Topic-icon Money management

• Buissie
  • Buissie's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 6 months ago #7606 by Buissie
Money management was created by Buissie
Ik ben bezig om wat doelen te stellen, zowel voor de korte als lange termijn.
Wat is volgens jullie een reëel percentage wat je per maand kunt maken?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 6 months ago #7607 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Money management
Ik zelf bepaal mijn winst elke maand aan de hand van hoe vaak ik mijn risico per trade heb verdiend. Ik trade op een demo met 5000eu. Als een trade verliesend is, verlies ik 200eu. Mijn minimale Take profit is 2 x mijn risico, dus 400. Als ik niet 2 x mijn risico kan verdienen, dan neem ik de trade niet.

Ik wil graag minimaal 2 x mijn risico, omdat ik dan nog steeds winst maak als ik minder dan 50% succesvolle trades heb.

4 x mijn risk per maand halen is haalbaar. Dat betekent dat ik aan het eind van de maand 5800eu op me account heb. Dit is een rendement van 16%

Om mijn risk/reward te bepalen heb ik de fibonacci tool omgebouwd naar een handig hulpmiddel. Wat ik in de afbeelding heb getekend is gewoon maar een willekeurige plek, maar het laat wel zien hoe het werkt.

Price action day trading
Attachments:

More
5 years 6 months ago #7609 by Jelle
Replied by Jelle on topic Money management
Dat hangt af van verschillende zaken, zoals wat voor strategie je gebruikt, hoeveel tijd je beschikbaar hebt voor het handelen, hoe goed je in staat bent je strategie te evalueren en te verbeteren (zonder te snel aanpassingen te maken, waardoor je strategie geen kans krijgt zich te bewijzen), wat voor startkapitaal je hebt, bij wat voor risicoprofiel je je comfortable voelt etc.

Ik zou mezelf daarom in het begin niet te veel concentreren op het mogelijke maandelijkse rendement. Het is wel heel goed om doelen te formuleren voor de korte en langere termijn, maar als je je teveel en te vroeg gaat fixeren op maandelijks rendement kan dat je ook beknellen in je ontwikkeling.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 6 months ago #7610 by Generaal
Replied by Generaal on topic Money management
Ik heb net het rekenblad bestand van Hector Deville gedownload en het lijkt me 'n redelijke uitgewerkte analyse wat risico en winst verdeling t.o.v. je rekening betreft.
MVG,
Generaal

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.238 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl