Topic-icon profit/loss berekening

More
4 years 10 months ago #8683 by angie78
profit/loss berekening was created by angie78
Beste traders,

Hier een uber-newbie vraag:

Ik heb een buy gedaan op de USDJPY met een 0.01 lot. Mijn trailing stop is in werking getreden en ik ben er automatisch uitgestapt op een positief verschil van 914 pips. Ik heb hierdoor 6.80 gewonnen en mijn profit/loss was uiteindelijk 6.77
De spread op de valutapaar is 7 pips (op de platform waar ik trade).
Ok, nu de vragen:

- Waarom is er een verschil tussen de winst op de pips en de werkelijke winst (de profit/loss)? In dit geval gaat het dus om 3 ct.
- Hoe wordt de winst berekend? Dus de verhouding tussen de lotsize, de "gewonnen" pips (914) en de spread van 7 pips

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en me kunnen helpen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 10 months ago #8686 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic profit/loss berekening
Hallo Angie78

Zo'n über-newbie vraag is dat niet. Ik vermoed dat menig trader hier die berekening niet tot op de cent nauwkeurig kan maken.

Zou je in een reactie precies de Open-koers en de Sluit-koers willen zetten? Niet in pips, maar in prijs. Is de spread vast? En is er nog commissie. Let er even op of de vermelde commissie eenmaal of tweemaal betaald wordt (bij openen en bij sluiten). Elke broker vermeldt dat anders.

Het lijkt me waarschijnlijker dat je winst geen 914 pip is, maar 91.4 pip (en dus 914 point). En dat de spread 0.7 pip = 7 point is? 117.970 - 117.914 was het hoogste pip-verschil van vandaag en is 56 pips, dat van het afgelopen halfjaar is ongeveer 200 pip. 914 lijkt me dus wat veel.

En tot slot: wat is de munteenheid van je account? Als dat de EUR is, moet je ook nog omrekenen van JPY naar EUR. Daarvoor heb je dus de EURJPY-koers nodig op het moment van Openen van de positie.

Met die cijfers kan je alles uitrekenen.

Zoals gezegd: zo newbie is het niet.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 10 months ago #8688 by angie78
Replied by angie78 on topic profit/loss berekening
aha....er zitten veel meer haken en ogen hieraan.
ok...allereerst je vragen en een correctie.
Ik schreef dat het om de USDJPY ging maar ik ging long op GBPJPY.
ik zal je vragen even met bold highlighten, mijn antwoord vind je daaronder.

<em><strong>Zou je in een reactie precies de Open-koers en de Sluit-koers willen zetten? Niet in pips, maar in prijs. Is de spread vast? En is er nog commissie. Let er even op of de vermelde commissie eenmaal of tweemaal betaald wordt (bij openen en bij sluiten). Elke broker vermeldt dat anders. </strong></em>

Openkoers was: 176.951
Sluitkoers: 177.865
Swap (commissie???): -0.03

Ik trade via markets.com via hun MT4 platform. Ik heb wat informatie gegoogled en ze zeggen dat er geen commissie is en dat de Pip spreiding op reguliere valutaparen 3 pips is. Wat houdt dat laatste eigenlijk in??

<em><strong>Het lijkt me waarschijnlijker dat je winst geen 914 pip is, maar 91.4 pip (en dus 914 point). En dat de spread 0.7 pip = 7 point is?</strong> </em>

Je hebt gelijk, het ging om 914 punten, vergat het idd om te zetten naar pips, altijd delen door 10 I guess?
De spread is het verschil tussen de buy and sell market, die ik te zien krijg als ik mijn order ga inzetten toch? ik heb dat verschil genomen en dat was 7, weet niet of dat dan ook om punten gaat of om pips? ik denk eigenlijk punten aangezien ik in dit geval met een verschil van -0,52 aan de positie begon.
Nu moet ik zeggen dat ik via een andere site zag dat het verschil tussen de bid and ask price op de GBPJPY 3 punten is en niet de 7 die ik krijg als ik dus de sell-buy doe.
Heb ik het dan wel over de spread in dit geval? er is wel een verschil van 4 punten!

<strong>En tot slot: wat is de munteenheid van je account? Als dat de EUR is, moet je ook nog omrekenen van JPY naar EUR. Daarvoor heb je dus de EURJPY-koers nodig op het moment van Openen van de positie.</strong><em></em>

Goh, dat het daar allemaal mee te maken had wist ik dus niet, dacht eigenlijk aan een simpele rekensommetje....was I wrong!! :S
Mijn account is in euro's, althans dat zie ik staan naast mijn equity gegevens.
Wat ik niet begrijp is waarom ik van de JPY naar EURO moet omrekenen en niet (ook) van de GBP naar de EUR?

Ok, ik hoop dat je meer kan met de gegevens die ik heb gekregen en dat je handig bent in wiskunde/rekenen :cheer: (I'm not!)

More
4 years 10 months ago #8689 by angie78
oh , per ongeluk 2 keer gepost en ik zie dat het 'vetdrukken' van de letters ook niet heeft gewerkt....mmmm
lukt me ook niet om de 2e post te verwijderen dus dan maar de tekst wijzigen:

More
4 years 10 months ago #8690 by angie78
aha....er zitten veel meer haken en ogen hieraan.
ok...allereerst je vragen en een correctie.
Ik schreef dat het om de USDJPY ging maar ik ging long op GBPJPY.
ik zal je vragen even met bold highlighten, mijn antwoord vind je daaronder.

Zou je in een reactie precies de Open-koers en de Sluit-koers willen zetten? Niet in pips, maar in prijs. Is de spread vast? En is er nog commissie. Let er even op of de vermelde commissie eenmaal of tweemaal betaald wordt (bij openen en bij sluiten). Elke broker vermeldt dat anders.

Openkoers was: 176.951
Sluitkoers: 177.865
Swap (commissie???): -0.03

Ik trade via markets.com via hun MT4 platform. Ik heb wat informatie gegoogled en ze zeggen dat er geen commissie is en dat de Pip spreiding op reguliere valutaparen 3 pips is. Wat houdt dat laatste eigenlijk in??

Het lijkt me waarschijnlijker dat je winst geen 914 pip is, maar 91.4 pip (en dus 914 point). En dat de spread 0.7 pip = 7 point is?

Je hebt gelijk, het ging om 914 punten, vergat het idd om te zetten naar pips, altijd delen door 10 I guess?
De spread is het verschil tussen de buy and sell market, die ik te zien krijg als ik mijn order ga inzetten toch? ik heb dat verschil genomen en dat was 7, weet niet of dat dan ook om punten gaat of om pips? ik denk eigenlijk punten aangezien ik in dit geval met een verschil van -0,52 aan de positie begon.
Nu moet ik zeggen dat ik via een andere site zag dat het verschil tussen de bid and ask price op de GBPJPY 3 punten is en niet de 7 die ik krijg als ik dus de sell-buy doe.
Heb ik het dan wel over de spread in dit geval? er is wel een verschil van 4 punten!

En tot slot: wat is de munteenheid van je account? Als dat de EUR is, moet je ook nog omrekenen van JPY naar EUR. Daarvoor heb je dus de EURJPY-koers nodig op het moment van Openen van de positie.

Goh, dat het daar allemaal mee te maken had wist ik dus niet, dacht eigenlijk aan een simpele rekensommetje....was I wrong!! :S
Mijn account is in euro's, althans dat zie ik staan naast mijn equity gegevens.
Wat ik niet begrijp is waarom ik van de JPY naar EURO moet omrekenen en niet (ook) van de GBP naar de EUR?

Ok, ik hoop dat je meer kan met de gegevens die ik heb gekregen en dat je handig bent in wiskunde/rekenen :cheer: (I'm not!)

More
4 years 10 months ago #8691 by Jelle
Replied by Jelle on topic profit/loss berekening
Even geholpen met je vetgedrukte * [ b ][ /b ] (code zonder spaties)* en scheefgedrukte * [ i ][ /i ] * tekst :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 10 months ago #8692 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic profit/loss berekening
Alles voorrekenen is te makkelijk. Daar leer je niets van. Dus eerst een voorzetje:

Commissie wordt gerekend door sommige brokers op elke transactie. Dus op openen en op sluiten. Sommige melden de commissie als totaal, omdat openen nu eenmaal altijd gevolgd wordt sluiten. Sommige brokers rekenen geen commissie maar stoppen deze in een hogere spread. SWAP betaal je als je een positie 's nachts en in het weekeinde open laat staan. Dit betaal je over de lotsize van je positie - staat dus los van het koersverloop.

Spread is het verschil tussen de Ask-prijs en de Bid-prijs. Je kunt in MT4 (moet je zoeken in de instellingen) beide lijnen in beeld krijgen. Dan zie je twee lijnen vlak boven elkaar. Je ziet dan ook dat de spread bij paren als EURUSD en USDJPY heel klein is, maar bij exotische paren als Z.A.Rand / Roebel (ik weet niet eens wat de afkortingen zijn en of deze uberhaupt bestaat) is de spread heel hoog.

Als je een LONG positie opent, gebeurt dat met jouw geld in jouw Account Currency (EURO in jouw geval). Die EUR wordt eerst omgewisseld voor GBP - de Base Currency in het paar GBPJPY. Daarvoor is dus de wisselkoers EURGBP op het moment van openen van belang. Van die GBP worden onder het genot van leverage dan weer JPY gekocht - de Quote Currency. Sluit je de positie, dan worden de JPY weer terug omgezet in GBP en de winst wordt weer terug omgezet in EUR. Vanwege de leverage is het koersverloop van EURGBP in dit verhaal veel minder van belang dan dat van GBPJPY.

Open je een LONG positie, dan doe je dat tegen de ASK-prijs. Sluit je de LONG-positie dan gebeurt dat tegen de BID-prijs. In je transactie-overzicht zie je dus nergens spread vermeld staan, dat wordt namelijk in de aan- en verkoopprijzen verwerkt.

Doordat de BID-prijs lager is, heb je na het openen van de transactie al meteen verlies gemaakt. De prijs moet stijgen zodat BID net zo hoog wordt als ASK was, voordat je gaat verdienen.

Misschien lukt het je nu om aan de hand van het transactieoverzicht in MT4 de berekening sluitend te maken.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.173 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl