Topic-icon Rollover

• BoyStriker
  • BoyStriker's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 7 months ago #7498 by BoyStriker
Rollover was created by BoyStriker
Goedemiddag FXers

Zoals jullie hadden kunnen lezen ben ik op babypips.com de complete LOI cursus aan het doen. Super gemotiveerd en doe iedere dag een aantal lessen. Op dit moment zit ik op 76% van de preschool dus gaat de goede kant op. Hoop over een aantal weken de volledige cursus te hebben volbracht.

Nu gaan er wel een aantal vragen komen wat misschien niet helemaal helder is.

Had een kopje over de 'rollover'. Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven?

Wat ik er van heb begrepen is: 'Posities die openstaan op jouw brokers cut-off-time (normaal is dit 05:00 pm EST) dat er een daily rollover interest rate betaald moet worden of dat je deze interest kan ontvangen. Dit hangt wel af van je margin en jouw positie in de markt. Mocht het niet zo zijn moet je dus zorgen dat je positie is gesloten.'

Later word nog behandeld hoe je dit in je voordeel kan laten werken, maar zoals jullie lezen heb ik hier dus een summier beeld van.

Ik zal nog wel vaker op het net komen als er dingen niet helemaal duidelijk zijn.

Have a good day!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 7 months ago #7500 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Rollover
Hee Boy striker,

Een rollover is de rente die je betaald of krijgt als je een positie open houd in de nacht. Wanneer dit precies berekent wordt weet ik ook niet. Bij mijn broker is dat geloof ik om 11 uur 's avonds Nederlandse tijd. Ik denk dat dit bij elke broker zo is.

De rollover rentes zijn afhankelijk van de grote van je positie en het bedrag dat je gekregen of betaald hebt, is te vinden onder het kopje swap.

Als je er meer over wilt weten moeten je even hier kijken op het forum

Zelf zo ik overigens niet snel carry traden..

Price action day trading

• BoyStriker
  • BoyStriker's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 7 months ago #7501 by BoyStriker
Replied by BoyStriker on topic Rollover
Bedankt voor je snelle antwoord Maarten.

Ik begrijp dat dit een begrip is die je bij Carry traden hanteert...?

More
5 years 7 months ago #7502 by Maartensterk
Het fenomeen rollover is gewoon aanwezig in het forextraden bij de brokers. Dat gebeurt elke dag en zorgt er voor dat je of een klein percentage swap krijgt of een klein percentage swap betaald. In het het begin van het carry trade artikel wordt het goed uitgelegd. Carry traden is een positie innemen die zorgt voor een positieve swap, doordat de ene rente van het paar heel erg verscheelt met de andere rente.

Ook als je niet aan carry traden doet zal je nog steeds bij je broker na de rollover een swap zien. Of je krijgt een beetje geld, of je betaald een klein beetje geld. Dit bedrag is zo klein, dat je er eigenlijk tijdens het openen van een trade niet rekening mee hoeft te houden. Het gebeurt ook alleen als je een positie tot een bepaald tijdstip openhoud. Als je posities een paar minuten openhoudt, dan zal je er helemaal niet mee te maken hebben.

Succes met traden!

Price action day trading

More
5 years 7 months ago #7503 by Maartensterk
Boystriker ik heb je ook een PM gestuurd.

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.185 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl