Topic-icon Forum of marktkraam?

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 8 months ago #8459 by SemperAugustus
Forum of marktkraam? was created by SemperAugustus
Er moet mij wat van het hart.

NL kent nu twee fora betreffende Forex. Dit nog ietwat "rustige" forum en het iets dichter bevolkte forexfox.nl.

Beide fora worden bekostigd middels affiliate marketing en daar is niets mis mee. Mijn weblog heeft ook twee van dat soort programma's lopen. De schoorsteen moet roken.

Dit forum biedt een vijftal brokers aan waarbij de forum-eigenaar een kleine vergoeding ontvangt als iemand zich bij zo'n broker aanmeldt (met een betaalde account natuurlijk). Het andere forum biedt er twee of drie aan.

Mijn oproep aan de lezer hier is de volgende: onderzoek op beide fora eens hoe objectief de inhoud van het forum is en besluit dan waar je denkt echte info te krijgen en waar je vooral onderwerp bent van kiene marketing.

Ik hoor graag je bevindingen.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
4 years 8 months ago #8469 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic Forum of marktkraam?
Ben het voor het grootste gedeelte met je eens. Mijn ervaring is dat ik op beide fora artikelen heb geplaatst die ook op mijn onlangs gesloten website stonden. Ik ben dus niet geheel objectief over de informatie van deze blogs.

Wat wel opvalt is dat beide fora vooral beginnende traders aantrekken. Deze newbies zijn dan ook vaak het slachtoffer van de kiene marketing, zoals jij dit noemt, maar ook voor rages zoals nu bijvoorbeeld de cryptomunt gekte, die naar mijn mening niet veel met traden te maken hebben.
De vragen die zij stellen en de topics die die openen zijn voor de 'oude rotten'in het vak meestal niet interessant. Hierdoor zie je ook geregeld wisselingen van de wacht en kom je namen van enkele jaren geleden nog sporadisch tegen. Dit komt natuurlijk ook omdat het grootste aantal, al dan niet als gevolg van de markt, weer is gestopt met traden.

Het probleem voor de gevorderde traders is zodra je een website of traders community hebt gevonden die meer aan je informatie behoefte voldoet, je hier meestal flink voor moet betalen.
Omdat ik hier een broertje dood aan heb en mijn traden niet door anderen laat beïnvloeden, hou ik het voornamelijk bij dit forum omdat het informatie én sociale gehalte net iets hoger is.

More
4 years 8 months ago #8473 by Paul
Replied by Paul on topic Forum of marktkraam?
Hey SemperAugustus,

Er moet mij ook wat van het hart:)

Ik heb net je website even vluchtig doorgenomen en dan vind ik de titel “forum of marktkraam” wel enigszins ongepast en ondankbaar. Ik bedoel, je krijgt op dit forum alle ruimte om je eigen website te reclameren en vervolgens probeer je dit forum in verkapte versie af te zeiken en jezelf als anders te profileren op je eigen website...

Traders Way??? Je zult het vast goed bedoelen, maar deze broker aanbevelen en andere zoals Markets en Plus500 afkraken getuigt niet van heel veel ervaring... Deze broker is ten eerste niet gereguleerd en hiermee al gediskwalificeerd voor elke serieuze trader. Ik hoop niet te moeten uitleggen waarom...

Maar dat gezegd hebbende, is er helemaal niet zoveel mis met dergelijke brokers en zijn deze prima voor beginnende traders. Hetzelfde geldt voor websites zoals ForexInfo en jouw website. Uitstekend dat ze er zijn en veel beginnende forex traders zullen er veel baat bij hebben.

Je hebt het over de schoorsteen die moet roken en dat is helemaal prima, maar laten we eerlijk zijn, de brokers waar je >10k wilt storten laten jouw schoorsteen niet roken, want die bieden klanten geen deposit bonussen aan en geven jou al helemaal geen aantrekkelijke commissie (tenzij je dusdanig grote aantallen klanten aanlevert...).

@Marcel

“Wat wel opvalt is dat beide fora vooral beginnende traders aantrekken.”

Helemaal mee eens, maar dat is lijkt me ook de doelgroep van beide websites. Met name ForexInfo vind ik een uitstekende start voor beginnende forex traders. Jelle doet een uitstekende job met zijn website en zijn boek om een beginnende trader enthousiast te krijgen voor het forex trading.

Ik ben blij dat ik dit soort websites/boeken ben tegengekomen in het begin, want anders had ik hier misschien nooit aan begonnen.

Verder vind ik het toch echt de verantwoordelijkheid van de trader zelf om zich goed te laten informeren. In het tijdperk dat alles (met een klein beetje moeite) vindbaar is op het internet moet dat geen probleem zijn.

De “oude rotten” in het vak zul je inderdaad niet vaak op dergelijke fora zien, maar laten we eerlijk zijn, tenzij je een website of een ander product wilt promoten, is het ook niet bepaald interessant om hele dagen op een forum rond te hangen.

Ik neem aan dat een echt succesvolle trader wel betere dingen te doen heeft :-)

Anyway, ik denk dus dat beide fora en bijbehorende brokers (en die van SemperAugustus) juist alleen maar zijn toe te juichen, maar laten we alles wel in het juiste perspectief zien:)

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 8 months ago #8489 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Forum of marktkraam?
Nu ik teruglees begrijp ik de reactie van Paul. De opmerking was niet ondankbaar bedoeld. Dit is een mooi forum met een website die goed en actueel gevuld wordt.

Mijn vraag komt voort vanuit het gegeven dat forex en binaries het komende jaar een vlucht gaan nemen in Nederland. Mijn uitgever verwacht dat en ik eigenlijk ook.

Het zou jammer zijn als er straks veel mensen 'verkeerd' beginnen, hun centjes kwijtraken en dan deze business de schuld geven. Een goede start is dus essentieel en daarbij hoort goede en onafhankelijke info die leidt tot een grotere keuze en keuzevrijheid.

Als deze business bij aanvang veel vragen en klachten oproept (en bij bepaalde brokers zie je er daar veel van), kun je erop wachten tot de hele forex-branche bij Rader o.i.d. wordt afgebrand. Dit is Nederland en scepsis bij deze business kun je op wachten.

Vandaar.

Oh ja, nog een opmerking over gereguleerde aanbieders. DSB-bank was gereguleerd, Spaarbeleg was gereguleerd, Rabobank is gereguleerd en Dexia was gereguleerd. Ik ga dus liever af op grote brokers met veel klanten met goede ervaringen. En daar zijn er gelukkig heel veel van. Veel meer dan die drie die Nederland nu overspoelen met marketing. Die keuzevrijheid en de keuzecriteria moeten nieuwkomers zien en leren. Kzal er eens een artikel hier en daar over publiceren.

Dank voor de respons.

BTW: is het een idee als de paar forex-publicisten die NL heeft eens de koppen letterlijk bij elkaar steken? Kan wellicht wat aardigs uitkomen. Jelle? Marcel?

More
4 years 8 months ago #8493 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Forum of marktkraam?
Voor beginners is dit forum een prima begin in de forex wereld. De basis wordt uitgelegd en je kan vragen stellen in het forum. De combinatie met markets.com heb ik nooit begrepen. Beginelingen zijn gevoelig voor bonussen en gehaaide callcenter jongens die je bellen om geld te storten. Het positieve aan markets zijn de uitgebreide Nederlandse filmpjes met uitleg.

Wat ik wel een beetje mis op de site van forexinfo is het onderdeel mindset. Dat is in mijn ogen 100 x belangrijker dan kennis over strategieen.

Price action day trading

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
4 years 8 months ago #8494 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic Forum of marktkraam?
Ja, daar zou deze onder ander ook in kunnen.

More
4 years 8 months ago #8499 by Jelle
Replied by Jelle on topic Forum of marktkraam?

BTW: is het een idee als de paar forex-publicisten die NL heeft eens de koppen letterlijk bij elkaar steken? Kan wellicht wat aardigs uitkomen. Jelle? Marcel?

Leuk idee, stuur maar een berichtje. Even doorrollen naar nieuwe jaar wel :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
4 years 8 months ago #8500 by Paul

“Nu ik teruglees begrijp ik de reactie van Paul. De opmerking was niet ondankbaar bedoeld. Dit is een mooi forum met een website die goed en actueel gevuld wordt.”

Ok, dan is dat uit de lucht :D

“Het zou jammer zijn als er straks veel mensen 'verkeerd' beginnen, hun centjes kwijtraken en dan deze business de schuld geven. Een goede start is dus essentieel en daarbij hoort goede en onafhankelijke info die leidt tot een grotere keuze en keuzevrijheid.”

Ik snap je streven en het uitgangspunt is ook goed, maar in hoeverre is dit realistisch? Ik heb zelf een tijd ook een forex/binary options website gehad en zat op dit punt regelmatig in conflict met mezelf. Dit is ook één van de redenen waarom ik ermee ben gestopt.

Affiliate) marketing wordt doorberekend aan de klant

Wanneer je een forex website hebt dan doe je dit neem ik aan niet puur vanuit een filantropische instelling. Zoals je zelf al zei, de schoorsteen moet roken. Met andere woorden moet je wel iets aanbieden waar je zelf ook iets aan kunt verdienen.

Op dit gebied zijn er verschillende mogelijkheden waaronder affiliatemarketing van brokers, opleidingen, signaalaanbieders etc. Het punt hierbij is dat wanneer je echt eerlijk bent, het aanbod van dergelijke aanbieders zelden optimaal is voor de klant en er eigenlijk betere alternatieven zijn.

Eigenlijk is het heel simpel. Het geld wat naar de affiliates gaat moet simpelweg betaald worden en het is de klant die hiervoor moet dokken. Bij een broker worden deze kosten vaak doorberekend in de spread en/of commissie, maar wat ook mogelijk is dat de broker zuigt op punten zoals executie (mooi voorbeeld van verborgen kosten), regulering etc.

Broker zonder regulatie is gokken met je gehele kapitaal

“Oh ja, nog een opmerking over gereguleerde aanbieders. DSB-bank was gereguleerd, Spaarbeleg was gereguleerd, Rabobank is gereguleerd en Dexia was gereguleerd.”

Even een zijsprong naar de regulering. Inderdaad waren bovenstaande banken gereguleerd en ik zeg ook niet dat een broker die gereguleerd is ook automatisch goed is. Er komt wel iets meer bij kijken, zoals bijvoorbeeld gescheiden accounts van tegoeden van klanten en van de broker (dit is bij bovenstaande “banken” al niet het geval aangezien ze slechts een percentage liquide dienen te behouden) of welke regulatie het betreft (hier zit ook veel verschil in).

Feit is dat een niet gereguleerde broker er feitelijk op neerkomt dat een broker kan doen en laten wat ie wil. Zo zijn er al ongereguleerde brokers geweest die eerst een goede reputatie opbouwen om vervolgens met de noorderzon te verdwijnen of de boel bedonderen bij de paar klanten die grotere bedragen storten.

Grote bedragen storten bij brokers die niet gereguleerd zijn is in feite gewoon gokken en dat lijkt me niet de bedoeling.

Reviews en beoordelingen op internet zijn vaak scam of onwetendheid

Ik ga dus liever af op grote brokers met veel klanten met goede ervaringen. En daar zijn er gelukkig heel veel van.

Goede ervaringen zijn erg subjectief. Ten eerste zijn de brokers via via erg actief via internet om ervoor te zorgen dat er goede ervaringen worden gepost. (Je wilt niet weten welke praktijken er worden gehanteerd...)

Met de kennis die ik nu heb durf ik niet uit te gaan van de meeste reviews/ervaringen die zijn gepost. De kans is groot dat de broker er zelf achter zit, maar wat ook vaak gebeurt is dat het gaat om “kleine traders” die zelf de ballen verstand hebben van waar men naar moet kijken.

Wanneer je echt tijd stopt in het vergelijken van brokers (iets wat ik gedaan heb) dan kom je tot de conclusie dat er helemaal niet zoveel goede brokers zijn die kunnen buigen over een goede reputatie die de tand des tijds hebben doorstaan.

Vaker internet marketeers dan trading experts

Een andere optie met een forex website is bijvoorbeeld het verkopen van een boek, opleiding, signalen of managed account.

Welke van bovenstaande men ook kiest, zonder een gedegen trackrecord heb je eigenlijk geen recht van spreken indien je ook geld vraagt voor je diensten.

Qua boek over de basis van forex hoeft men natuurlijk geen resultaten te overleggen, maar wanneer het gaat om iemand leren winstgevend te traden en je vraagt er geld voor dan kun je beter wel een trackrecord hebben.

Ook op dit gebied staat het internet vol met rotzooi. Veruit het grootste gedeelte van de traders die een dergelijk product verkopen beschikken niet over een trackrecord. Als ze al wel een trackrecord hebben dan moet je goed bestuderen of er bijv. sprake is van DEMO of dat ermee is geknoeid.

Los daarvan loop je dan weer tegen andere punten aan, zoals andere aanbieders die onwerkelijke rendementen aanbieden, maar hierdoor wel meer klanten trekken etc. Ook hierbij speelt het mechanisme wat ik straks behandel een belangrijke rol.

In het begin wilde ik ook een opleiding verkopen, maar vanwege het ontbreken van een trackrecord was al snel alles gratis. (Hierdoor kwam ik ook uit op reviews van brokers,opleidingen etc.).

Te vaak maak ik mee dat men geld vraagt voor diensten of zich profileert als zijnde expert en dan honderden tot zelfs duizenden dollars durven te vragen. In feite zijn dit gewoonweg internet marketeers.

Je kunt jezelf echter ook de vraag stellen in hoeverre iemand bereid is om het geheim van de smid te verkopen, terwijl iemand zich net zo goed kan focussen op het zelf verdienen van geld. Anyway, zoals gezegd, heeft iemand een geldig trackrecord dan moet iemand dat zelf weten, maar feit is dat het overgrote deel gewoon internet marketeers zijn.

Niks mis mee overigens, want ook dergelijke opleidingen kunnen zeer nuttig zijn, maar wanneer we het hebben over goede en onafhankelijke info dan is dit een ander verhaal.

De klant is evengoed schuldig aan de huidige marketing

Ok, bovenstaande is even advocaat van de duivel spelen, maar alhoewel ik het uitgangspunt van deze thread begrijp ben ik van mening dat het niet realistisch is om een platform te creëren die echt goed en onafhankelijk is, tenzij iemand niet als uitgangspunt heeft om geld te verdienen met gerelateerde forex producten d.m.v. affiliate deals. Dit geld overigens niet alleen vanuit de kant van de aanbieder die geld moet verdienen, maar ook vanuit de kant van de klanten!

Persoonlijk denk ik dat je het wel kunt vergeten wanneer je echt de waarheid vertelt over forex en brokers. Ik geloof niet dat op deze wijze veel potentiële traders enthousiast zullen worden.

De waarheid over brokers is dat er maar weinig goede brokers zijn en de brokers die wel beschikken over een goede reputatie zul je niet snel (bijna nooit) tegenkomen op affiliatewebsites.

Forex zelf wordt ook verkocht als een laagdrempelige mooie manier om zelf je geld te verdienen, maar de waarheid is dat de weg om een succesvolle forex trader te worden over het algemeen een proces van jaren is en dan hebben we het nog niet gehad over het benodigde kapitaal.

Natuurlijk kun je met $100 en vaak al minder een account openen, maar uitgaande van realistische rendementen; zet dit echt zoden aan de dijk? Tenzij je beschikt over een zeer stevige (hele) lange termijn visie zul je toch echt meer kapitaal nodig hebben voor een aantrekkelijke return on investment. De grote groep beschikt echter niet over een dergelijk kapitaal met als gevolg dat men te snel wilt, op een bekrompen wijze op zoek is naar de heilige graal die 20% per maand oplevert en hierdoor foute beslissingen neemt.

“het onderdeel mindset. Dat is in mijn ogen 100 x belangrijker dan kennis over strategieën. “

Juist dit punt zorgt ervoor dat veel mensen eigenlijk al van tevoren beginnen aan een kansloze missie. Tenzij men bereid bent om gaandeweg te beseffen dat het mindset en riskmanagement de belangrijkste basis vormen voor succes, zal men gedoemd zijn om te mislukken, te meer omdat men zich vooral op andere aspecten concentreert.

Forex is niet spannend, het is geen romantisch sprookje. Het is een waiting game met heel veel werken aan jezelf. Een systeem is zoveel waard als de trader die hem hanteert, toch ligt de meeste focus vaak op een systeem.

Persoonlijk denk ik dat forex allesbehalve booming wordt wanneer er sprake is van een eerlijk en onafhankelijk platform. Veel mensen zullen juist gedemotiveerd worden, omdat je op voorhand al de meeste ruiten ingooit.

Mensen willen helemaal geen goed en eerlijk platform

Ik ben zelfs van mening dat mensen helemaal geen eerlijk platform willen, in ieder geval niet de groep beginnende traders.

Hoe komt het dat brokers zoals markets.com en Plus500 zoveel kunnen bereiken met hun affiliatemarketing? Dit is vergelijkbaar met de woekerpolissen uit het verleden.

Er wordt nu hard geschreeuwd over de slechte verzekeraars etc met hun winstbejag, maar ik ken ook de andere kant. Het grootste gedeelte van de mensen die de keuze kregen tussen een goed voorstel of een woekerpolis met een mooi verhaal en een TV erbij kozen toch echt voor het laatste. Die wijzen nu met de vinger naar de verzekeraars en adviseurs, maar in hoeverre is dit rechtvaardig? Er zijn toch echt twee partijen nodig voor dergelijke praktijken.

Hetzelfde geldt bij forex en brokers zoals markets.com en Plus500. Men kan net zoals bij de TV van verzekeraars toch ook wel bij stortingsbonussen bedenken dat dit uiteindelijk uit eigen zak komt? Hetzelfde geldt voor superlage spread etc. De eerste vraag moet toch zijn “Wat is the catch?”

Nee, de praktijk is dat men toch deze brokers kiest, al zou men worden gewaarschuwd en SemperAugustus, ik bedoel dit niet aanvallend, maar wanneer je Trader's Way adviseert dan gebeurt toch exact hetzelfde? Deze broker biedt een lage spread, leuke extra's etc, maar het feit dat deze broker niet gereguleerd is moet toch een lampje laten branden?

Ik ben ook heel eerlijk dat ik zelf ook viel voor dergelijke dingen en ik heb hier ook geen spijt van, WANT IK KOOS de dingen die mij meer plezier gaven bij het traden, zoals stortingsbonussen (het idee van meer kapitaal), extra analyses, opleidingen, live squawk etc. Allemaal leuk en aardig, maar het zijn niet de dingen waar ik tegenwoordig op let bij het selecteren van een broker.

Gezien mijn ervaringen denk ik dat het grootste gedeelte van de potentiële traders zo is en eigenlijk hoeft daar per definitie ook niets mis mee te zijn. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid om zich goed te laten informeren.

Wijzen met de vinger is misschien standaard, maar getuigt niet van veel zelfreflectie, iets wat toch de basis is wil je een succesvolle trader worden.

Denk goed na over het doel van je forex website

Wanneer je besluit om een website over forex en/of binary options te starten dan denk ik dat het erg lastig is om een goed en onafhankelijk platform te bieden en tegelijkertijd denk ik ook niet dat dit je doel moet zijn.

Het is prima wanneer je dit als doel hebt, maar wees dan eerlijk tegenover jezelf en denk dan goed na over hoe jij je geld op deze wijze wilt verdienen. Zoals hierboven al uiteengezet zal dit niet eenvoudig zijn.

Bovendien denk ik ook niet dat je heiliger moet zijn dan de paus. Wanneer je doel is om het grote publiek kennis te laten maken met forex en zelf hier ook nog wat aan te verdienen dan kun je maar beter werken met brokers en producten die aansluiten bij deze doelgroep.

Wanneer je een grote doelgroep wilt aanspreken dan zul je de behoeften moeten analyseren van deze doelgroep. Persoonlijk denk ik dat deze website hier uitstekend aan voldoet, te meer omdat Jelle heel soepel is qua dingen censureren en dus niet bewust mensen wil afsluiten voor andere info.

Het blijft echter wel de verantwoordelijkheid van de mensen zelf om keuzes te maken en zo hoort het denk ik ook.

Een goed en onafhankelijk platform is een illusie

Het was een heel lulverhaal, ik weet het, maar dit onderwerp fascineert me al jaren en ik heb al veel tijd gestoken in beide kanten, zowel de kant van websites en andere forex gerelateerde producten, alsmede ook het forex trading zelf.

Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat beide kanten zelden elkaar echt goed aanvullen. Dit zie ik niet als negatief, maar “ Een goed en onafhankelijk platform” is naar mijn mening wel een illusie.

De koppen bij elkaar steken kun je uiteraard doen en kan vast en zeker iets leuks opleveren, maar wanneer je doel “ Een goed en onafhankelijk platform” is dan zou ik jezelf toch even achter de oren krabben.

Je kunt zoiets verkopen, maar ik denk dat het erger is om zoiets te verkopen en er eigenlijk niet aan te voldoen dan gewoon zeggen dat het doel is om beginners enthousiast te maken voor forex.

Succes ermee in ieder geval!

More
4 years 8 months ago #8501 by Paul
Nog even een toevoeging op bovenstaande verhaal m.b.t. binary options. Ik heb deze zelf destijds ook verwerkt op mijn website met als achtergrond om een groter publiek te bereiken.

Binary options zijn namelijk veel eenvoudiger en toegankelijker voor beginners. Immers het enige wat men hoeft te doen is "call" of "put" en 1 pip in je voordeel is al genoeg om de hele positie te winnen.

Echter.... de uitbetalingsratio alleen al zorgt ervoor dat een zeer klein percentage traders succesvol zal zijn op de lange termijn. Met gunstige uitbetalingsratio's moet je geloof ik een winstpercentage van bijna 70% behalen om winstgevend te zijn en dit is op de lange termijn bijna niet te doen wanneer je ook rekening houdt met de psychologische kant. Theoretisch kan dit echter wel, maar in combi met het volgende punt wordt dit naar mijn mening bijna onmogelijk op lange termijn.

Op het gebied van de binary options brokers is er namelijk enorm veel rotzooi en gekloot met gemanipuleer van de koers, spreads, regulering etc.

Alleen al deze factoren maken het eerder gokken dan daadwerkelijk traden, waarbij ik nu denk dat er maar 1 grote winnaar is en dat is de broker.

Niettemin voor websitebeheerders is het een uitstekend product om te verkopen, omdat het een groot publiek aanspreekt (groter dan enkel forex trading aangezien dit complexer is met lot sizes uitrekenen etc). Daarnaast zijn de commissies heel aantrekkelijk (ook dit punt zou stof tot nadenken moeten geven...)

De nieuwe websitebeheerder heeft binary options erop laten staan, wat eigenlijk jammer is, maar achteraf moet ik heel eerlijk zijn dat dit product er nooit bij had mogen komen. Maar ja, dat is achteraf.

Op het moment dat je zelf binary options aanbiedt denk ik dat dit mogelijk is wanneer je een groter publiek wilt bereiken en ja, veel mensen vinden het interessant, maar is je doel een goed en onafhankelijk platform dan denk ik niet dat je dat kunt verkondigen wanneer je je eenmaal echt hebt verdiept in dit product.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 8 months ago #8509 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Forum of marktkraam?
Over Binary Options zijn de meningen verdeeld. Een goede broker geeft op de majors 83% retour. Op kleine timeframes is dat in zekere zin in verhouding met de commissie en spread die je bij Forex neerlegt in een positie die 5 tot 15 minuten loopt.

Ik denk dat je met Forex-kennis en -vaardigheden met Binary Options nog weleens veel sneller "binnen kunt lopen" dan met Forex. Het is niet voor niets dat Binary platforms geen extra trading tools als indicators e.d. aanbieden en dat ze geen of zeer beperkte demo-accounts leveren. Je zou kunnen redeneren: ze willen niet dat je ontdekt dat het onmogelijk is. Je zou ook kunnen redeneren: ze willen niet dat je kunt oefenen en zo de bank laat barsten. Momenteel heb ik in MetaTrader een Binaries-test draaien. Ik zal tzt de resultaten publiceren.

Persoonlijk ben ik ook meer gecharmeerd van Forex dan van Binaries, omdat je meer grip op de situatie hebt (gevoelsmatig). Maar ook hier geldt: als je een site of forum over een bepaald onderwerp (valutahandel voor amateurs) objectief wilt houden, moet je alles daarvan belichten en niet alleen het onderdeel dat je voorkeur heeft.

More
4 years 8 months ago #8512 by Paul
Hey SemperAugustus,

Ik ga stoppen met deze discussie, want ik neig weer om een ellenlange blogpost te schrijven als reactie op je verhaal over binary options, maar alhoewel goed bedoeld, denk ik niet dat we er beiden iets mee zullen opschieten.

Het mag duidelijk zijn dat ik het op het gebied van goede en onafhankelijke info niet met je eens ben, maar ik waardeer je enthousiasme en ben er zeker van dat je dit enthousiasme kunt overbrengen op andere mensen.

Verder is het, zoals ik eerder al aangaf, aan de mensen zelf om goed onderzoek te doen.

Dus bij deze wens ik je veel succes met je website en je boek.

More
4 years 7 months ago #8514 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Forum of marktkraam?
Yo, Paul, alles goed joh?

Tijd niet meer gesproken :)

Ben je zelf nog bezig in het trade-mijnenveld, of richt je je nu op andere zaken?

More
4 years 2 months ago #9019 by Paul
Hey Seasalt,

Sorry voor late reactie, maar ja, alles is goed :cheer: Met jou ook?

Ik begeef me nog steeds in het trade-mijnenveld :) , alhoewel de meeste focus nu toch ligt op andere dingen. Ik vermaak me echter prima zo. B)

More
4 years 1 month ago #9086 by trutje
Replied by trutje on topic Forum of marktkraam?
Paul schrijft:
Persoonlijk denk ik dat je het wel kunt vergeten wanneer je echt de waarheid vertelt over forex en brokers. Ik geloof niet dat op deze wijze veel potentiële traders enthousiast zullen worden.

Wat is die waarheid dan Paul? dat het 1 grote boevenbende is ? waar alles uit de kast wordt gehaald om goedgelovige sukkels in de maling te nemen en deze vervolgens leeg te trekken?

More
4 years 4 weeks ago #9163 by Villaricos
Replied by Villaricos on topic Forum of marktkraam?
Wat vinden jullie van de broker IG op het gebied van forex? Alvast bedankt.

More
4 years 4 weeks ago #9164 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Forum of marktkraam?

Villaricos wrote: Wat vinden jullie van de broker IG op het gebied van forex? Alvast bedankt.

Er zijn nog veel meer brokers. www.100forexbrokers.com/stp-ecn-brokers . Daar vind ik niks van. Is niet te beantwoorden jouw vraag.

More
4 years 3 weeks ago #9169 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Forum of marktkraam?

Villaricos wrote: Wat vinden jullie van de broker IG op het gebied van forex? Alvast bedankt.

Nog nooit wat mee gedaan. Kom wel is een reclame tegen op rtl 7. Zo op het eerste gezicht ziet de website er prima uit zonder schreeuwerige reclames. Verder kan ik er niet echt een oordeel over vellen.

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 2.321 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl