Topic-icon Tijd vs. Traden

• Loen
  • Loen's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 2 months ago #9167 by Loen
Tijd vs. Traden was created by Loen
Hallo,

Ik wil graag beginnen met me te verdiepen (en evt oefenen) in het handelen van Forex. Ik heb geen economische achtergrond wel een technische/wiskundige. Logischerwijs zal ik me voornamelijk bezig gaan houden met technische analyse eventueel icm statisitische analyse.
Nu is de informatie op het internet gewoonweg teveel. Pagina's die me gouden bergen beloven sla ik liever over, pagina's die me 1 kant op willen duwen ook. Maar nog zijn het er teveel.

Dus kom ik uit op boeken:
Omdat even makkelijk in te lezen heb ik de twee bestaande Nederlandse boeken gekocht (kunst van het traden en forex voor ambitieuze beginners. Daarnaast wil ik een of twee Engelse boeken aanschaffen die dieper ingaan op de technische Analyze en Psychology (momenteel denk ik aan Technical Analysis Of The Currency Market en Trade Your Way To Financial Freedom).

Tegelijkertijd komt ook het besef dat ik veel tijd moet investeren en ook dat de markten het meest actief zijn op momenten die mij niet schikt. Tijd vrijmaken om de boel te leren, doorgronden en begrijpen gaat wel lukken, maar het laatste punt vormt misschien een probleem en vraag ik me af de moeite zich uberhaubt gaat lonen (buiten het feit dat ik er plezier aan beleef waar ik vanuit ga).

Nu de hamvraag:
Zijn er onder jullie (succesvolle) traders naast een baan en gezinsleven en hoe pakken jullie dit aan? Eventuele aansluitende tips voor ene beginner zijn natuurlijk altijd welkom. Zo vraag ik me ook af of het gewoon niet beter is snel met echt geld te "oefenen" vanwege de psychologische impact.

Mvg,
leon

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 2 months ago #9168 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Tijd vs. Traden
He Leon,

Heb je al eens gekeken op babypips.com? Daar worden heel veel algemene onderwerpen besproken over forex.

De manier waarop ik handel is gebaseerd op in de avond naar de charts kijken. Je kan namelijk ook geld verdienen als de markt niet heel erg volatiel is. Overdag studeer ik en ben ik leuke dingen doen. In de avond kijk ik na 23:00 een half uurtje naar de charts en kijk ik of ik een trade plaats. Heel simpel en heel easy. Het vraagt in het begin wel wat van je geduld en het voelt heel onnatuurlijk. Misschien komt dat, omdat films en de media een bepaald beeld creëren van handelaren.

Ik volg de methode/strategie van www.learntotradethemarket.com en ben daar ook lid. Deze pagina duwt je min of meer wel een kant op, maar uiteindelijk zal je toch echt moeten beslissen wat voor soort handelaar je wilt zijn.

Snel met echt geld handelen is inderdaad handig vanwege het psychologische effect. Zorg er alleen eerst voor dat je de strategie eigen gemaakt hebt.

Price action day trading

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 2 months ago - 4 years 2 months ago #9170 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Tijd vs. Traden
Hallo Leon,

Eerst leren wat handelen is. Ontdekken dat (de meeste) indicators nutteloos zijn en strategieën gebaseerd op indicators helemaal. Veel lezen, veel uitproberen, houd het geld zolang in je zak.

Wil je beginnen met trading om snel geld te maken, dan kunnen we je hier die illusie besparen. Als dat snelle geld al lukt, dan is het pas na een heel lange aanloop (en dan is het zo snel dus niet). En dat lukt nauwelijks naast een volle baan (en gezin).

Wil je grondig leren handelen en lukt het je om de illusie van snel geld opzij te zetten, maak dan enkele avonden tussen 20:00 en 21:00 uur daarvoor vrij. Dan is de markt nog wisselvallig genoeg omdat New York dan nog aan de knoppen zit.

Pas als je enigszins eruit bent hoe je met jouw dagritme en jouw karakter handelen prettig vindt, open je ergens een account en ga je handelen met het kleinste volume van 0.01 lot. Gaat om dubbeltjes maar dan voel je wel wat het met je doet.

Verder: heel veel traden en evalueren wat je gedaan hebt en anders kunt doen.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

• Loen
  • Loen's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 2 months ago #9171 by Loen
Replied by Loen on topic Tijd vs. Traden
Bedankt voor jullie reacties:

Ik ga niet voor het snelle geld, ik zie het wel als een uitdaging om voorspellingen te doen (die andere dus niet zien) gebaseerd op history en statistiek Misschien gedreven door mijn geloof in cijfers en statistiek. Maar natuurlijk is geld ermee verdienen (verliezen ook op een bepaalde manier) motiverend. Het moet geen bodemloze put worden ;)

@Semper:
Kun je onderstaande eens toelichten?
"Eerst leren wat handelen is. Ontdekken dat (de meeste) indicators nutteloos zijn en strategieën gebaseerd op indicators helemaal."

@Maarten
Ik ben de babypips site al wel tegen gekomen, ik heb er echter nog niet goed naar gekeken. De site waar je naar verwijst kost toch wel aardig wat geld en is misschien iets voor later. Uit nieuwsgierigheid, welke richting wordt je opgeduwd?

Betreft het moment van beginnen met echt geld staan jullie meningen overigens haaks op elkaar. Intressant ;)

Groet,
leon

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 2 months ago - 4 years 2 months ago #9172 by SemperAugustus

Loen wrote: Bedankt voor jullie reacties:
@Semper:
Kun je onderstaande eens toelichten?
"Eerst leren wat handelen is. Ontdekken dat (de meeste) indicators nutteloos zijn en strategieën gebaseerd op indicators helemaal."
Groet,
leon

Ik heb enkele indicators gefileerd in een blogje . Misschien begrijp je dan wat ik bedoel. Geldt niet voor alle indicators. Sommige berekenen data uit de huidige en voorlaatste kandelaar. Bijvoorbeeld volume-indicators.

Als je van statistiek en wiskunde houdt, zul je meteen begrijpen waarom indicators nutteloos zijn.

More
4 years 2 months ago #9173 by Maartensterk

Loen wrote:
@Maarten
Ik ben de babypips site al wel tegen gekomen, ik heb er echter nog niet goed naar gekeken. De site waar je naar verwijst kost toch wel aardig wat geld en is misschien iets voor later. Uit nieuwsgierigheid, welke richting wordt je opgeduwd?

Betreft het moment van beginnen met echt geld staan jullie meningen overigens haaks op elkaar. Intressant ;)

Groet,
leon

Die site kost inderdaad aardig wat geld als je lid wilt worden. Als ik er op terugkijk is het elke euro waard geweest. Een groot voordeel is dat je eenmalig betaald en niet maandelijks. Op die site staan heel veel artikelen die allemaal te maken hebben met de strategie die ze je daar leren. Het zijn zoveel artikelen, dat je na het lezen ervan goed kan beslissen of het bij je past en je lid wilt worden. Dus inderdaad eerst oriënteren en dan besluiten om lid te worden.

Het lijkt inderdaad wat haaks op elkaar, maar ik denk dat we eigenlijk wel het zelfde bedoelen als ik lees wat SemperAugust schrijft.

Je moet eerst het idee hebben dat je de materie snapt en dat je snapt wat je aan het doen bent met je strategie. Ik had mezelf voorgenomen mijn demo account te verdubbelen en dan live te gaan. Als je met een goede strategie je account weet te verdubbelen is het kwartje waarschijnlijk gevallen en kan je een live account openen. De eerste maand live voelt dan alsof je weer op nul begint, omdat er dan opeens emotie bij komt kijken. Wat SemperAugust ook al zei, gewoon met kleine lotgrote beginnen en langzaam aan je risico opbouwen.

Price action day trading

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 2 months ago #9174 by SemperAugustus
Yep. Immer mit der Ruhe.

More
4 years 2 months ago #9181 by Jupiter
Replied by Jupiter on topic Tijd vs. Traden
Hoi Loen,

Ook ik ben nieuw en me al een jaar aan het verdiepen in Forex. Alles goed doordacht ben ik met een demo account begonnen, waar ik alleen maar micro lots handel, omdat ik dat live ook zou zou doen.

Ik wil eind juli beginnen met een live account. En denk dat Price action de beste strategie is voor mij, juist doordat ik geen tijd heb om uren te kijken naar charts overdag, door mijn drukke baan. Ik ben in aanraking gekomen met price action door Maartensterk zijn aanbeveling en ben nu een week lid van de site "learn to Trade the Markt" En kan me goed vinden in de beschreven materie. Ik heb alleen wel ontdekt dat ik nog heel veel moet leren.

More
4 years 2 months ago #9182 by Maartensterk
Cool om te horen dat je jezelf kan vinden in de price action materie jupiter. Ik ben er van overtuigd dat learn to trade the market je alles kan leren wat je nodig hebt. Zelfs met de gratis artikelen kan je al heel veel leren. Ook op het gebied van mindset.

Ik ben benieuwd naar jullie progressie. Laat vooral vaak wat van je horen. Daar kunnen andere beginners ook veel van leren.

Price action day trading

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.190 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl