Topic-icon Welk paar het beste te traden na 2200 uur?

• painterpatje
  • painterpatje's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9050 by painterpatje
Welk paar het beste te traden na 2200 uur? was created by painterpatje
Ik denk zoals vele traders op Forexinfo werk ook ik overdag. Daarna naar huis, eten, kinderen naar bed enzovoort enzovoort... Voordat je goed en wel met je laptop op schoot kan zitten is het al 2200 uur... Maar dan zijn de meeste grafieken ook al in slaap gevallen. :dry:
Welk paar biedt dan nog wel kansen om een (korte) trade op te zetten?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 4 months ago #9052 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
Hee Painterpatje,

Zelf trade ik op dagelijkse grafieken op basis van price action. Geld verdienen op de forex betekent niet dat de markt heel volatiel moet zijn als je een trade plaatst. Om 23 uur sluiten de daily candels en dan analyseer ik wat er gebeurd is en of ik een trade plaats. In mijn situatie is het alleen maar een voordeel dat ik een druk dagprogramma heb. Dat kan in jouw geval ook een voordeel zijn.

www.learntotradethemarket.com kan je een aardig op weg helpen.

Price action day trading

• painterpatje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9053 by painterpatje
Replied by painterpatje on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
dank voor je berichtje. Kan je een voorbeeld geven van wat je precies bedoeld met price action? op bv EUR/USD

More
4 years 4 months ago #9054 by Maartensterk
Price action is gebaseerd op signalen op resistance en support levels. En dan met de trend mee. Uitzonderingen daargelaten. Op de eurusd is 1,1470 een key resistance level. De laatste dagelijkse kaars is een pin bar, dus zou een short optie kunnen zijn. Het signaal is niet goed genoeg een weerkaatsing van het level, dus voor mij niet goed genoeg om een trade te plaatsen. Eurusd is nu sowieso erg rommelig vanwege Griekenland. Normaal laat ik fundamentele dingen buiten beschouwing, maar dit is wel iets groots met Griekenland.

De basis van price action op dagelijkse basis is: de trend bepalen, een signaal zien en dat dan op een support of resistance level. Het voorbeeld dat ik gaf zou dan tegen de korte termijn trend zijn, maar in deze strategie kunnen signalen tegen de trend op key levels wel werken. De eurusd is overigens nog steeds down, zolang 1,1470 niet is gebroken. Pas daarna zijn er higher highs en higher lows op weekbasis.

Na het sluiten van een dagelijkse kaars kijk ik of ik een signaal zie. Zo ja, dan plaats ik een trade. Die positie zal in het begin vrij rustig zijn, en zich dan de volgende dag pas echt ontwikkelen. Soms gebeurd er wel wat bij ons in de nacht, maar het maakt niet zoveel uit. Die dagelijkse kaars vertegenwoordigt een hele handels dag. Rustige en drukke momenten. Uiteindelijk laat de close zien of er die dag meer kopers of verkopers waren. Mijn strategie geeft mij een statistisch voordeel in het bepalen wat er daarna zal gebeuren. Dat bazeer ik op de dagen ervoor. En zelfs als ik het minder dan 50% goed heb, zorgt mijn money management ervoor dat ik toch op de langertermijn winst maak

Price action day trading

• painterpatje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9057 by painterpatje
dank je dat je de moeite hebt genomen om het een en ander uit een te zetten!
ik ben er gelijk even ingedoken en het is mij nu een stuk duidelijker. Eens kijken of dit een strategie is die voor mij werkt.
Wat betreft de EUR/USD zat je trouwens goed :-)

More
4 years 4 months ago #9061 by trutje
Replied by trutje on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
Een laptop en traden na 22 uur? lijken mij de ingredienten tot een snel einde oefening

• painterpatje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9062 by painterpatje
traden na 2200 uur kan ik inkomen. daar was ik al achter, vandaar ook mijn vraag/topic. Maar wat is er mis met een laptop?

More
4 years 4 months ago #9063 by trutje
Op zich is er niks mis met een laptop natuurlijk alleen
moet je die niet voor daytraden gebruiken.
Daytraden is een game waarbij 90% van de traders binnen een jaar hun investering kwijt zijn
Op zich dus al moeilijk genoeg. Als je dan niet zorgt voor het allerbeste materiaal om te werken dan sta je bij voorbaat al op 3-0 achterstand.
Gebruik voor daytraden een aparte desktopcomputer met een flinke grafische kaart met min 2 uitgangen en doe met deze ook niets anders dan traden. Hang er 2 schermen aan van min 24inch. Zorg voor een gegarandeerde constante voeding. Ik denk dat je dergelijke hardware nodig hebt om nog een kleine kans te maken om een succesvol trader te worden. Bovendien red je het zonder hulp van een topbroker ook niet. En dan traden terwijl je een fulltime job hebt? Forget it. Traden kan je niet erbij doen . In het weekend is de handel dicht en in de avonduren is de volatiliteit gewoon te laag.

More
4 years 4 months ago #9065 by Power
Replied by Power on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
Ik zou naar een tactiek kijken die werkt over enkele dagen i.p.v. een dag.
Dus ik zou dan opzoek gaan naar een trend in een forex paar en dan is het kijken waar de steun en weerstands levels liggen op de dag grafiek.
En zo doende er s avonds een trade in te schieten en te zien of deze uit komt na enkele dagen.

Vooral als je weinig tijd hebt is het handiger als je op de daggrafiek kijkt.
Dit geeft een beter beeld en meer rust.

Als je op kortere time frames gaat handelen na 22:00 vraag ik me af hoe betrouwbaar het is en of je nog goed zit.
Ik denk zelf dat dit te lastig is.

Echt daytraden moet je doen in de uren dat de markt flink op en neer gaat.
Maar dit levert een grote inspanning op en je moet verdomd goed anticiperen.

Kies dan iets van 5 forex paren die je in de gaten houd en niet allemaal met mekaar verbonden zijn. Zodat je 1 of 2x in de week een mooie trade kan spotten.

More
4 years 4 months ago #9068 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
trutje schrijft:

Op zich is er niks mis met een laptop natuurlijk alleen
moet je die niet voor daytraden gebruiken.
Daytraden is een game waarbij 90% van de traders binnen een jaar hun investering kwijt zijn
Op zich dus al moeilijk genoeg. Als je dan niet zorgt voor het allerbeste materiaal om te werken dan sta je bij voorbaat al op 3-0 achterstand.
Gebruik voor daytraden een aparte desktopcomputer met een flinke grafische kaart met min 2 uitgangen en doe met deze ook niets anders dan traden. Hang er 2 schermen aan van min 24inch. Zorg voor een gegarandeerde constante voeding. Ik denk dat je dergelijke hardware nodig hebt om nog een kleine kans te maken om een succesvol trader te worden. Bovendien red je het zonder hulp van een topbroker ook niet. En dan traden terwijl je een fulltime job hebt? Forget it. Traden kan je niet erbij doen . In het weekend is de handel dicht en in de avonduren is de volatiliteit gewoon te laag.

Geen idee wie trutje is, maar hij/zij moet wel bijzonder goed geinformeerd zijn over allerlei zaken. Weet zelfs van een bug in WHS ProStation. Ik gebruik het al ca. 10 jaar. Nog nooit een probleem gehad. :(

• painterpatje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9072 by painterpatje
tx voor jullie input.
ik denk dat het voor mij inderdaad op dit moment het beste is om inderdaad op langere termijnen te kijken ipv hyper overal in te springen zodra ik thuis kom. Vindt de vrouw ook niet leuk.
Ik zelf zit te denken aan (uiteraard) EUR/USD, GPB/USD en de USD/CAD om daar mijn pijlen op te richten. Mochten jullie nog tips hebben om andere paren beslist te volgen dan laat ik mij graag informeren :-)

More
4 years 4 months ago #9073 by Maartensterk
trutje schrijft:

Een laptop en traden na 22 uur? lijken mij de ingredienten tot een snel einde oefening

Voor een solide price action strategie op dagelijkse basis heb je echt niet een supersonische computer nodig. Dat beeld hebben veel mensen vaak wel. Hoe meer schermen hoe beter, want dat ziet er professioneel uit. Ik voer mijn strategie gewoon uit op een laptop en het gaat prima.

Met deze manier van handelen op de forexmarkt kan je alleen maar in de avond beslissingen nemen en orders plaatsen. Simpelweg omdat wij onze beslissingen pas kunnen nemen als er een dagelijkse candle is gesloten. Volatiliteit op het moment van orders plaatsen is totaal niet aan de orde.

Price action day trading

• painterpatje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9074 by painterpatje
heb even bij je posts gekeken en je strategie ziet er helder en goed uit. :-)

More
4 years 3 months ago #9088 by trutje
Maartensterk schrijft:
Voor een solide price action strategie op dagelijkse basis heb je echt niet een supersonische computer nodig. Dat beeld hebben veel mensen vaak wel. Hoe meer schermen hoe beter, want dat ziet er professioneel uit. Ik voer mijn strategie gewoon uit op een laptop en het gaat prima.

Met deze manier van handelen op de forexmarkt kan je alleen maar in de avond beslissingen nemen en orders plaatsen. Simpelweg omdat wij onze beslissingen pas kunnen nemen als er een dagelijkse candle is gesloten. Volatiliteit op het moment van orders plaatsen is totaal niet aan de orde.

Dan is het ook geen daytrading meer toch?

More
4 years 3 months ago #9089 by Maartensterk
trutje schrijft:

Maartensterk schrijft:

Dan is het ook geen daytrading meer toch?

Nee maar wel na 22:00 met een laptop. Daytraden is mijn ogen trouwens handelen op dagelijkse candles. Intraday traden is scalperen etc

Price action day trading

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 months ago #9090 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
Maartensterk schrijft:Daytraden is mijn ogen trouwens handelen op dagelijkse candles. Intraday traden is scalperen etc[/quote]

Scalperen is snel. Max 15 minuten voor een positie. Heb je idd een goede verbinding voor nodig en lekkere grote schermen.

Na 22.00 zijn de spreads hoog. En je zit al snel op swap-kosten. Kortom: dat wordt swing-trading (posities van enkele dagen).

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
4 years 2 months ago #9214 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
Hier vindt je misschien ook nog wat verdieping.

dailypriceaction.com/
www.forexschoolonline.com/
The following user(s) said Thank You: painterpatje

More
4 years 2 months ago #9231 by rlanger
Replied by rlanger on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
Hallo Painterpatje,

Als beginnende (parttime) trader ben ik benieuwd of je al verder bent gekomen met je strategie. Zelf werk ik overdag ook, maar ik ben van mening dat je met swing traden wel degelijk naast een fulltime job kan traden. Wellicht kunnen wat ervaringen uitwisselen?

Groeten,
René

• painterpatje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 2 months ago #9232 by painterpatje
Hallo Rene,

Ik vind het erg lastig om een strategie te bedenken die ook werkt in de avonduren.. ik ben vaak pas om 2300/2400 uur in staat om mij te storten op het traden. Dan zoek ik naar logica in de charts, vindt die naar mijn mening ook, maar dan gooit de opening van Tokyo vaak weer roet in het eten..
Wanneer ik kijk naar wat Semper doet dan blijkt dat je toch moet wachten op de Londen open voordat je een duidelijk beeld krijgt van wat de dag gaat brengen.. s'avonds blijft het toch meer een gok dan strategie..
Ik zou het idd wel leuk vinden om met jou daar over te brainstormen hoe zoiets voor mensen zoals wij is op te lossen..

groeten,
Patrick

More
4 years 2 months ago #9237 by rlanger
Replied by rlanger on topic Welk paar het beste te traden na 2200 uur?
Hallo Patrick,

Als je niet in de gelegenheid bent om de hele dag de koersen in de gaten te houden, dan moet je het (naar mijn mening) bekijken vanuit een groter perspectief. Als swingtrader zit je niet op de kleine verschuivingen, maar volg je de trend gedurende een aantal dagen. Het instapmoment wordt hierdoor van minder belang. Als jij om 22:00 uur s'avonds een trend spot en verwacht dat deze voorlopig zal aanhouden, is het nog een prima moment om in te stappen. Uiteraard is hoe eerder je instapt hoe beter, maar aan de andere kant moet een trend ook bevestigd worden. Je hoeft dus niet de hele dag bovenop de koersen te zitten.

Ik beperk me op dit moment uitsluitend tot de EUR/USD. Een recent voorbeeld is de trend die op 4 augustus begon en doorliep tot 12 augustus waarbij de koers met ruim 300 pips toenam. Zodra je een dergelijke trend bevestigd en instapt (en dat kan prima om 22:00 uur) had je hier tussen de 100 en 200 pips kunnen verdienen.

Uiteraard maak ik wel gebruik van stops, zodat winst en verlies automatisch worden genomen als ik zelf niet achter het scherm zit. Dit kan ook in de vorm van koersalerts die ik dan als bericht van mijn broker op mijn telefoon ontvang. Waarna ik alsnog zelf (handmatig) actie onderneem. Er zijn veel manieren om te traden en uiteindelijk gaat het toch om de manier die het beste bij je past. Zelf ben ik nog volop in ontwikkeling, bovenstaande strategie wil ik namelijk ook bij andere valutaparen gaan gebruiken.
Mocht een dergelijke wijze van traden ook voor jou werken, dan wil ik uiteraard dieper in gaan op de details van deze strategie.

Groeten,
René

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.260 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl