Topic-icon strategie voor een beginnende trader ?

• HenkB
  • HenkB's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 8 months ago #8857 by HenkB
Goedenavond mede-traders,

De aanhef zegt het al een beetje maar toch wil ik nog iets duidelijker zijn.
Ik zelf ben een tijd geleden begonnen met forex trading met een wisselend resultaat, in eerste instantie een storting gemaakt van 500$ die er redelijk snel doorheen was. De echte beginners fouten die bijna elke trader maakt zijn door mij ook in de praktijk gebracht, geen stoploss, te hoog volume, geen herkenbare strategie, etc, etc. Daarna was de motivatie zoek en een tijd lang niets gedaan. Maar zoals het vele onder ons waarschijnlijk gaat is blijft het traden toch een boeiend geheel. Inmiddels ben ik in november 2014 weer begonnen met een iets kleinere storting van 250$ en staat er nu een 480$ op mijn account. De onwetendheid in mijn trades heb ik veel besproken met een goede vriend die nu ook aan het traden geslagen is wat voor mij erg motiverend werkt zowel voor mij als voor hem. Wel hebben we geleerd dat traden zonder plan, zonder strategie, zonder kennis, zonder enig benul van de forex markt zeer onverstandig is en resulteert in onnodig verlies.

Daarom hebben wij besloten om het roer om te gooien en kennis op te gaan doen door boeken te lezen maar ook om te trachten het beschrevene te begrijpen.
Een kleine opsomming van onze inspanningen tot nu toe:

Forex voor ambitieuze beginners gelezen (meerder keren)(Jelle Peters.
De economische kalender als een soort agenda ( wat gebeurt er na bekendmaking van cijfers)
video's gekeken
Informatie opzoeken op het internet.
Strategie gezocht (voor een beginner NIET GEVONDEN)
De strategie MA cross-over uitgeprobeerd (forex-strategies-revealed.com/trading-strategy-sma)

Maar we zijn er nog niet hiermee nog lang niet.
Dus wordt het tijd dat wij ons hier gaan melden om van jullie ervaren traders kennis op te doen.
Zouden jullie ons kunnen/willen adviseren hoe wij te werk moeten gaan om een strategie te vinden die voor ons geschikt is om te starten.
Voor de informatie wij handelen op markets.com met metatrader 4.

Bij mijn volgende post zal ik iets meer inhoudelijk ingaan op wie wij zijn en wanneer wij kunnen/willen traden.
Met vr gr HenkB.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 8 months ago #8858 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic strategie voor een beginnende trader ?
De beste strategie voor een beginnend trader is eerst leren traden. Wil je handelen op basis van technische analyse:

– Alleen tijdens London Session handelen
– Vermijd nieuwsmomenten (uur ervoor tot uur erna)
– Beperk je tot de majors
– Onderzoek waves en probeer te ontdekken in welke wave de koers is
– Onderzoek Support en Resistance en beperk je tot de horizontale lijnen. Alle andere lijnen die als S&R genoemd worden her en der op het web zijn illusies - deze lopen achter de koers aan
– Onderzoek kandelaarpatronen

Gebruik bij al je onderzoekingen GEEN indicators, want die geven vals vertrouwen.

Succes ermee.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• HenkB
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 8 months ago #8859 by HenkB
Replied by HenkB on topic strategie voor een beginnende trader ?
Goedenavond Sempber/Augustus,

Bedankt voor je reactie.
We gaan hiermee aan de slag.

– Onderzoek waves en probeer te ontdekken in welke wave de koers is

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt of zich een trend aan het zetten is?

Vr gr HenkB/Teun.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 8 months ago #8860 by SemperAugustus
Nee. Doe wat research naar Eliott waves, maar neem dat niet al te rigide. Waves zijn de meest zekere manier om te handelen.

More
4 years 8 months ago #8862 by Jelle
Replied by Jelle on topic strategie voor een beginnende trader ?
He Henk,

Leukt dat jullie zo enthousiast zijn en goed om te lezen dat jullie het serieus aanpakken (the only way to fly imo). Ik zou je in ieder geval aanraden om het in het begin simpel te houden. Ik zag dat SemperAugustus in dit verband ook al een aantal goede tips gaf - alleen de Majors, 1 trading sessie kiezen, traden rondom nieuwsmomenten vermijden - en ik sluit me hier dan ook graag bij aan.

Money management, een goede exit strategie en je houden aan je systeem zijn verder erg belangrijk. Wat betreft entry kun je verschillende set-ups gebruiken, maar hoe duidelijker het signaal, hoe groter de kans op succes natuurlijk, dus je zou in het begin ook grotere winsten kunnen opofferen aan een hoger succes rate.

Benieuwd hoe het jullie vergaat, dus hou ons graag op de hoogte! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• HenkB
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 8 months ago #8866 by HenkB
Replied by HenkB on topic strategie voor een beginnende trader ?
Hallo Jelle en Semper/Augustus,

Bedankt voor jullie reactie.
Zoals ik al aanhaalde in mijn vorige post kunnen we hiermee in 1e instantie mee aan de gang
Ondanks dat grotere winsten wel ons doel is kan daar nu nog geen sprake van zijn.
We (Teun en ik) moeten eerst de forex-markt doorgronden, time frames leren lezen en wat jullie voorstellen de Eliott waves beheersen.
Mooi is wel dat we in een onderlinge discussie al eens de kandelaars hebben besproken en hun betekenis en dat het ook terug komt in jullie advies.

Ik zal binnenkort uitleggen hoe onze persoonlijke situatie eruit ziet en dat er zeer beslist mogelijkheden liggen om te kunnen uitgroeien naar een trader.

Henk&Teun.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 8 months ago #8868 by SemperAugustus
Als je je in kandelaars verdiept, kun je nog iets dieper gaan: Point & Figure. Dat zijn charts die exact laten zien hoe een kandelaar ontstaat. Helaas worden die niet in MT4 en cTrader aangeboden, maar wel door de broker Dukascopy (super broker) in jForex.

Nog meer alternatieve charts: laat je niet foppen door de schijnbare eenvoud van Heikin-Ashi, wat uiteindelijk gewoon een MA is, maar dan verwerkt in kandelaars. Renko lijkt eenvoudig en overzichtelijk, maar is hogeschoolwerk.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.169 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl