Topic-icon DE CENTERLINE STRATEGIE

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
4 years 3 months ago #8943 by Marcel-van-Vliet
DE CENTERLINE STRATEGIE was created by Marcel-van-Vliet
Het is geen geheim dat ik op een demo vaak verschillende strategieën test. Gewoon omdat ik het leuk vind en het traden vaak wat saai is. De laatste tijd heb ik heel goede resultaten gehaald met een nieuwe strategie, de centerline strategie. Hieronder heb ik het tradingplan gezet. Graag geef ik antwoord op vragen en opbouwende kritiek.

CENTERLINE STRATEGIE

Markt,Timeframes en Indicatoren
FOREX, Candlestick D1, H4, EMA(21), EMA(21) envelop, StochRSI, ATR(14).

Voorbereiding
• De sleutelgebieden (Steun / weerstand, Fibonacci levels duidelijke kantelpunten en
‘round numbers’) zijn bekend.
• Een range kenmerkt zich door een horizontaal lopende EMA(21).
In dit geval niet traden!
• De mogelijke impact van datareleases, nieuws en correlatie is gecheckt en ingeschat.
Het verdient de voorkeur om niet voorafgaand aan een dergelijk feit te traden.
• Trading tijden: Maandag t/m vrijdag na het sluiten van de candle van het gekozen
timeframe.

Management
• Geen groter bedrag risico per trade dan 2% van de account.
• De lotsize wordt bepaald door de afstand van de stoploss te vergelijken met het bedrag
dat comfortabel voelt, maar dat niet groter is dan 2% van de account.
• Position sizing binnen het effect tot een risico dat comfortabel voelt, echter niet
groter dan 2% van de account.
• Dagelijks de stoploss bepalen (trailen) als de prijs in de goede richting gaat.
• Vanaf R1 het risico op break-even plus spread zetten, indien R1 voor een nieuws, of
datarelease nog niet is bereikt, uitstappen overwegen.
• Dagelijks trading journaal (feiten, handelingen en emoties) bijhouden voor evaluatie
van de trades.

Entry
De eerste sluit van de candle van het gekozen timeframe na een cross-over van de EMA(21), de centerline, in de richting van de trend.

Stoploss
• De stoploss wordt bepaald boven/onder het meest logische sleutelgebied op de grafiek.
• Of op 2x de ATR(14).

Exit
• Het koersdoel is de eerste sluit van de candle van het gekozen timeframe op, of over,
de buitenlijn van de envelop EMA(21)
• Of het raken van de (trailing) stoploss.
• Of een cross-over door de StochRSI van de 20 lijn of 80 lijn in tegenovergestelde
richting van de trade.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 3 months ago #8947 by Mies
Replied by Mies on topic DE CENTERLINE STRATEGIE
Heel Interessant Marcel, vooral omdat je er veel succes mee hebt gehad :-) Ik begrijp alleen de entry niet helemaal, als ik naar de bijgevoegde grafiek kijk zie ik heel veel kaarsen die sluiten na het doorkruizen van de EMA21 centerline in de richting van de trend.. zijn dat allemaal instap momenten? Als dat zo is zou je net zo goed iedere kaars die sluit in de richting van de trend kunnen gebruiken om in te stappen zonder de EMA lijnen toch? En kijk je bij de entry ook naar een cross-over door de StochRSI 20 lijn of 80 lijn? of gebruik je die alleen voor de exit?

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
4 years 3 months ago #8949 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic DE CENTERLINE STRATEGIE
Ha Mies,

Leuk dat je reageert op deze strategie.
De entry de ik gebruik is een sluit na een cross-over van de EMA 21 in de richting van de trend (de EMA21) Ik zoek een bevestiging voor de entry door te kijken naar de StochRSI. Deze moet OB of OS zijn op het moment van entry.

De stochRSI gebruik ik verder alleen nog voor een bevestiging van het exitmoment als de ander twee manieren niet voldoende blijken te werken. Moet ik er wel bij zeggen dat ik 'een broertje dood'heb aan indicatoren, omdat deze immers altijd 'lagging' zijn, dus ik wil er niet teveel afhankelijk van zijn.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.192 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl