Topic-icon DCT

• trutje
  • trutje's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9036 by trutje
DCT was created by trutje
zijn er hier mensen die de filosofie van Dutch Coast Traders volgen?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 4 months ago #9037 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic DCT
trutje schrijft:

zijn er hier mensen die de filosofie van Dutch Coast Traders volgen?

Denk niet dat er veel volgers zijn. Heb even gekeken op de site. Is op sterven na dood lijkt het. :(

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9038 by trutje
Replied by trutje on topic DCT
oh die indruk kreeg ik nu juist niet Crosstrader
er is wel enig actueel materiaal te vinden.
maar ik stelde hier deze vraag omdat ik het een interessante
en intrigerende stelling vind dat je kan leren inzicht te krijgen hoe de koersen
worden heen en weer gezwiept.
En ik vroeg mij af of ook anderen daar ervaring mee hadden.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 4 months ago #9039 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic DCT
DCT biedt heeeeeel veel open deuren, broodjes aap en vooral: valse hoop.

Seminars zijn ongetwijfeld nuttig, maar bieden niet meer dan wat je bij http://www.babypips.com/school leest. Wel een stuk duurder.

Ik citeer:
========================
Tijdens dit seminar leer je:

- hoe professionele traders denken, en doen!

- je mindset en discipline te masteren,

- hoe je jouw emoties de baas wordt,

- hoe je angten kunt overwinnen,

- je valkuilen om te buigen naar succes
========================

En dan zie ik ineens deze voor me:

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9046 by trutje
het gaat mij niet zozeer om hun seminairs die worden overigens in samenwerking met whs gegeven. DCT lijkt mij een groot fan van WHS, maar of hun verhaal betreffend de stoplosshunting
en spike's trapsgewijs koersen zetten e.d. door iemand hier wordt gevolgd of dat iemand er met zijn trades rekening mee houd en /of er iemand ervaring mee heeft.
Het lijkt mij wel relevant dat er flink heen en weer gemanipuleerd wordt, aangezien er toch ook onlangs weer flinke boete's zijn uitgedeeld aan o.a. JP Morgan vanwege het sturen van valuta koersen.
Als je weet hoe dat manipuleren in zijn werk gaat zou je er in theorie althans gebruik van kunnen maken. Maar niemand hier die zoiets doet?

More
4 years 4 months ago #9047 by crosstrader
trutje schrijft:

het gaat mij niet zozeer om hun seminairs die worden overigens in samenwerking met whs gegeven. DCT lijkt mij een groot fan van WHS, maar of hun verhaal betreffend de stoplosshunting
en spike's trapsgewijs koersen zetten e.d. door iemand hier wordt gevolgd of dat iemand er met zijn trades rekening mee houd en /of er iemand ervaring mee heeft.
Het lijkt mij wel relevant dat er flink heen en weer gemanipuleerd wordt, aangezien er toch ook onlangs weer flinke boete's zijn uitgedeeld aan o.a. JP Morgan vanwege het sturen van valuta koersen.
Als je weet hoe dat manipuleren in zijn werk gaat zou je er in theorie althans gebruik van kunnen maken. Maar niemand hier die zoiets doet?

Ben ook een grote fan van WHS. Denk niet dat DTC veel gevolgd wordt zoals ik al eerder opmerkte. Als je weet hoe..... Als heb je weinig aan met traden. Alleen harde feiten tellen. Kijk naar je grafieken en zorg ervoor dat je niet teveel wordt afgeleid door allerlei randverschijnselen.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 4 months ago #9048 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic DCT
StopLoss hunting is weer zo'n vaag verhaal dat bij slechte brokers hoort. Met name het rekken van spread om een takeprofit niet te halen. Bwaah. Goede brokers doen dat niet en hebben dat ook niet nodig.

Simpel te tackelen overigens door de TP te laten sturen door je handels-EA. Je TP zet je dan dus een pipje of twee ruimer bij je broker, waardoor je EA de positie altijd sluit. En dat kan geen broker-robot ondervangen.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9059 by trutje
Crosstrader schrijft:
Ben ook een grote fan van WHS. Denk niet dat DTC veel gevolgd wordt zoals ik al eerder opmerkte. Als je weet hoe..... Als heb je weinig aan met traden. Alleen harde feiten tellen. Kijk naar je grafieken en zorg ervoor dat je niet teveel wordt afgeleid door allerlei randverschijnselen.

Ik kijk naar de grafieken en ik zie wel wat DCT bedoeld met spikes e.d.
heb ook het eboekje gelezen van Henri Massen over deze werkwijze van de "grote jongens" waaruit blijkt dat er geen koers op een normale wijze via vraag en aanbod tot stand komt.
Ik vraag mij af hoe je dan als particulier nog wat kan verdienen in een dergelijke markt
Ik zou dat ook niet randverschijnselen willen noemen maar eerder een hoofd trend
WHS is wel een toffe broker maar heeft ook zijn/haar minpunten.
Zo zijn de margins een paar maanden geleden opgetrokken van 0.5 naar 2%
en gaat binnen kort het hedgen ook flink duurder worden
bovendien zit er in het Prostation een flinke bug welke niet aangepakt wordt
maar ongetijwfeld heb je aan WHS een beste partner.

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9060 by trutje
Stoploss hunting is duidelijk zichtbaar hoor als je weet waar je op moet letten en naar kijken kan je het dagelijks zien gebeuren en is ook niet een kwestie van een brokertje hier of daar maar van de allergrootste marktpartijen zoals de DB, Goldman Sachs en JP Morgan en consorten.

More
4 years 3 months ago #9067 by crosstrader
trutje schrijft:

Crosstrader schrijft:

Ik kijk naar de grafieken en ik zie wel wat DCT bedoeld met spikes e.d.
heb ook het eboekje gelezen van Henri Massen over deze werkwijze van de "grote jongens" waaruit blijkt dat er geen koers op een normale wijze via vraag en aanbod tot stand komt.
Ik vraag mij af hoe je dan als particulier nog wat kan verdienen in een dergelijke markt
Ik zou dat ook niet randverschijnselen willen noemen maar eerder een hoofd trend
WHS is wel een toffe broker maar heeft ook zijn/haar minpunten.
Zo zijn de margins een paar maanden geleden opgetrokken van 0.5 naar 2%
en gaat binnen kort het hedgen ook flink duurder worden
bovendien zit er in het Prostation een flinke bug welke niet aangepakt wordt
maar ongetijwfeld heb je aan WHS een beste partner.

Vertel wat die bug inhoud? Heb nergens last van. En die 2 % is prima. Solide club.

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9069 by trutje
Nou ieder zijn meug natuurlijk maar ik vind het niet zo prima als je broker in 1 klap je margin van 0.5 naar 2% zet. Dat is tamelijk klantonvriendelijk. Betekende nl dat bv. een Dax contract van 50 naar 200.- erootjes ging (Inmiddels wegens de oplopende koersen duurder geworden maar dat is normaal). Zou je het ook prima vinden als je dagelijkse boodschapjes in 1 keer 4x zo duur werden? En wat die Bug betreft. Probeer maar eens HA te gebruiken bij de Brent of trek trendlijnen op een grafiek waarbij je gebruik maakt van de toetsenborden layout. Zodra je van instrument wisseld staan staan al je trendlijnen op tilt. Ik heb er over contact gehad met de helpdesk zij erkennen dat er een bug in zit maar er wordt niet aan gewerkt. Alle energy wordt gestoken in het Future station. Aan de ene kant wel begrijpelijk maar voor fervente Pro gebruikers is dit minder.
Neemt niet weg dat WHS op afstand de beste partner is voor een particuliere trader/ster

More
4 years 3 months ago #9070 by crosstrader
trutje schrijft:

Nou ieder zijn meug natuurlijk maar ik vind het niet zo prima als je broker in 1 klap je margin van 0.5 naar 2% zet. Dat is tamelijk klantonvriendelijk. Betekende nl dat bv. een Dax contract van 50 naar 200.- erootjes ging (Inmiddels wegens de oplopende koersen duurder geworden maar dat is normaal). Zou je het ook prima vinden als je dagelijkse boodschapjes in 1 keer 4x zo duur werden? En wat die Bug betreft. Probeer maar eens HA te gebruiken bij de Brent of trek trendlijnen op een grafiek waarbij je gebruik maakt van de toetsenborden layout. Zodra je van instrument wisseld staan staan al je trendlijnen op tilt. Ik heb er over contact gehad met de helpdesk zij erkennen dat er een bug in zit maar er wordt niet aan gewerkt. Alle energy wordt gestoken in het Future station. Aan de ene kant wel begrijpelijk maar voor fervente Pro gebruikers is dit minder.
Neemt niet weg dat WHS op afstand de beste partner is voor een particuliere trader/ster

OK. Het was een afgeschreven platform. Oorspronkelijk Engels. Op verzoek is het blijven bestaan. Indicatoren kun je niet meer toevoegen. En wat betreft een hefboom van 50 lijkt me reëel met deze grote koersuitslagen. Minder kans dat ze op hun bek gaan. Daar wordt geen mens wijzer van. Ze spelen geen popie jopie zoals zoveel brokers doen door zgn. gratis geld weg te geven als je hun maar kiest als broker. En wat betreft die trendlijn en HA Brent nou ja is dan maar zo. Maar.......... zo ontevreden ben je nu ook weer niet. "" WHS op afstand de beste partner"" Er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan.:)

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9076 by trutje
Hefboom was geen 50 de margin was 0,5% oftewel 50.- euro per contract tegen de dan geldende koers. Dat werd in 1 klap 200. En dat was wel een tegenvaller.
En ontevreden ben ik niet en je hebt gelijk met die koeien.
Maar WHS werkt inmiddels aan een nieuwe versie van het Pro. Die komt er binnenkort. Is dat goed nieuws of niet? Ik vind het in ieder geval geweldig.

More
4 years 3 months ago #9077 by crosstrader
trutje schrijft:

Hefboom was geen 50 de margin was 0,5% oftewel 50.- euro per contract tegen de dan geldende koers. Dat werd in 1 klap 200. En dat was wel een tegenvaller.
En ontevreden ben ik niet en je hebt gelijk met die koeien.
Maar WHS werkt inmiddels aan een nieuwe versie van het Pro. Die komt er binnenkort. Is dat goed nieuws of niet? Ik vind het in ieder geval geweldig.

Klopt vwb. margin. Schrijf dan ook dat ik het reëel vind bij deze volatiliteit. Wat hebben we er aan als WHS op z'n bek gaat zoals een paar maanden geleden er een paar kassie wijlen zijn gegaan? Ja idd. je moet wel een paar centen op je account hebben staan. Maar WHS is dan ook niet voor avonturiers. Ben nieuwsgierig naar die nieuwe versie. Wist het niet. Of het beter is? Ben uitermate tevreden. :)

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9087 by trutje
Nou ja waarschijnlijk komen er wat mogelijkheden tot backtesten
en kunnen er ook weer indicatoren bijgevoegd ( Of je daar wat aan hebt is punt 2)
Maar backtesten kan handig zijn.
Ja en begin febr. gingen een paar brokers onderuit op de CHF kennelijk zijn er dan wel een paar traders op binnengelopen. Dan zou de ophoging van 0.5 naar 2% niet ter bescherming van de trader zijn zoals WHS het voorstelde maar zelfbehoud

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
4 years 3 months ago #9139 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic DCT
Hallo collega traders,

Via een van mijn volgers werd ik op dit draadje gewezen. Als oprichter van DutchCoast Traders reageer ik daar natuurlijk graag op.

Mijn naam is Martijn Luijckx (sommigen van jullie kennen mij wellicht van het boek De kunst van het traden, dat ik samen met Henk Grundmeijer heb geschreven).

Achter de schermen is DCT wel degelijk zeer actief. Ik handel fulltime op de Forex (resultaten vind je op mijn website onder Over Ons -> resultaten).

Op het gebied van educatie ben ik inderdaad wat minder actief.
Ik bied momenteel geen complete /dure cursussen aan over mijn manier van traden.
Wel blog ik hier zo nu en dan over, en stel ik veel gratis content beschikbaar.

Dank in ieder geval voor jullie feedback, motiveert mij om er wat meer structuur in te brengen.

Gr. Martijn

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
4 years 3 months ago #9140 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic DCT
SemperAugustus schrijft:

DCT biedt heeeeeel veel open deuren, broodjes aap en vooral: valse hoop.

Seminars zijn ongetwijfeld nuttig, maar bieden niet meer dan wat je bij http://www.babypips.com/school leest. Wel een stuk duurder.

Ik citeer:
========================
Tijdens dit seminar leer je:

- hoe professionele traders denken, en doen!

- je mindset en discipline te masteren,

- hoe je jouw emoties de baas wordt,

- hoe je angten kunt overwinnen,

- je valkuilen om te buigen naar succes
========================

En dan zie ik ineens deze voor me:

Dag SemperAugustus,

Dank voor je bericht. Ben erg benieuwd wat je met de open deuren, broodjes aap en valse hoop bedoelt..?

Op de seminars die ik zo nu en dan organiseer vertel ik vooral veel uit eigen ervaring, plus mijn eigen visie op de markten en hoe deze te traden. En vooral dat laatste wijkt bijzonder erg af van wat je allemaal op internet leest..
Wellicht raadzaam om eerst eens deel te nemen aan een seminar voordat je oordeelt?

Anyhow, ik doe veel vrijwillig en uit passie voor dit mooie vak. Gelukkig zijn er genoeg volgers die wel veel aan mijn gratis content hebben, en de seminars erg nuttig vinden en waarderen.

Gr. Martijn

Ps. Bovendien, 4 tientjes voor een avondseminar.. vind je dat nu echt zo duur?

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.230 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl