Topic-icon Leven van Forex?

• ronaldstolk
  • ronaldstolk's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 2 months ago #8283 by ronaldstolk
Leven van Forex? was created by ronaldstolk
Goedemiddag

Ik ben nu een paar maanden zeer intensief bezig met Forex en het ontwikkelen van een bepaalde strategie (london break out sochtends en london/new york breakout rond 3 uur smiddags), die ik constant test en bijstel. Ik heb een eigen adviesbureau, momenteel wat minder druk door de crisis, dus ik heb echt al misschien wel 1000 uur in Forex gestopt. Ik doe mijn forextrades in plus500 tot nog toe, vanwege de grafisch mooie schil en gebruiksvriendelijkheid. Ik doe mijn trades met kleine bedragen, wel met een live account om het echte psychologische gevoel te hebben, maar je moet dan denken aan een accountgrootte van 200 euro met maximale verliezen van 4 euro (2%). De resultaten zijn echter zo verbazingwekkend positief dat ik met een accountgrootte van 5000 euro i.c.m. een risico van 2% momenteel eenvoudig circa minimaal 2000 euro p.m. zou verdienen. En dat is netto geld, immers er hoeft geen inkomstenbelasting over betaald te worden, hooguit vermogensheffing.

2000 euro netto is toch een zeer fatsoenlijk inkomen, daar zou ik prima van kunnen leven. En bovendien, als ik mijn account vergroot tot 10.000 wordt dit 4000 euro netto enz. Nu is mijn vraag: is dit puur geluk, of kan dit gewoon kloppen? Ik ben wel een 'bijter', ik bijt me ergens in vast en studeer me suf... Dus misschien is het in dit geval meer dan geluk?

Mijn vraag: zijn er mensen die er van leven? Op dit forum, of die jullie kennen?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 2 months ago #8286 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Leven van Forex?
Met 5000 euro 2000 euro per maand verdienen is erg veel. Ik zelf ben blij als ik in ongeveer 8 maanden mijn account verdubbel. Het is echter wel mogelijk dat er hele goede maanden bij zitten.

Het is belangrijk dat je jezelf beseft dat 5000 euro een heel ander bedrag is dan 200 euro. Dit gaat aan je gevoel knagen. Als het je lukt om precies het zelfde te werken met 5000 euro, dan is dat een stap in de goede richting. Meestal als het echt op geld aankomt gaan mensen verkeerde en andere beslissingen nemen... Het is aan jezelf om te bepalen of je de risico's die je gaat nemen psychologisch aankan.

Ik leef niet van forex, omdat ik nog studeer en een hele toekomst voor me heb. Ik zou het wel graag willen icm een normale baan en ik denk dat dit ook wel kan lukken over een aantal jaren

Price action day trading

More
5 years 1 month ago #8323 by Power
Replied by Power on topic Leven van Forex?
Wanneer je over meerdere jaren een stabiel rendement zou maken, dan pas zou ik er over na gaan denken om er van te leven.
Want er komen ook dagen of maanden voorbij dat het je tegen zit en je verliezen maakt.

En persoonlijk pak je 40% per maand aan rendement?
Dit is naar mijn idee wel erg veel.
Normaal gezien gaan mensen voor 5 a 10% per maand.
De ene maand is dit meer en de andere hebben ze verlies.
maar aan het einde van het jaar zitten ze vaak wel op 60% rendement.

Als je er echt in gelooft zou je het ook nog 1 dag in de week bij kunnen doen.
En bijvoorbeeld een dag minder gaan werken. (mits je niet meteen financieel afhankelijk van traden word)
Want als je dat word heb je ook kans dat je moet presteren en dan kun je weer fouten maken.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.148 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl