Topic-icon Leverage

• trutje
  • trutje's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9097 by trutje
Leverage was created by trutje
Ik heb nog een vraag
Bij een leverage van 1:200 heb je toch minder geld nodig voor hetzelfde aantal contracten dan bij een van 1:50?
of klets ik nou maar wat?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 3 months ago #9098 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Leverage
trutje schrijft:

Ik heb nog een vraag
Bij een leverage van 1:200 heb je toch minder geld nodig voor hetzelfde aantal contracten dan bij een van 1:50?
of klets ik nou maar wat?

Ja klopt. 4 x minder.Maar staar je niet blind op die leverage.

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 months ago #9099 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Leverage
Het is met leverage net als met alcohol: als je niet precies weet wat het met je doet, moet je er niet teveel van gebruiken.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 3 months ago #9100 by crosstrader
SemperAugustus schrijft:

Het is met leverage net als met alcohol: als je niet precies weet wat het met je doet, moet je er niet teveel van gebruiken.

Die vergelijking is leuk SA. Houden we er in. :) :woohoo: :woohoo:

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 months ago #9101 by SemperAugustus
Even uit de chat getrokken:

trutje: Ik ben zoekende naar een broker met dezelfde kwaliteiten als WHS maar dan met een betere leverage zoals eerder al geschreven is WHS van 1:200 naar 1:50 gegaan en dat vin dik wel een beetje sneu.voor mijzelf dan. nu heb ik voor dezelfde aantallen contracten gewoon veel meer geld nodig dan vroeger dus zodoende

Als het je lukt op bij een leverage van 1:50 over de rand te gaan, neem je enorme risico's of open je teveel trades tegelijk (wat ook een enorm risico is), of je rekening is bijna leeg (wat het geval is na teveel risico's).

In elk geval deugt je handelsstrategie niet als je een leverage van meer dan 1:100 nodig hebt. Geduld is behalve een deugd ook wezenlijk onderdeel van een goede strategie.

Meer terzake: er zijn eindeloos veel brokers die beter presteren van WHS en met een leverage van 1:200 tot zelfs 1:1000 . En dan kun je met 100 Eur inleg al beginnen.

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9102 by trutje
Replied by trutje on topic Leverage
ik zeg niet dat ik over de rand ga met 1:50, Ik heb nu gewoon 4x meer geld nodig om hetzelfde resultaat te behalen als voorheen. Dat heeft toch niets met risico.s te maken
Is een kwestie van investering. Als ik voor heen 10 contr dax kocht betaalde ik zo ongeveer 500.- Na het verhogen van de leverage werd dat 2300,- ( dax steeg natuurlijk ook) Die 10 contracten gingen niet 4x zoveel winst opleveren. Ik zie het gewoon als een forse prijsverhoging voor de traders. Zelfde als je boodschappen ineens van 50 naar 200 gingen.
WHS bracht het alszijnde een bescherming voor de trader tegen de volalitile markten.
Maar wat Crosstarder schreef dat ze zichzelf wilden indekken tegen drama's zoals met de chf in febr. waar brokers door op de fles gingen,lijkt mij ook wel aannemelijk. Ik heb dus om hetzelfde resultaat te behalen mijn rekening ook fors moeten bijstorten.
Mijn redenering is dan waarom zou ik voor hetzelfde resultaat 4x zoveel moeten blijven neerleggen. dat is toch niet zo gek?

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 months ago #9105 by SemperAugustus
Ik kan het niet mooier maken: je snapt er geen biet van.

Leverage maakt niets duurder of goedkoper. Leverage is een lening van de bank aan jou om jou meer ruimte te geven om je geld te verliezen.

Je leent geld voor meer handelsruimte. Een positie is niet anders met leverage van 10 of 1000. Niet meer winst, niet meer verlies.

Het enige dat anders is, is het maximale volume van een positie binnen de geleende ruimte van de broker en binnen de SL die je voor je positie kiest.

Als je een volume kiest dat zo hoog is dat 1:50 niet voldoende is, neem je simpelweg teveel risico.

Ik moet nu weg maar zal vanmiddag of vanavond een duidelijk rekenvoorbeeld maken hierover. Ter lering ende vermaeck. Niet om jou te dissen, trutje. Met z'n allen willen we je hier gewoon behoeden voor snel verlies.

More
4 years 3 months ago #9108 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Leverage
trutje schrijft:

ik zeg niet dat ik over de rand ga met 1:50, Ik heb nu gewoon 4x meer geld nodig om hetzelfde resultaat te behalen als voorheen. Dat heeft toch niets met risico.s te maken
Is een kwestie van investering. Als ik voor heen 10 contr dax kocht betaalde ik zo ongeveer 500.- Na het verhogen van de leverage werd dat 2300,- ( dax steeg natuurlijk ook) Die 10 contracten gingen niet 4x zoveel winst opleveren. Ik zie het gewoon als een forse prijsverhoging voor de traders. Zelfde als je boodschappen ineens van 50 naar 200 gingen.
WHS bracht het alszijnde een bescherming voor de trader tegen de volalitile markten.
Maar wat Crosstarder schreef dat ze zichzelf wilden indekken tegen drama's zoals met de chf in febr. waar brokers door op de fles gingen,lijkt mij ook wel aannemelijk. Ik heb dus om hetzelfde resultaat te behalen mijn rekening ook fors moeten bijstorten.
Mijn redenering is dan waarom zou ik voor hetzelfde resultaat 4x zoveel moeten blijven neerleggen. dat is toch niet zo gek?

Trutje als je bedoeld dat je minder werkkapitaal nodig hebt om hetzelfde te bereiken snap ik je.
Het resterende werkkapitaal kun je dan elders stallen.

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9116 by trutje
precies dat is wat ik bedoel en wat ik dus in de praktijk heb meegemaakt nadat WHS de leverage aanpaste.
Ik ben gewoon veel meer geld kwijt om hetzelfde te kunnen bereiken.
Dat die XM niet zaligmakend is dat is dat lijkt me ook wel. Giga bonussen e.d moeten ergens weer terug gehaald worden. Dat doen ze o.a. door de spread op de paren ook giga te maken. WHS heeft al een flinke spread op de cfds op forex maar deze XM bakt het helemaal bruin....
Maar ik ben gewoon zoekende. En dan kan je wel op Forex Peace Army zoeken naar reviews over brokers maar ja ik hecht toch iets meer waarde aan de berichten op dit forum over ervaringen dan elders. Dus vandaar mijn vraag over deze broker en aansluitend over de leverage. Maar ik zie graag een rekenvoorbeeld. Ik leer iedere dag nog dus kom maar op zou zeggen.

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 months ago #9117 by SemperAugustus
WHS lijkt me niet echt een betrouwbare partner als ik dat allemaal lees. Over het algemeen moet je ver weg blijven van bonussen. Bonussen zetten jouw eigen geld ook vast. Leuke truc, maar een sigaar uit eigen doos.

Over de leverage vind je in dit blogje meer . Kort samengevat:

Leverage heeft als het goed is geen enkele invloed op de posities die je opent. Ik heb dit getest en er was echt geen verschil. Niet in commissie of spread, niet in winst of verlies. Rekenkundig zou dat ook heel bizar zijn.

Leverage is simpelweg een factor vermeerdering van jouw speelruimte, maar ook meteen een vermindering van jouw marge:

Speelruimte = Leverage x Balans

Bij een balans van 400 en een leverage van 50 resp. van 200 geeft dat

20.000 = 50 x 400 of
80.000 = 200 x 400

Je kunt dan dus met 20.000 resp. 80.000 handelen i.p.v. met 400. Je marge is daar echter aan gekoppeld:

Marge = 1 / Leverage

En dat geeft een speelruimte van resp.

2% = 1 / 50 of
0,5% = 1 / 200

Open je een positie van 10.000 EUR (0.1 Lot Size) dan krijg je de volgende marges:

200 = 2% x 10.000 of
50 = 0.5% x 10.000

Kortom: veel speelruimte is niet handig als je met verstand handelt en bij een positie maximaal 1-5% wilt riskeren van je vermogen. Bij een heel hoge Leverage, zit je heel snel aan een margin call. De broker sluit jouw positie en weg is je geld.

Je gaat toch niet zulke enorme posities openen dat je bij het raken van de SL meer dan 5% van je eigen balans (in bovenstaand voorbeeld) = 20 EUR kwijtraakt? Of heb je posities open met een SL op duizenden pips van de prijs?

Vandaar mijn opmerking: als je meer dan 100 leverage nodig hebt, doe je structureel iets verkeerd. Of je SL deugt niet, of je Lot Size deugt niet.

Bij jou is in elk geval terecht de conclusie: je broker deugt niet. Houd je van obscure software (i.p.v. MT4) ga dan eens bij Dukascopy kijken. Die heeft jForex. Briljant pakket en tot in elke bit en byte tweakable. Ook met P&F en Range en zo.

Ik zou me echter beperken tot een doorsnee MT4-broker en gewoon eerst goed leren handelen. Ben je wel een halfjaar zoet mee.

More
4 years 3 months ago #9118 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Leverage
trutje schrijft:

precies dat is wat ik bedoel en wat ik dus in de praktijk heb meegemaakt nadat WHS de leverage aanpaste.
Ik ben gewoon veel meer geld kwijt om hetzelfde te kunnen bereiken.
Dat die XM niet zaligmakend is dat is dat lijkt me ook wel. Giga bonussen e.d moeten ergens weer terug gehaald worden. Dat doen ze o.a. door de spread op de paren ook giga te maken. WHS heeft al een flinke spread op de cfds op forex maar deze XM bakt het helemaal bruin....
Maar ik ben gewoon zoekende. En dan kan je wel op Forex Peace Army zoeken naar reviews over brokers maar ja ik hecht toch iets meer waarde aan de berichten op dit forum over ervaringen dan elders. Dus vandaar mijn vraag over deze broker en aansluitend over de leverage. Maar ik zie graag een rekenvoorbeeld. Ik leer iedere dag nog dus kom maar op zou zeggen.

Ik gebruik zelf naast WH selfinvest , Axitrader( Engels) en GKFX (Nederlands kantoor in Amsterdam)
Misschien is Axitrader of GKFX iets voor je hefboom is een stuk groter.

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9122 by trutje
Bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg.Ik zal hier even kort weergeven hoe het is gegaan.
Ik had 5000.- op mijn account staan als aanvangs bedrag bij whs. Die 5000,- deelde ik eerst door 4 en dat weer door 2 om mee te traden Dus dat werd 625.-
Voor dat bedrag kon ik toen de margin nog 0,5% was 10 contracten a. 50.- Dax kopen.
Nadat de margin 2% was geworden kostte 1 enkel dax contract ineens 230,- ( hierin zit ook het oplopen van de koers )
Wilde ik doorhandelen met 10 contracten, dan zou ik dus ineens bijna de helft van mijn 5000,- moeten inzetten. dat was natuurlijk onaanvaardbaar dus ik heb 15.000 bij moeten storten om door te kunnen gaan op dezelfde wijze als voorheen.
Vandaar dat ik ben gaan zoeken naar een broker die 0.5% doet oftewel 1/200
Ik vind WHS niet echt onbetrouwbaar maar deze actie van ze was wel wat minder.
En is het niet zo dat Dukascopy geen gescheiden rekeningen heeft? Dat lijkt mij nou niet echt betrouwbaar nl.

More
4 years 3 months ago #9123 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Leverage
trutje schrijft:

Bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg.Ik zal hier even kort weergeven hoe het is gegaan.
Ik had 5000.- op mijn account staan als aanvangs bedrag bij whs. Die 5000,- deelde ik eerst door 4 en dat weer door 2 om mee te traden Dus dat werd 625.-
Voor dat bedrag kon ik toen de margin nog 0,5% was 10 contracten a. 50.- Dax kopen.
Nadat de margin 2% was geworden kostte 1 enkel dax contract ineens 230,- ( hierin zit ook het oplopen van de koers )
Wilde ik doorhandelen met 10 contracten, dan zou ik dus ineens bijna de helft van mijn 5000,- moeten inzetten. dat was natuurlijk onaanvaardbaar dus ik heb 15.000 bij moeten storten om door te kunnen gaan op dezelfde wijze als voorheen.
Vandaar dat ik ben gaan zoeken naar een broker die 0.5% doet oftewel 1/200
Ik vind WHS niet echt onbetrouwbaar maar deze actie van ze was wel wat minder.
En is het niet zo dat Dukascopy geen gescheiden rekeningen heeft? Dat lijkt mij nou niet echt betrouwbaar nl.

Bedoel je dat als je de positie fout had je 635,- euries zou verliezen? Dat zou meer dan 12% risico per trade zijn..

Hoezo wil je perse met 10 contracten handelen? Je bepaald toch per trade de afstand tussen je Entry en je SL en dan reken je de lot grote uit!? Lijkt mij wel verstandig...

Ik heb geen idee hoe lang je al aan het handelen bent!? Ik heb het idee nog niet zo heel lang. Ik zou wat rustiger aan doen met je geld. 20k op een account, dan moet je echt zelfverzekerd genoeg zijn dat je maandelijks winstgevend handelt.

Price action day trading

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9124 by trutje
In het begin zette ik een sl. daar ben ik mee gestopt nadat ik er achter kwam dat een sl de basis is van je verlies. Daarna ben ik alleen maar gaan hedgen. Eerst in een ander instrument en later toen het bij WHS mogelijk werd in het zelfde instrument.
Die 10 contracten Dax was toendertijd onderdeel van een Dax short tradingsplan, op basis van Bump & Run wat dus meteen de vuilnisbak in kon.
Door het Hedgen had ik niet veel verliezen gelukkig. Maar er werden ook vanuit het tradingsplan maar heel weing trades gedaan omdat er alleen positie werd ingenomen als aan de voorwaarden werd voldaan. Als die voorwaarden er eenmaal waren dan ging het maar zelden fout. Dus 12% risico was het in principe niet. Ik kwam wel eens met een hedge te zitten met 10 punten ertussen maar dat kon makkelijk op een ander tijdstip weer opgelost worden

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 months ago #9128 by SemperAugustus
Trutje,

- Je weet niet wat leverage precies doet,
- je handelt zonder SL omdat je daarop verliezen leidt...
- je opent tegen de trend in (meldde je elders)
- je hedget op basis van BARR
- en hier blijf je doorgaan over de leverage, terwijl je de kern van de antwoorden die je hier krijgt volledig links laat liggen.

Ik haak hier af.

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9145 by trutje
Semper schrijft
Je weet niet wat leverage precies doet,
- je handelt zonder SL omdat je daarop verliezen leidt...
- je opent tegen de trend in (meldde je elders)
- je hedget op basis van BARR
- en hier blijf je doorgaan over de leverage, terwijl je de kern van de antwoorden die je hier krijgt volledig links laat liggen.

Ik haak hier af

Jeetje hee wat weet jij dat allemaal goed haha
Lezen is niet je sterkste kant Semper invullen wat andere mensen weten en doen
daar wordt je wel steeds beter in. Maar dat je afhaakt betekend dat dan dat een ieder hier voortaan verstoken blijft van je vrolijke commentaar? Dat zou echt een gemis zijn
Of moet ik mij persoonlijk dit aantrekken een domme trut die volgens jou niet weet waar ze mee bezig is?

More
4 years 3 months ago #9146 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Leverage

trutje wrote: Of moet ik mij persoonlijk dit aantrekken een domme trut die volgens jou niet weet waar ze mee bezig is?

Als je zonder SL aan het handelen bent, heb je inderdaad geen idee waar je mee bezig bent. Voor dat je een positie opent een plek uitkiezen waar je er met verlies uitwil kan je rationeel doen. Terwijl een trade openstaat ga je beslissingen nemen op basis van je emotie.

Price action day trading

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 months ago #9147 by SemperAugustus
Hoi Trutje. Ik haak af omdat ik meer van jou geleerd heb, dan ik jou ooit zal kunnen leren. En daar ben ik je oprecht dankbaar voor.

• trutje
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 months ago #9148 by trutje
Semper schrijft:
Hoi Trutje. Ik haak af omdat ik meer van jou geleerd heb, dan ik jou ooit zal kunnen leren. En daar ben ik je oprecht dankbaar voor.

Gut was je nog dommer dan ik dan?

More
4 years 2 months ago #9149 by crosstrader
Kom op mensen. Niet zo zitten katten. Daar heb je andere sites voor. :unsure:
The following user(s) said Thank You: Jelle, SemperAugustus

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.251 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl