Topic-icon london breakout en high noon strategie

• heidemon1
  • heidemon1's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 4 months ago #7877 by heidemon1
london breakout en high noon strategie was created by heidemon1
hallo,

ik heb de london breakout strategie en de london high noon strategie bestudeerd.
nu vroeg ik me af of ik bij de genoemde tijden ook rekening moet houden met zomer/wintertijd of zijn dit vaste tijden het gehele jaar?

wie of wie kan mij helpen?

met vriendelijke groet

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 4 months ago #7878 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic london breakout en high noon strategie
Ik ken de strategie niet echt eigenlijk. Waar ik wel afgelopen winter/zomertijd overgang achterkwam, is dat er verschil is in de overgang tussen de VS en Nederland. Normaal gesproken sluit een daily candle om 23:00 Nederlandse tijd. Dan sluiten de beursen in de VS ook. Er waren 2 of 1 weken/week. Dat het opeens om 22:00 sloot zo'n daily candle. Er was dus blijkbaar een ander moment van de klok veranderen tussen beide landen/streken/continenten. Dat is wat ik er van weet, voor de rest geen idee eigenlijk. Ik houd alleen rekening met de New York close om 23:00 en de opening om 15:30 Nederlandse tijd.

Price action day trading

More
5 years 4 months ago #7879 by Jelle
Replied by Jelle on topic london breakout en high noon strategie
Het Verenigd Koninkrijk volgt ook de winter/zomertijd overgang, op dezelfde dag als wij. In de VS scheelt het wel een paar weken (zij beginnen eerder geloof ik), maar voor de opening van de markten in Londen maakt het dus niet uit.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 4 months ago #7881 by heidemon1
Replied by heidemon1 on topic london breakout en high noon strategie
bedankt voor de reacties!

dit is er beschreven in de london breakout strategie:

Om deze methode toe te kunnen passen is het nodig dat de nachtelijke range (ook wel Asian Range of Tokyo range genoemd) zich in een smalle band bevind. De prijsbeweging tussen 22:00 GMT en 06:00 GMT (23:00 NL tijd - 07:00 NL tijd) mag voor een valuta paar niet meer zijn dan een derde van de gemiddelde dagelijkse prijs verandering.

wat ik graag duidelijk wil hebben is dat ik het gehele jaar door de periode moet bekijken tussen 23:00 - 07:00 of verandert dit ook met zomer en wintertijd..?

met vriendelijke groet

More
5 years 4 months ago #7882 by Jelle
Replied by Jelle on topic london breakout en high noon strategie
Japan heeft geen zomertijd, dus in de winter is het verschil tussen onze tijd en die van Tokyo +1 uur.

Voor een staatje met openingstijden van de forex markt en info over zomer- en wintertijd, zie ook dit artikel: wanneer is de forex open

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• heidemon1
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 4 months ago #7883 by heidemon1
Replied by heidemon1 on topic london breakout en high noon strategie
ik dank u vriendelijk..
nu de strategie nog testen

More
5 years 4 months ago #7885 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic london breakout en high noon strategie
http://tools.fxempire.nl/market-hours.php?type=forex of http://www.fxempire.nl/middelen/markturen/

Ik begreep dat de strategie is om voor de GBPUSD op basis van een breakout uit de range van de 2 eerste uren handel wanneer Londen en New-York samen open zijn, positie te openen in de laatste 2 uren dat Londen en New York samen open zijn.

Ikzelf heb er geen succes mee gehad. Het was een fifty-fifty, met gemiddeld de spread als verlies.

Laat je het weten als je hiermee een goede opzet vindt?
Veel succes.

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!

More
5 years 4 months ago #7887 by Tim144
Replied by Tim144 on topic london breakout en high noon strategie
Hallo Heidemon,

Voor de London breakout strategy hou ik 4hr charts aan. Daaronder zet ik de ATR(1), daar plak ik in het indicatorvenster een SMA(10) over heen.

Ik kijk naar de 22, 00 en 04 bar. Als daarvan de ATR niet boven de ATR(10) is uitgekomen (per bar en gezamelijk), dan zie ik dat als smalle range.

Daarbij kijk ik op de daily of ATR van vorige dag niet meer is dan 120% van de ATR(10) (dus de vorige dag is niet al teveel "energie verbruikt")

Vervolgens onder of boven Top/bodem een stop order leggen.

Werk je met MT4? Dan heb ik bovenstaande wel als indicator :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.288 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl