Topic-icon Range trading paren?

• Master_Roshi
  • Master_Roshi's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 1 month ago #8192 by Master_Roshi
Range trading paren? was created by Master_Roshi
Hallo allemaal,

Ik heb me een tijdje geleden aangemeld en ben me nu aan het verdiepen in het traden doormiddel van veel te lezen en proberen een strategie te vinden die het beste bij me past. Na wat te spelen op mijn demo account denk ik dat range trading op de 1 hour charts het beste bij me past.

Ik heb al een aantal paartjes gevonden die nu aan het 'rangen' zijn, alleen ik vraag me af hoe ik nou het beste 'rangende paren' kan vinden. Hoe zou ik dat nou volgens jullie het beste kunnen aanpakken?

Sjors

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 1 month ago #8195 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Range trading paren?
Hooi master roshi,

Een groot gedeelte van de tijd zitten paren in een range. Deze range is echter wel op dag basis. De usdjpy is een mooi voorbeeld van een paar dat een hele tijd in een range heeft gezeten. Dit paar was aan het rangen vanaf januari tot twee weken geleden. Nu zit het paar in een flinke uptrend. Ook paren die in een uptrend zitten kunnen op 1 uur basis een dag rangen, om dan vervolgens weer verder te gaan met de trend. Het is dus moeilijker om te bepalen of een paar in een range zit en de range is vaak korter bij een range op 1 uur basis. Daarom zou ik je mee willen geven dat het beter is om te range traden op dag basis. Een support/resitance niveau zegt dan veel meer.

Mijn regel voor een paar in een range is als die meer dan 2 x op een support/resistance level is afgeketst en weer is omgedraaid. Dan zie je dus dat een weerstand niveau zichzelf bewijst. De kans is dan groter als het paar er voor de 3de x weer komt, het weer als weerstandsniveau zal gelden. Helaas kan je dat nooit zeker weten. Om er zeker van te zijn dat een weerstand niveau het houdt, kan je gebruiken maken van signalen die je beter kunnen vertellen of de koers weer zal omdraaien. Een goed voorbeeld hiervan is de pin bar. Een ander signaal dat je kan gebruiken is de fakey. Dan duikt de koers door een weerstand heen en sluit die uiteindelijk weer terug in de range.

Houd er ook rekening mee dat die levels nooit precies op 1 pip nauwkeurig zijn. Het kan best soms 10 pips verschillen de toppen.

Om te kijken of een paar in een range zit kan je ook support en résistance lijnen tekenen. 1 support of résistance lijn zou dan meerdere dalen of toppen moeten aanraken.

Laatste wat ik je nog wil meegeven is dat de zwitserse frank paren het meest in een range zitten. Dit is gekomen sinds er steeds meer bekend is over de zwartspaarders in Zwitserland.

succes!

Price action day trading

More
5 years 1 month ago #8196 by Maartensterk
Ik heb nog even een voorbeeld afbeelding voor je gemaakt zodat het wat duidelijker wordt.

Dit is het usdjpy paar zoals je ziet was die een tijd aan het rangen. De pijl geeft het punt aan waar de résistance weer bereikt wordt. Zoals je misschien ziet was er geen duidelijk signaal dat het paar weer zou dalen en dat gebeurde dus ook. Het is uiteraard geen exacte wetenschap, maar door de charts zo te benaderen maak je het jezelf een stuk makkelijker.

Price action day trading
Attachments:

• Master_Roshi
  • Master_Roshi's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
5 years 1 month ago #8198 by Master_Roshi
Replied by Master_Roshi on topic Range trading paren?
Hoi Maarten,

Allereerst super bedankt voor het advies .

Ik ben een beetje eigenwijs en zal nog proberen om nog te gaan range traden op uur basis, maar als ik daar maar verlies op blijf maken dan zit er niks anders op om naar de 4 uur en daily basis te switchen..

Zelf denk ik namelijk dat, wanneer ik terugkijk op de grafiek, er op uurbasis redelijk wat support en resistance plaatsvind (ook al is dit dan meestal op korte basis) en dat je als je instapt met low risk dat je toch wel wat kunt verdienen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit tot nu toe niet zo heel goed gaat hehehe..

Het is ook vooral mijn droom om een winstgevende daytrader te worden, dus wil ik het eerst op iets kortere termijn te proberen.

Ik zal de pin bar en de fakey eens uitproberen, ziet er interessant en handig uit, en ik zal de frank in de gaten houden!

En nog een vraagje, is het handig om binnen de range veel waarde te hechten aan candlestick patterns? Ik zag laatst namelijk toen ik een positie geopend had een shooting star binnen de range en vervolgens onstond er een breakout.. Gebeurd dit regelmatig of zal je je hier niet teveel moeten laten beinvloeden?

Nogmaals bedankt voor de tips en het mooie voorbeeld van de USDJPY!

Sjors

More
5 years 1 month ago #8201 by Maartensterk
Het was mijn droom ook altijd om een goede daytrader te worden. Nu verklaar ik mezelf voor gek dat ik altijd gedacht heb dat dat de manier is hoe pro's hun geld verdienen met traden.

Traden kan veel makkelijker. Films en programma's op rtl7 geven een totaal verkeerd beeld van de professionele trader vind ik.

De pinbar en de fakey zijn eigenlijk ook candle stick paterns. Ik geloof dat de pinbar ook wel de hammer wordt genoemd of zo.
Dus ja het is belangrijk om daar naar te kijken en dan vooral de pinbar is een goed signaal.

Het is goed om te kijken naar de candles, om daar informatie uit te halen. Je kan er ook bijvoorbeeld uit opmaken hoeveel kracht een opwaartse of neerwaartse koers heeft.

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.157 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl