Topic-icon broker kiezen

• Loen
  • Loen's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9184 by Loen
broker kiezen was created by Loen
Hallo,

Welke broker raden jullie aan voor een beginner, awant het aanbod is gigantisch en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees in jullie reviews dat plus500 en markets behoorlijk aangeraden wordt, maar een snelle search op het internet beweerd het tegenovergestelde voor iig plus500:

- bevroren accounts
- bevroren rekeningen
- herhaaldelijk verifieren van je ID, om uberhaupt geld te zien
- zelfs niet uitbetalen

Dat gaat hem dus niet worden. Ik wil een betrouwbare account om te oefenen met als doel er vervolgens mee verder te gaan met echt geld (ik zal dus ook een bedrag op de oefen account zetten gelijk aan mijn initiele storting). Kom ik dan vanzelf uit op Markets?

Eisen:
- Betrouwbaar (+gereguleerd)
- Duidelijke en makkelijke interface (Met betrekking to de SW en interface; zijn er uberhaupt grote verschillen tussen de brokers of is het een pak van hetzelfde)?
- Mogelijkheid om met micropips te handelen
- Goede en snelle helpdesk/klantenservice...liefst met livechat (mag Engels)
- Lage kosten (in het geval van day traden, de kans dat ik ga scalpen is nihil omdat het nogal tijd kost en ik gewoon werk )
- Ik lees verhalen over een schuld opbouwen bij sommige brokers. Dit is voor een beginneling niet handig en dat wil ik dus voorkomen door een broker te kiezen waarbij dat niet mogelijk is (ervanuitgaande dat ik normaal doe en geen rare hefboom constructies bedenk).
- Ik hecht waarde aan mijn privacy, ik wil niet dat mijn gegevens naar Jan en alleman verstuurd wordt

Mvg,
Leon

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 4 months ago - 4 years 4 months ago #9185 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic broker kiezen

Loen wrote: Hallo,

Welke broker raden jullie aan voor een beginner, awant het aanbod is gigantisch en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees in jullie reviews dat plus500 en markets behoorlijk aangeraden wordt, maar een snelle search op het internet beweerd het tegenovergestelde voor iig plus500:

- bevroren accounts
- bevroren rekeningen
- herhaaldelijk verifieren van je ID, om uberhaupt geld te zien
- zelfs niet uitbetalen

Dat gaat hem dus niet worden. Ik wil een betrouwbare account om te oefenen met als doel er vervolgens mee verder te gaan met echt geld (ik zal dus ook een bedrag op de oefen account zetten gelijk aan mijn initiele storting). Kom ik dan vanzelf uit op Markets?

Eisen:
- Betrouwbaar (+gereguleerd)
- Duidelijke en makkelijke interface (Met betrekking to de SW en interface; zijn er uberhaupt grote verschillen tussen de brokers of is het een pak van hetzelfde)?
- Mogelijkheid om met micropips te handelen
- Goede en snelle helpdesk/klantenservice...liefst met livechat (mag Engels)
- Lage kosten (in het geval van day traden, de kans dat ik ga scalpen is nihil omdat het nogal tijd kost en ik gewoon werk )
- Ik lees verhalen over een schuld opbouwen bij sommige brokers. Dit is voor een beginneling niet handig en dat wil ik dus voorkomen door een broker te kiezen waarbij dat niet mogelijk is (ervanuitgaande dat ik normaal doe en geen rare hefboom constructies bedenk).
- Ik hecht waarde aan mijn privacy, ik wil niet dat mijn gegevens naar Jan en alleman verstuurd wordt

Mvg,
Leon

Weet je, Forexinfo is geen neutrale club. Zijn financiëeel betrokken bij deze brokers. Het is van......... wij van wc-eend adviseren wc-eend. :)-[ Ik hecht waarde aan mijn privacy, ik wil niet dat mijn gegevens naar Jan en alleman verstuurd wordt.]] Om een account te kunnen openen vragen ze je het hemd van het gat. Alle brokers moeten aan bepaalde eisen voldoen.

More
4 years 4 months ago #9186 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic broker kiezen
Ik zit bij Pepperstone. Een prima broker. Als je gaat daytraden en dan aan de hand van price action, moet je er wel op letten dat de brokers 5 dagelijkse candles heeft per week. Ook moeten ze om 23:00 Nederlandse tijd sluiten. Markets.com heeft dat bijvoorbeeld niet, die rekenen zondag als een aparte dag. Maar waar de forexhandel begint is het dan al gewoon maandag.

Bij markets.com werd ik trouwens ook helemaal gek van dat gebel en gepush van hun. Ze zeggen ook dat als je geld stort je geholpen wordt door een professional, maar dat is niet meer dan een uitleg van het platform.

Maar goed, Pepperstone en Axitrader zijn de twee die ik je zou adviseren.

Price action day trading

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 4 months ago #9187 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic broker kiezen

crosstrader wrote: Weet je, Forexinfo is geen neutrale club. Zijn financiëeel betrokken bij deze brokers. Het is van......... wij van wc-eend adviseren wc-eend. :)-[ Ik hecht waarde aan mijn privacy, ik wil niet dat mijn gegevens naar Jan en alleman verstuurd wordt.]] Om een account te kunnen openen vragen ze je het hemd van het gat. Alle brokers moeten aan bepaalde eisen voldoen.

Ik wil het hier even opnemen voor dit forum. Crosstrader gooit twee dingen nogal door elkaar.
Hoewel dit forum mede gefinancierd wordt met affiliate programma's van enkele brokers – brokers die ook absoluut mijn voorkeur niet hebben – zie ik nergens in dit forum gekleurde of dwingende informatie. Niemand verplicht je om je bij Plus500 aan te melden. Het is ook niet dit forum dat jouw gegevens te grabbel gooit.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 4 months ago - 4 years 4 months ago #9188 by crosstrader

SemperAugustus wrote:

crosstrader wrote: Weet je, Forexinfo is geen neutrale club. Zijn financiëeel betrokken bij deze brokers. Het is van......... wij van wc-eend adviseren wc-eend. :)-[ Ik hecht waarde aan mijn privacy, ik wil niet dat mijn gegevens naar Jan en alleman verstuurd wordt.]] Om een account te kunnen openen vragen ze je het hemd van het gat. Alle brokers moeten aan bepaalde eisen voldoen.

Ik wil het hier even opnemen voor dit forum. Crosstrader gooit twee dingen nogal door elkaar.
Hoewel dit forum mede gefinancierd wordt met affiliate programma's van enkele brokers – brokers die ook absoluut mijn voorkeur niet hebben – zie ik nergens in dit forum gekleurde of dwingende informatie. Niemand verplicht je om je bij Plus500 aan te melden. Het is ook niet dit forum dat jouw gegevens te grabbel gooit.

Geen probleem SA. Reageerde op de volgende beginalinea:::Welke broker raden jullie aan voor een beginner, awant het aanbod is gigantisch en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees in jullie reviews dat plus500 en markets behoorlijk aangeraden wordt, maar een snelle search op het internet beweerd het tegenovergestelde voor iig plus500:

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 4 months ago - 4 years 4 months ago #9190 by SemperAugustus
Brokers zijn over het algemeen goed in één van de twee dingen: ofwel goed in marketing (Plus500, Markets.com, IG NL - hoge affiliate bonussen), ofwel goed in broker'en. Als trader verkies je het laatste. Zie ook mijn blogje .

• Loen
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9193 by Loen
Replied by Loen on topic broker kiezen
Ik wil absoluut niet dit forum aanvallen, want ben er erg blij mee. Zo vind ik ook jouw blog waardevol Semper. Het probleem wat ik heb is dat door alle affiliate-programma's het lastig wordt om een goede broker te kiezen. Ik wil mijn keuze baseren op ervaringen en niet op advertenties die de kosten van sites moeten dekken. Zo is het hier +500 en markets en bij jou tradersway (wat niet uit louter positieve reviews bestaat zoals je wel beweerd). Ik snap dat allemaal heel goed en ik vind het super dat men überhaupt de moeite neemt om sites en forums te maken.
"Onafhankelijke" sites zijn er echter niet meer te vinden en ik als beginneling moet daarom mijn keuze baseren op jullie ervaringen (en zal dat verifiëren elders op het net). Zal eens kijken bij Pepperstone en ik lees goede dingen over hotForex,

Zal hier laten weten wat mijn keuze is geworden en nogmaals, bedankt voor je blog en Jelle bedankt voor dit Forum..

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 4 months ago #9194 by SemperAugustus
@Loen: Misschien moet je het begrip 'Onafhankelijk' anders definiëren.

Mijn blog als voorbeeld: niemand vertelt mij wat ik moet of mag schrijven. Ook de twee brokers waar ik zelf mee handel niet, terwijl ik daarvan wel een bannertje op de site heb staan. Bij mij staan die banners er, omdat ik al geruime tijd tevreden met ze handel en ook altijd zonder problemen withdrawals doe.

Hoe Jelle hiet met zijn onafhankelijkheid omgaat, kan ik alleen als toeschouwer invullen: Ook hij heeft banners op dit forum, maar ik zie hem nergens op het forum roepen dat die brokers de beste zijn. Het forum is zogezegd reclamevrij in tegenstelling tot 'het andere forum' in NL. Ik denk dat Jelle een banner linea recta in de prullenbak kiepert als een van die brokers de boel oplicht. Hij is er niet van afhankelijk.

Hoe onafhankelijk wil je het hebben?

• Loen
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9195 by Loen
Met onafhankelijk bedoel ik onbevooroordeeld en dat ook uitstraalt. Natuurlijk mag je schrijven wat je wilt, maar je zult Tradersway niet snel afkraken en misschien zelfs wel de boel opleuken. Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede vergelijkingssite die gewoon de cijfers (eerlijk) naast elkaar zet en liefst zonder banners.
Ik kan het ook anders vragen; waarom prefereer je Traders Way boven Hotforex, die bv door Forex Piece Army beter wordt beoordeeld met een hoger aantal reviewers (een site waar je zelf naar verwijst).

• SemperAugustus
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 4 months ago - 4 years 4 months ago #9196 by SemperAugustus
Er wordt te moeilijk gedaan over het kiezen van een broker. Heb ik ook gedaan.
  • ook de vele review sites zoals forex piece army werken met affiliates.
  • de brokers wisselen in hun lijsten nogal eens van plek. Als je daar je keuze op baseert, moet je elke dag van broker wisselen.
  • je kunt onmogelijk alle brokers uitproberen, het zijn er teveel
  • op het moment dat ik niet meer tevreden ben met een van mijn brokers , kan ik de bannertjes in vijf minuten vervangen door die van een andere affiliate broker. Je zit niet vast aan een affiliate, je kunt er ook 100 op je site hebben. Affiliate worden van een broker gaat sneller dan het openen van een trader account.
Er is dus geen reden om te roepen waarom die-of-die broker beter is dan een andere (behalve de eerder genoemde hoge affiliate commissies). Je kunt ook nooit zeggen dat er een 'de beste' is. Dat ligt aan de criteria die je hanteert.

Ik kan je wel vertellen hoe ik bij mijn keuzes gekomen ben toen ik overstapte van aandelen naar forex. Ik heb bij twaalf brokers die her en der goed aangeschreven staan en die aan mijn criteria voldeden (ECN, buiten EU-zone, flexibele en lage spread, hoge executiesnelheid, goede backoffice, bescheiden marketing) gedurende ongeveer een maand op demo-accounts synchroon een robot laten draaien (ongeveer 20 posities per dag) en gekeken welke de beste executie en hoogste rendement gaven. Vier bleven er over die duidelijk met kop en schouder boven de rest uit staken.

Bij de vier die overbleven heb ik een live-account aangemaakt, op elke account USD 1000 gestort en toen live een vergelijkbare test herhaald. Ik heb bij alle backoffices een paar domme vragen neergelegd en de reacties geëvalueerd. Daarna heb ik het resterende bedrag (bijna geen verlies - best wel een goede robot dus) opgenomen. Drie brokers presteerden ongeveer hetzelfde, een onder de maat. Eén viel daarna nog af toen ik het geld wilde opnemen. Deze probeerde iets te halsstarrig met beloftes van bonussen e.d. om mij vast te houden. Ik kreeg van alle vier keurig alles teruggestort.

Zo kwam ik bij mijn brokers. Zou ik deze test met 100 brokers hebben uitgevoerd, dan was er wellicht een andere uitgekomen. Zou ik deze test vandaag opnieuw starten, dan zou er ook een ander uit kunnen rollen.

Maar zoals gezegd: wat heb ik moeilijk gedaan. TW en CMT hadden elke andere broker kunnen zijn. Nu ik TW en CMT ken, ben ik er vertrouwd en tevreden mee. Die durf ik dus aan te reiken omdat ik ze persoonlijk getest heb.

@loen: Jij moet je afvragen waar je zo bang voor bent.
  • Ben je bang dat een broker jou je evt. winst niet terugbetaalt? In dat geval moet je gewoon geen bonus accepteren. Ik heb daadwerkelijk nog nooit van een broker gehoord die niet uitbetaalt, behalve als er bonussen in het spel zijn. Daar kleven lullige spelregels aan.
  • Ben je bang dat een broker met de spread gaat knoeien om jouw positie te frustreren? In dat geval moet je minder fora bezoeken – dat soort verhalen komt altijd van mensen die verliezen met handelen.
  • Ben je bang dat een microseconde verschil in executietijd invloed heeft? Dan moet je MT4 op een VPN gaan draaien en/of eerst leren handelen.

Mijn advies: open een account bij een doorsnee broker en leer eerst handelen. De meeste verliezen worden geleden door slechte traders, niet door slechte brokers.

• Loen
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 4 months ago #9197 by Loen
Bedankt voor je uitgebreide reactie, het maakt veel duidelijk en je hebt er blijkbaar goed over nagedacht. Waar ik overigens vooral bang voor ben is mijn eigen onwetendheid. In het algemeen maken mensen daar dankbaar gebruik van voor obvious reasons.
Ik volg deels je advies door gewoon twee demo accounts te openen en te bekijken wat me het beste bevalt; Trader's Way (zal een account aanmaken via je blog) en Hotforex die naar voren kwam tijdens mijn eigen speurtocht.

www.forexbrokerz.com/tradersway-vs-hot-forex-forex-broker-comparison

PS: Ik was sowieso niet van plan om een bonus te accepteren.

More
4 years 4 months ago #9198 by crosstrader

Loen wrote: Bedankt voor je uitgebreide reactie, het maakt veel duidelijk en je hebt er blijkbaar goed over nagedacht. Waar ik overigens vooral bang voor ben is mijn eigen onwetendheid. In het algemeen maken mensen daar dankbaar gebruik van voor obvious reasons.
Ik volg deels je advies door gewoon twee demo accounts te openen en te bekijken wat me het beste bevalt; Trader's Way (zal een account aanmaken via je blog) en Hotforex die naar voren kwam tijdens mijn eigen speurtocht.

www.forexbrokerz.com/tradersway-vs-hot-forex-forex-broker-comparison

PS: Ik was sowieso niet van plan om een bonus te accepteren.

Heb je een PM gestuurd

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.190 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl