkt.

Hoop dat je er wat aan hebt, en veel succes natuurlijk! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 8 months ago #7427 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic 2% van je kapitaal traden
Hallo dd2014,

Bijzonder frustrerend kan ik me voorstellen. Bij "ECN" zit er echt niemand aan de knoppen te wachten tot dd2014 een trade plaatst, om vervolgens de wereldkoers te wijzigen. Geld verliezen is echter makkelijker dan geld winnen. Helemaal als je SL te klein is. 10 pips worden in enkele seconden overbrugd. Een lullige spike in de koers zet jouw trade dan al om in verlies.

Ik heb niet zo lang geleden een test gedraaid met een robot (EA voor de MT4-gebruikers) waarbij de robot op volstrekt willekeurige wijze trades opende in willekeurige richting met SL = TP = 20 pips. Niet meer dan één trade tegelijk.

Resultaat: de balans bleef rond dezelfde lijn hangen terugtestend op 2 jaren.

Anderen hebben dit experiment herhaald met TP = 4 x SL = 200 pips en haalden zelfs automatisch winsten. Zonder enige vorm van intelligentie.

De grap was: zodra ik indicators aan mijn willekeurige script toevoegde om "domme" trades uit te sluiten (bijvoorbeeld als Stochastic op oversold of overbought stond) ging de robot meteen verlies draaien.

Dus dat was hoe het niet moet. Gelukkig kan het wel degelijk en gelukkig ook op vele manieren. Mijn favorieten manier is High Low Prijsactie zoals te lezen in mijn blog . Makkelijk, toegankelijk, geen gerommel met allerlei indicatoren (al kunnen sommige wel nuttig zijn) en de hele dag door handel.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
5 years 7 months ago #7490 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic 2% van je kapitaal traden
Ik lees vaak op forex websites de 2% regel. Ik ben nog niet heel lang bezig met Forex, maar heb toch wel ontdekt dat de 2% regel nergens op slaat. Er zijn meerdere redenen waarom ik denk/vind dat de 2% regel onzin is. Ik zal hieronder kort mijn mening proberen uit te leggen.

Allereerst heb ik ooit gelezen dat de 2% regel zijn oorsprong vindt in de aandelen handel. Hierbij zou 2% risco van je kapitaal per aandelen pakket een vuist regel zijn. Het fijne weet ik er ook niet van, maar dat las ik dus. Dit is niet echt een reden, maar het vertelt wel een beetje het verhaal waar het vandaan komt en dat het niet in de forex industrie is bedacht.

Ten tweede wordt de 2 % regel ook veel gepromoot door de schreeuw brokers, zoals ik ze ook wel noem. Er zijn een heleboel brokers die veel adverteren op Google Adwords, de 1 heeft nog betere bonussen dan de ander. Ik bedoel hiermee de brokers als Markets.com en plus 500. Ze raden ons allemaal aan 2% per trade te riskeren. Naar mijn mening proberen ze dit beginnende traders wijs te maken om er zelf profijt van te hebben. Het is immers zo dat als je de 2% regel aan houdt het veel langer duurt voordat je account is opgeblazen (wat elke beginnende trader wel 1 of meerdere keren meemaakt). Hierdoor ontvangen zij veel vaker de spread en dus meer winst voor hun.

De laatste en dat is eigenlijk wel de belangrijkste reden gaat over money management. Naar mijn mening moet je per trade kijken naar het bedrag wat je maximaal wil verliezen. De éne persoon is de andere niet en sommige kunnen emotioneel het aan om 1000 euro te verliezen. Een ander persoon schiet al in de stress als die 10 euro verliest. Dit is dus echt persoonsgebonden. Maar goed, stel je voelt je goed bij 10 euro verliezen per trade, het enige wat je dan nog moet zorgen is dat je op je account genoeg marge hebt om eventueel verlies op te vangen. Het kan best zijn dat je een deel van je handels geld bewaart op een normale bankrekening. Als je maar genoeg geld op je live account hebt om een trade uit te kunnen voeren, of om een verliezen op te vangen. En of dit nou 10% 5% 3% of 2% is dat maakt in mijn ogen niet zo veel uit.

Als ik heb bepaalt wat mijn maximale verlies is, dan ga ik kijken naar een goede plek voor mijn stop loss. Dit is de plek waarvan ik vind, dat als de koers dat punt bereikt heeft, het koop/verkoop signaal niet goed was. Als laatste ga ik dan bepalen hoe groot de positie moet zijn die ik ga innemen. De positie moet precies zo groot zijn dat als de stoploss geraakt wordt ik die 10 euro uit het voorbeeld verlies.

Dan ook nog even dit: als je de 2% regel aan houdt, dan is het veel moeilijker om eventuele verliezen weer goed te maken. Het is immers elke keer 2 procent van een minder groot bedrag. Als je per trade het dubbele van je risico minimaal wilt winnen, dan wordt dat dus ook steeds kleiner. Als je telkens 10 euro risico neemt, dan is je minimale take profit dus altijd 20 euro en zo kom je sneller weer verliezen te boven.

Price action day trading

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
5 years 7 months ago #7540 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic 2% van je kapitaal traden
Er wordt veel gehamerd op die ruime risicomarge. Heeft in elk geval twee technische redenen. Om te beginnen je marge, die door de hoge leverage niet zo hoog is. Tweede reden is dat brokers belust zijn op volume.

Wat veel traders vaak over het hoofd zien bij hun risicoberekeningen is dat je balanstotaal niet alleen je lot-size beïnvloedt, maar ook het timeframe waarop je handelt.

Bij een kleine account kun je simpelweg niet op H4 of D1 handelen. Je StopLoss moet daarvoor te krap worden gesteld met grote kans op verlies.

Ik heb geprobeerd dit voor je uit te rekenen. Moet je hier maar even lezen .

Kort door de bocht: wil je max 2% risico lopen op een micro-account (max 0,01 lot) van 250 Euro, dan kun je op EURUSD maximaal een StopLoss van 60 pips gebruiken. En dat is vaak te weinig voor H4 en groter.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.298 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl